Nog steeds niets gekregen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: Nog steeds niets gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 16:23

Dat men zich hier zo druk over kan maken haha. Hier geven we totaal niet om dat soort dingen. Moeten we wat hebben dan word het gekocht als het past vind verjaardagen altijd zo overdreven.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:02

Dat het je teleurgesteld heeft kan ik ergens nog wel begrijpen, maar als je na bijna twee maanden nog met dat gevoel zit en zelfs nog om een cadeautje vraagt, vind ik dat je jezelf wel even mag trakteren op een schopje onder je kont :D Zo belangrijk is het ook weer niet toch?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:53

Tijdens het eten net jouw bericht voorgelezen aan tafel, ts aan mijn man en zoon;
Grote hilariteit. Ze moesten ook meteen aan de show van roue verveer denken en citeerden in koor: je wil niks, je krijgt niks

Hahaha hier had je dus ook niks gekregen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:03

Ik heb geen klagen, er word altijd aan mijn verjaardag gedacht. Meestal een lekker ontbijt of een etentje met een klein cadeau. Gebruiksvoorwerpen wil ik standaard niet hebben. Als die stuk zijn koop ik ze zelf wel. Ts, volgende keer dan zeg je toch gewoon dat je je eigen cadeau wel koopt, ik wist het wel. Creditcard op zak en shoppen tot ik er bij neerviel als ze zo zouden reageren.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:09

Sow,ik zou ook echt niet blij zijn. En ik had het de dag erna al gevraagd, kom op zeg.

Wij hebben ook weleens gehad dat we financieel niet echt goed zaten. Dan vind ik het ook geen probleem maar als het gewoon goed gaat dan moet hij echt wel met iets aan komen ookal is het indd een fles badschuim

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:11

Ik had het niet leuk gevonden maar om daar na 2 maanden nog over in te zitten... Verwen dan lekker jezelf met iets dat je wil. :D

Ik zou we; op zijn verjaardag bijzonder groot uitpakken. Kans dat hij zich behoorlijk banketstaaf gaat voelen. :=

Gelukkig heb ik dat probleem (nog) niet met mijn vriend. Ik wist dat hij me een weekendje weg cadeau zou doen maar toen hij op mijn verjaardag aankwam met een grote bos rozen en de verrassing om uit eten te gaan de dag daarna was ik toch wel blij verrast. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:13

Ik kan je wel begrijpen hoor TS.. zelfs na suggesties van jouw kant.

Wij doen altijd zelf iets bedenken voor de ander, een cadeau met liefde ipv iets wat 'nodig' is. Zo weet ik dat mijn vent graag met Lego bezig is, of een leuk bordspel speel maar het voor zichzelf niet zo snel zou kopen. Dus dan regel ik zoiets leuks :j of ik verras hem met een weekendje weg, gewoon iets waar hij zelf niet op zou komen maar wel heel leuk vindt.

En andersom ook, hij is altijd druk bezig rondom mijn verjaardag.. bossen bloemen etc. Dit jaar heb ik mijn jaardag 1 maandje eerder moeten vieren, toen kreeg ik een zeer exclusief etentje cadeau terwijl we in Tokyo waren :))

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:20

janouk schreef:
Tijdens het eten net jouw bericht voorgelezen aan tafel, ts aan mijn man en zoon;
Grote hilariteit. Ze moesten ook meteen aan de show van roue verveer denken en citeerden in koor: je wil niks, je krijgt niks

Hahaha hier had je dus ook niks gekregen.

Wat een toffe reactie zeg, chapeau!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 18:22

Die show ken ik niet geloof ik :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:23

@fjordjes ik snap niet dat je nog bij die kerel van je blijft, ik kan me namelijk in het verleden wel meerdere negatieve topics van je herinderen.....
doe er wat aan of niet klagen op een forum :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 23:43

Als partner heb je toch telkens een heel jaar om iets leuks te bedenken :Y)
Zou niet weten waarom je idd niet even een kaartje kan zetten, een man kan dat toch wel? :+ en daarbij, je mag toch wel nog iets verwachten van de persoon waarmee je leven wil delen. Ja, je houd elke dag van elkaar, dan is het toch ook geen probleem een extra croissantjes mee te nemen van de bakker op een verjaardag :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 01:03

Als hij jarig is, koop dan iets voor jezelf (geef hem make-up cadeau ofzo) :+

Ik zou het ook wel banketstaaf vinden als ik van mn vent niks kreeg voor mn verjaardag.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 03:06

Als mijn verjaardag echt vergeten zou zijn, zou ik balen. Maar verder hecht ik geen waarde aan kado's op mijn verjaardag, vind het altijd een soort uitwisseling van geld.... Ik geef bijvoorbeeld 50euro uit en krijg dat geld ook weer terug... Zinloos...

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 03:59

Het gaat niet om het kado, maar om het feit dat iemand moeite voor je doet. Ik ben blij met een bos bloemen, man en kinderen weten dat, dus daar maken ze me heel blij mee. Het feit dat ze naar de winkel zijn geweest, speciaal voor mijn verjaardag/moederdag.

Dus ik snap het heel goed, alleen moeten mannen dat wel duidelijk horen... Anders is "niets" ook vaak echt "niets" :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 06:33

Jeetje wat zitten hier kleine kinderen zeg. Van mij had je ook niks meer gekregen. Cadeaus die je eist zijn geen cadeaus meer. :+

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 07:18

Duidelijk zijn is wel een belangrijk punt ja. Dus aan de ene kant, dan had je niet moeten zeggen dat je niks wilde, hints daarna komen niet zo goed aan. Je erbij neerleggen en hem uitleggen dat je het toch wel jammer vond en het stiekem toch leuk vind als hij iets voor je doet heb je denk ik het meest aan. Aan de andere kant, zou een beetje eigen initiatief ook niet misstaan, zeker nadat hij suggesties heeft gehad. Idd gaat het ook om de moeite nemen elkaar blij te maken en speciaal te laten voelen. Om het er dan maar op te gooien 'het zijn nou eenmaal kerels' is te makkelijk, er zijn er zat die het wel doen.

Ik heb ook nooit waarde aan verjaardagen gehecht, maar sinds m'n beste vriendinnetje begin dit jaar overleden is vind ik het ineens allemaal niet meer zo vanzelfsprekend en toch wel fijn er even bij stil te staan. Helaas was mijn man weer eens niet thuis de weken rond mijn verjaardag (militair) maar ik krijg dan steevast een mooie bos bloemen bezorgd! Dit jaar hebben we ook helemaal niet besproken of we er iets aan zouden doen, maar bij zijn thuiskomst heeft hij mee uit eten genomen en mocht ik een sieraad uitkiezen ( ik heb een nogal uitgesproken smaak).
Uit bescheidenheid zeg ik ook altijd, ach dat hoeft toch helemaal niet! Maar toch hij het, omdat hij weet dat ik het enorm waardeer. En zo zou het ook moeten zijn, dingen doen om je partner blij te maken ook al zeggen ze dat het niet nodig is.
Maar dan moet ie natuurlijk wel weten dat het je idd blij maakt!

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 07:32

Ik heb niet alles gelezen, maar wil je één advies geven. Praat met je vriend en maak duidelijke afspraken hierover, dan weten jullie samen waar jullie aan toe zijn. Mijn man en ik geven de laatste paar jaren ook geen cadeaus meer aan elkaar, omdat wij dit niet nodig vinden. Wel heb ik hem een heel mooi cadeau gegeven toen hij 50 werd en daar was hij erg blij mee.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:28

Ik vind dat je niet van je vriend kan 'eisen' dat hij net zoveel waarde hecht aan verjaardagen en cadeaus als je zelf doet. Iedereen staat daar immers weer anders tegenover. Wat je wel kan doen is hem duidelijk uitleggen dat het voor jou wel veel betekend en dat je daar dus ook grote waarde aan hecht. Ik vermoed dat je dat misschien nog nooit gedaan hebt. Waarschijnlijk denkt hij bij zichzelf, zeur niet zo.... je hebt in eerste instantie aangegeven dat je niks wist/hoeft, dat onthoud ie ws heel goed omdat hij toen die vraag stelde. En dat wat je later zegt, dat je wel wat weet en wil krijgen, dat kan hem maar zo het ene oor in en het andere uit gegaan zijn.
Wel vind ik, dat als je daar heel duidelijk in bent geweest en daar serieus met hem over gepraat hebt, hij best moeite mag doen. En als hij het dan gewoon niet wil moet je je afvragen of dat voor jou zon groot probleem is om te concluderen dat jullie op dat vlak niet bij elkaar passen, of dat je het gewoon accepteerd.
Een relatie is geven en nemen ( en dan heb ik het niet over cadeaus := )

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 13:07

Ik zou het wel leuk vinden als mn vriend aan me denkt op mn verjaardag.
Doet hij dat niet zal ik ook balen.
Maar lijkt me dat je het daarna beter uit kan spreken dan nahouden.
Hier heb je zelf niks aan.
En volgend jaar ben je weer jarig.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:38

Prima als ze eerste instantie zei 'Ik hoef niets', dat ie dan niets haalt.. maar voor de mensen die zeggen dat het kinderachtig is: het is echter toch niet te veel gevraagd om als je niets geeft toch op z'n minst een kaart of een bloemetje te geven of het favoriete eten te halen?

Je bent toch geen holbewoner als man dat je dit niet weet? In wat voor een universum leef je dan?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 22:00

Nagini schreef:
Prima als ze eerste instantie zei 'Ik hoef niets', dat ie dan niets haalt.. maar voor de mensen die zeggen dat het kinderachtig is: het is echter toch niet te veel gevraagd om als je niets geeft toch op z'n minst een kaart of een bloemetje te geven of het favoriete eten te halen?

Je bent toch geen holbewoner als man dat je dit niet weet? In wat voor een universum leef je dan?

nou, mijn man bedenkt dat ook hoor :+ En zou geen idee hebben of ie dan wat fout heeft gedaan, hij deed toch immers precies wat je vroeg ;)

Hoewel de mijne afgelopen juli zelf heeft bedacht een weekendje weg te gaan voor mijn verjaardag.... weekend is nog niet geweest, maar goed. Komt in december, helemaal leuk samen :+:

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 22:16

Ik snap heel goed dat je dat niet leuk vind, en ook dat het je na twee maanden nog een rotgevoel geeft. Ik was in augustus jarig en heb van mijn zus en 2 andere
mensen niets gehad.

Ik heb wel altijd mijn best voor hun verjaardagen gedaan en het zijn ook nog eens mensen die ik regelmatig gewoon iets gaf. Een ook duurdere dingen voor de paarden. Omday ik het niet nodig had en ik het haar gunde.

Blijkbaar was het niet de moeite waard om iets voor mijn verjaardag te doen en ik ben daar nu nog ronduit teleurgesteld over.

Mijn probleem, ik weet het. Het zakt vanzelf, en op mijn gulheid hoeven ze niet meer te rekenen.

Voor jou is het nog lastiger omdat het je vriend is.. ik zou hem juist wel een mooi cadeau geven. Liefst iets voor jullie samen zodat jij er ook nog wat aan hebt.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 06:37

waar een mens zich druk om kan maken zeg.

Ik ben zaterdag jarig maar hier komt ook gewoon niemand.
Iedereen heeft andere plannen en vaak hoor ik niet eens iets.
hooguit 3 kaartjes krijg ik en dat is alles.

ik ga gewoon lekker een dagje alleen pony knuffelen en lekker met ze werken.
kan me er niet druk om maken, voor mij is het geen prioriteit.

je hebt tenslotte zelf gezegd dat je niks hoefde

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 06:50

Om eerlijk te zijn vind ik het inderdaad wat kinderachtig. Je hebt toch zelf gezegd dat je niks hoefde? Wij geven elkaar al jaren geen cadeaus meer en ik mis de cadeautjes ook niet. Het zijn toch vaak van die prullaria waar je niks mee doet

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 06:59

Mijn verjaardag was er dit jaar ook echt een om te vergeten.....
Van mijn vriend netjes gekregen wat ik wilde, van mn zusje iets voor de uitzet.... Maar van mijn ouders helemaal niks.
Nu liep er die week wel meer in het honderd maargoed het zat mij niet lekker. Zeker als je om je heen kijkt dat anderen wel een klein kadootje krijgen voor de verjaardag.
Dus ik snap TS wel, misschien ben ik dan wel een klein kind.