hoe nu verder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Re: hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 11:59

Cayenne: inderdaad, keukentafel, koffie en praten tot je eruit bent.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 12:00

Ik weet het.
Ik zat er al over na te denken wat ik doen als hij hier morgen aan de deur staat. Hij komt iedere donderdag ( wel vaker maar donderdag is heilig) hier eten, slapen en soms nog een beetje film kijken. Omdat hij vrijdag heel vroeg moet werken en ik veel dichter bij zn werk woon.

Ik zie hem er best voor aan om gewoon hier heen te komen. En gewoon niks willen zeggen. En als ik er dan over begin ben ik degene die de donderdag avond verpest.

Natuurlijk wil ik hem zien en dat het goed is samen.
maar ik weet ook dat ik nu even hard moet zijn en het gewoon niet toe moet laten. Niet voordat hij initiatief getoond heeft, en heel duidelijk is geweest in wat hij nu wil.
Het is gewoon moeilijk want ik wil hem niet wegduwen, en dat als hij hierheen zou komen is dat misschien ook al een teken van goede wil. Naar ik weet ook dat ik mezelf moet beschermen. Want ik kan het niet aan om gewoon een beetje film te kijken, te slapen en hem vrijdag weer te laten gaan zonder gesprek. Want dan ben ik namelijk degene die de halve vrijdag ongelukkig aan het huilen is...
wat vinden jullie?

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 12:03

En cayenne.
Zoals al is aangegeven wil ik niks liever dan een goed gesprek met hem. Maar hij wil/kan dat gewoon niet. Hij wordt geïrriteerd, gaat verwijten maken naar mij, ik word daar radeloos van en weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Want ik wil een gesprek in de positieve richting. Maar hij blijft maar drama maken omdat hij daar zogenaamd geen zin in heeft, moeilijk gedoe.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 12:06

Gewoon donderdag linea recta meteen na binnenkomt om de tafel gaan zitten en de situatie bespreken.
Niet jezelf gaan kwellen met 'what if' scenarios. Vraag hem gewoon hoe hij nu in jullie relatie staat. Alleen op die manier krijg je duidelijkheid. Niet met al dat er omheen draaien en in watjes verpakte omslachtige boodschappen. Dat begrijpt hij toch niet (want in de regel begrijpen de meeste mannen dat niet).

Dus direct zijn.

Edit: ik zie nu je laatste post.
Als hij geen direct of goed gesprek met je aan kan/wil gaan. Zegt dat je nog niet genoeg? Hij wil die moeite dus niet voor je doen? Ok prima. Dan zou het voor mij klaar zijn.
Hij wil dus niet helpen bij het verbeteren/oplossen van jouw gevoel en jullie relatie. Dat lijkt me een duidelijke zaak en ook een duidelijke boodschap richting jou.
Dus nogmaals: vraag het hem direct.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 12:11

Oké.. goed plan denk ik.
En eigenlijk weet ik dat wat je zegt waar is, als hij geen gesprek wil en wil praten, moet het klaar zijn voor mij.
Maar dat is niet gemakkelijk..

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 12:21

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar wel jouw begin verhaal en mijn gevoel zegt me dat hij niet meer zoveel van jou houdt als in het begin, maar dat hij het nog wel makkelijk vindt zo en nog niet iets anders heeft....... Als hij eerst wel zijn liefde kon uiten, maar nu niet meer, omdat hij zo is, is dat wel een hele makkelijke manier om er van af te komen of misschien doet hij het niet meer, omdat het hypocriet aanvoelt als hij het wel doet (maar niet meer voelt?)? Een relatie moet inderdaad zoals vele anderen al schreven, voor beide positief zijn. Als jij er onzeker van wordt en alleen maar nog meer onder hem gaat zitten, gaat de relatie scheef groeien en uiteindelijk ga jij veranderen in iemand waar hij niet verliefd op was en dan krijg je te horen dat je bent veranderd en hij niet meer van je houdt, enz.enz. Probeer voor jezelf weer jezelf te worden en ga weer steviger in je schoenen staan. Geef aan dat hij niet hoeft te veranderen, MAAR jij ook NIET!!!!!!!! En als blijkt dat jullie niet bij elkaar passen als je bent zoals je bent, .............................................neem dan de volgende stap..........hoe moeilijk die ook is!

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 12:40

Dat je vriend op 29 jarige leeftijd geen eens complimentjes kan maken en geen gesprek hierover met je kan aangaan vind ik heel raar. In een relatie is communicatie heel belangrijk.
TS: ik adviseer je om hem niet achter na te gaan lopen, als hij echt om je zou geven stond hij gelijk bij je voor de deur.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 12:53

Echt hoor lin, sterk zijn nu hij mag donderdag langskomen als hij met je kan/wilt/gaat praten.
Als hij nog steeds te onvolwassen is om dat te doen is het gewoon klaar.
Daar kan je toch geen relatie mee opbouwen zo?
Hij neemt je aan als vanzelfsprekend, jij houd van hem en dat weet hij, jij wilt eigenlijk niet bij hem weg en dat weet hij. Dus voor hem komt het hoe dan ook wel goed zoals hij zelf inderdaad zegt.

Nou laat maar zien dat je niet vanzelfsprekend bent.
Dat dat moeilijk is en niet 1,2,3 gedaan is, ja klopt.
Ik heb zelf minstens 3 maanden in een rollercoaster gezeten met ik wel hem terug/ik haat hem/ik hou van hem/ik wil bij hem weg
Dat is normaal, laat dat maar over je heen komen

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 12:54

X_Linz_X schreef:
Zoals al is aangegeven wil ik niks liever dan een goed gesprek met hem. Maar hij wil/kan dat gewoon niet. Hij wordt geïrriteerd, gaat verwijten maken naar mij, ik word daar radeloos van en weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Want ik wil een gesprek in de positieve richting. Maar hij blijft maar drama maken omdat hij daar zogenaamd geen zin in heeft, moeilijk gedoe.

Misschien komt dat wel omdat JIJ hem verwijten maakt. Zoals 'je bent niet lief genoeg voor me' en meer van dat geklaag. Niemand wil een 'goed gesprek' als dat bestaat uit een stroom van verwijten aanhoren. Van een prinsesje dat denkt dat het leven een Libelle-sprookje is. Kijk liever eens naar de positieve dingen in jullie relatie, die er overduidelijk toch zijn als ik je scrijfsels mag geloven - en vraag je eens af of je nou echt iedere dag van een ander moet horen dat JIJ zo geweldig bent. Wil je dat allemaal op het spel zetten omdat jij een prinsesje wilt zijn dat constant bewierookt moet worden ? Weet je wat het is? Je krijgt wat je geeft... Misschien moet je gewoon 's volwassen worden en ophouden met zeuren.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 12:56

Hij wilde al geen gesprek voordat dit allemaal aan de gang was hoor jannepauli

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:00

Ga jij voor een ander antwoord geven?
Hoe dan ook: in welke situatie dan ook - communicatie is het allerbelangrijkste en ik denk dat de TS daar heel wat winst zou kunnen boeken.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:01

Wat een botte reactie Jannepauli, erg onsymphatiek, no matter what je mening is, dat kun je ook normaal opschrijven.

En 'je krijgt wat je geeft' is onzin, zeg dat maar eens tegen de tig vrouwen in relaties die fysiek of mentaal mishandeld worden...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:01

En kan je nagaan, nu zie je elkaar dus in elk geval 1x per week en soms dus wat vaker, waardoor er normaal gesproken nog vrij veel spanning in de relatie is (en dan bedoel ik geen negatieve spanning :D ). Maar hoe zou het dan gaan als jullie de volgende stap zouden nemen, samenwonen? Ten eerste krijg ik nu niet het idee dat je het vriend überhaupt voor een volgende stap zou willen gaan, maar stel dat... Hoe zie je dat dan voor je? Over het algemeen neemt de spanning toch een stuk af wanneer je gaat samenwonen en dan moet je nog harder werken om je relatie leuk te houden. Volgens mij is daar echt geen beginnen aan!

Meid, denk om jezelf, ik heb het idee dat deze gozer jou echt niet waard is...

@Jannepauli: Als hij niet wil communiceren houdt het op. En als je als partner niet eens kan zeggen dat je van de ander houdt, omdat hij dat maar gewoon aan moet nemen. Nou, lekker is dat! Ik wil ook graag van mijn vriend horen dat hij me mooi vindt en dat hij van me houdt. Dat hoeft niet elke dag hoor, maar als hij het niet zou zeggen, zou ik hem daar ook naar vragen! Maakt je dat dan gelijk een aandachtsgeil prinsesje? Lijkt me juist heel gezond in een relatie, dat je wilt dat je partner gek op je is....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:02

Is vriendlief 29??? Ik dacht dat het om tieners ging..
Maar goed, in dat geval denk ik dat de boodschap helemaal duidelijk is. He's just not that into you..
Eis een normaal gesprek van hem. Als hij dat niet wil, dan zegt het genoeg. Time to move on...

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:10

wat je krijgt wat je geeft betreft:
Er bestaat inderdaad zoiets als selffulfilling prophecy, maar in mijn ogen is dat nu niet aan de orde.
Wellicht dat het nu wel is gaan meespelen vanaf zijn kant, maar het is niet de oorzaak van het probleem.
Maar dat is sowieso moeilijk aan te tonen want selfulfilling prophecy sluipt er meestal in zonder dat je het door hebt.

Maar dan nog, 29 en niet bereid zijn te praten?
imo maakt het niet uit of hij dan de beschuldigingen gewoon zat is, als hij voor de relatie wil gaan zou hij dit dan ook gewoon moeten kunnen aangeven en niet het ontwijkende gedrag vertonen wat nu het geval is.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:24

Als de jij behoefte heeft om je vriend te horen zeggen dat hij van jehoudt, dat betekend dat dat het dus niet vanzelf spreekt. Dan mis je ergens het gevoel, en wil je bevestiging krijgen door het hardop gezegd te horen. Het probleem zit er niet in dat hij het niet elke dag 10x zegt, maar dat er iets in in jullie relatie, waardoor je extra bevestiging nodig hebt dat het wél goed zit.

(Ik heb bv geen idee wanneer mijn vriend voor het laatst ik hou van je heeft gezegd, kan gisteren of vorige week zijn geweest, maar ik twijfel er geen moment aan dat het zo is.)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:32

Donderdag bij binnenkomst...
"Wat fijn dat je gekomen bent om te praten!"
Direct to the point, geen filmpje geen chitchat maar uitpraten die hap.
Wil hij dat niet ? Dan kan hij omdraaien.
Wees duidelijk ! Blijkbaar vind hij het wel best zo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:40

De jongen zegt je dat je altijd de moeite waard geweest bent en dat is niet genoeg, nee het moet MEER zijn. Waarom kan je nu niet even tevreden zijn met dat kleine stapje? :? Waarom moet je pushen?
Jij bent degene die hem "dicht" doet klappen imo. Als mijn man zo pushed (ik ben ook geen grote prater en heb ook moeite met zeggen wat ik voel) komt er helemaal niks meer uit. Mijn man weet dat ik van hem houd. Ik weet dat hij van mij houdt. Zelfs als we een fikse discussie hebben (want echt ruzie hebben we eigenlijk nooit ) weet ik dat die discussie er is omdat we ontzettend gek zijn op elkaar.

Dat met die andere vrouw had ik dan ook weer niet grappig gevonden. Heeft hij dat inmiddels uitgelegd?

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:03

melaniepk schreef:

Inderdaad morgen dit gelijk melden bij de deur. Heeft hij er geen zin in? Dan geef je hem de boodschap dat hij een verdomd goede reden moet hebben om toch hier te zijn. Waarom zou je elkaar doodzwijgen, dat kan thuis toch ook?

Heb je al een keer de volgende afspraak gemaakt; 1x in de X weken elkaar 'verplicht' een briefje schrijven met inhoud dit direct uit het hart komt. Dingen die je meegemaakt hebt en met iets positiefs over elkaar afsluiten.

Het is en blijft maf, in mijn ogen, dat hij tegen jou zo laconiek doet maar tegen vrienden beweerd dat hij nog helemaal hotel de botel is. Als dat zo is, zou hij toch wel iets verzonnen hebben om dat te laten merken? Of neemt hij de radio stilte letterlijk op?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:22

Zo, even hele topic gelezen, en als hij donderdag komt, gelijk to the point.
Wil hij niet praten? Dan weet je denk ik genoeg.

Heel veel succes meid!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 17:51

melaniepk schreef:

Ja dit is precies wat je moet doen. En dan echt alleen DAT en niet half huilend achter hem aan gaan als ie dan inderdaad omdraait. Je moet echt even doen alsof jij duidelijk vind dat HIJ zijn best moet gaan doen als ie jou wilt houden want hij draait de rollen om, waar jij alleen maar onzekerder van word.
Ik herken het zooo goed.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 18:48

Ik ga vanavond naar hem toe. Ik heb hem gebeld en hij komt morgen niet naar mij. Ik zei dat hij tot eind deze week had om iets van zich te laten horen. Maar daarna bedacht ik dat ik niet tot zondag kan wachten en heb hem teruggebeld dat ik vanavond naar hem toe kom. Dat we dan gaan praten en dat we eerlijk naar elkaar moeten zijn. Hij zei oke dus ik ga er om half negen heen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:52

Succes! En houd voet bij stuk en val niet huilend in zijn armen.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 18:54

Vooral dat laatste... ik wil hem niet kwijt maar wil me ook niet zo laten behandelen.
ik ben nu op mn werk in de pauze. Krijg geen hap Door mn keel.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:55

Succes vanavond!

Probeer niet in je oude patroon te vallen. Wees zakelijk en bedenk vooraf wat je wilt zeggen. Schrijf het desnoods op.