Lange afstand 'relatie'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:31

Sarah_Stip schreef:
Natuurlijk zijn er nadelen, je kan elkaar niet vaak zien en vast houden etc. En voor vele zal het lijken alsof het me niks oplevert. Maar je kan gewoon altijd even je verhaal kwijt, je word wakker met een lief berichtje. VEEL skypen.... En misschien wel naar een geweldige dag uitkijken. Natuurlijk, het is anders dan een 'gewone' relatiep...

Daar hoef je geen verkering voor te hebben natuurlijk.
Ik heb ook een vriend die in Australië woont, is heerlijk om af en toe eens te chatten met elkaar, over elkaars leven te vertellen en te horen, je verhaal eens bij een ander kwijt te kunnen dan bij de gebruikelijke mensen om je heen etc. Wij kennen elkaar wel irl. Ik kon vorige zomer in zijn huis verblijven toen ik in Australië was, hij is al eens hier geweest en komt komende zomer weer als hij op huwelijksreis de wereld rondgaat.
Geweldig zo'n vriendschap, we kunnen uren chatten, maar dat maakt het nog niet tot een relatie/ verkering/ verliefdheid.

En zoals sallandval ook nog een x zegt; wat is het verschil met nu? Wat levert het je op? Wat heb je eraan?

Ik denk dat je je erg vergist TS.

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 19:32

LauraSaskia schreef:
Mijn tinderdate woont 30 km verderop, telt dat ook? :+

Maar even zonder gekkigheid, ik denk niet dat er veel kan misgaan. Je bent je bewust van de eventuele gevaren lees ik (en anders ben je daar nu wel streng op gewezen), dus kijk het lekker aan zou ik zeggen.
Zeker nu jullie allebei nog zo jong zijn. Niks mis met een beetje chatten toch? Zolang jullie er allebei niet teveel achter zoeken :)

Na al die seizoenen van catfish weet ik ondertussen wel wat de gevaren zijn en hoe je er achter kunt komen of hij wel echt is. En natuurlijk doe ik voorzichtig en doe ik geen dingen die ik niet wil.
Dus ach ja wat kan er nou gebeuren met wat appen en skypen? :')

LauraSaskia

Re: Lange afstand 'relatie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:35

Precies ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:37

Ik ken een (toen al volwassen) man die in de begintijd van internet een vrouw had leren kennen via de chat. Het was allemaal zooo leuk en ze hadden elkaar helemaal gevonden. Ze hadden verregaande plannen dat zij met kinderen en al bij hem in zou trekken. Ook tijdens een weekje 'relatie consumeren' in de VS was het nog 'aan' al had hij toch minder gevoelens bij haar dan hij had verwacht (maar durfde haar niet teleur te stellen of te zeggen dat hij haar toch minder aantrekkelijk vond dan zij hem).

Je raadt het al, het ging door! Zij met kinderen naar Nederland, al die kosten en moeite... en na een half jaar aanmodderen merkte hij toch dat de gevoelens niet méér werden maar alleen maar minder. Nu kan hij er wel om lachen maar toen was het echt een drama. Zijn excuus is dat er toen nog niet zo veel bekend was van internetrelaties en hoe dat meestal niks wordt....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:44

Dagdromen kan nooit kwaad, lekker van genieten :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:47

Ik ben ook zo iemand, al ben ik nu een jaartje ouder.. ;)

Ik heb mijn vriend leren kennen via een game. Klinkt behoorlijk dom, en het begon gewoon met elke dag praten over hoe de dag verlopen was. Echter was dit in een periode dat het met mij best downhill ging.. En toen besloot ik om er met hem over te praten. Ik was radeloos toen, had vanalles al geprobeert maar vond nergens de juiste steun om mij erdoor te helpen, zelf niet bij dichtbijstaande vrienden, .. Dus vertelde ik het hem. Eerlijk? Geen spijt van gehad. Hij heeft me doen lachen, huilen van blijdschap en me emoties laten voelen die ik nooit eerder voelde. Na een paar maanden praten, vroeg ik me af of er gevoelens waren. (Toen had ik hem ook al op Skype, en praatten we gewoon via de micro) En een paar weken later, gaf hij toe, dat hij verliefd op mij geworden was.

En daar zijn we dan, een dikke 6 maand later, waarvan 4 maand in een lange afstand relatie, en binnen 19 dagen, zie ik hem voor het eerst. En hoe het dan verder gaat, zullen we wel zien.. :)

Mijn ouders (althans, nu nog maar één van hen :') ) weten over mijn relatie. En mijn moeder staat dan ook helemaal achter mij. Ik ben werkelijk nog nooit zo gelukkig geweest, en kan niet wachten om hem éindelijk in mijn armen te houden.

Bij ons is er wel best een fiks leeftijdverschil (toch wel 5+ jaar, ik ben nu 16). Je kan het een risico noemen, en vele mensen zouden het er niet mee eens zijn.. Maar eens je verliefd wordt.. Eerlijk, ik heb nog nooit iemand zoals hij ontmoet en zal ook nooit meer iemand tegen komen zoals hij. Daarbij, nu is dat verschil nog groot, binnen een paar jaar alweer minder. Mijn moeder kent het verschil overigens ook.

Het enige grote verschil is dat hij wel dichter woont en achtergrond heeft in België, al spreekt hij de taal niet. Gelukkig kan ik een aardig woordje Engels :)

Mijn mening? Leer hem goed kennen voor je iets begint. Zijn achtergrond, positieve en negatieve aspecten, en zorg dat je wat 'research' kan doen om te bevestigen wat er gezegd wordt, wel echt is.

Verder wil ik jullie nog veel succes wensen :)
Laatst bijgewerkt door Kaatastrof op 06-10-14 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:55

ben toch nog steeds nieuwsgierig hoe TS het skypen oplost met het enorme tijdsverschil.. zelfs australië is makkelijker chatten dan 7-10 uur verschil. (dan kun je tenminste nog s ochtends vroeg v.s. begin van de avond chatten.. en begin van de avond v.s. s ochtends vroeg). moet er niet aan denken met 9 uur verschil.. zou in no time compleet messed up zijn met dag ritme en werktijden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:07

Tijdsverschil is geen probleem ik app dagelijks met een vriend op sint maarten (ken ik al jaren, woonde in NL). Het is erg leuk, contact met een amerikaan en goed voor je engels. Zou lekker blijven skypen en het contact onderhouden. Misschien een leuk adresje voor vakantie voor over een paar jaar :p

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:13

Lastig hoor, TS! Ik ben van mening dat een lange afstandsrelatie best kan werken, als je elkaar goed kent en weet wat je aan elkaar hebt. Persoonlijk zie ik het dan ook als een absolute voorwaarde dat je elkaar in ieder geval 1 keer in het echt gezien hebt.
Op dit moment denk je dat je veel over deze jongen weet, maar ik zou me toch nog eens goed afvragen of dat wel zo is. Hij kan je natuurlijk van alles vertellen over hoe zijn leven eruit ziet, wat hij doet, etc, maar dat kan allemaal ontzettend verdraaid zijn. Social media nodigt mensen toch uit om hun leven mooier voor te stellen dan het is. Hoe weet je dat de 'werkelijkheid' die hij jou voorschotelt geen droomwerkelijkheid is? Zijn de vrienden die hij jou laat zien (bvb in die filmpjes van zijn school) wel echt vrienden, of misschien alleen mensen tegen wie hij opkijkt en van wie hij hoopt dat het ooit zijn vrienden zullen zijn?
In grote lijnen zal zijn verhaal vast kloppen, maar ik zou ook zeker in mijn achterhoofd houden dat de details wel eens heel anders kunnen zijn.

Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen. Het is een relatie waar op dit moment gewoon geen toekomst in zit. Natuurlijk kan je het vriendschapsvuurtje wel warm houden. Mocht het dan zo zijn dat het een paar jaar later nog steeds kriebelt, dan kun je eens verder kijken. Boek een ticket, ga daarheen en kijk eerst eens met wat voor persoon je écht te maken hebt. Als het echt zo 'moet zijn', dan komt het wel goed, ook als dat een paar jaartjes langer duurt ;)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:24

Lastig hoor!
Het is natuurlijk wel heel ver weg..

Ik had ook ooit iemand ontmoet op internet, die woonde in Groningen. We waren 15 en hadden geen baantjes dus geen geld voor de trein. Ik was verliefd :+ Maar die gevoelens maar laten zakken en gewoon vrienden geworden. We spreken nu 1x per jaar af ofzo. Zou USA echt onmogelijk vinden :j Beste voor je denk ik is om vrienden te blijven. Want een vriendje wil je toch graag kunnen knuffelen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:30

Nouja, er zitten ook voordelen aan met een onmogelijke liefde aanhouden tot je elkaar op je 18e ontmoet. je moeder zal het niet erg vinden dat je in de tussentijd andere jongens op afstand houdt.

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 20:46

sallandval schreef:
Nouja, er zitten ook voordelen aan met een onmogelijke liefde aanhouden tot je elkaar op je 18e ontmoet. je moeder zal het niet erg vinden dat je in de tussentijd andere jongens op afstand houdt.

:')

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 21:06

RoodZonnetje schreef:
Dagdromen kan nooit kwaad, lekker van genieten :)

:):)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:19

Wat zijn de tijden dan dat jullie zoveel chatten?

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:26

Ik zal ook even een succes verhaaltje vertellen over een lange afstandsrelatie.. Mijn broertje was 16 toen hij een relatie kreeg met een meisje uit Ierland, nog niet zo ver weg als LA, maar toch. Inmiddels zijn ze bijna een jaar samen. Hij is daar nu 3 of 4 keer een weekje geweest en wij hebben haar inmiddels ook ontmoet. Super lief stel! Het heeft natuurlijk heel veel beperkingen, maar het kan dus wel. Na de middelbare school wil hij bij haar in de buurt gaan studeren zodat ze elkaar meer kunnen zien.

Edit: Moet er wel bij zeggen dat ik zelf ook een tijdje een lange afstandsrelatie heb gehad en dat ik er helemaal gek van werd :+ Niet voor iedereen weg gelegd dus
Laatst bijgewerkt door Puck94 op 06-10-14 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 21:27

mymy schreef:
Wat zijn de tijden dan dat jullie zoveel chatten?

Verschilt heel erg, ligt aan of het weekend is of door de weeks en hoelaat we naar school moeten en terug zijn enzo

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 21:30

Puck94 schreef:
Ik zal ook even een succes verhaaltje vertellen over een lange afstandsrelatie.. Mijn broertje was 16 toen hij een relatie kreeg met een meisje uit Ierland, nog niet zo ver weg als LA, maar toch. Inmiddels zijn ze bijna een jaar samen. Hij is daar nu 3 of 4 keer een weekje geweest en wij hebben haar inmiddels ook ontmoet. Super lief stel! Het heeft natuurlijk heel veel beperkingen, maar het kan dus wel. Na de middelbare school wil hij bij haar in de buurt gaan studeren zodat ze elkaar meer kunnen zien.

Edit: Moet er wel bij zeggen dat ik zelf ook een tijdje een lange afstandsrelatie heb gehad en dat ik er helemaal gek van werd :+ Niet voor iedereen weg gelegd dus

Aaawh wat leuk voor je broer <3

En ja... Je moet gedult hebben in dit soort situaties...

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:33

Leuk om ook de succesverhalen te lezen! Ik hoop in de toekomst hetzelfde te kunnen zeggen :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:46

Tijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:47

Jackytje schreef:
Ik ben ook zo iemand, al ben ik nu een jaartje ouder.. ;)

Ik heb mijn vriend leren kennen via een game. Klinkt behoorlijk dom, en het begon gewoon met elke dag praten over hoe de dag verlopen was. Echter was dit in een periode dat het met mij best downhill ging.. En toen besloot ik om er met hem over te praten. Ik was radeloos toen, had vanalles al geprobeert maar vond nergens de juiste steun om mij erdoor te helpen, zelf niet bij dichtbijstaande vrienden, .. Dus vertelde ik het hem. Eerlijk? Geen spijt van gehad. Hij heeft me doen lachen, huilen van blijdschap en me emoties laten voelen die ik nooit eerder voelde. Na een paar maanden praten, vroeg ik me af of er gevoelens waren. (Toen had ik hem ook al op Skype, en praatten we gewoon via de micro) En een paar weken later, gaf hij toe, dat hij verliefd op mij geworden was.

En daar zijn we dan, een dikke 6 maand later, waarvan 4 maand in een lange afstand relatie, en binnen 19 dagen, zie ik hem voor het eerst. En hoe het dan verder gaat, zullen we wel zien.. :)

Mijn ouders (althans, nu nog maar één van hen :') ) weten over mijn relatie. En mijn moeder staat dan ook helemaal achter mij. Ik ben werkelijk nog nooit zo gelukkig geweest, en kan niet wachten om hem éindelijk in mijn armen te houden.

Bij ons is er wel best een fiks leeftijdverschil (toch wel 5+ jaar, ik ben nu 16). Je kan het een risico noemen, en vele mensen zouden het er niet mee eens zijn.. Maar eens je verliefd wordt.. Eerlijk, ik heb nog nooit iemand zoals hij ontmoet en zal ook nooit meer iemand tegen komen zoals hij. Daarbij, nu is dat verschil nog groot, binnen een paar jaar alweer minder. Mijn moeder kent het verschil overigens ook.

Het enige grote verschil is dat hij wel dichter woont en achtergrond heeft in België, al spreekt hij de taal niet. Gelukkig kan ik een aardig woordje Engels :)

Mijn mening? Leer hem goed kennen voor je iets begint. Zijn achtergrond, positieve en negatieve aspecten, en zorg dat je wat 'research' kan doen om te bevestigen wat er gezegd wordt, wel echt is.

Verder wil ik jullie nog veel succes wensen :)

Ik hoop voor jou dat je nog net zo overtuigd bent als je diegene echt hebt gezien, in de ogen hebt gekeken en in de gewone omgang hebt meegemaakt.
Pas dan kun je een (liefdes)relatie ipv een vriendschappelijke band opbouwen.

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 21:52

purny schreef:
Tijden?

Mag ik vragen waarom je dat zou willen weten? :roll:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:59

Nieuwsgierig. Dan kan ik terugrekenen. Aangezien LA 9 uur terug ligt. Dat zou betekenen dat wanneer het hier bijvoorbeeld 22.00 is het daar 1 uur in de middag is. Maar volgens mij heeft ie dan nog les.

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 22:05

purny schreef:
Nieuwsgierig. Dan kan ik terugrekenen. Aangezien LA 9 uur terug ligt. Dat zou betekenen dat wanneer het hier bijvoorbeeld 22.00 is het daar 1 uur in de middag is. Maar volgens mij heeft ie dan nog les.

Heum. Oke dan :') ik zou even terug kijken
Deze zaterdag: om 18.54 en 23.31
Deze Zondag: 18.03
Vandaag: 06:30 :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 22:08

En je weet zeker dat hij uit LA komt? Wil je er echt achterkomen dan moet je gewoon eens vragen wat de hotspots zijn in LA, anders dan walk of Fame enzo

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 22:09

purny schreef:
En je weet zeker dat hij uit LA komt? Wil je er echt achterkomen dan moet je gewoon eens vragen wat de hotspots zijn in LA, anders dan walk of Fame enzo

Ik weet het wel zeker want op zijn insta kun je de locatie zien waar de fotos gemaakt zijn :)
En ook maakr ie vaak selfies als ie bijv. daar buiten is en zijn uitzicht vanaf zijn huis enzo