Je vriend(in) of je dier?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wie gaat weg?

Dier
111 (21%)
Vriend(in)
411 (78%)

Totaal aantal stemmen: 522

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:31

Als het om nood gaat hoef ik helemaal niet na te denken; als een auto te water raakt met mijn man en de kat, dan red ik mijn man. Als er een auto te water gaat met een onbekende en mijn kat, dan red ik de onbekende. Ik zou mijzelf niet in de spiegel aan kunnen kijken als ik een dier redt ipv een mensenleven. Ik ben gek op dieren, maar ik zou mijn hele leven lang altijd mijn man missen en tja, over een dier zet ik mij wel sneller heen, daar heb ik geen dusdanige relatie mee, doe ik boodschappen mee of sticht een gezin ermee :=

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:36

vuurneon schreef:
Als het om nood gaat hoef ik helemaal niet na te denken; als een auto te water raakt met mijn man en de kat, dan red ik mijn man. Als er een auto te water gaat met een onbekende en mijn kat, dan red ik de onbekende. Ik zou mijzelf niet in de spiegel aan kunnen kijken als ik een dier redt ipv een mensenleven. Ik ben gek op dieren, maar ik zou mijn hele leven lang altijd mijn man missen en tja, over een dier zet ik mij wel sneller heen, daar heb ik geen dusdanige relatie mee, doe ik boodschappen mee of sticht een gezin ermee :=

Precies dit inderdaad. :)

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:46

Anoniem schreef:
@xAlice: Klinkt leuk maar soms is het wennen. :+ Kim accepteerde mij ook niet in het begin en probeerde me van haar rug te werken omdat ze jaloers was. Als ik Tineke een kusje gaf ging ze met haar hoofd er tussenin staan. Gelukkig is ze nu veel minder jaloers.

Ik heb het dan ook meer om een hond ofzo _O- Paard is sowieso onzin, daar hoef je in principe niets mee te maken te hebben.

Ayasha
Blogger

Re: Je vriend(in) of je dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:08

Mijn hond nu is heilig :o (echt, dat ding heeft nog net geen troon waar ze op kan zitten.) en dat weet mijn man ook. :+ (wist ie ook voor ie met me begon.) als hij nu zou zeggen "de hond er uit of ik eruit" zou ik me daar verschrikkelijk om voelen... Maar vooral dat ik me dan blijkbaar zo miskeken heb in hem dat hij me voor die keuze zet wetende dat hij me doodongelukkig maakt, wat ik ook kies.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:10

voordat vriendlief zn zin af heeft kunnen maken over het vertrek van mijn dier waar ik zielsveel van houdt, staan zn koffers al gepakt klaar bij de deur:P

Een dier doe je niet weg omdat iemand zegt dat het maar moet.
Ik vraag me dan direct af of ie zn kind ook buiten zou neerzetten als t teveel huilt of lastig is.

Kan toch niet:P koop maar een pop bij de intertoys.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:15

Als ik ga samenwonen zal ik eea de deur uit moeten gaan doen (qua dieren), wij gaan voor de middenweg. Mijn vriend is geen fan van huisdieren. Overigens was hij er eerder dan hen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:17

Fiffill schreef:
Als ik ga samenwonen zal ik eea de deur uit moeten gaan doen (qua dieren), wij gaan voor de middenweg. Mijn vriend is geen fan van huisdieren. Overigens was hij er eerder dan hen.

ik zou zeggen:'ik ben wel een huisdieren fan dus als je echt van me houd blijven ze'. behalve als hij allergisch is natuurlijk. maar ja dat ben ik :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 18:19

Xfjord schreef:
Fiffill schreef:

ik zou zeggen:'ik ben wel een huisdieren fan dus als je echt van me houd blijven ze'. behalve als hij allergisch is natuurlijk. maar ja dat ben ik :')

Afbeelding

:))

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:20

Ayasha schreef:
Mijn hond nu is heilig :o (echt, dat ding heeft nog net geen troon waar ze op kan zitten.) en dat weet mijn man ook. :+ (wist ie ook voor ie met me begon.) als hij nu zou zeggen "de hond er uit of ik eruit" zou ik me daar verschrikkelijk om voelen... Maar vooral dat ik me dan blijkbaar zo miskeken heb in hem dat hij me voor die keuze zet wetende dat hij me doodongelukkig maakt, wat ik ook kies.

Hihi, ik zie al echt iemand voor me die zichzelf het huis uit zet haha.

Ik kies voor dier, maar ik heb makkelijk praten aangezien ik geen relatie wil :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:21

Waarom? Ik ga hem echt niet chanteren met 'als je echt van me houdt' :')
Hij snapt ook wel dat dieren bij mij horen, maar da's iets anders dan een halve dierentuin in huis.

(Hij heeft overigens ook hooikoorts ed)

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 20:10

Voor een nieuwe vriend? Nee absoluut niet! Mijn 2 katjes horen bij mij en ik heb ervoor gekozen om ze in huis te halen dus dan zorg ik ook de rest van hun leven voor ze. Plus ik zou ze ook voor geen goud willen missen :)

Gelukkig woon ik samen met mijn vriend en hebben we ze samen uitgezocht en is hij net zo gek op ze!

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:06

Per ongeluk dier gestemd, moest andersom zijn natuurlijk.
Ik geef meer om dieren dan de meeste mensen. Een dier zal je altijd trouw blijven.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:09

Toen ik mijn vriend leerde kennen en we een beginnende relatie hadden, heb ik mijn vriend meegesleurd naar mijn pony en gezegd: "Zie je deze? Deze gaat áltijd voor." :D
Beetje gekkigheid natuurlijk, maar in principe komt mijn pony wel op de eerste plaats. Het moet natuurlijk niet veel te gek worden, maar ik had eens een vriendje die jaloers was op mijn pony en de aandacht die hij kreeg. Ja sorry hoor, belachelijk gewoon. Gelukkig was mijn vriend heel begripvol en heeft hij nog nooit een slecht woord erover gezegd.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:14

Pony was er eerder dan vriend, dus vriend gaat eerder de deur uit als hij me laat kiezen tussen dier en hem. Gelukkig zit vriendlief in de paarden, dus dat is geen issue!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:48

Als mijn vriend dat had gezegd was het: houdoe en bedankt :evaw:
Zo simpel is dat. Als ze voor mij kiezen, kiezen ze stiekem ook een beetje voor mijn paardenbeest.

Gelukkig accepteert mijn vriend mijn paard heel erg goed en is die niet de beroerdste om mee te gaan en wat te helpen waar die kan. Die had niks met dieren maar hij lijkt het soms eigenlijk best wel leuk te vinden en al onze dieren (hond, parkiet, paard) zijn dol op hem :P

Verder is het voor mij een kwestie van een goed evenwicht erin hebben en dat gaat heel erg goed. Ze krijgen beide de aandacht die ze nodig hebben en verdienen en waar ik ook blij mee ben :=

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:53

Ik heb helaas de keuze drie jaar geleden moeten maken. Twee katten weg, cavia's naar buiten, en zo min mogelijk contact met de paarden.
Reden; love of my life is extreem allergisch voor dieren......
En toen woonden we nog apart zodat mijn dieren gescheiden van vriend konden blijven,maar ja... Je wil op een bepaald moment dolgraag een stapje verder en samen wonen, dus toen moest ik de moeilijkste keuze maken die je kon doen..
Tuurlijk heb ik geen spijt, ben dolgelukkig saampjes, maar mis mijn katten nog altijd, en vind het wel een stuk minder gezellig dat de cavia's in de tuin wonen ipv in huis.
Maar ja, er was geen andere optie, en vriendlief is er altijd super respectvol mee omgegaan.
Hij heeft zelfs 1 vd katten weggebracht alleen en heeft 2 uur in de auto gezeten met een langharige kat.. De arme jongen. :=

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 09:52

Fiffill schreef:
Hij snapt ook wel dat dieren bij mij horen, maar da's iets anders dan een halve dierentuin in huis.

O zo. Je hebt er dus meer dan 2. Verklaard alles :j

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 09:58

Oh nee verkeerd gestemd :o .... Mijn dieren gaan noooooiiit weg voor m'n vriend,
Ik heb die keuze weleens gehad ( van een boeren zoon nog wel }:0 ) nou die kreeg te horen
" dan was het leuk voor zolang het duurde " ;) ,
Als je voor mij kiest, krijg je m'n dieren erbij :j ( een Berner sennen hond, een 2,5 jarige ruin en een kat ) gelukkig ben ik al bijna 5 jaar samen met m'n vriend en is ons eerste kleintje op komst ....hij is weg van de beestjes *\o/*

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:08

Mijn dieren horen bij mij, dus als je wat met me wil moet je ze maar accepteren :D

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:11

Mijn dieren zijn alles voor mij... Ik zou dan ook de grootste moeite hebben ze weg te moeten doen. Ze gaan echt, echt niet weg. Ik heb nu geen relatie, maar begin dus ook gewoon niet aan een relatie met iemand die geen dieren wilt of allergisch is. Zo kom ik nooit voor de keus, opgelost!

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:59

Wat zouden jullie doen met deze situatie: jullie zijn beide al jaren met paarden bezig, zijn al een tijd samen. 1 van de 2 valt heel ongelukkig en overleeft een gebroken rug, maar blijft in een rolstoel achter. Die persoon die gevallen is wilt nooit van haar leven nog een paard dichtbij zien.

Wat doen jullie?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:14

Seltje schreef:
Wat zouden jullie doen met deze situatie: jullie zijn beide al jaren met paarden bezig, zijn al een tijd samen. 1 van de 2 valt heel ongelukkig en overleeft een gebroken rug, maar blijft in een rolstoel achter. Die persoon die gevallen is wilt nooit van haar leven nog een paard dichtbij zien.

Wat doen jullie?

Diegene bij de deur van de psycholoog afzetten :j
(Nee zonder gekkigheid, ik zou dan mijn lief wel aanmoedigen om met de huisarts te praten en daarvoor in therapie gaan omdat angst niet je leven moet beheersen. Ik zou namelijk best mijn paard weg doen, maar het lost het probleem niet op)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:03

Seltje schreef:

Wat doen jullie?

In mijn eentje naar mijn paarden gaan :') en inderdaad een hulpverleningstraject adviseren..

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:07

Als je mij neemt krijg je er een paard en hamster bij, zo simpel is dat.
Accepteer je dat niet mag je weg haha!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:37

Xfjord schreef:
Fiffill schreef:

O zo. Je hebt er dus meer dan 2. Verklaard alles :j

1 of 2 vind hij ook wel best, maar wat ik nu heb (6) eigenlijk teveel. En geen honden of katten. Gelukkig wil ik dat laatste zelf ook niet. :D