Vriend controleerd alles!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:26

Ik heb ook zo'n vriend, hij is in het verleden erg gekwetst en heeft dat jammer genoeg mee genomen.
Soms wordt ik er ook gek van, maar hou heel veel van hem en zou hem echt geen pijn doen.
maar bij jou is dat anders. Jij gaat gewoon vreemd.
Maak het dan uit en ga lekker verder met die andere!
Niet normaal dit :n

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:28

Zoals ik die reactie in het andere topic lees had TS een FWB voooooor deze relatie (niks geen vreemdgaan dus), lijkt me dus totaal niet relevant in deze kwestie!

Succes met je beslissing TS! Het feit dat je het zo druk hebt maar daartussen ook geen tijd WILT vrijmaken zegt volgens mij ook al genoeg? :)

MENSEN ZULLEN WE STOPPEN MET DE AANNAMES DIE NOG NERGENS OP SLAAN?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:33

Merell123 schreef:
Zoals ik die reactie in het andere topic lees had TS een FWB voooooor deze relatie (niks geen vreemdgaan dus), lijkt me dus totaal niet relevant in deze kwestie!

Volgens mij ben ik vrij slecht in lezen want ik lees dat ze in principe een fwb heeft, en niet dat ze een fwb voor deze relatie had?

TS, misschien heeft je vriend wellicht je bokt-account doorzocht en is hij daarom zo achterdochtig? Dat hij iets doorheeft, of dat hij het aanvoelt?
Heb je het al een keer met hem hierover gepraat?

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:43

xEmily schreef:
Merell123 schreef:

Volgens mij ben ik vrij slecht in lezen want ik lees dat ze in principe een fwb heeft, en niet dat ze een fwb voor deze relatie had?

TS, misschien heeft je vriend wellicht je bokt-account doorzocht en is hij daarom zo achterdochtig? Dat hij iets doorheeft, of dat hij het aanvoelt?
Heb je het al een keer met hem hierover gepraat?

Zoals ik het lees staat er dat ze in principe een FWB heeft/had maar dat ze nu allebei in een relatie zitten dus dat dit op dit moment niet van toepassing is.

Verder ga ik niet meer meedoen met speculaties want daar hou ik helemaal niet van. Laten we verder gewoon TS haar reactie afwachten?

MarlindeRooz

Re: Vriend controleerd alles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:46

:r Bokt op zijn naarst.

TS formuleert niet helemaal lekker, is misschien niet haar sterkste kant, en dan wordt er direct aan genomen dat ze vreemd gaat???

Jenny_S

Re: Vriend controleerd alles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:48

Vreemdgaan of niet. Wegwezen en zoek beiden iemand waar je wel fijn bij voelt. Een relatie hoort zeker in de eerste jaren in een flits voorbij te gaan zonder gezeik

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 08:52

lieveli schreef:
Ik geloof niet dat ik mag quoten uit een ander topic

[LZP] Friends with Benefits en nee niet de film..

Laatste reactie.

Heel leuk lief en aardig, dat er nu een zwarte wolk over mij word getrokken. Wij zijn nu gewoon vrienden, het "Friends with benefits" is over. Ik had een friend with benefit al lang voor dat ik met mijn vriend had. We hebben er beide ook een stop achter gezet, op het moment dat ik mijn vriend leuk begon te vinden en hier begon mee te daten. We hebben daarna ook afgesproken dat we het ook niet meer gaan doen. We zijn nu gewoon vrienden, met tja die samen een verleden hebben gehad. Maar dat verleden laten we achter ons. Mijn vriend weet ook niet dat ik een friend with benefit met hem was, mijn vriend doet niet jaloers tegen over andere jongens. Als ik zeg ik ben naar die en die en het is een jongen, zegt hij ok! Veel plezier. Het is niet dat hij jaloers is, echt niet. Het is meer dat hij controle wil.

Dus voor de mensen die allemaal een aanname hebben getrokken dat ik vreemd ga en dat ik nu een friend with benefit heb? NEE! Ik ben niet iemand die vreemd gaat, als ik iemand tegenkomen, waar ik echt gevoelens voor ga krijgen, zal ik dit ook eerlijk vertellen aan me vriend. Mijn friend with benefit is nu een goede vriend, me beste vriend om heel eerlijk te zijn. Meerdere mensen hebben wel eens een friend with benefit gehad en zijn daarna gewoon vrienden gebleven terwijl ze een relatie hadden. Daarom heet het een Friend with benefits, je slaapt met elkaar, maar hebt er geen gevoelens omheen. Hier heb je ok het voordeel van dat je het samen slapen zo achterwege kan laten en mee kan stoppen.

Mensen zullen waarschijnlijk nu wel denken gadverdamme, wat vies en dat je dat niet doet in een relatie. Je mag je mening uiten prima, maar alsjeblieft hou op met invullen. Ik heb nu de situatie uitgelegd, mocht je nog steeds aan me twijfelen? Prima, doe je ding. Maar verwacht niet dat ik er tijd aan geven.
Laatst bijgewerkt door Suusje92 op 10-10-14 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:52

Wat een beklemmende relatie en dat na 4 maanden. Lekker je eigen leven gaan leven en je niet laten beperken door zijn gedachtes, gedrag, whatever

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:59

Ok stel TS is niet vreemd gegaan, dan nog vraag ik me af of de vriend op de hoogte is van haar FBW verleden en of ze buiten de benefits ook gewoon met die FBW omgaat. Tuurlijk dat gecontroleer is niet normaal maar het komt 99% van de keren uit onzekerheid en dat is wel degelijk de schuld van TS, bewust of onbewust.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:02

Suusje92 schreef:
lieveli schreef:
Ik geloof niet dat ik mag quoten uit een ander topic

[LZP] Friends with Benefits en nee niet de film..

Laatste reactie.

Heel leuk lief en aardig, dat er nu een zwarte wolk over mij word getrokken. Wij zijn nu gewoon vrienden, het "Friends with benefits" is over. Ik had een friend with benefit al lang voor dat ik met mijn vriend had. We hebben er beide ook een stop achter gezet, op het moment dat ik mijn vriend leuk begon te vinden en hier begon mee te daten. We hebben daarna ook afgesproken dat we het ook niet meer gaan doen. We zijn nu gewoon vrienden, met tja die samen een verleden hebben gehad. Maar dat verleden laten we achter ons. Mijn vriend weet ook niet dat ik een friend with benefit met hem was, mijn vriend doet niet jaloers tegen over andere jongens. Als ik zeg ik ben naar die en die en het is een jongen, zegt hij ok! Veel plezier. Het is niet dat hij jaloers is, echt niet. Het is meer dat hij controle wil.

Dus voor de mensen die allemaal een aanname hebben getrokken dat ik vreemd ga en dat ik nu een friend with benefit heb? NEE! Ik ben niet iemand die vreemd gaat, als ik iemand tegenkomen, waar ik echt gevoelens voor ga krijgen, zal ik dit ook eerlijk vertellen aan me vriend. Mijn friend with benefit is nu een goede vriend, me beste vriend om heel eerlijk te zijn. Meerdere mensen hebben wel eens een friend with benefit gehad en zijn daarna gewoon vrienden gebleven terwijl ze een relatie hadden. Daarom heet het een Friend with benefits, je slaapt met elkaar, maar hebt er geen gevoelens omheen. Hier heb je ok het voordeel van dat je het samen slapen zo achterwege kan laten en mee kan stoppen.

Mensen zullen waarschijnlijk nu wel denken gadverdamme, wat vies en dat je dat niet doet in een relatie. Je mag je mening uiten prima, maar alsjeblieft hou op met invullen. Ik heb nu de situatie uitgelegd, mocht je nog steeds aan me twijfelen? Prima, doe je ding. Maar verwacht niet dat ik er tijd aan geven.

Bij deze excuus voor het denken dat je vreemdgaat!

Ik denk wel degelijk dat je zelf aanleiding geeft voor het controlerende gedrag. Je geeft je niet 100 % aan je vriend en dat voelt hij. Hij zoekt aan alle kanten naar bevestiging.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 09:04

bliver schreef:
MarlindeRooz schreef:
Waar staat dan dat ze daadwerkelijk nog met die FWB dingen doet? Misschien houdt ze hem alleen achter de hand voor wanneer ze geen relatie heeft???

Er staat dat ze een fwb heeft en dat ze beiden een relatie hebben dat zegt toch wel genoeg. Dan ben je niet met de gedachte bij je echte relatie. Die arme jongen voelt dat en vraagt aan alle kanten bevestiging en krijgt vervolgens naar zijn hoofd dat ie niet zo moet controleren.

Weet je het princiepe van een friend with benefit wel? Kort gezegd een vriend waar je alleen maar sex mee hebt en meer niet. Als je het princiepe goed kent, dan weet je ook dat er van te voren de standaard afspraak word gemaakt: Gaat 1 van beide daten of een relatie aan, dan word dit stopgezet. Je mag dan kiezen of je afspreekt dat als het uit is dat je dan daarna verder gaat of dat je er mee stopt. Nergens staat officieel aangegeven dat een friend with benefit ook nog in gebruik word genomen na een relatie, 99% van de tijd word een friend with benefit stop gezet, zodra iemand een relatie krijgt. Dat is vaak de gouden regel. In mijn geval ben ik dus gewoon normale vrienden met hem gebleven, heb wel contact met hem, maar heb niet het extra meer. Je kan het vergelijken met dat je een ex hebt waar je het mee uit hebt gemaakt en nu nog vrienden mee bent. Is in princiepe bijna het zelfde.

Dus dat van wat er staat, dat dat genoeg zegt, klopt niet.
Laatst bijgewerkt door Suusje92 op 10-10-14 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 09:09

bliver schreef:
Bij deze excuus voor het denken dat je vreemdgaat!

Ik denk wel degelijk dat je zelf aanleiding geeft voor het controlerende gedrag. Je geeft je niet 100 % aan je vriend en dat voelt hij. Hij zoekt aan alle kanten naar bevestiging.

Ik geef mij duidelijk wel 100%, mag ik dan vragen waaruit jij die conclusie trekt? En wat in jouw ogen 100% geven is? Aan gezien dit verschilt per persoon.

Mijn vriend en ik hebben afgesproken voor onze relatie dat we elkaar alleen in het weekend zien, hier is hij het mee eens, zodra het wat uitkomt door de weeks. Wij slapen elk weekend samen. We zijn samen vanaf zaterdagmiddag/ochtend(ligt er aan of ik dan moet werken of hij) tot en met zondag avond. We hebben afgesproken dat als 1 van ons doordeweeks vrij heeft, dat diegene dan in de avond gezellig langs kan komen, of dat we dan een avondje weg gaan. Ik heb in een relatie graag dat ik iemand in het begin niet te vaak zie, 2/3 dagen per week vind ik ruim voldoende. Hij is daarnaast ook druk met zijn werk en hobby.

Dus zoals ik zei we hebben over de drukte gehad voordat we begonnen aan deze relatie, dit heb ik expres gedaan, zodat er niet later het gezeik zou komen van je hebt geen tijd voor me.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:16

Zoals ik al eerder heb gezegd zit je niet lekker in een relatie en ben je ook nog angstig stop er dan mee.
En eerlijkheid duurt het langst.

Het is gewoon heel moeilijk om een mening of advies te geven als je verhalen van een kant hoort dus moeten ik uitgaan van wat ik hier op pik.
Dat houd dus ook in dat ik wel eens 1 kant op denk omdat ik iets aanneem over dingen die je zelf post.
Of dat dan zo is daar kun je gewoon een reactie op geven en in dit geval is het NEE dus.

Maar in ieder geval zoals je relatie nu gaat gaat het hem niet worden dus misschien een serieus gesprek en vooral een duidelijk gesprek?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:17

Een relatie is tussen 2 mensen, sprak zij wijs -:)

Problemen in de relatie moet je samen bespreken en samen oplossen.
Ik snap dat je probeert om je gedachten en onbestemde gevoelens op een rij te zetten. Maar hier op bokt kent niemand het hele verhaal. En ieder verhaal heeft 2 kanten.

Mijn tip: ga op een rustig moment samen om tafel zitten en zonder te verwijten vraag hem om de vrijheid, die jij zo graag wil voelen. En vraag wat hij graag van jou wil.
En als hij of jij dat niet kan of wil, dan zul jij nooit gelukkig worden in deze relatie en moet je zelf de beslissing nemen om verder alleen te gaan.
In een relatie moet je eenmaal samen werken; een beetje geven en een beetje nemen.

Succes

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 09:19

lady62 schreef:
Zoals ik al eerder heb gezegd zit je niet lekker in een relatie en ben je ook nog angstig stop er dan mee.

Het is gewoon heel moeilijk om een mening of advies te geven als je verhalen van een kant hoort dus moeten ik uitgaan van wat ik hier op pik.
Dat houd dus ook in dat ik wel eens 1 kant op denk omdat ik iets aanneem over dingen die je zelf post.
Of dat dan zo is daar kun je gewoon een reactie op geven en in dit geval is het NEE dus.

Maar in ieder geval zoals je relatie nu gaat gaat het hem niet worden dus misschien een serieus gesprek en vooral een duidelijk gesprek?

Ik heb al meerdere keren met hem rond de tafel gezeten, gesproken over vorige relaties wat daar is gebeurd en of hij daardoor zo gecontroleerd is geworden. Is niks gebeurd zegt hij dan, ondanks dat ik het nog zo vaak vraag blijft hij trots nee zeggen. Heb hem dingen voorgelegd waar hij eventueel mee kon werken en waardoor het misschien makkelijker werd. Ik complimenteer hem dan ook, als hijn een dag lang niet heeft geappt. Dann zeg ik gerust tegen hem van hej schat, zie je nou wel dat je het kan een dagje even niet naar me appen en druk maken over waar ik ben en met wie?

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 09:22

janouk schreef:
Een relatie is tussen 2 mensen, sprak zij wijs -:)

Problemen in de relatie moet je samen bespreken en samen oplossen.
Ik snap dat je probeert om je gedachten en onbestemde gevoelens op een rij te zetten. Maar hier op bokt kent niemand het hele verhaal. En ieder verhaal heeft 2 kanten.

Mijn tip: ga op een rustig moment samen om tafel zitten en zonder te verwijten vraag hem om de vrijheid, die jij zo graag wil voelen. En vraag wat hij graag van jou wil.
En als hij of jij dat niet kan of wil, dan zul jij nooit gelukkig worden in deze relatie en moet je zelf de beslissing nemen om verder alleen te gaan.
In een relatie moet je eenmaal samen werken; een beetje geven en een beetje nemen.

Succes

Geven en nemen is er wel, maar jammer genoeg meer van mijn kant. Ik ben nu bijna elk vrij uur met hem aan het appen, omdat hij dit zo graag wilt, dus ik pas me enigzins wel aan. Ik moest meer vragen over zijn dag in plaats van alleen hoe was je dag en een klein beetje doorvragen. Ik vraag nu door tot in de diepste details. Iets wat ook niet echt natuurlijk voor mij is.

Mochten mensen zich afvragen van huh maar je hebt geen tijd om met hem te appen en wel om dit allemaal te typen? Ik ben deze ochtend vrij, dus dit is mijn momentje voor mezelf, op dit moment app ik dan ook nog steeds kneiter veel met mijn vriend. Zelfde als gisteravond, was ik ook vrij en moment voor mezelf.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:26

Maar wat verwacht je nu eigenlijk aan tips of adviezen te krijgen TS? Dan ben je het stadium toch al voorbij dat jullie allebei hier niet in willen veranderen.

Ik lees ook nergens waarom je hem nog wel de moeite waard vind. Je kan toch zelf bepalen of je wel of niet verder met hem wilt? Daar heb je hopelijk geen bevestiging voor nodig van mensen die maar een kant van het verhaal horen/kennen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:27

Suusje92 schreef:
lady62 schreef:

Ik heb al meerdere keren met hem rond de tafel gezeten, gesproken over vorige relaties wat daar is gebeurd en of hij daardoor zo gecontroleerd is geworden. Is niks gebeurd zegt hij dan, ondanks dat ik het nog zo vaak vraag blijft hij trots nee zeggen. Heb hem dingen voorgelegd waar hij eventueel mee kon werken en waardoor het misschien makkelijker werd. Ik complimenteer hem dan ook, als hijn een dag lang niet heeft geappt. Dann zeg ik gerust tegen hem van hej schat, zie je nou wel dat je het kan een dagje even niet naar me appen en druk maken over waar ik ben en met wie?

Maar doe jij er dan ook iets aan? Zoals juist hem appen ipv maar niet appen om te kijken of hij het volhoud? Als je weet dat hij graag een appje ontvangt kan jij toch ook een keer iets uit jezelf sturen.

MarlindeRooz

Maar als je echt verliefd ben op iemand, dan wil je toch niks liever dan de hele tijd bij diegene zijn / met hem appen?

lady62

Je moet gewoon duidelijk zijn over wat JIJ wilt hij zal jou ruimte moeten geven.
Als hij onzeker is en daar is geen aanleiding voor dan kun jij daar niets aan veranderen .
Ook hij zal rekening moeten houden met jou mening en gevoelens dat claim gedrag is niet gezond.
Iemand is zoals hij is en je kunt iemand niet veranderen dat kan alleen hijzelf maar praat erover en wees duidelijk zodat hij begrijpt wat je bedoelt een man is nu eenmaal van een andere planeet.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 09:31

Ik ga nog 1 maal met hem rond te tafel zitten en alles goed voorleggen en overleggen. Komt er daarna geen verandering in dan maak ik het uit. Ik ben al genoeg veranderd in deze relatie, ik kan mij niet mezelf voelen hierin. Dus bij deze bedankt voor de mensen die hun reactie hebben geplaatst in goede zinnen! Maar ik ga het nog 1 maal proberen. Ook bedankt voor het lezen!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:34

Suusje92 schreef:
Wat me grootste twijfel is met dat als ik het uitmaak, dat hij me gaat stalken. En daar ben ik zo bang voor, aangezien ik kan zien wat het kan doen met de levens van anderen.

Dat is GEEN reden om erbij te blijven.

Knoop (en relatie) doorhakken, netjes uitmaken en wegwezen.

Dit gaat nooit veranderen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:40

MarlindeRooz schreef:
Maar als je echt verliefd ben op iemand, dan wil je toch niks liever dan de hele tijd bij diegene zijn / met hem appen?

Nou neehoor, een eigen leven blijven hebben is net zo heerlijk :D

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:41

Weg met hem ! Er zijn nog zo veel jongens op deze wereld !

Het moet gewoon makkelijk en van zelf gaan en niet zoals jij het nu beschrijft :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:43

bliver schreef:

Als je dat al moet doen, moet je gaan zoeken waar het fout zit, of hij is niet klaar voor een relatie en te onzeker, of jezelf bent niet verliefd genoeg.

Niemand hoort je zo te controleren, bevestiging hoor je al te krijgen door meerdere dingen, anders speelt er meer.

TS; om de tafel en praten maar, werkt dit niet; weg, klaar.. :n
Been there, done that. En als hij zou gaan stalken kan je altijd nog maatregelen nemen. :j