Heb jij je rijbewijs altijd bij je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rintah

Re: Heb jij je rijbewijs altijd bij je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:09

Ik heb mijn rijbewijs altijd mee..
Één keer was ik hem vergeten toen ik even wat naar mijn vriend bracht en toen kwam ik op de terugweg dus politiecontrole tegen (in rij voor stoplicht, kan je mooi nergens heen :+ )... Braaf als ik ben en geen zin om te wachten ging ik vast op zoek naar papieren en rijbewijs in m'n tas, om er vervolgens dus achter te komen dat ik geen van beide mee had :wow:, maar ook uberhoupt niks om me te identificeren. Toen kneep ik hem toch wel behoorlijk. Vervolgens sprong het stoplicht weer op groen, politie was op dat moment net klaar met controle bij auto voor mij, ik mocht gelukkig doorrijden en auto achter mij werd weer tegengehouden... Heb die dag behoorlijk mazzel gehad, en sindsdien controleer ik altijd of ik mijn rijbewijs wel bij me heb.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:14

Al-tijd! Behalve wanneer ik ga stappen en daar met de fiets heen ga, dan verruil ik mijn rijbewijs voor mijn identiteitskaart :j want mocht ik die met het stappen kwijt raken, dan heb ik dus thuis nog mijn rijbewijs liggen.
Als ik merk dat ik geen identiteitsbewijs/rijbewijs bij me heb, ga ik ook terug naar huis om het alsnog te halen.

Heb ooit een bekeuring gehad voor het niet bij me hebben van een identiteitsbewijs, en sindsdien dus erg strict in het wél bij me hebben (want zoooo zonde van je geld) :+. En wat voor mij ook een belangrijke reden is, en ik zag het hier ook al voorbij komen, mocht ik een ongeluk of iets dergelijks krijgen, dan is het snel duidelijk wie ik ben.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:33

Bijna nooit. Ik stap zo in de auto.

Ik zou op dit moment niet weten waar mijn rijbewijs ligt.. Papieren zouden in de auto moeten liggen maar daar ben ik ook niet zeker van. :+

Rijbewijs heb ik dan wel weer ingescand op mijn dropbox staan maar das niet geldig volgens mij. Paspoort heb ik wel altijd standaard in mijn handtas. (maar deze heb ik dan weer niet altijd bij me)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:38

Ik neem ook bijna nooit mijn rijbewijs mee, ook mijn id niet.. Raak die dingen altijd kwijt. Heb wel in mijn auto kopietjes liggen samen met het kentekenbewijs ofzo :=

LaPuraVida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:40

Ja altijd. Ik heb sowieso altijd mijn portemonnee bij me namelijk en daar zit hij in.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:42

Altijd, ik ga ook terug als ik in de auto merk dat ik hem niet bij me heb (lees: portemonnee dus ben vergeten) en ik ben nog binnen redelijke afstand van huis. Ben ik al op m'n werk dan hou ik me ineens heeeeeeeeel netjes aan de regels :+ en dan hoop ik maar niet op een random controle.

Ga ik uit op die fiets of met ov dan leg ik mijn rijbewijs thuis en neem ik m'n ID mee.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:43

Van zodra ik in de auto stap heb ik alles bij!

Als ik met de fiets ergens heen ga moet ik eerlijk zeggen dat ik niet altijd de portemonnee bij heb.
Zou dat beter wel doen, mocht er eens wat gebeuren :\

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:51

Ik heb het altijd bij.
Heb altijd mijn portemonnee bij en daar zit mij rij- en kentekenbewijs in.
Ik heb pas een maand mijn rijbewijs en moet vanwege mijn beperking in een aangepaste auto rijden, dus ja neem altijd alles mee. Ook de papieren van het vaststellen van mijn aanpassingen, kan ik daar tenminste op terugvallen als ze moeilijk doen :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 11:53

Volgens mij zijn kopietjes niet geldig en moet je altijd het origineel bij je hebben.

Ik heb ook een werkauto en daar heb ik dus niet de papieren van. Auto wisselt met vakanties van collega maar mijn baas wil de papieren thuis hebben, prima dan stuur ik de boete wel door naar hun...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:53

friendly schreef:
Op basis van de OP, heb alleen deze goed doorgelezen.. Ik dacht dat het bij je dragen van identificatie verplicht was? Krijgen deze mensen dan geen boete omdat zij niet aan kunnen tonen wie zij zijn? En als je geen rij/kenteken/verzekeringsbewijzen mee hebt?

Ik weiger dat, als ik m'n portemonnee mee heb hebben ze geluk (of eigenlijk ik anders heb ik waarschijnlijk een boete :'))

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:55

Zit standaard in mijn tas, deze sleep ik overal mee naartoe.
Is echt zelden dat de tas thuis blijft (met op stap gaan ofzo), dan heb ik ook mijn rijbewijs niet bij. Dit komt hooguit 1x pm voor.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 11:59

ID is volgens mij verplicht ja...de ene krijgt er wel een boete voor bij het niet kunnen tonen en de ander niet...

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:02

85 % van de keren, zit in mijn portemonnee en die zit in mijn tas en af en toe ga ik zonder tas ergens naar toe (nooit heel ver) en dan vergeet ik hem.

Lisanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:06

Ik heb hem eigenlijk nooit bij me... Heb een super grote portemonnee en vind het altijd zon gedoe om hem mee te sjouwen vooral omdat ik ook nooit een handtas draag :D.
Heel slecht eigenlijk.. denk dat het toch tijd wordt voor een kleinere portemonnee die ik gewoon in mn jaszak kan stoppen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:09

Ik zit heel veel in de auto en heb dat ding standaard bij mij omdat hij in mijn portemonnee zit :+
Het is wel eens voorgekomen dat ik hem vergat omdat ik in een andere auto moest rijden.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:11

Altijd.. en anders ruil ik het hoesje van mijn mobiel om voor een hoesje waar pasjes in kunnen als ik geen tas kan meenemen

Ik neem ook altijd mijn pinpas en ziektekostenpas mee. Die 3 heb ik altijd bij me

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:13

Ziektekostenpas is niet zo belangrijk - met je id kunnen ze je verzekering gewoon checken namelijk.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:16

Rijbewijs is ook mn id, dus altijd bij me. Autopapieren liggen altijd in de auto, daar hoef je toch niet mee te slepen?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:29

Heb altijd mijn portemonnee bij me met daarin rijbewijs, pinpas, allergiepasje, etc. Zonder ga ik echt de deur niet uit!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:37

rijbewijs ligt in de "goeie" auto, dus al ik loop, fiets of met de " oude" auto ben heb ik niets bij me....

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:53

Mijn rijbewijs zit in mijn portemonnee. Die heb ik meestal bij me, en mijn rijbewijs dan dus ook. Maar ik spring ook wel eens gauw in de auto, dan heb ik niks mee.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:01

Ik had voorheen nog een papieren kentekenbewijs van mijn auto, die had ik nooit bij. Over het algemeen nu wel altijd het kentekenpasje van mijn scooter, mijn rijbewijs en oude ID-bewijs bij. Paspoort over het algemeen altijd thuis.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:02

Ik heb altijd mijn ID en rijbewijs bij me. Ik heb ze standaard in mijn portemonnee zitten en die gaat sowieso altijd mee.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:05

Ik heb altijd mijn rijbewijsmapje mee, met daarin kentekenbewijs van zowel auto als scooter dus alles bij de hand.
Al vergeet ik wel eens mn rijbewijs dan zit die net in de tas die ik niet meeneem oid _O-

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:36

Altijd mijn rijbewijs en papieren mee. Ga sowieso bijna nooit ergens heen zonder mijn portemonnee.