Brainless schreef:Grease schreef:Geen kinderen als je het niet kan betalen. Niks rammelende eierstokken en zielige ouder gevoelens. op rotten. als je je kind geen toekomst kunt bieden krijg dan geen kinderen. daar kan ik zo boos om worden!
En dat is en blijft altijd een onzeker iets.
Je kan zo je baan kwijt raken of arbeidsongeschikt worden.
Of 1 van de partners kan komen te overlijden.
Ook als je je boeltje goed voor elkaar hebt kan er iets gebeuren waardoor je hele gezin (financieel/emotioneel) volledig op zijn kop staat.
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er onvoorziene dingen gebeuren. als je geen 100% zekerheid hebt dan zou niemand kinderen kunnen krijgen. Niemand kan dat voorspellen. Mijn buren zijn nu ook beide helaas werkloos maar die hebben echt nog wel wat achter de hand om voor kun kindjes te zorgen. Maar gewoon kinderen krijgen omdat je dat leuk lijkt zonder na te denken vind ik echt kortzichtig en dom.

Maar toch! Ik vind het niet ok om kinderen te krijgen als je er niet voor kunt zorgen.
Ik dacht dat deze discussie ging over het feit dat je als je bijna geen geld hebt het verantwoord is om kinderen te krijgen, of niet. en niet over de rest van de opvoeding. natuurlijk zijn er veel meer dingen belangrijk om een kind op te voeden tot een zelfstandig individu die kan functioneren in onze maatschappij. maar daar ging het niet over geloof ik.