kinderen en hun streken.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:08

probabeest schreef:
Ohhhhh leuk al die verhalen.....hier is de jongste heel Erg grappig.. -O-

- dreft op het raam, aanrecht en grond leeg knijpen
- dreft op het tapijt (leuk met van die sliertjes van een cm of 5)
- regelmatig een pot pindakaas of chocopasta uit de kast pakken en ergens onder een tafel leeg peuteren met je vingers
- chocomelk lachend op het tapijt gooien (ja....weer het zelfde tapijt)
- terwijl ik die chocomelk uit het tapijt aan het schrobben was zelf snel achter een stoel je luier uit trekken om vervolgens op dat zelfde tapijt een prachtige drol te draaien
- als je grote broer getroost word op het aanrecht klimmen en een kilo pak suiker en een pak bloem leeg gieten door de hele keuken
- atrix handcreme in je haren smeren
- de autosleutels van mama pakken en zelf de auto los maken, vervolgens radio, lampen etc aan zetten en netjes de sleutels weer terug leggen, vanochtend dus weer de accu leeg en dat was niet de eerste keer
- kranen in stal open draaien waardoor de hele boel blank staat

Mmmmwahhhh, ik mis er volgens mij nog wat.... Maar mocht iemand een weekje willen lachen.....een korte huurperiode is te overleggen :D

sow, die zou van mij een oplawaai hebben gekregen zeg... dat is gewoon brutaal en ik zou zo een heel snel duidelijk hebben gemaakt dat dát toch even niet de bedoeling is... :wow:

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:14

Sommige dingen zijn gewoon kinderlijke naiviteit, op dat moment heel vervelend, maar achteraf grappig. Maar ik zie hier ook dingen voorbijkomen waarvan een kind van 4 heus wel weet dat dat niet mag. En dat zou ik dus echt niet grappig vinden. Als het dan tot herhaling komt mag je jezelf best eens achter de oren krabben hoe dat kan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:16

Mijn vader vond het leuk om mij een stukje te laten sturen in de auto, stapvoets op een doodlopend stuk. Ik vond dat heel stoer natuurlijk en wou de stoep op, dus ik gooi het stuur om en hoppa! Hele velg naar de knoppen :')
Eigen schuld pa! :D

Was de laatste keer dat ik mocht sturen gek genoeg... >;)

ik ben als kind 1 keer weggelopen van huis, was toen iets ouder dat het wel veilig was om alleen op pad te gaan. Heb gewoon een uur naast paarden in de wei gezeten, ik was zo boos op mijn ouders! Kom ik thuis, hadden ze mij niet eens gemist (ze waren tv aan het kijken) _O- wat een desillusie, want ik wou ze een lesje leren _O- Ze keken mij aan en zeiden; huh? Waar kom jij vandaan? Je was toch boven?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:27

Op het moment zelf zijn we er natuurlijk echt niet blij mee. En we maken 'em echt wel duidelijk dat het niet mag. Sommige dingen gebeuren eenmalig, andere fratsen regelmatig. We hebben onze handen vol aan 'em en vaak word wel gezegd dat ik streng ben. Ik probeer consequent te blijven maar wil 'em wel de ruimte geven om zichzelf te ontwikkelen en 'em niet in een hokje te douwen.

Zolang er geen mensen en dieren gewond raken is het geen ramp, en alles is vervangbaar of te repareren.

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 11:34

GVD!!!!!

Mijn zoon heeft alweer een aanvaring met de auto gehad, 3de keer!

We zouden nog even de stad in, hij rende vast vooruit naar de auto. Zei hem nog 'denk om de auto!' Ziet hij een politie auto, en bats rend hij zo bij de zijspiegel op daarna nog eens goed hard tegen de deur aan met zijn hoofd.

Flinke snee in zijn voorhoofd, maar de dokterswacht gescheurd, hebben ze hem gehecht. Hij zat gefascineerd om zich heen te kijken, heeft geen kick gegeven!
Hij vroeg ook nog of hij in het ziekenhuis mocht blijven want daar hadden ze wél televisie.

Heb hem voor de duizendste keer uit gelegd, niet tegen de auto aan rennen/fietsen/rijden of What ever!

Hij heeft wel iets leuks mogen uitkiezen omdat hij zo dapper was in het ziekenhuis.

Gister avond had ik de eerste serieuse koper voor mijn auto aan de telefoon, hij komt vanavond kijken. Spiegel ligt er half af en is aan gort, deuk in de deur.

Toen het net gebeurde rende ik eerst naar mijn zoon, toen hij redelijk oke bleek en weer praatjes had. Zag ik de schade aan de auto en zuchte ik een keer. Zegt mijn zoon ' mag boos worden mama. Je mag wel vloeken.'

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:48

probabeest schreef:

- regelmatig een pot pindakaas of chocopasta uit de kast pakken en ergens onder een tafel leeg peuteren met je vingers
- terwijl ik die chocomelk uit het tapijt aan het schrobben was zelf snel achter een stoel je luier uit trekken om vervolgens op dat zelfde tapijt een prachtige drol te draaien
- als je grote broer getroost word op het aanrecht klimmen en een kilo pak suiker en een pak bloem leeg gieten door de hele keuken
- de autosleutels van mama pakken en zelf de auto los maken, vervolgens radio, lampen etc aan zetten en netjes de sleutels weer terug leggen, vanochtend dus weer de accu leeg en dat was niet de eerste keer

Mmmmwahhhh, ik mis er volgens mij nog wat.... Maar mocht iemand een weekje willen lachen.....een korte huurperiode is te overleggen :D

ik zal vast tegen het verkeerde been schoppen, maar als ik dit rijtje zo lees en je denkt dat je nog het 1 en ander mist dan ga ik echt een beetje twijfelen aan de opvoeding

ja ik weet dat is niet netjes om te zeggen maar lees het rijtje nog eens goed terug en bedenk je dat het jouw kind niet zou zijn := :o

Kirsha

Re: kinderen en hun streken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:54

Ik vind het een hilarisch topic, maar echt, de helft van alles wat hier genoemd wordt durfde ik vroeger niet eens in mijn hoofd te halen. Er staan zelfs gewoon levensgevaarlijke dingen tussen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:01

Een deuk in de deur door een kinderhoofdje?
Sorry, maar dat kan nooit indrukwekkend zijn anders lag je kind nu met een zwaar hoofdletsel in het ziekenhuis lijkt mij.
Je hebt een audi toch, geen fiat panda? Ik heb een keer een fietsstuur in mijn audideur gehad, nou dan moest je al je best doen om het te zien.
Mijn spiegel is er laatst afgereden en zelfs die liet zich met wat gevloek gewoon weer in elkaar klikken :+

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:05

cube schreef:
https://m.youtube.com/watch?v=DginLKRXV-k&feature=youtu.be
Moest even zoeken, maar dit filmpje..ik krijg er nog steeds een glimlach van. Moet je dan boos worden? Ik vind dat paps het goed doet in dit filmpje..

Omdat niemand dit filmpje heeft bekeken vlgs mij quote ik hem nog even.
Wat vinden jullie van deze vader dan? Pakt hij het goed aan of juist niet in jullie ogen? Ben ik wel benieuwd naar door de reacties die ik hier lees...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:07

NYC schreef:
GVD!!!!!

We zouden nog even de stad in, hij rende vast vooruit naar de auto. Zei hem nog 'denk om de auto!' Ziet hij een politie auto, en bats rend hij zo bij de zijspiegel op daarna nog eens goed hard tegen de deur aan met zijn hoofd.

Flinke snee in zijn voorhoofd, maar de dokterswacht gescheurd, hebben ze hem gehecht. Hij zat gefascineerd om zich heen te kijken, heeft geen kick gegeven!
Hij vroeg ook nog of hij in het ziekenhuis mocht blijven want daar hadden ze wél televisie.

Heb hem voor de duizendste keer uit gelegd, niet tegen de auto aan rennen/fietsen/rijden of What ever!

Hij heeft wel iets leuks mogen uitkiezen omdat hij zo dapper was in het ziekenhuis.

Gister avond had ik de eerste serieuse koper voor mijn auto aan de telefoon, hij komt vanavond kijken. Spiegel ligt er half af en is aan gort, deuk in de deur.

Toen het net gebeurde rende ik eerst naar mijn zoon, toen hij redelijk oke bleek en weer praatjes had. Zag ik de schade aan de auto en zuchte ik een keer. Zegt mijn zoon ' mag boos worden mama. Je mag wel vloeken.'

Sorry hoor maar je verliest nu wel echt je geloofwaardigheid. Kind wat op een hek klimt en met je paard over de wei galoppeert, als de politie voorbij rijdt rent ie tegen een auto aan, dusdanig hard dat er een deuk in komt? En de politie stopt niet even dan? :') Túúrlijk..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:10

Sizzle schreef:
Een deuk in de deur door een kinderhoofdje?
Sorry, maar dat kan nooit indrukwekkend zijn anders lag je kind nu met een zwaar hoofdletsel in het ziekenhuis lijkt mij.
Je hebt een audi toch, geen fiat panda? Ik heb een keer een fietsstuur in mijn audideur gehad, nou dan moest je al je best doen om het te zien.
Mijn spiegel is er laatst afgereden en zelfs die liet zich met wat gevloek gewoon weer in elkaar klikken :+

Zelfs in mijn panda krijg je niet zo snel een deuk.
Mijn pa had wel lang een deuk in zijn auto van mij, pleurde met fiets en al om (stuur maakte de deuk) _O- in plaats van dat papa riep; kind, gaat het wel? Fijn dat de auto je opving was het 'ah nee een deuk!! Doe toch eens voorzichtig!!)
Was gelukkig een lease auto :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:13

Leve de panda :D

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:17

Wat een verhalen komen hier voorbij.. Hopelijk blijft ons dat bespaard (zoontje is nu 14 maanden)
Ik heb dat filmpje even bekenen, vind wel dat de pappa het goed aanpakt. Heel erg boos worden heeft weinig zin denk ik. kind was aan het ontdekken, en dat ging wat te ver. (als een kind moedwillig dingen aan het vernielen is zou ik wel boos worden denk ik)

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:24

Ik vind dus ook dat de vader het goed aanpakt. Je ziet m.i. dat het jongetje echt wel snapt dat hij niet goed bezig is geweest. En tja, het is al gebeurt en de sudocréme springt toch niet terug in de pot...
Enige is misschien de toon, dat had ik iets bozer gedaan, maar ws is dit zijn intonatie en snapt zijn kind dat ook. En daar gaat het vlgs mij om in al deze situaties toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:37

chelle_dora schreef:
Sorry hoor maar je verliest nu wel echt je geloofwaardigheid. Kind wat op een hek klimt en met je paard over de wei galoppeert, als de politie voorbij rijdt rent ie tegen een auto aan, dusdanig hard dat er een deuk in komt? En de politie stopt niet even dan? :') Túúrlijk..
Ben het hier wel mee eens. :o

En inderdaad, ook ik kom een heleboel voorbeelden tegen die ik zelf echt niet zou accepteren van mijn kind(eren) en die al helemaal niet in mijn hoofd op zouden komen toen ik jong was.

Het filmpje vind ik wel erg mooi, hoe die vader reageert. :j
Het heeft volgens mij wel impact op het jochie en je ziet ook dat hij het ook niet uit gemenigheid gedaan heeft.

Zelf was ik vroeger heel lief, mijn moeder vertelde altijd dat bruine mensen net zoveel waard waren als blanke mensen, dat natuur heel belangrijk was en dat we geen rommel op straat mochten gooien en altijd lief voor anderen moesten zijn.
Het ergste wat ik heb gedaan was de poes opsluiten op mijn slaapkamer, zodat ik gezinnetje met huisdier kon spelen. :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:53

MariekeB schreef:
Goof schreef:
Ik vind het werkelijk waar onbegrijpelijk dat de meeste dingen die ik hier lees door jullie als 'grappig' worden afgedaan.

Als je niet meer kan lachen om jezelf en je gezin, dan denk ik dat je je leven er niet makkelijker op maakt. Natuurlijk moet je opvoeden als er iets dergelijks gebeurd, maar wat een heerlijke anekdoteswaar waar je nog Jaaaaaaren om kan lachen

Ik heb genoeg zelfspot en kan om veel dingen lachen, maar niet als mijn kind de gordijnen in de fik steekt (zo is hier trouwens laatst een rijtje van 4 woningen uitgebrand....lachen....), je huis onderkleurt of je de politie moet bellen omdat het verstopt is in een winkel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:55

NYC schreef:
GVD!!!!!

'

Je kan je kind ook gewon bij je houden als het deze verantwoordelijkheid nog niet aan kan.
Ik snap niet dat als dit al eerder is gebeurd dat je gewoon weer het risico neemt dat het onder een auto komt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:56

Vader uit het filmpje vind ik netjes handelen.
Ik weet niet of ik zo kalm had kunnen blijven.

Kim arme poezel. :(:)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:58

Ik vroeg aan mijn man wat hij zou doen als zijn kind zich zou verstoppen in een winkel en niet komt bij roepen. Hij zou aardig woest worden, zaten we gelukkig op dezelfde lijn van opvoeden ;)
Dat zijn gewoon geen leuke grapjes. Ik had zoiets echt niet gedurft vroeger. Zelfs mijn broertje niet en dat was een echte boef.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 13:07

Ik zat in de etalage als kind :j nu moet je begrijpen dat mijn moeder naast haar gezin nog 1 hele grote liefde heeft; winkelen. Helaas combineerde ze die 2 liefdes ook, waardoor ik als uk van 5 mee moest met winkelen. Ik was het zó zat, dat ik in de etalage ging zitten om mensen te kijken :D dat was leuk! Ik zat dusdanig dat ik mijn moeder ook echt niet hoorde roepen. Ze kwamen erachter doordat ze ook buiten gingen kijken en mij dus in de etalage zagen zitten.

Helaas bleef ze ook haar 2 liefdes combineren (onder het motto 'je moet ook leren dingen te doen die je niet leuk vindt en je kweekt maar geduld'), maar liet ik het wel uit mijn hoofd om weer weg te lopen :')

ik was als kind een dromer, kon in de supermarkt rustig bij een andere man op het winkelwagentje staan (tot hilariteit van mijn vader :') ) en dan mij rot schrikken dat die man helemaal niet papa was!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-09-14 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 13:10

Maar dat is dus weer die kinderlijke naiviteit. Je bent niet moedwillig weggebleven en extra weggekropen toen je haar hoorde roepen.
Ik vond het altijd vreselijk dat winkelen (nog steeds). Ga dst mijn kind zo weinig mogenlijk aan proberen te doen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 13:10

cube schreef:
https://m.youtube.com/watch?v=DginLKRXV-k&feature=youtu.be
Moest even zoeken, maar dit filmpje..ik krijg er nog steeds een glimlach van. Moet je dan boos worden? Ik vind dat paps het goed doet in dit filmpje..

Ik maak mij meer zorgen over de roodgloeiende gaskachel zonder rekje er voor op de achtergrond.Goed voor flinke brandwonden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 13:28

probabeest schreef:

:=
ik lees regelmatig 'alweer' en 'regelmatig'. Misschien ben ik te pragmatisch hoor, maar als 1 van deze dingen me 1x zouden gebeuren dan zou dat daarna NOOIT meer lukken.

Sleutels leg je toch weg? Dreft is toch per definitie iets wat kindveilig moet worden opgeborgen? Pindakaas en pasta zet je toch hoog weg?

En chocomel zomaar leeggieten? Drollen draaien op tapijt? Dat is niet grappig meer in mijn ogen maar dat is gewoon damn right misdragen.

Het zal aan mij liggen maar ik vind bovenstaande niet grappig eigenlijk...

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 13:29

Oh geweldig, lach me rot hier haha :')
Dat verhaal van die dode cavia is wel echt erg, maar moest stiekem toch ook wel lachen :o
Ik was 6 ofzo en mocht een pak koekjes halen, ik dus helemaal gelukkig en blij dat ik koekjes uit mocht zoeken. Moeders let even niet op en vervolgens lagen ongeveer alle koekjes (nog wel in verpakking) in de kar. 'Ik kan niet zo goed kiezen mama...' Gelukkig kon mn moeder erom lachen :)

En ik heb per ongeluk een keer de hele kar van een oude meneer vol geladen met snoepjes, fruit, rijst en ga zo maar door. Ik dacht dat het onze kar was. Eh oepsie.
Sorry gezegd, en daarna heeft mama duidelijk gemaakt dat ik bij haar moest blijven en niet zomaar alles mocht pakken, maar ze moest er wel om lachen :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 13:48

Ik vind die van de cavia en het trouwen echt heel grappig :)