vooroordelen die je had die niet bleken te kloppen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KylaLover

Re: vooroordelen die je had die niet bleken te kloppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:57

ik mis bij sommige dingen echt een hele grote like-button :-P

Zodra ik zelf iets weet zal ik het toevoegen in het topic. En voorlopig geniet ik van de reacties van anderen

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:01

inderdaad, en ze hoeven van mij echt niet op de rem als ze me even de tijd willen geven om een uitwijkplaatsje op te zoeken, al ga ik even op het naastliggende veld staan ofzo. Meestal ga ik al vroeg op voorhand een plaatsje gaan opzoeken, maar met maïs die meer dan 2 meter hoog staat heb je geen overzicht en weet je niet wat er op je af komt.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:03

Ik ervaar nu een vooroordeel van mezelf..
Sinds afgelopen weekend ineens heel gezellig aan het Appen met een jongen die ik al uren ken, maar nooit veel contact mee heb gehad.
Maar er komen romantische dingen uit!
K zit met open mond te lezen, nooit geweten dat deze jongen zo lief kan zijn :o

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:12

Ja, hier ook, over een wielrenner.

Ik mende met mijn paard op het fietspad langs de weg gezien er geen andere mogelijkheid was, en opeens komt in een rotvaart een wielrenner over de autoweg me inhalen. Ik was tegen mijn vriend aan het mopperen: "Die wielrenners hebben ook geen enkel respect voor de regels, zomaar op de weg fietsen!"
En op precies het moment dat mijn vriend me bevreemd aankeek en me wilde aanspreken op mijn rare uitspraak realiseerde ik me dat meneer de wielrenner zo vriendelijk was om zichzelf in gevaar te brengen door op de autoweg te fietsen zodat hij niet mijn paard hoefde te laten schrikken door vlak langs mij op het fietspad in te halen. :o

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:23

Hier ook een vooroordeel ervaring.

Ging mijn vriendin van de trein halen en dacht dat het een goede ervaring was voor mijn pup om mee. Aangekomen bleek er net een trein met Feyenoord "hooligan" supporters leeg te lopen (Feyenoord / Heerenveen), overal ME. Ik dacht dat het nooit goed zou komen. Pup was helemaal in paniek.. Wat bleek. Ze maakten allemaal ruimte voor mij en mijn pup.. Dat heb ik zeer gewaardeerd.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:37

Meisje uit mijn klas deed vorig jaar altijd vrij brommerig en arrogant tegen mij. Toen ik dus ook hoorde dat ze bij mij stage kwam lopen, was ik not amused :Y)
Maar daardoor leerden we elkaar wel kennen, en nu hebben we het vaak iets te gezellig op stage en zijn we nu ook wel vriendinnen!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:44

God ja.. Pasgeleden..
Een klant bij mij in de winkel.. Gigantisch grote en brede man.. Kaal.. Tattoos overal, ook aan de zijkant van zijn hoofd.. Stierennek.. Keek me heel indringend aam en liep op mij af.. (ik zag t al helemaal fout gaan)

Goedemiddag mevrouw, heeft u misschien ook (vergeten)?

Ehhh,ja hoor.. (ik loop mee en wijs aan)

Heel erg bedankt voor uw hulp, heel vriendelijk..

Toen ik me omdraaide stootte ik me aan de hoek van een bak..

Vroeg meteen of ik me bezeerd had enzo.. Echt een heel erg vriendelijke en nette man..

Eigenlijk erg hoe bevooroordeeld je kunt zijn, alleen al op uiterlijk..

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 00:14

Grappig; de meeste groepen die hier genoemd worden waar veel een vooroordeel (punkers/alternatieven/ goths/grote negers etc)over hebben zijn bij mij juist degenen die ik (uitzonderingen daargelaten ofc)graag zie.
Mijn vooroordelen gaan juist meer over die mensen die juist maatschappelijk geaccepteerd zijn.

Helaas komt 9 van de 10 keer zo'n vooroordeel ook volledig uit. Soms ook niet en wordt ik aangenaam verrast. Zo leerde ik een keer een vrouw kennen die op het eerste gezicht echt zo'n uber arrogante bloemendaaltype leek; je weet wel zoals die figuren in Zonnendael uit De Flodders. En na 5 min praten bleek het een hele leuke spontane lieve vrouw te zijn die verre van arrogant was.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 00:29

Een aantal laatste tijd. :+
Ik ben aan sporten met doel revalidatie, jaren ziek geweest.
Nu had ik in de zaal op schema wat geprobeerd maar had er weinig voldoening van, en toch best veel napijn wat gewoon nog teveel energie opslokt.
Ik kon er mijn ei ook gewoon niet in kwijt daardoor, en toen zag ik aquafitness op het schema staan...
Ik zag van die hupsende troela's voor me in het zwembad met de aquafitness, maar eigenlijk zou bewegen in water toch wel goed zijn in mijn geval.
Dat zwemmen kwam nogal mijn neus uit en ik wilde sterker worden.

Dus ik alle moed bij elkaar geraapt en een les meegedaan, groep dames van 40 minimaal allemaal en ik er tussen met mijn 22. :Y)
Tot mijn verbazing zijn de mensen van die les echt onwijs gezellig en echt ook fanatiek!
Instructrice die het geeft maakt er echt hele pittige lessen van, met veel kracht en conditietraining.
Iets waar ik echt onwijs veel aan heb zonder erge overbelasting die ik niet kan hebben wat ik met trainen in de zaal dus wel snel heb. :)
En het is echt heel pittig, maar het water beschermt op een of andere manier toch tegen blessures, hoe echt geen idee maar het doet mij heel erg goed.

Dus het algemene imago van aquafitness: ik zat er compleet naast en ben echt in 7 weken een broekmaat kwijtgeraakt door puur spieropbouw! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 01:15

Geryon schreef:
Iinge_ schreef:
Over vooroordelen gesproken! Wauw dit bedenk ik me nu pas.

De Hells Angels, iedereen die weet wel hoe mensen daar over het algemeen over denken. Zij aten altijd bij de snackbar die mijn ouders vroeger hadden. Maar mijn ouders werden vet vaak beroofd. Dat hadden de mannen van de Hells Angels ook door en die hielden alles in de gaten. Was er een jongen die de hele avond daar al herrie stond te schoppen en al vet lang voor de deur aan het wachten was tot ze gingen sluiten. Mijn moeder stond alleen en was dus doodsbang. Enn daar komen de mannetjes van de Hells Angels aam, hebben door wat er gebeurd en stappen op de jongen af. Heel kort gesprek en de jongen ging weg.

Hij is nooit meer teruggekomen en ook is er nooit meer ingebroken daarna :D

Ook heb ik vaak mensen van de Hells Angels aan mijn kassa gehad. Tattoos, piercings, angstaanjagend uiterlijk, en het waren de leukste klanten altijd! Nooit gezeur of gedoe en altijd gezellig:)

Het zijn over het algemeen gezellige mensen, open en eerlijk. Maar je moet niet vergeten dat de hells angels afpersen he. En dan heb ik het niet over mensen zoals jij en ik, maar hele organisaties, om bedragen waar je van droomt. Zo lief zijn ze dus alsnog niet :+

Hoe kom je aan die onzin :+ ja er zitten een paar rotte appels tussen. Zitten bij de meeste clubs wel. Maar dit is dikke onzin.

Ik ga veel met mensen om uit de motorwereld. Dus weet heel goed wat de waarheid is.

Wat een vooroordeel zeg. Zal het eens tegen ze zeggen :') want de meeste zijn absoluut niet zo. Dus kraak niet 1 hele club af. Want er zitten veel goede jongens tussen. Kom alleen niet aan vrouwen en kinderen. Want dan ben je idd de sjaak.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 04:15

Sorry lovewestern. Mijn vader zat zelf in de criminele wereld (heeft er al voor gezeten dus kan gewoon op bokt) en daar heb ik dus die 'dikke onzin' vandaan over de hels angels. Maar jij, iemand die ze gewoon kennen, zal het vast allemaal beter weter dan iemand die ook als organisatie in dat wereldje zat, sorry :(:)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:39

geryon, het maakt niet uit of de organisatie iets doet, het gaat om de personen apart
en jij weet ook dat de personen apart ok-e mensen zijn ( uitgezonderd de rotte appels)

jij bent heus niet de enige die angels van dichtbij heeft meegemaakt, dus ga er niet prat op dat jij ze als beste kent

en in de criminele wereld is niet perse in de motorwereld

nu weer back on topic

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:26

Om verder te gaan op motorgedoe boven mij, pas geleden, een vriendin van mij had wedstrijd, ik was speciaal komen kijken voor haar omdat ik haar veel les heb gegeven en ze vertrouwen uit me haalt. Nu, haar opa was daar ook, leren jack, bandana over zijn hoofd, hij zou zo uit een film over de Hells Angels kunnen gestapt zijn. Echt een hele stoere intimiderende vent (is een ook een ex-lid) ik was niet bang ofzo omdat ik haar familie ken en die zijn allemaal super lief maar ik zag er een hoop met een boog omheen lopen. Toen startte mijn vriendin haar wedstrijd, makkelijkste proefje dressuur en ik keek naast mij en toen zag ik die grote stoere vent toch een paar traantjes laten toen hij zijn kleine meid op dat paard zag. Dat vond ik zo ontzettend lief :) want dat is zo een kerel waarvan je dat absoluut niet ziet aankomen. Stapt mijn vriendin af en krijgt ze zo een dikke, lieve, ontroerende opa-knuffel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:49

Geryon schreef:
Sorry lovewestern. Mijn vader zat zelf in de criminele wereld (heeft er al voor gezeten dus kan gewoon op bokt) en daar heb ik dus die 'dikke onzin' vandaan over de hels angels. Maar jij, iemand die ze gewoon kennen, zal het vast allemaal beter weter dan iemand die ook als organisatie in dat wereldje zat, sorry :(:)

Verkondig niet dat de hele club zo is. Want dat is niet waar. Bij elke club zitten rotte appels tussen. Die verkeeerde dingen doen. Maar grootste gros doet geen vlieg kwaad.

En ik zit in de motorwereld. Apart slag volkje soms. Maar allemaal schatten van mensen. En ik weet precies wat er allemaal afspeelt in dit wereldje. En ken genoeg hells angel leden die balen van die rotte appels. Net zoals No Surrender en Satudarah. Want ook daar zitten rotte appels tussen.

Maar over vooroordelen gesproken. 5 jaar terug ontmoette ik mijn moeders vriend voor het eerst. 2 m hoog. 2 m breed. Op leren klompen en leren hesje aan met een grote goldwing motor achterop. En dikke snor.

Ik was de eerste uur doodsbang voor hem. Want ja ik dacht motorrijders zijn criminelen. En dacht als die boos word heb ik een probleem. Al gauw bleek dat het een schat van een vent is. Een enorm pluisje van binnen. En zijn hart op de goede plek heeft zitten. Maar owee als je zomaar aan ons komt. Dan heb je een probleem.

Maar zo zijn alle mannen die ik ken in de motorwereld.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:52

Mwaahhh apart van elkaar zijn die van Satudarah misschien hele chille types, maar de rottigheid die binnen/met de club wordt uitgehaald, daar lusten de honden geen brood van. Daarmee hoef ik de individuele types ook niet echt meer te kennen. Dan heb ik het in ieder geval over chapter Tilburg, de rest weet ik niet, maar dat zal vast niet heel verschillend zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:00

Amaris schreef:
Mwaahhh apart van elkaar zijn die van Satudarah misschien hele chille types, maar de rottigheid die binnen/met de club wordt uitgehaald, daar lusten de honden geen brood van. Daarmee hoef ik de individuele types ook niet echt meer te kennen. Dan heb ik het in ieder geval over chapter Tilburg, de rest weet ik niet, maar dat zal vast niet heel verschillend zijn.

Ik woon in het Noorden. Maar de meeste die ik ken schamen zich voor de rotte appels. Maar dat is natuurlijk aan de andere kant van het land. En hier vreten ze weinig uit.

Verhalen zijn mij bekend over chapter Tilburg. Maar in dat gebied is drugshandel enzo sowieso al een probleem.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:04

Nu weer gewoon ontopic?

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:06

Paar jaar geleden op vakantie met een vriendin in Turkeye.
2e dag kwam er een gezin uit Leiden, vol met tatoeages piercings, overdreven mensen. Wij moesten er niks van hebben.
Na 2 dagen vroegen ze een avond of we meewilde kaarten met hun, uit beleefdheid maar ja gezegd.
Bleken super aardige/leuke mensen te zijn, zijn daarna 2 weken met hun opgetrokken, gaan stappen. En toen wij naar huis gingen stonden ze ons met tranen in de ogen uit te zwaaien. Hoe lief <3

Toen heb ik mij voorgenomen niet meer mensen te beoordelen op hun uiterlijk.
Maar toch blijft dit heel erg moeilijk.... :j

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:06

Nou, hier dacht ik een grappige situatie te hebben maar kwam toch van een koude kermis thuis....

Ik had boodschappen gedaan en toen ik wegliep had ik al zo'n gevoel dat ik geschaduwd werd en iemand aan mijn rugzak wilde zitten. Boos omgekeken en er liep wel een man heel snel weg.

Even verderop komt er een buitenlandse (vermoed oost-blok) man op mij af om in gebrekkig engels te zeggen dat ik 5€ was verloren. Echter wist ik zeker dat ik geen 5€ had teruggekregen of in mijn portemonnee had want daarvoor had ik juist gepind in de winkel...
Hij bleef volhouden dat het van mij was, dus ik kijk in mijn portemonnee en zeg dat het echt niet van mij is. Na lang aandringen heb ik dan toch maar de 5€ aangenomen.

Ik bel een vriendin: zie je nou wel! Die vooroordelen over buitenlanders zijn helemaal niet waar! Ik heb net 5€ gekregen! Zo grappig.........

...... Toch niet! De volgende dag kwam ik erachter dat hij in dat korte moment dat ik mijn portemonnee opendeed mijn pinpas had gepakt (hij mijn code had gezien in de winkel) en ik een bedrag van 4 cijfers armer was....

Misschien toch iets te naief geweest haha! Overigens heb ik helemaal niks tegen buitenlanders hoor. Ik vond hem op dat moment zo'n schatje! En ik dacht: al die Geert-Wilders figuren met hun irrationele angsten...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:10

Jeetje blondies, dat is weer eens even helemaal de andere kant op!

Wat ik me dan weer afvraag.... hoe kan iemand zo'n pinpas pakken als je zelf je ogen op je portomonnee hebt om die 5 euro te checken? Zorgen ze dan dat je even weg kijkt?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:31

Amaris schreef:

Wat ik me dan weer afvraag.... hoe kan iemand zo'n pinpas pakken als je zelf je ogen op je portomonnee hebt om die 5 euro te checken? Zorgen ze dan dat je even weg kijkt?

Die zijn daar in getraind ;o
Je wilt niet weten wat mensen allemaal kunnen zonder dat je het doorhebt. Echt griezelig...

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:34

xMyrth schreef:
Amaris schreef:

Die zijn daar in getraind ;o
Je wilt niet weten wat mensen allemaal kunnen zonder dat je het doorhebt. Echt griezelig...

Ja tot op de dag van vandaag heb ik het nog steeds niet bewust gezien maar ik weet denk ik wel wanneer het gebeurd is... Hij wees naar het vakje van het briefgeld dat ik daar moest kijken en ik denk dat hij in het wijzen hem eruit gevist moet hebben... Maar werkelijk waar niks gezien, die gasten zijn beter dan Hans Klok! Ook op de cameras in de supermarkt bleven ze mooi uit beeld.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:49

love_western schreef:

Sorry, ik vind het ook onzin :o

Een groep Hells Angels waren de enige die mij hielpen toen mijn paard aangevallen werd door 3 honden terwijl ik een buitenrit maaktte.
Iedereen keek toe, maar zij kwamen helpen.

Er waren er 4 van de groep die mij geholpen hebben met aangifte en zijn zelfs later bij mij thuis langs geweest om te vragen of alles goed met mij en mijn paard was.
En ik mocht zelfs nog op 1 van de motors zitten :D

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:09

Oh vaak zat wel denk ik :o

Een daarvan met mijn huidige vriend .. :')
Ik kwam hem tegen in de kroeg, stond ff alleen, en hij begon een gesprek met mij. Hij had dus gemillimeterd haar en een beetje een asociale kop :Y)
Nouja, daar is dan gelijk je eerste indruk, ook wetend dat wat mensen waar hij mee om ging nogal van de ene naar de andere dame springen. Die avond mijn facebook gevraagd (nouja, vooruit dan, een van zijn vrienden vond ik wél leuk, dus wilde niet banketstaaf tegen hem doen haha) De volgende dag via facebook mijn nummer gevraagd en echt vanaf dat moment constant appen. Werd er aan het begin een beetje gestoord van en dacht van joh, ga lekker een ander zoeken. Maar meneer bleef volhouden, wilde mijn paard graag een keer zien (hé, pluspunt :D ). Beetje bij beetje werden we goede vrienden en zijn we op date gegaan. Inmiddels zijn we al bijna 1,5 jaar samen, en heb hem dus echt totaaaaal anders ingeschat dan hoe hij was. Altijd geroepen dat het absoluut nooit wat zou worden haha.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:00

HorseTopShop schreef:
love_western schreef:

Sorry, ik vind het ook onzin :o

Een groep Hells Angels waren de enige die mij hielpen toen mijn paard aangevallen werd door 3 honden terwijl ik een buitenrit maaktte.
Iedereen keek toe, maar zij kwamen helpen.

Er waren er 4 van de groep die mij geholpen hebben met aangifte en zijn zelfs later bij mij thuis langs geweest om te vragen of alles goed met mij en mijn paard was.
En ik mocht zelfs nog op 1 van de motors zitten :D

Je kan vinden wat je wil.. maar ik weet wel hoe het echt zit helaas, en daar kan ik natuurlijk niet teveel over uitwijden ;) Als mijn post daarom niet serieus geworden word, tja dan doe je gewoon niets met mijn tip om niet te dichtbij te komen. :)