Dingen waar jij je aan ergert

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:34

Vjestagirl schreef:
kwita schreef:
aan mensen die altijd zeggen dat het goed gaat met ze, terwijl je weet dat het niet zo is

Kan toch zijn dat ze er gewoon niet (met jou) over willen praten?

nu dan kunnen ze dat ook aangeven!
maar dan moeten ze ook niet verwachten dat ik rekening houdt met hun labiele gedrag en zeer vreemde trekjes hoe rot de dingen dan ook voor hun zijn

( het is zeer vervelend dat ze dan wel hele dagen bij je over de vloer komen met hun stress en spanningen dan kunnen ze beter thuis blijven ).

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:37

- als jongens stoer doen en denken mij/meisjes zo aan de haak te slaan
- mensen die op de grond spugen
- mensen die op advertenties van bv paarden onnodige, irritante vragen stellen terwijl ze toch niets kopen
- mensen die niet op mails reageren zoals je wilt bv ik stel 3 vragen en krijg op 2 antwoord
- eten met de mond open
- bestek met restjes op
- betweters en mensen die zich constant op de voorgrond duwen alsof ze zichzelf super belangrijk vinden
- mensen die werkelijk nog geen enkel complimentje kunnen maken zelfs niet uit fatsoen
- mensen die anderen iets op willen dringen alleen omdat zij dat goed vinden

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:40

Citaat:
xnaomivdh schreef:
Als de les bijna is afgelopen, en je je spullen al aan het inpakken bent, maar de docent zegt: 'we hebben nog een paar minuten, pak je boeken maar weer' zovan in die minuut kan je toch niks meer doen.

Of als iedereen al ingepakt heeft en voor de deur van t lokaal staat omdat de bel bijna gaat, maar je moet wachten van de docent tot de bel gaat... zo nutteloos, sta je daar voor de deur te wachten terwijl je ook gewoon alvast naar de aula kan lopen omdat het toch bijna pauze is

Het kan voor een leraar ontzettend frustrerend zijn als hij nog in een verhaal zit en leerlingen hun spullen al gaan inpakken. Ik denk dat bijna iedere leraar het idee krijgt dat er dan niet meer geluisterd wordt maar iedereen gefocust is op het feit: wegwezen!
(lerarenopleiding :o )

Dat snap ik, maar ik bedoel als je de laatste 10 minuten van een les ofzo opdrachten moet gaan maken. Als het dan een paar minuten voor de bel is en je al klaar bent pak je alvast je boeken in. Als een leraar dan zegt dat ik mijn boeken weer moet pakken vind ik dat een beetje onzin, moet ik alles weer uit mn tas pakken terwijl ik niet veel meer kan doen...

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:41

Waar ik mij aan erger:

- Mensen met vervelende eetgewoontes (schrokken, kreunen (ja dat kan echt!) etc etc)
- Mensen die niet weten waar hun eten vandaan komt. ( biefstuk komt toch van een varken |o / wat is plofkip/bio industrie |o en ga zo maar door)
- Mensen die oneerlijk zijn tegen over hun paard
- Mensen (en dan vooral in de trein) die stinken
- Mensen die tijdens groepsprojecten lekker achterover leunen en niks doen
- Afval in de natuur/openbare ruimte
- Mensen die roken
- Mensen die de hele tijd op hun mobiel kijken

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:49

xnaomivdh schreef:
Citaat:

Het kan voor een leraar ontzettend frustrerend zijn als hij nog in een verhaal zit en leerlingen hun spullen al gaan inpakken. Ik denk dat bijna iedere leraar het idee krijgt dat er dan niet meer geluisterd wordt maar iedereen gefocust is op het feit: wegwezen!
(lerarenopleiding :o )

Dat snap ik, maar ik bedoel als je de laatste 10 minuten van een les ofzo opdrachten moet gaan maken. Als het dan een paar minuten voor de bel is en je al klaar bent pak je alvast je boeken in. Als een leraar dan zegt dat ik mijn boeken weer moet pakken vind ik dat een beetje onzin, moet ik alles weer uit mn tas pakken terwijl ik niet veel meer kan doen...

Dan kan ik me er inderdaad iets bij voorstellen :j
Maar ik denk dat in de top 5 van irritaties bij leraren zeker staat: Leerlingen die voor de bel al gaan opruimen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:50

Aan mensen die "mijn vrouw(tje)" mijn mannetje, mijn vriend of vriendin.

Halloo, hij/zij/het heeft toch een naam :')?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:53

xnaomivdh schreef:
Als de les bijna is afgelopen, en je je spullen al aan het inpakken bent, maar de docent zegt: 'we hebben nog een paar minuten, pak je boeken maar weer' zovan in die minuut kan je toch niks meer doen.

Of als iedereen al ingepakt heeft en voor de deur van t lokaal staat omdat de bel bijna gaat, maar je moet wachten van de docent tot de bel gaat... zo nutteloos, sta je daar voor de deur te wachten terwijl je ook gewoon alvast naar de aula kan lopen omdat het toch bijna pauze is

Gewoon je spullen nog niet inpakken. De les is pas afgelopen als de bel gaat. En als de bel gaat dán pak je pas je spullen in. Dan ben je meteen van allebei je ergernissen af. Want je hoeft ook niet meer bij de deur te wachten.

Bij mij mogen mn leerlingen ook pas inpakken als ik het zeg en niet eerder. Zou mooi zijn. En als er dan een grapjas meent dat hij al eerder kan stoppen ja dan mag die inderdaad zn boeken weer pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:53

Hubby/Hubbie/Hubs :r

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:56

Ess_Ramona schreef:
Aan mensen die "mijn vrouw(tje)" mijn mannetje, mijn vriend of vriendin.

Halloo, hij/zij/het heeft toch een naam :')?

Ja, zo irritant.

mensen die op de grond spugen. Mensen die in de trein je aan de kant duwen om er langs te kunnen of heel dicht tegen je aan gaan staan zodat je denkt dat je word bestolen.
Mensen die uitgebreid gaan kijken of ze hebben uitgecheckt hebben of niet.
Leraren een hand geven en dan zo'n vieze plakkerige hand (Vrije school...)
Mensen die denken dat ze alles beter kunnen.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:57

Maartje1990 schreef:
xnaomivdh schreef:

Gewoon je spullen nog niet inpakken. De les is pas afgelopen als de bel gaat. En als de bel gaat dán pak je pas je spullen in. Dan ben je meteen van allebei je ergernissen af. Want je hoeft ook niet meer bij de deur te wachten.

Bij mij mogen mn leerlingen ook pas inpakken als ik het zeg en niet eerder. Zou mooi zijn. En als er dan een grapjas meent dat hij al eerder kan stoppen ja dan mag die inderdaad zn boeken weer pakken.

Ja, maar als je dan je spullen nog moet inpakken als de bel gaat, wordt de docent ongeduldig dat je moet opschieten, en de docent die je daarna hebt, vind dat je te laat bent.... -O-

Ruim overigens wel altijd de boeken pas op bij de bel, maar dit hoor ik erg vaak -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:57

Wat heb ik dan een makkelijk leven... _O-

Ik erger me niet vaak ergens aan en als ik me al ergens aan erger, is het voornamelijk aan mezelf dat ik me dan zit te ergeren.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:03

Toch stipt op 1 (facebook irritaties) dat iemand op facebook niet normaal het hele hoofd op de foto kan zetten omdat het decolleté ook nog op de foto moet. :evaw:
Laatst bijgewerkt door DaraBariton op 01-11-14 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

DaraBariton

Re: Dingen waar jij je aan ergert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:06

Oja en dan erbij zetten "omdat mijn oorbellen zo mooi zijn!" Oid

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:09

Anthea schreef:
Hubby/Hubbie/Hubs :r

hubby komt van husband, is hier in England heel normaal Om Te zeggen :j (klinkt alleen in t nederlands weer voor geen ene fiets das waar :') )

waar ik me Dan weer heul erg aan erger zijn: nederlanders die vol trots verkondigen een 'brits accent Te hebben' 1. Er is geen 'brits accent' bestaat niet. Basta. Simple. 2. Neehoor je praat gewoon iets minder steenkolen Engels Dan al die Anders anglophile nederlanders :')

en nederlandse toeristen. Ik krijg gewoon last van plaatsvervangende schaamte :') luid, onbehoorlijk, gewoon de metro inwalsen alsof je Leven ervanaf hangt en op dezelfde manier eruit, jezus gedraag je ofzo :')

nederlandse kinderen. De meeste zijn gewoon onopgevoede mormels :') vooral in schoolreisje groepen, vriendlief en ik konden niet eens rustig door de nederlandse dierentuin scharrelen, en dat ligt echt niet aan 'maar het zijn nou eenmaal kinderen' degene hier weten zich namelijk over het algemeen gewoon Te gedragen :j

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:11

Ik heb echt medelijden met sommige mensen in dit topic, wat een frustrerend leven heb je als je je overal aan ergert :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:12

Jannickee schreef:
Ik heb echt medelijden met sommige mensen in dit topic, wat een frustrerend leven heb je als je je overal aan ergert :')

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:15

Een steekmug, die zich niet laat doodslaan, maar wel mij continu loopt lastig te vallen.

Harde geluiden...

Verder ook niet.
Ik zorg er gewoon voor, dat ik niet geërgerd kan worden. Als ik voel, dat ik me ga ergeren aan iets, verander ik dit, of zorg ik er voor dat ik daar niet bij in de buurt ben.

Harde geluiden zet ik zachter, en als iemand anders hem weer harder zet overleg ik gewoon vriendelijk.

Die steekmug krijg ik ooit te pakken.... :D Muhahah }:)

Ik heb me wel veel geërgerd aan mensen die altijd lopen te klagen.
"Oh... cinderella (Ik noem maar wat hoor) is weer ziek, weer 40 graden koorts."
"Oh ik ben weer zo verkouden"
"Ben ziek... blugh"
"Waarom kan het leven niet eens leuk zijn."

Van dat soort dingen kwam ik veel tegen op facebook.
Tot ik deze betreffende personen verwijderde... Heerlijk! Glorie!
Alleen maar positieve dingen lezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:16

_O-
Heerlijk!

Met stip op 1: teksten/posts van mensen die de verschillen niet (willen) kennen tussen me-mijn, je-jou-jouw, hun-hen, zei-zij, U-u-uw en kennen-kunnen
Zei zij hun dat me fiets eiglek van jouw is _-:(

Vooral het me dit, me dat, me zus en me zo brrrrr

Oh en net weer gezien: mensen die een topic openen met een vraag, (g)een antwoord krijgen en dan roepen dat er een slotje op mag. Pffff zo werkt het niet en damnn ga googlen ofzo!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-11-14 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:17

Ik woon in Canada en hier is het ook normaal, maar vind het alsnog verschrikkelijk. :+ 10 keer zo erg als een Nederlander het zegt. :=

Oh, en mensen die het gedrag van hun paard goed praten. "Hij speelt alleen maar". Nee, je hebt een onopgevoed en dominant rot beest. := Same goes for honden/katten/kinderen/goudvissen and so on. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:19

Jannickee schreef:

Overal? Er worden steeds een paar dingen genoemd, overdrijven is ook een vak. ;)

Ik vind 'hippe' taal vreselijk. Dude, gast, vriend, facepalm en weet ik veel wat ik allemaal mis tegenwoordig. Gewoon Nederlands alsjeblieft, wordt wellicht te oud? :')

Iets wat mij enorm irriteert zijn in de weg lopende mensen. Ik hou van orde en zou het fijn vinden als iedereen gewoon aan de rechterkant loopt en dan graag ook nog uiterst rechts voor de 'langzame' lopers of de wandelaars die graag van het uitzicht/etalages genieten. Zodat diegene met een hoger tempo soepeler door kunnen lopen langs links. En dan graag iedereen op zijn eigen 'weghelft' dan zou ik helemaal gelukkig zijn. :D
Ja een tekortkoming van, dat weet ik.

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:27

Ik erger me eigenlijk maar heel weinig als ik dit zo zie.. :+
Maar vooral muggen. Vreselijk dat gezoem. Van mij mogen ze me helemaal lekprikken, als ze maar stil zijn en ik gewoon kan slapen.

En als ik iets niet kan vinden. Dingen die 'zomaar' verdwenen zijn. s'ochtends mijn sleutels niet kunnen vinden...

Oh, en de momenten dat ik hard kom aan gefietst en tóch de pond mis, en 20 minuten moet wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:34

Ik erger me aan teveel dingen, ook dingen waarvoor ik me gewoon schaam dat ik me eraan erger.

-vrouwen met ongeëpileerde wenkbrauwen
-stotteren mensen
- "me pony" "me vriendin" nee nee nee, het is mijn
-mensen die 1001 fouten maken in de interpunctie, of het niet gebruiken
-"na school" nee, het is naar
- mensen die nooit wat zeggen
- mensen die teveel zeggen
-mensen die domme opmerkingen maken (al doe ik het zelf vaak zat)
- mensen die van de een op de andere dag denken dat ik hun (beste) vriendin ben
- irritante mensen in het verkeer
- hobbels in de weg
- mensen die roepen dat lezen saai en voor nerds is
- gedrukt in de schoolbanken
- mensen die als zakken aardappels lopen
-fruitstickers
- aanstelleritus
- mensen die gewoon geen "hoi" terugzeggen (ja, dit zijn meestal ouderen op leeftijd)
- belachelijk rondtrokken op elektrische fietsen
- vieze borden :=

Ja, ik erger me echt aan teveel dingen, maar ik kan er niks aan doen :') dit is niet eens alles, denkt ik

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:36

prugelpiet schreef:
-mensen die 1001 fouten maken in de interpunctie, of het niet gebruiken

Zegt degene die in haar hele post maar 2 hoofdletters en 1 punt gebruikt heeft :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:37

Ergeren aan stotterende mensen? Dat vind ik best sneu eigenlijk...

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:37

Mensen die je facebook volgooien met ' lekker geslapen goeiemorgen x ' 'even lekker douche' enz ..
Aan mezelf, dat ik altijd wel ergens last van heb, heb altijd wel ergens pijn.
Mensen die hard ademen
Aan mijn zus die iedereen corrigeert en zichzelf als perfect neerzet.. (Ze zei laatst 70+75+10=165)

En smakkende, hard ademende en kreunende mensen ....