Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Shadow0 schreef:Tiffany schreef:En tja voor de meeste mannenberoepen moet je inderdaad sterk in je schoenen staan anders moet je er ook niet op solliciteren. Maar dit heeft meer te maken met je persoonlijkheid.
Dat maakt het toch niet ok? Waarom zouden onzekere mannen daar wel mogen werken, maar onzekere vrouwen niet? Mensen zijn niet perfect. Het is leuk als je vol zelfvertrouwen bent en daar dus in kunt springen - maar dat maakt het toch niet ok om mensen schouderophalend af te doen met 'sorry, had je maar een andere persoonlijkheid of een ander geslacht moeten hebben. Pech gehad.'
Tiffany schreef:Onzekere mannen moeten naar mijn inziens ook niet solliciteren op een baan waar je sterk in je schoenen voor moet staan. Dat bedoelde ik daarmee.
Aria_zz schreef:phormicola schreef:En wat nou als je van beiden houdt? Nu voel ik me zo incompleet en niet volledig serieus genomen als vrouw
Ja heb ik ook dus
Ik hou (soms) van roze en ook van een stevig biertje en geurtjes en een boer laten![]()
Ik kies gewoon tussen mannen en vrouwen producten. Maar voor mij mogen ze het meer neutraal houden.
sallandval schreef:Omdat marketing te maken heeft met statistiek. Als iets beter past bij de meerderheid van de doelgroep zal een slimme reclamemaker of productdesigner daar rekening mee houden.
Gemiddeld genomen houden vrouwen nu eenmaal van thee, bloemen en babies. Overigens is dat niet alleen in de reclame zo maar ook in het eerder genoemde productdesign. Herenschoenen zijn gemiddeld groter dan damesschoenen. Dat is niet om dames met een grote maat te discrimineren maar gewoon een kwestie van voldoen aan de vraag.
chelle_dora schreef:Dan kan je twee dingen doen, stampvoeten en de rest van de wereld daar de schuld van geven, of kritisch naar jezelf kijken.
sallandval schreef:Citaat:Maar waar is het stereotype van een vrouw/meisje dan afgeleid? Ik ben wel benieuwd hoe dat dan is ontstaan.
Daarvoor hoef je alleen maar om je heen te kijken. Meer vrouwen dan mannen dragen zachte stofjes, dragen lingerie, dragen rokjes, drinken thee, kopen bloemetjes etc etc etc.
Tiffany schreef:sallandval schreef:Daarvoor hoef je alleen maar om je heen te kijken. Meer vrouwen dan mannen dragen zachte stofjes, dragen lingerie, dragen rokjes, drinken thee, kopen bloemetjes etc etc etc.
Hmm vind ik een man in lingerie en een rokje nou ook niet woest aantrekkelijk, laten we dat vooral zo houden.
Tiffany schreef:sallandval schreef:Daarvoor hoef je alleen maar om je heen te kijken. Meer vrouwen dan mannen dragen zachte stofjes, dragen lingerie, dragen rokjes, drinken thee, kopen bloemetjes etc etc etc.
Hmm vind ik een man in lingerie en een rokje nou ook niet woest aantrekkelijk, laten we dat vooral zo houden.
chelle_dora schreef:Het is niet de schuld van de roze bicpen dat niet iedereen overal geschikt voor is.
Shadow0 schreef:chelle_dora schreef:Het is niet de schuld van de roze bicpen dat niet iedereen overal geschikt voor is.
Het is wel de schuld van de roze bicpen dat vrouwen die net zo geschikt zijn als mannen, in diverse situaties toch minder kansen krijgen, of minder salaris, of allebei.
Heb je het artikel gelezen waar ik de link van plaatste?
(Verder, ken je het begrip 'blaming the victim'?)

Ik kan ook bij de AH gaan solliciteren en klagen dat ik weiger om blauw aan te trekken, want blauw is een jongetjeskleur en ik wil graag in roze lopen. Ik denk dat ik vierkant uitgelachen wordt als ik dan zeg "ja maar zo is dat geleerd"..
sallandval schreef:Zelfs bij apen blijkt er verschil te zijn in voorkeuren. Meisjes jonkies spelen liever met popjes en knuffel en jongens jonkies met autootjes en dingen met bewegende delen. Het is de natuur, deal with it.
dees_daan schreef:Wat betreft die bloemetjes, de boodschap is duidelijk toch? Zo fris als bloemetjes.. Dus ja dan staan er bloemetjes op, niet omdat alle vrouwen van bloemetjes houden maar omdat de boodschap is dat het zo fris als bloemetjes is en niemand er op zit te wachten om naar bier of bitterballen te ruiken lijkt mij.
mijn man kan sterk zijn, maar ik kan als vrouw écht niet sterk zijn (en als ik dan het tegendeel bewijs, is een willekeurige man nog steeds sterker). Ze willen net zo sterk worden als papa, heel mama wordt niet genoemd. Vjestagirl schreef:melissa_b schreef:Omdat vrouwen houden van lief, schattig en romantische?
Ik ben een vrouw. Ik hou niet van lief, schattig en romantisch.
Deze kreeg ik net van een vriendin van me. Zo'n onzin!
http://www.buzzfeed.com/erinchack/point ... ts#4bek81f
Vjestagirl schreef:dees_daan schreef:Wat betreft die bloemetjes, de boodschap is duidelijk toch? Zo fris als bloemetjes.. Dus ja dan staan er bloemetjes op, niet omdat alle vrouwen van bloemetjes houden maar omdat de boodschap is dat het zo fris als bloemetjes is en niemand er op zit te wachten om naar bier of bitterballen te ruiken lijkt mij.
Dus de vlinders op mijn tampon verpakking (ja ik heb hem erbij gepakt nu) zijn omdat ik dan gemakkelijk door mijn menstruatie heen fladder?
De krulletjes op de deobussen zijn... omdat het geen lijm is en we aan de krulletjes kunnen zien dat we er soepel onder blijven?
Sorry, maar dat is echt klets. Er gaan bloemetjes en vlindertjes en krulletjes en zogenaamd handgeschreven lettertypes op omdat vrouwen daarvan horen te houden.
Tiffany schreef:De grootste groep vrouwen pakt inderdaad sneller een pakje ob's met vlindertjes en bloemetjes dan een pakje met doodskoppen. Verder bestaan er ook neutrale pakjes tampons, weliswaar van een ander merk. Dan ga je daar toch gewoon voor?