Op kamers, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:10

Ik wil mijn stage (en minor) in het buitenland doen of in Amsterdam. Maar zit dan ook met mijn kamer (mijn ouders wonen dichtbij Amsterdam). Ik ga kijken of ik hem voor die periode kan onderverhuren :).

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:43

YOURLOVER schreef:
CCCCC schreef:
Leuk, ik lees mee! Ik woon op dit moment nog thuis maar het reizen breekt me een beetje op. De planning is dat ik als ik zeker weet dat ik mijn P heb gehaald, ik naar Nijmegen ga verhuizen. Moet nog even puzzelen hoe ik dat ga doen met paard, vriend (en mn auto :')) en dergelijke. Het kan zijn dat ik na een jaar op kamers weer richting huis ga omdat ik graag een stage wil in de 'foodvalley', dus Ede/Wageningen die kant op. En dan is het dichterbij om thuis te wonen dan in Nijmegen. Dilemma's!

Als je een kamer zoekt in Ede, een vriendin van me verhuurt nog een kamer.
Zij zelf doet de PABO in wageningen.

Ik woon in de gemeente Ede, dus dat is niet nodig! Maar toch bedankt.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:44

LauraSaskia schreef:
Dat is inderdaad wel een lastige beslissing! Voor een jaartje kan heel leuk zijn, en ontzettend schelen met reistijd. Maar lijkt me ook wel naar om een na een jaar dan weer bij je ouders weer te gaan wonen. Of kan je dan zelf iets huren in de buurt?

Ik weet nog niet precies hoe ik het ga doen! Misschien dat ik tegen die tijd iets samen kan zoeken met mijn vriend of iets. Maar lijkt me inderdaad niet echt heel fijn om na een jaar zelfstandig te zijn geweest, weer terug te moeten naar mijn ouders haha. Is allemaal lastig!

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:25

CCCCC dat is wel een puntje ja, ik woon dan alweer 2 jaar op mijzelf. Heb voor mijn studie een periode bij mijn ouders gewoond, terwijl ik daarvoor wel al voor langere tijd op mijzelf had gewoond.. Was niet altijd even makkelijk. Maar ik had zo mijn redenen om dit toen der tijd te doen.

Nu zou ik denk ik kijken of ik tijdelijk een kamer in Amsterdam kan vinden (mits ik mijn eigen kamer kan onder verhuren).

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:21

1 van mn huisgenoten stond achter de deur af te luisteren, je hoorde hem nooit maar hij was er altijd... beetje creepy... verder kon hij nogal ver binnen je personal space komen enzoxD... echt ontspannen wonen doe je dan niet meerxD

LauraSaskia

Re: Op kamers, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 21:03

Uhh dat is inderdaad wel heel apart... Wat een figuur. Konden jullie hem er niet uit werken?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:10

Hoi, mag ik mij hier komen melden? :)

Aanstaande donderdag ga ik bij een kamer in Haarlem kijken waar ik tot de kerstvakantie in kan! Perfect voor mijn stage en perfect om te 'proeven' hoe het op kamers wonen is. :D

Wel even puzzelen hoe het moet met m'n paard, die 1,5 uur verderop staat.. Maar ga sws in de weekenden naar huis.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 13:15

Oh nee, ik moet er echt niet aan denken dat ik weer bij mijn ouders zou moeten wonen := gewoon alleen al vanwege het feit dat mijn hele leven nu hier is... Het op en neer reizen als ik op mijn ouderlijk huis pas word ik al horendol van :=
Sowieso heb ik vier gerbils, dus weggaan in het weekend is al lastiger met eten geven enzo.

Nou ja, ik ben ook gewoon heel erg gehecht aan mijn vrijheid enzo := heb weer eens niet thuis geslapen vannacht, het enige wat ik daaraan doe is een appje naar mijn huisgenoot dat zij het ook weet en niet zachtjes hoeft te doen ofzo.

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:05

nope... op alle mogelijke manieren geprobeert maar niet gelukt ;(

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:27

Ik ben trouwens benieuwd hoeveel jullie kwijt waren aan 'inrichten' van jullie kamer? Dus meubels, verf, huishoudelijke spullen enz enz? Dan kan ik me daar een beetje op voorbereiden haha.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:32

CCCCC: ik was een denk ik 1000 kwijt voor mijn meubels + gordijnen, maar dan heb ik wel alles nieuw. Ook een matras, extra hoge gordijnen, dekbed, tafel+4 stoelen, bank, tv meubel, salontafel. Alleen de tv niet mee gerekend Huishoudelijke spullen heb ik allemaal bij de action, ongeveer 100-150 (inclusief pannen)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:36

Ik weet niet meer hoeveel ik kwijt was. Niet mega veel geloof ik. Mijn grote Expedit tv-kast was €149,-, bureau had ik gewoon bij ikea een bureaublad en losse poten gekocht, was geloof ik ook heel goedkoop, bureaustoel en kuipstoel waren niet zo duur, stellingkast koste haast niets (35,- ofzo), laminaat was denk ik nog bijna het duurst maar was ook niet heel duur. Bed had ik al. Lamellen waren niet super duur.
Dus denk paar honderd euro ofzo. Maar ik had dan ook een mini kamertje eerst. (10 m2) Bank en salontafel pasten er niet in.

En nu heb ik heel veel spullen in mn kamer staan die k al had. Heb maar voor 100 euro ofzo aan nieuwe spullen hoeven kopen.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 22:26

Ik had al een bed, matras, wastafel, nachtkastje, tafeltje. Heb een 'kast' gekocht van 18 euro totaal, wasrek van 5, wasmand van 8, lamp van 3. Mn vader heeft een bureau n elkaar gezet, hoefde alleen poten te kopen van 2 per stuk, strijkplank van 8 euro. Rest stond hier al of heb ik van huis meegenomen, zoals een salontafel, een stoel en nog een paar dingen voor de keuken.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:34

Ik heb alleen gordijnen gekregen van mama, verder had ik alles al hoewel ik volgende week nog een extra kast krijg. En heb een heerlijk hoekbureau welke ik gratis op marktplaats heb gevonden :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:46

Ik heb niet alle berichten gelezen... Oke eigenlijk alleen de OP en een bericht van Corien hoeveel wij aan inrichting kwijt waren :')

Maar ik heb de eerste nachten echt gehuild. Rot heimwee haha :P En de ratten waren toen nog bij mijn ouders dus het was super stil. Inmiddels woon ik er bijna 7 maanden en ben ik helemaal gewend. Sinds augustus ook een super chille huisgenoot. De vorige huisgenoten waren allemaal heel erg op zichzelf en dat ben ik van huis uit niet gewend, dus dat vond ik ook best lastig.

Inrichting viel wel mee. Ik heb alleen een eettafel (20 euro), stoelen (gratis), bureaustoel (10 euro) en tv kast met super veel kastruimte (5 euro) en boekenplank (7 euro) moeten kopen. Bed, kledingkast, rattenkooi en boekenkast heb ik van thuis mee genomen. Tv (100 euro) en koelkast (25 euro) heb ik wel erbij gekocht, maar dat is eigenlijk niet echt inrichting haha. Alleen mijn boekenplank heb ik nieuw gekocht, dus dat scheelt ook echt wel in kosten.

Edit: oh ja en mijn gordijnen heb ik van oma gekregen!

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:53

Ik hoop eind deze maand of eind december op kamers te gaan. Ik ben tot nu toe bijna €400 kwijt aan meubels, 2 kasten en een fauteuil, waren in de aanbieding, daar ben ik erg blij mee. Verder handdoeken, theedoekenen, servies enz. Wel alles nieuw. Moet nog een bed + lakens enzo, eventueel nog een bank en tafel en stoelen. En nog een magnetron. Kookplaat, koelkast,bestek en pannen en bureau mag ik van thuis meenemen. Maar doe denk ik liever een eetkamertafel en stoelen, vind ik wat huiselijker dan een bureau.
Ik weet nog niet zo goed wat ik nog meer nodig zal hebben. Gordijnen enzo die koop ik pas als ik er al woon ivm de maten.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:56

Oh ja, handdoeken. Ik had nog 40 euro aan VVV bonnen haha, dus die heb ik gespendeerd bij de Hema :D

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:06

Je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt. Helaas heb ik voor mijn rug wel een goed bed nodig, en omdat ik in de weekenden nog naar huis ga, zal er een goed bed moeten komen. Bureau heb ik op zich al en qua servies/glazen enz heb ik ook al 75 %. Heb nu echt al zin om het in te gaan richten. Terwijl het nog meer dan een half jaar duurt _O-

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:23

Ik was met vloer, verf, meubels denk ik iets van 600 kwijt... maar ik had al wel redelijk wat meubels... met 1000 kom je er makkelijk... ik had trouwens een kamer van 20 m2

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:23

Ik had gelukkig een goed bed thuis! :) Dat is wel balen, maar als het moet dan moet het.

Verven is op kosten van de huisbaas gedaan voordat ik erin kwam, laminaat lag er al in en huishoudelijke spullen vielen ook erg mee.
Die was ik nog vergeten :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:57

Waar ik vooral achter ben gekomen; Je hebt altijd teveel borden en bekers maar te weinig bestek :') Ik heb samen met m'n huisgenoot zoveel zooi aan borden, bakjes, glazen en mokken dat we een deel noodgedwongen op zolder moeten gaan parkeren :+

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 09:01

Dat probleem heb ik nooit gehad...

Ik heb voor dat ik op kamers ging een 8 persoons amefa bestek set gekocht ... ik vind het leuk om de tafel netjes te dekken als er mensjes blijven eten... dus alles moet bij elkaar passen :o

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:58

Bij ons verdwijnt al het bestek magisch, ook heel fijn. En nu de IKEA die budget set niet meer heeft :')

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:29

Yess ik kan al weekje eerder mn kamer in! Komt mij goed uit, hoef ik niet meer bij iemand anders te tukken aankomende week :')

Ik heb voorlopig gewoon nog van alles 2 qua bestek. Ga t wel uitbreiden als t een x nodig is.

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:42

Amyyy schreef:
Ik doe landscape design en zit in het 2e jaar, welk jaar doe jij?
En nee ik zit niet bij hippique

International food & agribusiness, 1e jaar haha :)