Omgekeerd neem ik ook geen eten van anderen aan, je weet nooit wat er mee gebeurt is..
Ik heb wel eens aan een kindje een snoepje gegeven, maar wel eerst aan haar moeder gevraagd of het mocht
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

maura schreef:Eigenlijk mag ik hier niet op reageren want ik reis nooit met het OV, maar het is zo'n interessante vraag. De genetische afkeer lijkt mij onzin. We hébben wel een genetische afkeer, of eerder achterdocht, jegens onbekende mensen maar dat heeft niets te maken met snoepjes. In de tijd dat we in grotten wat keelklanken zaten uit te wisselen, betekende een confrontatie met onbekende soortgenoten vaak dat de ene groep de andere opat of tot slaaf maakte. Dat vinden de meeste mensen niet zo leuk en daarom geeft ons primaire brein waarschuwingssignalen af als we met onbekenden worden geconfronteerd.
Maar wat nu zo leuk is: dat primaire brein heeft het in de huidige samenleving fout. Wie het negeert en steeds gewoon over dat genetisch vastgelegde drempeltje heen stapt en wél contact maakt met vreemden in het OV, heeft een leukere reis. Terwijl iedereen vantevoren juist verwacht een prettiger reis te hebben als hij/zij zich fijn alleen met zichzelf bemoeit. Is allemaal recent onderzocht, zie bijvoorbeeld: http://www.chicagobooth.edu/about/newsr ... 14-07-17-2
_Aniek schreef:Oliver schreef:ik vind het heerlijk om in mn eentje laat 's avonds de hond uit te laten in het park waar allemaal junks en dealers zitten .
Mm, apart...
Ik heb ook nee aangevinkt. Heb eigenlijk nooit snoep bij me in de trein. Als ik iets koop wil ik het best wel delen hoor, maar het zou gewoon niet zo snel in me opkomen om een snoepje aan te bieden aan een wildvreemdeVind dat een beetje raar..
Ik zit zeer weinig tot nooit in de bus, echt oordelen kan ik niet dus 
spatter schreef:Omg, ben ik nu zo ouderwets of wat?
Je gaat toch niet voor de neus van ander lekker zitten te snoepen en laat die ander toekijken
tones schreef:Mijn man -Buschauffeur- vind het altijd bijzonder leuk om s avonds op te sommen wat voor lekkers hij allemaal van zijn passagiers heeft gekregen.
Vooral op marktdagen heeft ie een hoge score.