onenigheid in de familie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: onenigheid in de familie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 17:59

De deadline van 12 uur met spanning afgewacht, ze was als 2e geëindigd, was ja.... Diegene die met urgentie op nr 1 was komen te staan heeft nee gezegd, de woningstichting heeft haar gebeld ipv mij (jammer genoeg anders had ik ook nee gezegd) en ze heeft ja gezegd tegen de woning zonder te weten wanneer ze de sleutel krijgt of wat ze aan huur moet gaan betalen. Mijn mond viel hier helemaal van open toen ze me belde om dit te vertellen, ik wist direct al aan de toon van haar stem dat ze niet wist hoe ze het moest vertellen, heb gezegd dat ik het absoluut niet slim vind wat ze nu gedaan heeft. Tja dat was ze met me eens maar ze had nu ja gezegd dus ze ging niet meer terug.
Vraag me nu echt af of ik er zo naast zit, of dat ze spontaan aan het dementeren is geslagen of wat dan ook. Ik kan dit niet meer volgen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:02

Dus ze heeft ja gezegd tegen een woning die ze nog niet gezien heeft, waarvan de huurprijs onbekend is (stond die niet online?) en waarvan ze niet weet wanneer ze huur moet gaan betalen? Naast dat ze het moeilijk vond om het jou te vertellen, leek ze er wel blij mee te zijn?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:06

Meid, grijp nou toch in....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 18:24

pmarena schreef:
Meid, grijp nou toch in....

Ik had dit totaal niet aan zien komen hoor pmarena! Ik ga morgen naar haar toe en face to face praten en daarna naar de woningstichting. En ook maar eens met mijn broer gaan praten.

Yessy schreef:
Dus ze heeft ja gezegd tegen een woning die ze nog niet gezien heeft, waarvan de huurprijs onbekend is (stond die niet online?) en waarvan ze niet weet wanneer ze huur moet gaan betalen? Naast dat ze het moeilijk vond om het jou te vertellen, leek ze er wel blij mee te zijn?

Er stond wel een huur bij de advertentie maar dat bedrag heb ik haar niet gezegd, mijn moeder denkt dat ze het verschil wel in de huurtoeslag extra krijgt, heb haar dat al meerdere keren gezegd dat dat niet zo werkt. Ik ga morgen regelen dat ik vervanging heb voor mijn werk en ga naar haar toe, maar eens face to face praten met elkaar i.p.v. over de telefoon. Woon niet in hetzelfde dorp dus moet er echt even naartoe. Blij kan ik niet zo zeggen, meer zo van ik heb nu eenmaal beslist dus dan doen we het....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:26

Tja, dan blijft er nu maar één ding over, pak de telefoon , bel je broer en vertel hem dat hij vanaf nu de hele verhuizing mag regelen aangezien hij haar hier naar toe heeft gepusht. Ook duidelijk zeggen dat je je er niet meer mee bemoeit. En echt hard hierin zijn, na dit gesprek direct je moeder bellen en vertellen dat broertjelief alles verder zal regelen en je haar veel plezier in haar nieuwe woning wenst.
Klinkt misschien erg hard maar het kan ook een wake-up call voor moeders zijn waardoor ze alsnog inziet dat het niet zo verstandig is om aan de leiband van zoonlief te lopen. Poot stijf houden, echt waar, vooral naar je broer en ook echt niets meer doen alleen koffie drinken bij je moeder.
Niet nogmaals proberen de boel te regelen of te sussen, schiet je in deze fase niets mee op.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:32

Ze kan toch alsnog nee zeggen :? Kan mij niet voorstellen dat je hier geen bedenktijd voor hebt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 18:48

Ja Bigone dat had ik al samen met mijn man ook zo besproken!

Sammie het is gebruikelijk dat je samen met iemand van de woningstichting naar het huis gaat kijken en dat je dan inderdaad 2 dagen bedenktijd krijgt/hebt. Ik wil daarom morgen eerst met moeders praten en dan met de woningstichting.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 11:09

op naar moeders!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:10

Heel veel succes.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:11

Veel succes en sterkte, zou me niets verbazen als moeders gaat zeggen dat ze jullie niet wil belasten en het maar heeft gedaan om er zo vanaf te zijn.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:13

succes! kan me niet vorostellen dat ze zich niet kan bedenken, maakt de woningbouw tochj ook niets uit, gaatgewoon naar de volgende op rij

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:15

Suc6 TS.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:16

Succes!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:20

Waarschijnlijk heeft ze ja gezegd om van het gezeur af te zijn.

:(:)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:43

Pff wat een heftig verhaal! Hoop dat het nog goed komt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:43

Succes.

Ik hoop dat ze het nog kan weigeren. Lijkt me dat je met zoiets ook wel bedenktijd hebt toch? Ik zou me ook overvallen voelen als je ze me zouden bellen. Ze heeft het huisje toch ook nog niet aan de binnenkant gezien? Lijkt me dus niet dat ze er helemaal aanvast zit.

Ik hoop dat je er uitkomt met je moeder.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 12:46

Heb haar gesproken, weet niet meer zo goed wat ik er allemaal van moet vinden of denken....
Broerlief heeft goed op haar ingepraat de afgelopen tijd. Moeders is 80 en voor haar leeftijd nog erg goed en fit in mijn ogen. Tuurlijk heeft ze wat ongemakken die bij de leeftijd horen. Nu heeft mijn broer tegen haar gezegd dat ze nu beter een woning kan accepteren en dan naar de dokter kan gaan om extra te gaan klagen over de slijtage in haar heupen, dan kan ze vast wel nieuwe heupen krijgen, dat is dan veel makkelijker als ze gelijkvloers woont. Ze heeft slijtage aan haar heupen maar niet meer dan een ander van 80. De huisarts en arts in het ziekenhuis willen daar niets aan doen omdat het niet zo ernstig is dat het haar belemmerd in haar doen en laten, gaf ze toen zelf ook toe aan hun tijdens de gesprekken. Zo heeft hij op meer dingen op haar in lopen praten. De tuin (waar hij nog nooit een vinger aan uit heeft hoeven steken) zal steeds moeilijker worden terwijl het haar lust en leven is om er in te werken. Dat de tuin een grote last gaat worden straks, wanneer alleen dat straks is weet niemand!
Dat als ze kleiner gaat wonen dat ze minder kosten zal hebben, gaat in dit geval voor de huur in elk geval niet op want die is 100 euro per maand meer! Ga zo maar door, eindeloze waslijst. Wij (mijn man en ik) zijn het dorp uit verhuisd, wonen wel een heel eind weg, ach ja het is nog geen 20 minuten met de auto, is natuurlijk helemaal aan de andere kant van de wereld hé.... Ook had hij gezegd dat ze dan minder verdriet zou hebben om onze overleden zus dit voorjaar, hoe durft hij dat te zeggen en aan te halen, verdriet zit in het mensje en niet in het huis.
Heb op alle dingen die ze aanhaalde een antwoord gegeven, overal kreeg ik je hebt gelijk, ik weet het enzovoorts te horen, maar ze wil de keuze niet terug draaien, daar is ze te eigenwijs voor. Het huisje zal eerst helemaal gerenoveerd worden dus ze hoeft er bijna niets aan te doen, dat trekt haar erg aan, dat ze een tuintje heeft ook, het uitzicht wat haar zo dierbaar is en er straks niet meer is neemt ze maar voor lief, als ze de buren zat is doet ze de gordijnen wel dicht zegt ze dan.
Heb haar nog een keer heel goed gewaarschuwd, dat dit haar eindstation zal zijn, dat ze spijt gaat krijgen en dat ergens met tegenzin wonen heel erg is. Het antwoord op dat laatste deed mij erg schrikken, ach ik leef toch niet meer zo lang, het hoeft allemaal niet meer voor mij ben tenslotte al 80.... Heb gevraagd of ze klaar was met het leven, of dat het puur verdriet is om het verlies van haar dochter, onze zus. Ja daar had ze nog veel verdriet om, dat kan ze maar geen plek geven omdat ze er niet aan toe wil geven. Heb haar ook gezegd dat ze niet weg kan lopen voor verdriet, dat dat in haar hart zit en niet in het huis. Maar daar wil ze niet aan. Ze loopt er dus liever voor weg.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:52

Jeetje...jammer dat ze haar hoofd zo laat hangen naar je broer....wens je sterkte met de situatie en hoop dat als ze daar zit je niet teveel gedoe krijgt dat ze het er niet naar haar zin heeft...

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:55

Broerlief heeft haar helemaal murw gekregen.

Laat hem dan de rest ook maar doen, verhuizen enzo.

Wel triest hoor, ze zit waarschijnlijk vreselijk in de knoop en heeft geen zin meer in gesprekken met je broer en ze kiest daarom er maar voor om te verhuizen om er maar vanaf te zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:59

bigone schreef:
Tja, dan blijft er nu maar één ding over, pak de telefoon , bel je broer en vertel hem dat hij vanaf nu de hele verhuizing mag regelen aangezien hij haar hier naar toe heeft gepusht. Ook duidelijk zeggen dat je je er niet meer mee bemoeit. En echt hard hierin zijn, na dit gesprek direct je moeder bellen en vertellen dat broertjelief alles verder zal regelen en je haar veel plezier in haar nieuwe woning wenst.
Klinkt misschien erg hard maar het kan ook een wake-up call voor moeders zijn waardoor ze alsnog inziet dat het niet zo verstandig is om aan de leiband van zoonlief te lopen. Poot stijf houden, echt waar, vooral naar je broer en ook echt niets meer doen alleen koffie drinken bij je moeder.
Niet nogmaals proberen de boel te regelen of te sussen, schiet je in deze fase niets mee op.

Ts, moeilijk om je moeder zo murw gebeukt mee te maken door de fratsen van je broer, maar nu toch bovenstaande uitvoeren en hem ook direct vertellen dat ook het tuintje en alle onderhoud rondom de nieuwe woning voor zijn rekening komt.
Misschien een laatste optie, kan je moeder geen woning in jouw woonplaats krijgen, mocht ze dat überhaupt willen, waarschijnlijk niet(sorry, maar wat een kloot*** van een broer heb jij)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 13:05

Bigone ze wil absoluut niet weg uit het dorp, helaas.

Mijn man en ik hebben het hier al (te vaak) over gehad, wat als dit de uitkomst gaat zijn.
Ik ga mijn broer hier mee confronteren en melden dat hij het erg druk gaat krijgen de komende tijd.
Dat ik er vooral niet achter moet gaan komen dat hij haar nu gaat laten vallen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:09

meggiemeg schreef:
Bigone ze wil absoluut niet weg uit het dorp, helaas.

Mijn man en ik hebben het hier al (te vaak) over gehad, wat als dit de uitkomst gaat zijn.
Ik ga mijn broer hier mee confronteren en melden dat hij het erg druk gaat krijgen de komende tijd.
Dat ik er vooral niet achter moet gaan komen dat hij haar nu gaat laten vallen.

Eigenlijk zou dat het beste zijn wat er kan gebeuren, dan komt ook bij moeder het besef dat hij alleen in eigen voordeel praat en alleen maar zijn zin door wil duwen. Dus hoe eerder jij je broer belt en zegt dat het nu zijn verantwoording is, hoe beter. Ook je moeder(hoe moeilijk ook) hiervan op de hoogte stellen. Niet te veel woorden aan vuil maken richting je broer, gewoon vertellen dat jij je handen er van af trekt en hij alles verder kan regelen aangezien jij hier niet achter kunt staan. Meer hoef je niet te zeggen alleen houd wel je poot stijf, zolang je moeder er geen lichamelijke last van ondervindt. Ik weet helaas uit eigen ervaring hoe oude mensen de poot stijf kunnen houden tegen beter weten in en soms moet je echt heel duidelijk zijn en blijven.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 13:20

Heb mijn broer al proberen te bellen maar hij neemt niet op, zal wel aan het werk zijn. Ik bel hem vanavond nog een x, dan krijgt het te horen van mij.

Ik vind het zo erg dat ik niet blij kan zijn voor mijn moeder, voelt bijna egoïstisch, komt dat door het gevoel wat ik heb dat ze daar spijt gaat krijgen en de manier waarop?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:47

Jij maakt je inderdaad momenteel meer zorgen over de toekomst van je moeder dan goed voor jou is, waardoor jij inderdaad niet blij kunt zijn.

Steun je moeder maar laat het "werk" maar aan je broer over. Dat wil hij toch?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:13

Dadelijk ben je zelf overspannen door alles.