Als de grond onder je voeten wegzakt..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

femo

Re: Als de grond onder je voeten wegzakt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 11:00

We horen niets meer van TS, en dat heeft voor mij een bittere smaak. ik hoop echt dat het allemaal goed gaat!

nogmaals heel veel sterkte. het leven kan echt verschrikkelijk zijn. Ik hoop dat jullie een beetje kunnen opkrabbelen..

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 13:51

Hee bokkers ik wilde toch nog even laten weten hoe het gaat..

Mamma heeft inmiddels bestralingen gehad en we zitten nu middenin de chemo's! Het gaat met ups en downs.. ook met pappa. Ik merk wel dat ik de sterkste moet zijn..
Zowel pappa als mamma hebben inmiddels in het ziekenhuis gelegen. Pappa omdat hij een hyperventilatie/slokdarmspasme kreeg met eten (ook van alle stress) en hij is opgehaald met de ambulance voor alle zekerheid. Laterna bleek dat het allemaal meeviel, maar het was toch schrikken..
Mamma heeft er deze week ingelegen, ze is nu gelukkig weer thuis! De eerste chemo was erg goed aangeslagen, want ze had weinig pijn meer en kon alweer mee naar de winkel!!
De tweede chemo (had ze afgelopen maandag) was veel erger en daardoor kon ze niks meer binnenhouden. Daarvoor is ze toen opgenomen omdat ze zelfs geen drinken kon opdrinken zonder het uit te spuwen.. Daar heeft ze infuus gekregen. Gelukkig ging het na één nachtje alweer beter en is ze 1,5 dag later ontslagen uit het ziekenhuis!
Nu gaat het wel.. maar het blijft een zware periode die chemokuur..

We hopen dat de chemo's in ieder geval aanslaan!! Want dan heeft ze nog prachtige jaren voor de boeg :)

Hoop dat ik jullie een beetje goed heb geïnformeerd.. laat jullie nog wel wat weten tzt!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:06

Blijft een vreselijke behandeling die chemo's, maar idd als het aanslaat is het het allemaal waard.
Nogmaals heel veel sterkte in deze moeilijke tijd

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:09

Pff verschrikkelijk alemaal, heel veel sterkte TS, en inderdaad hopelijk slaat de chemo aan..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:33

Wat afschuwelijk voor jullie allemaal. Mijn moeder is overleden aan eierstokkanker. Het is een rotziekte. Sterkte en dikke knuffel Y;(

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:46

Pfff vreselijk zeg, heel veel sterkte!!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:50

Heel veel succes voor je mama, heel veel sterkte voor jullie. Zeker nu met de feestdagen, je "moet" bijna vrolijk zijn en bah daar heb je wel even geen zin in op zo'n momenten. Ik duim uit de grond van mijn hart dat de chemo aanslaat !

Ik kan mij écht niet voorstellen dat mijn eigen mama dit zou overkomen, ik zou gek worden. :(:)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:57

Heel veel sterkte TS, je houdt je goed sterk maar soms mag je er ook best aan toegeven.
Ik hoop ook ten zeerste voor jullie dat het aanslaat bij je mam, zeker als ze er zo ziek van moet worden.
Hopelijk vindt je vader ook snel wat meer rust.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:01

Ik heb je verhaal en de aanvullingen gelezen. Meis, sterkte! Voor jou en je ouders en zus.
Ik hoop ook dat je nog heel lang van je moeder mag genieten en zij van het leven.
Maar hou wel in een heeel piepklein hoekje van je hoofd rekening met iets anders -O-
Zou je zo een dikke knuf willen geven. Heel veel sterkte enne praat, vraag en laat vooral weten dat je van ze houd.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:18

Lieve TS. ik ben blij dat je wat van je laat horen! (niet omdat het moet natuurlijk, maar omdat ik bang was dat het helemaal fout zou gaan) heel veel sterkte.. ik kan me niet voorstellen om in die angst te zitten..

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:36

poeh jeetje TS , wat krijg je enorm veel voor je kiezen, wat gewoon helemaal niet hoort nu ..

denk ook echt even aan jezelf ! jij moet er hier niet ook aan onderdoor gaan . dan is er niemand meer die helpen kan ,

kan jou zus niet zo nu en dan vaker naar huis komen ? bedoel de jaren met mam en pap zijn nog belangrijker nu denk ik dan dan een studie ?

ik wil je enkel veel sterkte wensen , en soms moet en kan en mag je natuurlijk zeer zeker uithuilen bij de paarden ! dat is zo belangrijk ,ze voelen echt wel dat er iets aan de hand is ..

heel veel sterkte

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:54

Wat heftig voor jullie allemaal !
Nogmaals heel veel sterkte en kracht om alles te doorstaan.
Fijn dat je zo af en toe laat weten hoe het gaat, maar ook heel begrijpelijk
als je daar soms even geen zin of tijd voor hebt. Y;(

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 01:23

Ik duim ook heel hard mee dat de chemo's aan zullen slaan ! Heel veel sterkte nogmaals :(:)

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 01:48

Wat verschrikkelijk.

Ik wil ook mijn medeleven betuigen.
Ik werk zelf ook in het ziekenhuis op een heftige afdeling, en kan me goed voorstellen wat je allemaal meemaakt. Heel veel sterkte met zijn allen.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:27

Lieve ts. hoe gaat het nu met je mama?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:42

Heel erg veel sterkte. Probeer tussen alle stress en ellende door, toch van en met elkaar te genieten van de kleine momenten.
dikke knuf!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:45

Ja, hoe gaat het nu met haar?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:39

Ik kom heel toevallig langs dit topic en wil toch even iets achterlaten. Ik heb niet je hele verhaal in de OP gelezen.

Mijn moeder heeft ook 2 maanden geleden de diagnose endeldarmkanker gekregen. Voor een groot deel hetzelfde verhaal als jij hier ook beschrijft. Mama heeft uitzaaiingen in de lymfeklieren, in het heiligbeen (bot achter de darmen, onderaan je rug) en in de lever. Is dus in feite 'opgegeven', ze zal hier niet van herstellen. Dit hebben wij een paar weken geleden gehoord. Op dit moment krijgt ze haar eerste chemo om te kijken wat er nog voor winst te behalen valt.

Mocht je behoefte hebben aan PB-contact dan sta ik daar zeer voor open. Misschien is het wel prettig om contact te hebben met iemand in hetzelfde schuitje.

Heel veel sterkte!

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:54

Jeetje Mave, ook jou wil ik ontzettend veel sterkte wensen. Misschien is het inderdaad fijn om contact te hebben met TS. Ik vind het ontzettend knap hoe jullie ermee omgaan, veel sterkte de komende periode :(:)

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:57

Oh bah TS. Ik heb er even geen woorden voor, wat vreselijk!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:04

Heel veel sterkte meis! Wat vreselijk.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:05

Ik wil je heel veel sterkte wensen voor iedereen en hoop dat je nog een paar mooie jaren met je moeder erbij krijgt :)

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:14

Jeetje wat heftig.. Heel veel sterkte en ik duim voor jullie dat je moeder opknapt en nog heel wat jaren te genieten heeft.. :(:)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 00:30

Maeve schreef:
Ik kom heel toevallig langs dit topic en wil toch even iets achterlaten. Ik heb niet je hele verhaal in de OP gelezen.

Mijn moeder heeft ook 2 maanden geleden de diagnose endeldarmkanker gekregen. Voor een groot deel hetzelfde verhaal als jij hier ook beschrijft. Mama heeft uitzaaiingen in de lymfeklieren, in het heiligbeen (bot achter de darmen, onderaan je rug) en in de lever. Is dus in feite 'opgegeven', ze zal hier niet van herstellen. Dit hebben wij een paar weken geleden gehoord. Op dit moment krijgt ze haar eerste chemo om te kijken wat er nog voor winst te behalen valt.

Mocht je behoefte hebben aan PB-contact dan sta ik daar zeer voor open. Misschien is het wel prettig om contact te hebben met iemand in hetzelfde schuitje.

Heel veel sterkte!

Jij ook heel erg veel sterkte :(:)

Tereno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:17

Ik wil hier ook even iets achterlaten. Ik heb je OP gelezen en voorderest nog enkele berichtjes die jij gepost hebt.

Ik wil niet zeggen dat ik weet hoe je je voelt maar wil je wel vertellen over mijn soortgelijke situatie.
Mijn moeder is (net als jouw vader) al jaren depressief. Zit ook aan de antidepressiva en andere pillen om haar depressiviteit onder de duim te houden. Ze heeft altijd last gehad van angst en paniekaanvallen en af en toe ook tia's. Zij heeft altijd geroepen dat als mijn vader zou sterven, zij zelf ook niet meer zou willen leven. En natuurlijk stierf kort daarna mijn vader. Compleet onverwachts, de dag ervoor hebben we ontzettend moeten lachen en heeft hij nog opgetreden met zijn kapel. Mijn vader had nooit wat (tenminste, hij liet nooit wat blijken).

En nu, twee maanden verder inmiddels, heb ik mijn moeder er nog nooit zo goed aan gezien. Natuurlijk zijn we erg verdrietig, maar zij heeft de drive en wil om te blijven leven helemaal gevonden.

Ik hoop voor jou dat het nog lang niet zo ver is, maar wil je dit wel meegeven. Ook mensen met een depressie weten precies wanneer het moment is wanneer iemand anders hun nodig heeft.

Veel sterkte en ik hoop en duim voor je dat je moeder opknapt.