Als eerste iets op Facebook zetten..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 08:47

Ik word sowieso vrij moe van alles wat breeduit op FB word gesmeerd.

Losse woordjes heb ik helemaal niks mee, doe dan je best om iets te typen zodat je ook de bijbehorende emoties kan tonen. Oh ja...emoties...dat kunnen de meeste mensen niet eens meer herkennen vandaag de dag :(

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 08:52

Het betekent gewoon rust in vrede, wat is daar gek aan?

Maargoed ik ben blijkbaar de enige die nooit zoiets meemaakt of me er gewoon totaal niet aan irriteer. Mensen delen dingen over social media en dan kan ik ook gedeeld nieuws lezen, wat ik niet wilde lezen. Part of the deal denk ik voor mij.

Rena100

Re: Als eerste iets op Facebook zetten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 08:59

Ja belachelijk vind ik het ook. Alles staat tegenwoordig op FB. Ook als het een ander aangaat. Of mensen die zo'n gigantische klaagzang open en bloot op FB plaatsen. Denk aan: 'Oh ik ben zo ziek, heb medelijden'.
Blegh...

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:03

Ik kan er ook slecht tegen hoor. Als je sterkte wil wensen omdat je diegene echt sterkte wil wensen stuur je een privébericht of bel je diegene op. Als je het voor iedereen leesbaar op fb zet lijkt het net of je zegt ''Kijk ik ben aardig, ik wens iemand sterkte!''

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:05

Daarom gaat mijn fb voor mijn bevalling gewoon op slot en hoop dat vriendlief ook mee doet. Heel erg om te zeggen maar wij hebben een kennis in onze vrienden groep (voor mij is het woord te vriendin te veel bij haar) die daar wel toe in staat kan zijn en het ergste is dat ze het dan niet eens bewust zou doen

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:16

tja ook mijn dochter is aangekondigd voordat er kaartjes gedrukt waren , jammer maar geen ramp
ernstiger was dat mijn zwager zijn huis volstond met mensen toen zijn schoonmoeder overleden was.... en zijn dochters het nog niet wisten dat is schrijnend! zo stom

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:35

iirrssjjee schreef:
De vliegtuigramp met MH17 kan ik me nog wel herinneren....

Ik was op dat moment leiding van een ponykamp. Twee meiden op ons kamp hun beste vriendinnetjes zaten in dat vliegtuig. Wij hoorden van de manege eigenaar wat er gebeurd was en dat moeder onderweg was naar ons om het aan de meiden te vertellen etc. Zodra we de keuken uitliepen om de meiden erbij te zoeken, kwamen ze al heel hard huilend naar ons toe.... We wisten genoeg. Op Facebook stond het al van klasgenootjes etc.

Zo naar dat! Ik was ook ponykampleiding maar bij ons krijgen de kids pas savonds hun telefoon een uurtje. Bij ons werd er gebeld door de moeder en die heeft even gesproken met dat meisje. Scheeltdat ze het nog niet op internet had kunnen lezen dus!
Ik heb er verder zelf nooit echt last van. Laat ik het zo zeggen ik heb het nooit echt gemerkt en daardoor hoef ik me er ook niet aan te irriteren!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:48

Toch vind ik zo'n ramp anders.. Ik bedoel, ze hadden het ook via de radio kunnen horen of via het nieuws. iédereen had er erover. Toch haalt het niet weg dat het uiteraard voor die meiden een vreselijke manier is om te horen. Maar toch vind ik zoiets anders dan een persoonlijke "ramp".

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:58

Ik zie het heel vaak, zo vervelend!
Toen mijn man en ik trouwden hadden we tegen al onze daggasten gezegd dat wij niet op facebook wilden verschijnen, vooral niet overdag. We wilden graag ook een verrassing zijn voor de avondgasten.
Helaas was er bij het stadhuis een kennis komen kijken die een foto had gemaakt van mij en gelijk op haar facebook had gegooid en mij daar in had getagd. Ik vond dat ook absoluut niet leuk, veel mensen die kwamen hadden mij dus al gezien.

Toevallig is afgelopen donderdag een vriendin van mij bevallen en iemand had bij haar ook al gelijk 'Gefeliciteerd met jullie dochter' op facebook gegooid. Vriendin is 's nachts bevallen en had nog niet eens iedereen persoonlijk op de hoogte kunnen stellen.

Toen mijn neef had vertelt aan een deel van de familie dat zijn vrouw zwanger was, had mijn tante gelijk op facebook gezet 'Leuk nieuws, mijn grote broer wordt opa!'. En dat terwijl de rest van de familie het ook nog niet wist en pas de volgende dag ingelicht zouden worden. Het vervelende was vooral dat mijn vader ook haar grote broer is en ik dus ook aantal keren de vraag gekregen heb of ik zwanger was :+

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:02

Ik snap het ook nooit zo goed dat alles maar patsboem openbaar gemaakt moet worden. Respectloos en willen scoren over de rug van een ander noem ik het.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:04

Ik zie het ook vaak, en wat mij ook heel veel overkomt is dat iemand mij een vraag stelt op mijn facebook (ik ben niet zo heel vaak online) en dan heeft iemand anders hem al beantwoord :S

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:36

Relien schreef:
Daarom gaat mijn fb voor mijn bevalling gewoon op slot en hoop dat vriendlief ook mee doet. Heel erg om te zeggen maar wij hebben een kennis in onze vrienden groep (voor mij is het woord te vriendin te veel bij haar) die daar wel toe in staat kan zijn en het ergste is dat ze het dan niet eens bewust zou doen

In de meeste gevallen is dat denk ik wel zo, dat iemand iets niet helemaal bewust doet.

Het is extra zuur inderdaad als zoiets gebeurt wanneer een deel van de familie nog ingelicht moet worden.
Ik maak het trouwens ook vaak genoeg buiten facebook mee.

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:44

Dat probleem lopen wij tegenaan met de bruiloft. Ik wil absoluut niet dat er door andere foto's worden gedeeld op social media. Als er al foto's online komen doe ik dat zelf. Maar hoe maak je dat duidelijk in deze tijden haha

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:45

_Blacky_ schreef:
Dat probleem lopen wij tegenaan met de bruiloft. Ik wil absoluut niet dat er door andere foto's worden gedeeld op social media. Als er al foto's online komen doe ik dat zelf. Maar hoe maak je dat duidelijk in deze tijden haha

Op de uitnodiging zetten, op facebook zetten, bordje bij de ingang van de zaal zetten en je ceremoniemeester en officiële fotograaf vragen of ze erop letten?
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 01-10-14 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:49

@Ukje, helaas is dat niet altijd zo hoor. Als ik mijn schoonzus neem die deelt graag als eerste alle nieuwtjes online. Het zij op haar eigen fb als op die van een ander.
Dat ze er iedere keer een ander mee kwets blijkt haar niets te doen, want anders doe je dat niet iedere keer weer opnieuw.

@Blacky
Ik zou het gewoon open en bloot op fb zetten hoe je daarover denkt. En er heel duidelijk bij vermelden dat je dat gewoon niet wil hebben. En daar duidelijk bij vermelden dat je het respectloos zou vinden als ze dar niet naar zouden luisteren.
Grof? Ja voor degene die daar een handje van hebben wel. Maar vaak werkt het wel, want mocht iemand het toch doen, krijgt gelijk flink commentaar van andere }>

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:58

Ja dat is inderdaad een optie maar wil ook niet te kinderachtig overkomen. Maar ik ken een aantal mensem die t anders wel gaan doen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:40

Ik zou er gewoon heel duidelijk in zijn hoor!! Het is jouw bruiloft dus jij bepaalt toch?
Daarnaast, waarom zetten mensen foto's op facebook van andere mensen zonder dat hier toestemming voor is gevraagd/gegeven aan/door degene die op de foto staat?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:56

@Kiki1976 Wordt ze daar ook persoonlijk op aangesproken of alleen via FB, persoonlijk aanspreken helpt vaak beter in dit soort dingen. Tenminste dat is mijn ervaring.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:44

Blacky, wij hadden het de daggasten laten vertellen door de ceremoniemeesters en we hadden een programma-boekje gemaakt waar het ook in stond. Alleen bij ons werd het dus door een kennis op facebook gegooid die niet eens uitgenodigd was.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 07:04

Het is enorm irritant.. Tijdens ons huwelijk hebben de ceremoniemeesters het in de begeleidende brief gezet en iedereen heeft zich daar netjes aan gehouden.
Nu heb ik standaard ingesteld staan dat mensen mij pas kunnen taggen na mijn goedkeuring. Straks rond de bevalling stel ik gewoon in dat ik niet getagd kan worden en dat niemand een bericht op mijn tijdlijn kan plaatsen.. Ga vriendlief vragen hetzelfde te doen :) .

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 07:13

Destino schreef:
Het is enorm irritant.. Tijdens ons huwelijk hebben de ceremoniemeesters het in de begeleidende brief gezet en iedereen heeft zich daar netjes aan gehouden.
Nu heb ik standaard ingesteld staan dat mensen mij pas kunnen taggen na mijn goedkeuring. Straks rond de bevalling stel ik gewoon in dat ik niet getagd kan worden en dat niemand een bericht op mijn tijdlijn kan plaatsen.. Ga vriendlief vragen hetzelfde te doen :) .

Fijn om te lezen dat dat kan, dat mensen geen berichten kunnen plaatsen en je niet kunnen taggen. Als ik weer zwanger zal zijn, dan heb ik daar ook geen behoefte aan. Ik wil ook niet dat dit online komt. Als je de kleine wil zien dan komen je maar langs.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 07:21

Het kan idd wel.. Wat je niet kunt voorkomen is dat mensen een statusupdate doen op hun eigen tijdlijn, zonder je te taggen.. Dus een klein risico is er altijd..

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:05

Ik ben zelf nogal van de mooie spreuken. De dag dat mijn vader overleden was was ik pas laat op facebook en zag daar een bericht van mijn nicht...gecondoleerd met het overlijden van je papa.......walgelijk vond ik het.
Iedereen die dicht bij mij stond wist het al, maar ik was er nog niet aan toe om het wereldwijd te maken.
Ik heb toen als de sodemieter een mooi plaatje met tekst gezocht en daar mijn eigen tekst bij gezet. Mijn broer heeft datzelfde plaatje incl mijn tekst gedeeld.
Er stonden inmiddels 5 chatberichten open met de vraag of ze het goed hebben gelezen van mijn nicht.
Wel heb ik ervaren dat ik veel steun kreeg uit de berichten onder mijn plaatje en idem de reacties bij mijn broer op zijn pagina, menseb die ik niet meer spreek, maar hij wel.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:17

Ik kwam er via fb achter dat één van mijn beste vriendinnen was bevallen... Kindje is 's nachts geboren en dat is binnen 2 uur door fb-verslaafde paps himself erop gezet. Niet echt leuk om het op zo'n onpersoonlijke manier te horen en was dan ook echt stomverbaasd over het feit dat alles maar meteen op fb gezet moet worden.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:56

Britt_Sisi schreef:
iirrssjjee schreef:
De vliegtuigramp met MH17 kan ik me nog wel herinneren....

Ik was op dat moment leiding van een ponykamp. Twee meiden op ons kamp hun beste vriendinnetjes zaten in dat vliegtuig. Wij hoorden van de manege eigenaar wat er gebeurd was en dat moeder onderweg was naar ons om het aan de meiden te vertellen etc. Zodra we de keuken uitliepen om de meiden erbij te zoeken, kwamen ze al heel hard huilend naar ons toe.... We wisten genoeg. Op Facebook stond het al van klasgenootjes etc.

Zo naar dat! Ik was ook ponykampleiding maar bij ons krijgen de kids pas savonds hun telefoon een uurtje. Bij ons werd er gebeld door de moeder en die heeft even gesproken met dat meisje. Scheeltdat ze het nog niet op internet had kunnen lezen dus!
Ik heb er verder zelf nooit echt last van. Laat ik het zo zeggen ik heb het nooit echt gemerkt en daardoor hoef ik me er ook niet aan te irriteren!

Bij ons mochten de kids gewoon de hele dag de telefoon...