Ik wil graag gratis....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:20

Dat mensen graag iets goedkoop kopen, snap ik... Gratis dure dingen vragen is raar... Het erge is als je iets "duurs" te koop aanbied, al goedkoop dat je dan nog zielige verhalen te horen krijgt.

Alweer een paar jaar terug zocht ik een verzorgster... Toen kreeg ik serieus een mail van een vrouw in de trend van "Ja, ik heb borstkanker overleefd en ik ben zo zielig en ik heb geen werk, daarom verdien ik een paard en jij bent een slechte eigenaar omdat je geen tijd hebt voor je paard" (Ik stond toen alleen op een wei met stal en vond het fijn als er iemand meeging die dan in ruil ook mocht rijden :'))

Toen zakte mijn mond echt open. Mensen proberen het gewoon... Zielige verhalen over scheidingen, ziektes, crisis, werkeloosheid en mjah..

(Volgens mij heb ik toen heel onsociaal teruggemaild omdat er letterlijk in stond dat ik een slechte eigenaar was, dat ik het knap vond hoe ze zonder baan een paard kon onderhouden :')) Nooit meer iets van gehoord daarna...)

Als ik iets gratis krijg, dan geef ik er op zijn minst een bosje bloemen voor of wat dan ook...

Zelf wel dingen gratis weggegeven, maar dan ligt het hier in de weg en zoek ik het niet om er mee te gaan zeulen voor een paar euro die ik er anders voor zou kunnen krijgen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:33

meggiemeg schreef:
Wendy schreef:
Ik vind het gewoon asociaal.
Ik vind het leuk om iemand een plezier te doen met iets wat nauwelijks nog waarde heeft, maar verder ga ik echt niet van alles gratis weggeven. Terwijl ik er zelf wel voor moet werken. En dat mensen dan ook nog het lef hebben om van die oproepjes te plaatsen, dat zijn mensen die ik sowieso negeer. Want meestal zijn dat niet degenen die het écht nodig hebben :n

Ik heb ooit een paar rijbroeken gratis op bokt gezet omdat ik ging verhuizen en die broeken in de weg lagen. Dat was dus ook eens en nooit weer... of ik de broeken niet even op wilde sturen? Nee dus, ik geef het gratis weg en je komt het maar ophalen. Of niet, dan haalt iemand anders het op.
Door die ervaring heb ik er over getwijfeld of ik wel weer gratis spullen op mp kon zetten bij mijn meest recente verhuizing, ik had namelijk echt geen zin in dat gezeik. Dan gooi ik het nog liever weg.
Je hoeft niet dankbaar te zijn oid, maar het is graag of helemaal niet.

Opsturen prima maar dan wel de verzendkosten betalen.

Nou, daar had ik op dat moment dus echt geen tijd voor. De spullen inpakken en naar het postkantoor brengen, dat ging gewoon niet op dat moment. En ik had er niet voor niks bij gezet dat het af te halen was.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:34

Ik weet niet of dat er bokkers zijn die op de hoogte zijn van de huidige sticker actie van de Makro.
Bij elke 25 euro (excl, BTW) krijg je 1 stickertje en met 20 stickers is het velletje vol, en kun je met wat bijbetaling een Grundig huishoudelijk apparaat kopen.
Had zelf al redelijk wat stickers verzameld en ook al twee apparaten opgehaald.
Sta ik gisteravond in de rij en de meneer voor mij en de meneer achter mij deden behoolijk grote aankopen. Kassiere vroeg aan de meneer voor mij of hij meedeed aan de spaar actie.
Nee, hij deed niet mee. Dus ik vroeg netjes of ik dan de stickertjes mocht hebben want ik ben aan het sparen voor mijn uitzet.
Kreeg ze gelijk aangerijkt was geen probleem.
Meneer achter mij riep direct dat ik effe moest wachten dan kreeg ik zijn stickers ook!
Zo had ik weer een velletje vol... *\o/*
Kost die mensen niets en ik ben er heel blij mee!

MarlindeRooz

Re: Ik wil graag gratis....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:35

Wat geweldig lief! :D

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:38

Ik vind de ruilgroepen wel leuk, een zak te kleine kleding van mijn kinderen voor een zak snoep of een tafeltje voor een plantje.
Maar ook daarin kunnen mensen al erg doorslaan, dan bieden ze een setje merkkleding aan tegen een bepaald doosje duplo ofzo. Dan denk ik ook, "koekoek".
Ik heb zelf wel eens een leuk spel gevonden op zo'n site en geruild tegen een pak chocomel, manlief vond het de beste deal ooit :D
Ruilen vind ik in het algemeen wel leuk als het dus naar waarde blijft of als er geen tientallen eisen aan het te ruilen voorwerp worden gesteld. Dat heb ik ook wel eens gehad met spijkerbroeken voor mijn zoon (voor de scouting), die wilde die mevrouw wel ruilen maar alleen tegen een speciaal piepbeest voor haar honden. Ja doeg, ga niet elke dierenwinkel af om te kijken of ze die hebben.

Weggeven doe ik ook regelmatig als ik geen zin/tijd heb om het te verkopen of om het naar de kringloopwinkel te brengen. Heel vaak merk ik dat mensen dan ook echt dankbaar zijn en bijvoorbeeld een reep chocola ofzo bij zich hebben. Nou mooi, iedereen gelukkig toch?
Ken inmiddels ook aardig wat mensen die het goed kunnen gebruiken.

Wel irritant zijn van die mensen die je in iedere "gratis" groep als eerste ziet schrijven dat zij het goed kunnen gebruiken (meetstal voor doorverkoop ofzo). Ik doe dus niet aan wie het eerste komt.....
Nog ergelijker vind ik het als mensen reageren dat ze graag iets willen, dat ze een afspraak maken en dat ze dan niet komen opdagen. En dan soms met excuses weer een afspraak maken etc. Daar ken ik er inmiddels ook een paar van, die krijgen dus ook niks meer.

Hier zitten wel mensen op de groep die ieder jaar rond de feestdagen pakketten maken voor de minima. Daar geef ik graag wat spullen aan.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:40

Ir111 schreef:
Nou ik geef graag gratis dingen weg maar als mensen er om vragen denk ik al snel 'lamasittuh'... :=

_/-\o_

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:42

Ik vind het tegenwoordig zo ontzettend irritant dat mensen altijd dingen voor 10x niks willen hebben.
Zo heb ik een Tekna zadel, amper een jaar gebruikt en daar hebben mensen nog niet eens de helft van de oorspronkelijke prijs voor over/ :O
Een vriend van me zei, ja maar dan ben je er toch vanaf?
Ja HALLO, zo kan ik alles wel weg doen, voor die paar centen... Als mensen wat willen hebben moeten zij betalen wat het waard is punt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:19

Ik moet zeggen dat ik mensen érg veeleisend vind tegenwoordig.
Heb hier een goedwerkende tv staan, met 'kont' en behoorlijk groot, doet het nog goed enzo, maten staan er netjes bij vermeld.
Heb hem te ruil staan voor een kleiner toestel, geen eisen hiervoor behalve dan dat hij goed moet werken en ik wil hem kunnen aansluiten op mijn dvdspeler.
Er komt werkelijk geen hond op af. -O-
Hem gratis aanbieden doe ik niet, dan is 'ie wsl zo weg maar heb ik geen tv meer. :+

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:32

jorika1986 schreef:
Ik weet niet of dat er bokkers zijn die op de hoogte zijn van de huidige sticker actie van de Makro.
Bij elke 25 euro (excl, BTW) krijg je 1 stickertje en met 20 stickers is het velletje vol, en kun je met wat bijbetaling een Grundig huishoudelijk apparaat kopen.
Had zelf al redelijk wat stickers verzameld en ook al twee apparaten opgehaald.
Sta ik gisteravond in de rij en de meneer voor mij en de meneer achter mij deden behoolijk grote aankopen. Kassiere vroeg aan de meneer voor mij of hij meedeed aan de spaar actie.
Nee, hij deed niet mee. Dus ik vroeg netjes of ik dan de stickertjes mocht hebben want ik ben aan het sparen voor mijn uitzet.
Kreeg ze gelijk aangerijkt was geen probleem.
Meneer achter mij riep direct dat ik effe moest wachten dan kreeg ik zijn stickers ook!
Zo had ik weer een velletje vol... *\o/*
Kost die mensen niets en ik ben er heel blij mee!

Dat doe ik ook, ik spaar zelden iets. Ik vergeet toch altijd de bonnen in te leveren :')

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:45

Oh ja en mensen die vragen om een telefoon met touchscreen.
Nu had ik er toevallig nog meerdere liggen aangezien wij alledrie een nieuwe telefoon hadden gekocht.
Geen topmerken maar gewoon goede telefoons, dus ik denk diegene daar blij mee mee te maken....niet dus want ze wilde wel een samsung galaxy of een i-phone. Die van ons stelde niks voor (en bedankt, waren fatsoenlijke lg en 2 motorola's). Heb ze uiteindelijk gedoneerd aan stichting aap. En heb ook teruggereageerd dat ik ze dan leiver aan goede apen schenk, was een beetje pissed :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:54

Ik heb er ook een bloedhekel aan!!
Inderdaad mensen die reageren op je advertentie op MP en het dan liefst gratis willen hebben omdat ze geen geld hebben, maar het wel graag willen hebben....
Ook zo'n hekel aan de vele advertenties op BM dat mensen een gratis pony/paard willen hebben, maar dat ze er wel heel goed voor zijn :(

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:57

Heb weleens kinderen aan de deur gehad of zij mijn aanloopkat mochten hebben.
Ze was toch gratis aan komen lopen :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:01

Aan de deur vind ik gewoonweg niet kunnen. Pas ook een stel kinderen, hooguit 10, of ze gratis flessen mochten hebben, voor statiegeld. Als je vraagt waar gebruik je dat statiegeld voor? Ja dan kunnen we snoepjes halen. Ja sorry, ga lekker bij je moeder zeuren ofzo...

Aan de deur doe ik ook niet snel open, heb ook zo'n sticker dat we niks kopen aan de deur.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:48

Ess_Ramona schreef:
Als mensen een elektronisch apparaat gratis weg doen vraag ik me af wat er mee is..

Ik heb ook een keer gehad op MP. Set pony peesbeschermers BR. Zwart. Waren wel gebruikt, niet stuk etc.

Iemand:"Ik wil ze voor de DHL verzendkosten"(5,-). Dus ik zei nee, want heb er wel +- 35 aan uitgegeven en zo verdien ik er niks aan.
Zei die persoon:"Ja, boeit mij niet, jij koopt ze nieuw".

Dus maar snel afgekapt en gezegd dat ik een serieus bod had..

Soms staat het gewoon in de weg :j
Zo heb ik al een magnetron weggeven. Ding werkte nog prima, maar ik kon hem niet gebruiken na mijn verhuizing, en wist dat ik een ander er wel gelukkig mee zou kunnen krijgen. Idem met mijn wasmachine :j Was al een oudje, maar ik heb daarmee wel een student in ''wasmachinenood'' kunnen helpen (meiske moest meerdere dagen per week met haar wasmand op de fiets naar d'r moeder toe fietsen om daar wassen te draaien :=)
Tegen de tijd dat ik weer op mijzelf zou gaan wonen zou ik toch voor een nieuwere wasmachine kiezen :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:11

Genoeg mensen kunnen apparatuur wat een mankement heeft prima gebruiken nadat ze het oplappen of voor de onderdelen. :j
Laatst had ik een JVC home cinemaset waar een plug van een kabel in vastzit en die wel eens moeite heeft met het pakken van dvd's en cd's.
Die heb ik gewoon op de weggeefhoek gezet met duidelijke omschrijving van het apparaat, dat 'ie nog helemaal compleet is en wat eraan mankeert.
Dezelfde dag nog dat er gereageerd werd door meerdere mensen. :)
De kabel heb ik meegegeven en ik heb een paar keer duidelijk benoemd wat het probleem was, diegene heeft hem opgeknapt en er nu een ontzettend fijn apparaat aan voor nop.

Ik heb vanavond een oproep gedaan of iemand tegen een wederdienst of een grote pan soep/stamppot naar m'n laptop wil kijken aangezien die een beetje lastig doet.
Kreeg gelijk een Pb van een handig persoon die er niets voor wil maar het meedenken erg waardeert, morgen gaat 'ie met m'n lappie aan de slag. *\o/*
Komt diegene er niet uit heb ik zelfs een 2e persoon achter de hand die ook voor nop wil helpen en zelfs een paar namen van mensen die ik mag benaderen. :D

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 10:19

lor1_1984 schreef:
Genoeg mensen kunnen apparatuur wat een mankement heeft prima gebruiken nadat ze het oplappen of voor de onderdelen. :j
Laatst had ik een JVC home cinemaset waar een plug van een kabel in vastzit en die wel eens moeite heeft met het pakken van dvd's en cd's.
Die heb ik gewoon op de weggeefhoek gezet met duidelijke omschrijving van het apparaat, dat 'ie nog helemaal compleet is en wat eraan mankeert.
Dezelfde dag nog dat er gereageerd werd door meerdere mensen. :)
De kabel heb ik meegegeven en ik heb een paar keer duidelijk benoemd wat het probleem was, diegene heeft hem opgeknapt en er nu een ontzettend fijn apparaat aan voor nop.

Ik heb vanavond een oproep gedaan of iemand tegen een wederdienst of een grote pan soep/stamppot naar m'n laptop wil kijken aangezien die een beetje lastig doet.
Kreeg gelijk een Pb van een handig persoon die er niets voor wil maar het meedenken erg waardeert, morgen gaat 'ie met m'n lappie aan de slag. *\o/*
Komt diegene er niet uit heb ik zelfs een 2e persoon achter de hand die ook voor nop wil helpen en zelfs een paar namen van mensen die ik mag benaderen. :D

Hieruit blijkt dat die gratis pagina's toch wel nuttig zijn. Heel fijn dat je hulp hebt gekregen! Dat haalt het goede in de mens naar boven. :)

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:11

Ik moet zeggen dat ik de meeste overbodige spullen naar de ruilwinkel breng, hier krijg je punten waar je dan weer andere zaken van kunt 'kopen'. Vind dit zelf een super leuk ititiatief.
Maar als ik geen tijd heb daar heen te gaan en iets weg wil doen wat te goed is voor de stort zet ik het op de weggeefhoek. Zo heb ik al eens iemand blij kunnen maken met een kamerplant. Jammere was alleen dat het stukje 'vandaag ophalen' niet serieus werd genomen en ik er dus nog 2 dagen mee zat... Bij de volgende aanbieding op de hoek van mij reageerde dezelfde persoon ook weer maar heb ik toch maar iemand anders uit gekozen..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:26

corrina1994 schreef:
Ik vind het tegenwoordig zo ontzettend irritant dat mensen altijd dingen voor 10x niks willen hebben.
Zo heb ik een Tekna zadel, amper een jaar gebruikt en daar hebben mensen nog niet eens de helft van de oorspronkelijke prijs voor over/ :O
Een vriend van me zei, ja maar dan ben je er toch vanaf?
Ja HALLO, zo kan ik alles wel weg doen, voor die paar centen... Als mensen wat willen hebben moeten zij betalen wat het waard is punt.

Het spijt me maar dit vind ik toch wat anders. Dat iets wat je nieuw koopt zeker de helft van zijn waarde verliest zodra het gebruikt is vind ik logisch. Een nieuw zadel (auto, paar schoenen, kleding etc) is nu eenmaal meer dan twee keer beter/fijner dan een gebruikte. Daar betaal je dan ook voor.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:41

Ik zit op facebook ook in zo'n groep, absurd wat je soms voorbij ziet komen. Steeds dezelfde mensen ook :+
Iemand die de ene dag om een laptop/PC/tablet vraagt omdat haar zoontje dat nodig heeft voor school. De volgende dag heeft ze een computerscherm nodig voor haar vader, want die is stuk gegaan. En een week later is de fiets van haar zoontje gestolen, of iemand er nog een heeft staan voor hun.
Verder heb je ook mensen die boos worden als je je spullen aan een ander hebt toegezegd, want zij hebben het harder nodig dan die ene persoon.
Ook heb je mensen die het wel willen, maar of je het dan misschien wil komen brengen, want er moeite voor doen is dan weer te veel gevraagd.

Er staan ook gevraagd zoekertjes op die ik dan weer wel acceptabel vind. Vaak knutselmateriaal of andere "zooi" die voor veel mensen waardeloos is. Schoendozen, wc rolletjes, glazen potten of zelfs oude autobanden heb ik voorbij zien komen, dat vind ik dan weer wel kunnen. Veel kans dat iemand die veel glazen potten heeft verzameld omdat hij/zij nog niet tot bij de glasbak is geraakt, niet op het idee komt om die op de groep aan te bieden :)

Frustrerend soms, gelukkig is de groep waarin ik zit redelijk klein, en slaagt het beheer er tot hiertoe heel goed in om alles bij te houden en ongewenste mensen/reacties te verwijderen. Zelf heb ik 2 positie jeansbroeken gekregen, en we hebben een koelkastje en een bokszak weggegeven, en we hebben ook nog een tv-meubel, een bank en een eenpersoonsbed in de aanbieding staan. Ik vind het een heel leuk initiatief, je moet gewoon een goede negeer-knop hebben :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 01:07

Ja als dingen koop staan hoor je niet te vragen of het ook gratis mag. Ik zoek btw oude pennys en tinas,des te ouder des te leuker op sturen betaal ik uiteraard.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 01:17

Ik beheer zo'n pagina, ik vind het een leuke pagina, worden veel mensen blij van, mensen vragen en mensen geven.

Helaas zitten er altijd rotte appelen tussen die ik uit de groep gooi, o.a mensen die gratis dingen vragen en die vervolgens verkopen ! -:(- Hoe zielig ben je dan..

Dat geslijm met zielige verhaaltjes kan ik mij ook onwijs aan ergeren inderdaad..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 08:27

Gisteren vroeg iemand om een gratis auto :D

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 08:34

Waar vind je die sites op facebook dan?

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 08:34

Tja, er is in Nederland meer armoede dan je zou verwachten. Ruim 1,3 miljoen mensen leven in armoede. Voor deze mensen is zoiets echt een uitkomst! (evenals de voedsel- kleding- en speelgoedbank!) Maar dan zitten er natuurlijk altijd weer mensen bij die het eigenlijk wél zelf zouden kunnen betalen, rotte appelen inderdaad..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 08:40

Femke, maar als je iets aanbied is het net niet luxe of leuk genoeg.
Of mensen die echt absurde dingen durven te vragen in kader van armoede.