Citaat:Bijna alle insecten lijken net als wij over hun hele lichaam tastzintuigen te hebben. Vaak voelen ze met behulp van haartjes. Door aanraking beweegt de haar in de gevoelige haarzakjes. De angel aan het achterlijf van bijen en hommels, waarmee ze kunnen steken, zijn ook tastorganen. Alleen als de situatie voor hen gevaarlijk is, gebruiken ze het als verdediging. Ook het tangvormige uitsteeksel aan het achterlijf van een oorworm ziet er angstaanjagend uit. De oorworm gebruikt dit tangetje om mee te voelen.
Als ze kunnen voelen dan kunnen ze ook pijn voelen.
Waarom trekt een slak zijn oogje in als je het aanraakt? Omdat die het voelt.
Zolang ze uit mijn buurt blijven hoeven ze echt niet allemaal dood (oké, liever wel, maar goed). Maar ik kan gewoon niet in een kamer zijn als ik weet dat in dezelfde kamer een enorme spin rondloopt. Dus dood maken is dan wel een goede optie. Buiten zetten geloof ik niet zo in, heb het idee dat ze 1 minuut later weer binnen zijn.

.
Hetzelfde als mensen die het leuk vinden om zout over een slak te gooien, vind ik ook zo misselijkmakend. En ook al voelen die insecten of spinnen volgens velen hier niks vind ik het nog een naar idee om zo'n beest te zien stuiptrekken.

Dit is niet het topic ervoor.)