De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kattenbak

Re: De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:22

Ja ik doe mee!

Net bevallen dus ook minder gelegenheid om troepjes aan te schaffen. Dus sta wel 1-0 voor nu.

Maaaaaar, een nieuwe garderobe gaat er wel komen nu ik 2 zwangerschappen en dito kinderen verder ben. Alles is of positie of oud en stom.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:24

Ik doe ook mee :D
Had het er met een vriendin over en best een goed plan..
-niet meer gezellig ergens lunchen
-geen onnodige dingen meer kopen
-kasten uitpluizen voor de boodschappen (meer dan de helft verdwijnt in de kliko)

Ik wil zodra ik m'n rijbewijs heb een auto kopen dus, sparen kan geen kwaad

Wij hebben afgesproken, als je wel onzin koopt... Gaat voor elke euro aan onzin, 2 euro ik de spaarpot

Enige wat deze maand moet is pony naar de tandarts verder moet niets haha

Succes allemaal!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:05

Krijg ik weer een aanbieding te zien: twee paar laarzen voor €39,95.. Lekker toepasselijk!

Ik heb gewoon serieus drie agenda's voor dit jaar! Kwam er net weer eentje tegen. Ik wissel nog wel eens als ik een leukere tegenkom, maar vanaf nu mag dat dus gewoon echt niet meer van mezelf.

Nog niet gesproken over de honderden memoblokken, markeerstiften, balpennen, to-do blokken, schriften... Mocht de Hema failliet gaan kan ik de komende jaren nog vooruit. :')

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:08

_Cowgirl schreef:
Krijg ik weer een aanbieding te zien: twee paar laarzen voor €39,95.. Lekker toepasselijk!

Ik heb gewoon serieus drie agenda's voor dit jaar! Kwam er net weer eentje tegen. Ik wissel nog wel eens als ik een leukere tegenkom, maar vanaf nu mag dat dus gewoon echt niet meer van mezelf.

Nog niet gesproken over de honderden memoblokken, markeerstiften, balpennen, to-do blokken, schriften... Mocht de Hema failliet gaan kan ik de komende jaren nog vooruit. :')

Memoblokken en schriften inderdaad! "Want dat is handig"
Ja, als je ze fanatiek gebruikt en ze ook op maakt! Ik heb zóveel kladpapier!
Maar inmiddels slinkt de stapel gestaag :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:13

BernetteO schreef:
_Cowgirl schreef:

Memoblokken en schriften inderdaad! "Want dat is handig"
Ja, als je ze fanatiek gebruikt en ze ook op maakt! Ik heb zóveel kladpapier!
Maar inmiddels slinkt de stapel gestaag :P

Philips had daar jaaaaren geleden al een goede oplossing voor: misdrukken en fouten van de huisdrukkerij (die had Philips toen nog) werden bewaard en verlijmd tot kladblokjes. Die kon je dan gaan halen bij de drukker als je daar toch was voor kopieer- of drukwerk (op alle afdelingen een kopieermachine was toen nog niet gebruikelijk).

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:16

Ik wil het gaan proberen, maar ik weet dat ik het sowieso niet volhoudt (en er ook helemaal niet gelukkig van wordt) als ik helemaal niets meer mag kopen. Maar ik wil wel minderen, nog iemand die dat gaat doen? En hoe doe je dat? :')

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:21

Ik doe ook mee :D
Ik had sowieso al besloten om in de maand oktober niks meer te kopen qua kleding, schoenen, prullaria gezien ik genoeg spullen heb eigenlijk. Ook cosmetica ligt bij mij aan de banden... Alleen nieuwe shampoo wanneer deze op is of dagcreme en niet omdat het in de aanbieding is :')
Maar ook starbucks en de Broodzaak liggen bij mij in het verbod gezien ik daar ook ontzettend veel geld spendeer. (hoewel ik stiekem deze maand wel bij de starbucks ben geweest :\ )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:31

_Micha_ schreef:
Ik wil het gaan proberen, maar ik weet dat ik het sowieso niet volhoudt (en er ook helemaal niet gelukkig van wordt) als ik helemaal niets meer mag kopen. Maar ik wil wel minderen, nog iemand die dat gaat doen? En hoe doe je dat? :')

Niet want dat gaat niet werken; net als minder roken als alternatief voor stoppen met roken; werkt ook niet.

Gewoon ophouden met het kopen van flauwekul ~~}>

Ik zal ook niet ophouden met geld uitgeven: de auto heeft onderhoud nodig en na drie maanden NL afzoeken, toverde een lokale dealer zonder blikken of blozen de benodigde onderdelen uit z'n computertje (diezelfde die ook die Masserati heeft staan).

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:39

Hmmm opzich wel een goed idee :D Heb wel dat ik een beetje zoekende ben naar pre-kerstspul. In de outlet winkels is het één en ander namelijk al te halen :o Maar verder ben ik eigenlijk helemaal voorzien :D

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:11

Maar maar het is gewoon mijn hobby _O- Helemaal met veel tweedehands dingen dan denk ik, ja die kom ik niet meer tegen, en dat voelt dan echt alsof het de grootste noodzaak is :')

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:17

Ik doe ook mee!

Geen kleding meer. Geen onnodige dingen en geen spullen voor mijn pony.

Alleen hetgene wat echt nodig is!

Zal wel heeeul moeilijk gaan worden maar het moet gewoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:27

eenitraM schreef:
Grace schreef:
Oeh hier moet ik bij, kledingkast puilt uit en de action prulltjes zijn zo verslavend.. het is maar zoveel cent denk ik dan altijd. Verschrikkelijk :')

Oh, die action he? Merk-make up voor noppes. Cremetjes, douchefrisjes, haarlakjes, nagelpotjes, spiegeltjes, oorbelletjes.

En dan nog de kruidvat met haar aanbiedingen voor lippenstift (neeeeeee, want dit is een andere kleur roze) of foundation (misschien blijft deze wel zitten) of mascara's (misschien klontert deze niet)

Ellende :')

Omg _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:30

Trouwens hoe gaan jullie dat doen met kerst? Ik wil elk jaar leuke nieuwe dingetjes kopen voor in mijn kerstboom en ik heb al een paar ideëen. Gewoon omdat ik een hele mooie boom wil :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:31

Ik heb voor de komende 10 kersten genoeg..................... :')

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:32

Joolien schreef:
Trouwens hoe gaan jullie dat doen met kerst? Ik wil elk jaar leuke nieuwe dingetjes kopen voor in mijn kerstboom en ik heb al een paar ideëen. Gewoon omdat ik een hele mooie boom wil :')

Dat dus _O-

Ik heb mijn vriendin dit jaar eindelijk zo ver dat we een nieuwe kleur van de ballen mogen *\o/*
En ik moet nog een helloween etentje houden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:34

_Micha_ schreef:
Joolien schreef:

Dat dus _O-

Ik heb mijn vriendin dit jaar eindelijk zo ver dat we een nieuwe kleur van de ballen mogen *\o/*
En ik moet nog een helloween etentje houden :=

Helloween? :')

Ik moet trouwens nog aan mijn halloween kostuum beginnen, iemand nog een skippybal over?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:36

Joolien schreef:

Je weet wel, familie, schoonfamilie, verjaardagen; geen tijd om er thuis wat mee te doen dus dat doen we niet.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:37

Hier nog een geld smijter! :wave:
Wij krijgen 18de december de sleutel van ons nieuwe huis, dus elke euro komt van pas!
Pfoe, ik ga het wel missen hoor, ik koop vooral veel onzin dingen voor mijn zoontje. Want ja,
Als je anderhalf bent staat elke kleur je zo goed en is al het speelgoed zo leuk :') :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:39

Wendybrian schreef:
Hier nog een geld smijter! :wave:
Wij krijgen 18de december de sleutel van ons nieuwe huis, dus elke euro komt van pas!
Pfoe, ik ga het wel missen hoor, ik koop vooral veel onzin dingen voor mijn zoontje. Want ja,
Als je anderhalf bent staat elke kleur je zo goed en is al het speelgoed zo leuk :') :=

Een goede reden om meer porullaria te kunnen kopen is met je contract naar de Gamma oid gaan en dan een 10% kortingspas aanvragen. En dan kortingsbonnetjes sparen. Dat is echt hemels om daar dan te gaan shoppen :P

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:41

Hebben ze dat? :oo
Gewoon met je koop contract?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:41

_Micha_ schreef:
Maar ik wil wel minderen, nog iemand die dat gaat doen? En hoe doe je dat? :')

Gewoon een budget afspreken met jezelf. Iedere week voor 10 euro zooi kopen.

Ken dit probleem gelukkig niet. Ik hou niet van prullen en ik ga een paar keer per jaar door mijn huis om zo veel mogelijk troep weg te gooien. Heerlijk. Heb geen troep en ik ga het niet krijgen ook. :D :D

Al moet ik wel zeggen dat ik me bij tijden iets te vaak vergrijp aan lekkere broodjes en drankjes onderweg... :=

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:44

Laat ik ook eens mee doen. En daar versta ik dan ook onder, geen onnodig eten meer kopen. Scheelt geld en is goed voor de lijn. Koop namelijk maar al te graag (omdathetmakkelijkis) een broodje op het station, ff langs de Mc wippen of de burger king (of elke andere snackbar op het station). En ook in de winkel lijkt die ene zak chips (die je al 100x hebt gehad) dit keer wel extreem lekker.

Ik ga voor nood al niet meer naar de Action de laatste tijd en ben dinsdag net naar de Primark geweest. Technisch gezien zou ik weer even vooruit kunnen. Heb alleen nog niet echt een doel om naar toe te werken.. Iemand hier tips voor?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:44

Joolien schreef:

In het kader van prullaria-reductie mag ik van mijzelf elk jaar na kerst een duur kerstprulletje kopen voor in de boom. Dan koop je meuk die normaal een tientje is (veel te duur voor een kerstbalachtig ding) ineens voor een paar piek (wat weer een leuke woordspeling is als je het over kerst hebt...). Ik heb zo door de jaren heen een mooie boom bij elkaar verzameld met allemaal leuke en aparte dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:48

Wendybrian schreef:
Hebben ze dat? :oo
Gewoon met je koop contract?

Jup, kan ook met voorlopig koopcontract al. Je kunt er 3 maanden gebruik an maken geloof ik.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:49

Leffroi schreef:
Heb alleen nog niet echt een doel om naar toe te werken.. Iemand hier tips voor?

De spaarrekening vullen :D