Hoe eerlijk ben jij ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe eerlijk ben jij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:10

50 euro is dan wel weer heel veel hoor. dat zou ik ook wel melden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:12

Ik heb me dus een flinke tijd naar gevoeld omdat iemand dat dus gedaan had, bij mij of bij mijn baas. (weten niet bij wie)

Dus ik hoop dat de mensen die dingen "boeiend, moet je maar niet zo dom zijn, mooi meegenomen" er even aan denken dat veel winkels in deze tijd HARD moeten werken voor hun winst. Want daar gaat die 50 euro vanaf hoor. :n

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:12

Grease schreef:

Waar ligt je grens dan van houden/teruggeven :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:13

Bij mij op 10 euro, maar als ik er op dat moment zelf achterkom geef ik het terug. Maar ik ga niet terug fietsen, dan moet het echt wel meer dan 10 euro zijn.

xMalibu

SuperAssie schreef:
mariekerocky schreef:
Ik zou echt niet weten wat ik moet zeggen als ik iets wat ik vergeten ben te betalen terug zou brengen.
Inmiddels zo'n 1,5 jaar geleden ben ik aangehouden voor winkeldiefstal van oorbellen van wel 2 euro. Ik had dit echter echt niet gedaan, mijn vriendin ook niet. De agent had het zogenaamd gezien en er lagen allemaal lege sieraden houder/kaartjes op de grond, tja uitverkoop chaos. Moesten mee naar het bureau en ik hem meerdere keren naar de camera beelden gevraagd maar die waren er niet (sieraden afdeling van de V&D, yeah right) en voor een vingerafdrukonderzoek was de schade te klein. Oftwel geen bewijs. Kreeg toch een aantekening en de volgende keer zou ik de l*l zijn.

Ik weet dus niet of ik terug zou durven met iets wat perongeluk niet betaald is!

Ik zit zelf achter de kassa en het komt vaker voor dat mensen iets vergeten af te rekenen, zeker kleine dingen. Gisteren nog een man met een potje sambal van 52 cent. Hij kwam het toch nog betalen en zei dat het hem anders niet zou smaken. Heb de man een complimentje gegeven en toen bij mezelf gedacht dat ik dat dus nooit gedaan had :')

Maar ik zie het nog wel gebeuren dat er net de verkeerde achter de kassa zit en dan heb ik echt een probleem ..
Eerst ging ook wel terug voor zulke dingen :j

Kipje39

Totdat ze zelf gaan pinnen en het geld in de muur laten zitten, en degene na hun dit in eigen zak steekt..
Dan is die persoon wss een klojo eerste klas..
Hadden ze maar op moeten letten he :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:14

Kipje39 schreef:
Totdat ze zelf gaan pinnen en het geld in de muur laten zitten, en degene na hun dit in eigen zak steekt..

_O_

Echt he, precies hetzelfde verhaal.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:16

eclair98 schreef:
Grease schreef:

Ik had het pas bij de Mac, kreeg 3-4 euro te veel.. Netjes aangegeven maar meisje wilde er niet aan. Ze had het goed gedaan..
Prima ik heb het iig aangegeven.. Wss heeft de met kas tellen nog wel aan mij gedacht ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:17

eclair98 schreef:
Grease schreef:

Nou stel dat ik het niet door zou hebben en ik kom er buiten achter dat ik per ongeluk 50 euro terug heb gekregen, dan zou ik het meenemen. maar als ik in de winkel merk dan niet. hangt wel van de situatie af. maar ik kan niet rekenen (dyscalculie) dus ik tel het nooit na, als ze me voor mijn neus te weinig geld terug geven zou ik het nog niet eens merken :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:17

Omdat ik dus zelf alles terug moet tellen op mijn werk, ben ik meestal sneller dan de kassa van de jumbo. _O-
Dus mij geven ze het verkeerde bedrag niet mee.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:19

De 50 die ik extra terug kreeg lig ik geen moment wakker van. Als ik merk dat diegene voor mij met het pinnen het geld vergeet uit te nemen...dan zou ik betreffende wel waarschuwen. Klinkt dubbel...i know. Winkels hebben over het algemeen ruime marges op de produkten.
Maar vergeten geld uit een pinautomaat in eigen zak steken...dat zou mij wel te ver gaan...dat dan weer wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:21

Kipje39 schreef:

Nee hoor, vind ik precies hetzelfde verhaal. Zeker als je aan het pinnen bent let je toch gewoon op wat je doet.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:21

laatst nog bij de zelfscan kassa, alles betaald, leg ik alles in de auto, zie ik een zak met bonen, die ik was vergeten te wegen en dus ook te scannen en te betalen.
Netjes terug gelopen....en betaald

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:22

Icrack schreef:
De 50 die ik extra terug kreeg lig ik geen moment wakker van. Als ik merk dat diegene voor mij met het pinnen het geld vergeet uit te nemen...dan zou ik betreffende wel waarschuwen. Klinkt dubbel...i know. Winkels hebben over het algemeen ruime marges op de produkten.
Maar vergeten geld uit een pinautomaat in eigen zak steken...dat zou mij wel te ver gaan...dat dan weer wel.

En het is precies hetzelfde!

De nalatigheid van een ander gebruiken om aan te verdienen.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:24

Winkels verdienen anders ook genoeg aan ons dacht ik zo :-)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:25

Zeer zeker terug gaan! al was het maar iets van 15 cent.. Ik hou niet van een onnodig schuldgevoel

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:25

Icrack schreef:

Dat valt ook nog wel tegen, grote ketens misschien wel. Maar kleine winkels niet hoor. :n
En alsnog, ik vind het niet kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:26

MarlindeRooz schreef:
Icrack schreef:

Dat valt ook nog wel tegen, grote ketens misschien wel. Maar kleine winkels niet hoor. :n

Daarom is hier toch ook al vaker het onderscheid tussen ketens en kleine onafhankelijke winkels gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:27

Want de winst, daar profiteren over het algemeen alleen de mensen aan de top van een bedrijf als Ahold van he (om het even bij Albert Heijn te houden). Denk niet dat die daar wakker van liggen en ik al helemaal niet :+

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:28

Kleinere winkels vind ik wat anders...ik ben geen barbaar :-)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:32

Grote winkels zoals de AH etc...... Valt anders ook tegen.........

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:33

Ik was ook terug gegaan om het als nog te gaan betalen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:34

Zo vreemd dat het wel ok is om onbedoeld te stelen als een bedrijf veel verdient.
Ik snap de logica niet...

Goede vraag Ts, ik heb het nog nooit meegemaakt. Wel meld ik het als ik teveel of te weinig terugkrijg.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:39

In de maatschappij onbreekt immers vaak alle logica. En dat is bij menselijk gedrag vaak net zo :-)

Manou_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:45

Ik was teruggegaan. Als ik nog niet zo ver was gelijk, en anders was ik even een andere dag teruggegaan met geld. Tenzij het écht ver weg was natuurlijk.