maar moeilijk doen om kleine dingetjes zoals een mandarijn afpellen pff vind ik wat ver gaan. Mensen lijken altijd wel wat te zeuren moeten hebben... Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
maar moeilijk doen om kleine dingetjes zoals een mandarijn afpellen pff vind ik wat ver gaan. Mensen lijken altijd wel wat te zeuren moeten hebben... Lara_Silver schreef:Ondertussen 5 pagina's over mandarijntjes. Nee ik blijf bij mijn post, het moet toch niet gekker worden, andermans etensgewoonten proberen te bepalen en dat is dan niet asociaal en egoïstisch? Voor een geur die eventjes blijft hangen, wat een aanstellerij!
Janine1990 schreef:Lara_Silver schreef:Ondertussen 5 pagina's over mandarijntjes. Nee ik blijf bij mijn post, het moet toch niet gekker worden, andermans etensgewoonten proberen te bepalen en dat is dan niet asociaal en egoïstisch? Voor een geur die eventjes blijft hangen, wat een aanstellerij!![]()
Inderdaad... Wat een hoop pagina's over stomme mandarijntjes![]()
Ik heb vanochtend mijn mandarijntjes gepeld, in huishoudfolie, zoals Kinke zei en daarna in een bakje gestopt. Vanmiddag OVERHEERLIJKE mandarijntjes kunnen eten. En collega had nergens last van! Nu rook ik ze vanmiddag ook nog een beetje, dus in zekere zin moet hij zich nog steeds een beetje aanpassen. Maar de geur is een stuk minder, hij vindt het zo niet vervelend. En voor mij is het maar een kleine moeite.
Nou, opgelost toch?![]()
Ik kan lekker mijn mandarijntjes aan het bureau opeten, hoef er niet het kantoor voor uit (waar ik een hekel aan heb, buiten staan niksen terwijl ik anders twee dingen tegelijk kan doen).
.
Haarbal schreef:Fijn dat er een oplossing is! Jij blij, hij (zij?) blij. En wat betreft geurtjes, soms komen die gewoon erg sterk binnen. Ik ben als kind een keertje superberoerd geweest van aardbeien-yogidrink. Als ik dat spul nu ruik moet ik echt vluchten anders ga ik spugen.
ga ff douchen? Ik zou gewoon het mandarijntje lekker opeten. Het is maar vijf minuutjes. En misschien af en toe wat ander fruit meenemen
Amaris schreef:Nou kiwipitje, misschien zeg je dat niet, maar je zou het eigenlijk wel moeten zeggen.
Of toch minstens of er wellicht iets van deo gebruikt kan worden.
friendly schreef:Toevallig heb ik dat een twee maanden terug gehad. Ik had een vest aan die luchtjes nogal vasthoudt ondanks het wassen. Deze heb ik eens naar de paarden aangehad en dit was ik vergeten anders had ik nooit dat vest in het dagelijks leven aan gedaan. Dus ik rook. Toen heeft mijn leidinggevende er toch echt wat van gezegd, andere was het nog niet opgevallen maar zij stond vlak naast mij. Het kan ff hard aankomen maar ik was blij met deze informatie. Dan kan je er daarna wel wat aan doen, als je het niet weet is dat erg lastig. Ik zal dit vest dus ook nooit meer aantrekken buiten de paarden. Normaal ruik ik niet van mijzelf gelukkig. Maar ja, ik zou het zelf dus wel zeggen.
Bij heftig geurende kleding moet je de stinkende plekken even laten weken in schoonmaakazijn en dan wassen.
[***] schreef:Het is iets héél anders als een persoon van zichzelf ruikt. Ik ben ook van mening dat je dit wel tegen de betreffende persoon kunt zeggen, maar dat je daar uiterst voorzichtig mee om moet gaan. Vaak (meestal) hebben deze mensen het zelf niet in de gaten. En dergelijke opmerkingen kunnen vaak kwetsend aankomen. Mensen voelen zich heel vervelend. Want wie wil er nou stinken?
Friendly rook je zelf dan geen paardenlucht toen het vest aandeed?
friendly schreef:[***]: Nee, mijn reuk is sinds het gebruik van allergiemedicatie achteruit gegaan dus ruik voornamelijk de echt sterke geuren.
Maar zoals met alles, het hangt allemaal af van HOE je iets zegt OF je het kan zeggen. Ik wil bijvoorbeeld alle lasten graag weten maar het moet wel netjes gebracht worden.