Alleen als het écht nodig is dan mag hij open, maar dit komt nauwelijks voor. Maar krijg dan ook wekelijks uitbetaald van mijn bijbaantje. Wat ik cash krijg mag in principe op, maar dit is niet het hoofddoel, wat op pin staat echt alleen als ik heb gepland om te gaan shoppen. Als ik rond de 100 euro thuis heb liggen gaat er zo'n 50 tot 80 euro naar mijn spaarrekening. Wil ook nooit boven de 100 op mijn betaalrekening hebben staan. Nou scheelt het natuurlijk dat ik nog scholier ben en dus vaste lasten, paardje, kleding etc niet zelf hoef te betalen. Broodjes koop ik amper op school, dus die kleine uitgaven heb ik ook niet echt.

, ik ben vrij arm tegenover jou opgegroeid. 5 kinderen ouders hadden schulden, vakantie soms en dan een jaar lang met het minimale leven en eten. Zakgeld kreeg ik niet en soms kleren al konden sommige van zussen wel door mij gedragen worden. Ik kan niks met een klerenkast ik ken het niet, sliep samen met zus op 1 kamer en later in mini kamer waar ik net mijn kont keren kon.
Het overzicht raakt soms een beetje zoek in al die grote bedragen. Die budgetplanner lijkt me dan ook heel handig