Het is de bekleding van je baarmoederwand waar een bevrucht eitje in kan nestelen, maar nutteloos is als dat eitje niet bevrucht is. Leer je toch gewoon op de middelbare school? Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

safina schreef:Je dochter is nu 9, dus de kans dat het eerdaags een keer gebeurt is reëel.

Sammie schreef:Het ene meisje van negen is bezig met make-up. De ander speelt bij wijze van nog met duplo. Elk kind heeft dus zijn eigen aanpak nodig.
). Ze heeft het volgens mij wel 10x moeten herhalen omdat ik er geen reet van snapte. Tot ze op een gegeven moment een vergelijking maakte met onze loopse hond
toen snapte ik het volledig haha
Sammie schreef:Maar een metafoor voor wat dan precies? Dat is me nog niet duidelijk.Dat was een metafoor...
Citaat:Denk dat je dat als ouder zelf het beste kunt inschatten ipv elk kind op hun achtste of negende een verhaal te gaan vertellen waar de een niks van wil weten en de ander komt er zelf al mee.
Ik kan niet in hun hoofd kijken. In ieder geval: Ze zijn er wel.
Na de vraag aan mijn ouders "wat is dit?" zat ik er gewoon mee te spelen
Sammie schreef:Moet je aan het kind vragen. Lijkt mij dat voor ieder kind persoonlijk is.
maar beide kinderen weten wel dat ik soms bloed heb. Vinden ze inmiddels niet meer raar. Shadow0 schreef:Ik denk dat het vooral ook heel erg te maken heeft met onze neurotische houding ten opzichte van het onderwerp. Alsof het iets heel erg bijzonders is. De kinderen reageren eerder op de spanning die volwassenen vaak hebben dan dat ze er zelf echt een mening hebben.
die me er gelukkig van heeft verlost
dat is voor mij een reden om het op tijd te vertellen