stoptober wie gaat er stoppen met roken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: stoptober wie gaat er stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:16

Tegen mijn vader is ook gezegd dat hij beter kon blijven roken, al moest hij wel drastisch minderen.
Hij heeft iets met zijn longen en toen hij stopte, was het een grote bonk hoest, waardoor hij zijn longblaasjes kapot hoestte. Dat was schadelijker dan het doorroken op zijn leeftijd.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:20

Yv_ schreef:
Tegen mijn vader is ook gezegd dat hij beter kon blijven roken, al moest hij wel drastisch minderen.
Hij heeft iets met zijn longen en toen hij stopte, was het een grote bonk hoest, waardoor hij zijn longblaasjes kapot hoestte. Dat was schadelijker dan het doorroken op zijn leeftijd.

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Ze doen een stofje in tabak om hoesten te ondermijnen. Had ook in het begin veel last van hoesten, toen ik stopte met roken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:22

Nou dit geeft toch al aan dat het geen onzin is wat ik vertel Zammie? dat mijn H.A. dit echt gezegd heeft,en niet om van me af te zijn. Het is gewoon echt zo,ook al klinkt het niet geloofwaardig.
Natuurlijk is het beter om niet te roken! ik zou gestopt blijven als ik niet al die gewrichtsklachten,blessure's en ziek zijn niet had gekregen.Nu ik weer rook ben ik wel al die klachten kwijt.
Er zit trouwens ook Antibiotica in sigaretten.

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:24

Ik zit ook zwaar te twijfelen om mee te gaan doen..

Het zou zoveel beter zijn dat ik stop, voor m'n portemonnee, bloeddruk, etc. Alleen m'n koppie wil nog niet meewerken :+

Eerder wel eens een poging gedaan, maar ik word dan echt een emotioneel wrak, dat maakte het er niet leuker op voor mij en mijn omgeving :') Ook de supersmoke geprobeerd, maar nadat ik van die vieze vloeistof in m'n mond kreeg, en eigenlijk alleen maar meer ging roken (want oh, al die smaakjes zijn wel erg lekker) daar ook maar van af gestapt.

Zijn er ook mensen die met hulp van bijv hypnose, tabletten oid zijn gestopt?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:28

@gohya
Goh, ik kreeg ook meer last van mijn knie, toen ik stopte met roken. Zou mijn ondertussen artrose/artritis knie daardoor komen :D :D :D
Dat er rotzooi in sigaretten wordt gedaan ben ik van op de hoogte gohya, maar ik ga toch echt niet zeggen dat ik een nieuwe knie moet krijgen, omdat ik gestopt ben met roken... Dan zou het dus allemaal weer goed komen met mijn knie, als ik weer zou gaan roken.. Laat me niet lachen...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:35

Ik meld me hier ook maar eens. Ik heb nog 1,5 pakje en denk dat ik maar eens gewoon geen nieuwe meer koop.

Verhaal van gohya weet ik nog, ik heb dat toen gevolgd en ze voelde zich echt ellendig :(:)

Heb zelf ook wel meer stoppogingen ondernomen en krijg ook griepverschijnselen als ik stop. Maar daar ben ik nu op voorbereid. Ook slapeloze nachten, weken lang.

Maar toch wil ik echt stoppen, al tijden. Ik schuif het iedere keer voor me uit, maar nu moet het er maar eens van komen. Gebruik ik dit topic om lekker van me af te zeuren. :D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:22

Ik kan me goed voorstellen dat je je knap ellendig voelt na het stoppen, de afkickverschijnselen kunnen heel heftig zijn. Maar dat zijn de afkickverschijnselen, die worden op een gegeven moment minder. Maar blessures en de griep krijg je echt niet van het stoppen met roken. Wel kan je weerstand tijdelijk minder zijn, waardoor de griep je gemakkelijker kan pakken.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:57

Ik kan de stoptober app nergens vinden :(

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:19

Wat voor mobiel heb je Jepsica?

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:42

[HK] Stoppen met roken, deel 2

Echt al een heel oud topic :o
Maar misschien hebben de stoppers hier iets aan.
Mede door dit topic is het mij gelukt om al zes jaar van de peuken af te blijven.
Een erg motiverend en eerlijk topic. ;)

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:06

Ik heb nog een beetje tabak over (stop nu zelf mijn sigaretten) en als dat op is koop ik geen nieuwe pot en ga ik stoppen

Zie er wel tegen op. Heb al vaker pogingen gedaan en ben steeds weer begonnen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 16:41

Zammie ajb ga geen andere mensen af lopen zeiken..... dit topic is positief bedoeld en laten we dat oom zo houden.
Ik ben met mijn laatste pakje begonnen... ben al 2 dagen depri bij t idee dat het hierna klaar is (hoe erg is dat) maargoed ik denk dat hij morgen in de loop van de dag op is....

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:48

Ik loop hier niemand af te zeiken... Maak alleen maar duidelijk, dat ik iemand niet geloof en dat je al je kwaaltjes dan wel als starten voor weer roken kunt gaan misbruiken.
Ik hoop juist voor jullie, die gaan stoppen of al gestopt zijn, dat het allemaal gaat lukken. Dat dat heel moeilijk is weet ik. Werd zelf ook panisch bij de gedachte alleen al om te stoppen.
Dus wens jullie veel sterke wil toe en go for it..

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:48

Ik was ook panisch als iemand begon over stoppen met roken. Dan stak ik meteen een sigaret op.
Gohya, linksaf of rechtsaf, roken is niet goed en dat je lijf in opstand kwam, is dat toch zonde om weer te roken? Het zegt mij alleen maar hoe enorm veel invloed het roken heeft. En heilzaam is het zeer zeker niet.

Een maand toen ik gestopt was met roken, kreeg ik de dikste keel- en oorontsteking ooit. Het was viraal volgens de ha, dus ik moest het uitzitten. Het was echt een hel, maar om nu te beginnen met roken? Volgens de ha kon het goed een reactie zijn op het stoppen met roken, maar dat maakt mij alleen maar sterker in mijn stoppen. Mijn lijf hield gewoon een grote schoonmaak! :)

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 22:02

pfff.. als ik dat allemaal lees word ik wel een beetje ontmoedigt.. ziek worden en weet k veel wat nog meer..
Rook nu 8 jaar en het is echt tijd om te stoppen. Zit nu momenteel in Hongarije waar de sigaretten de helft goedkoper zijn dan in NL maar mijn doel is om gestopt te zijn als ik terug ben. Dus heb nog tot 10 november.
Heb nog een half pakje liggen, zit me nog af te vragen of ik deze op rook of dat ik nu gewoon gelijk stop.. Kan het sowieso niet gebruiken om ziek te worden.. en als ik dan dat allemaal lees......

Maar als ik nu niet stop, wie weet wat voor klachten ik dan allemaal krijg!
Ben wel blij om te lezen dan ik niet de enige ben die er zoveel moeite mee heeft (met alleen het idee stoppen al)

Succes iedereen!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 22:13

eestheer niet iedereen krijgt klachten hoor! als jij wil stoppen moet je dat proberen.
Niet geschoten is altijd mis.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 07:46

Eestheer: ik heb geen klachten gehad, ben er niet ziek van geworden! In tegenstelling tot toen ik nog rookte, toen was ik 10 maanden per jaar verkouden en werd piepend wakker 's ochtends!
Toen ik 3 dagen gestopt was werd ik wat licht in mijn hoofd, dat heeft een paar daagjes geduurd. Zelf vermoed ik dat dat kwam omdat er ineens verse zuurstof naar mijn hersenen kon en dat was ik niet gewend.
Nu ben ik 19 maanden gestopt en nog steeds blij en trots op mezelf, het leven is zo veel makkelijker zonder die afhankelijkheid van sigaretten!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 07:48

Ga hier aftellen tot het niet meer roken. Ik heb nog 20 sigaretten. Mijn 21e ben ik nu aan het roken. Ik zie er zo verschrikkelijk tegenop, maar als ik zie hoe blij mijn pony is met haar grotere stal, is het zeker de moeite waard. Nu maar hopen dat ik dat straks als ik weer 'zin heb' in roken dat ook kan bedenken...

*edtit* ik heb altijd van die nare afkick verschijnselen... ik ben zo ontzettend moe dat ik amper mn bed uitkom en idd duizelig in mn hoofd dat ik me soms vast moet houden om de grond niet te kussen haha

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 07:54

Pffff nr 20 in de fik..... nu al stress terwijl ik er nog 19 heb....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 08:08

idylle ik wil je écht niet ontmoedigen,maar als jij het nú al zo moeilijk hebt,ben ik bang dat het je niet gaat lukken.Je moet er met de volle 100% achter staan, 1% twijfel is al genoeg om het niet te laten slagen.
Wat je ook kan doen met die laatste peuken,rook er vandaag max.5 morgen max. 4 dan max. 3,enz.zo tel je af.Héél veel succes, ga ervoor!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 08:45

Bedankt voor je tip Gohya alleen werkt dat bij mij niet. Ik moet zoveel roken dat ik er misselijk van word dat heeft bij mij de meeste kans van slagen. Inmiddels is 19 op en 18 in de fik. Bijna allemaal gewoonte sigarettten en 1 stress sigaret. Nu bijna op t werk en rook dan een stuk minder. Begin er steeds meer van overtuigd te raken dat het goed is zo of nee overtuigd ben ik wel ik zie alleen zo ontzettend tegen de ontwenningsverschijnselen op...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 09:16

idylle niet iedereen krijgt ontwennings verschijnselen,miss. krijg jij die ook helemaal niet?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 09:54

Ja je krijgt onthoudingsverschijnselen. Maar daar niet zo´n drama van maken, zó erg zijn ze ook weer niet, en de lichamelijke slechts tijdelijk.
Tanden op elkaar en erdoor is mijn advies (gebaseerd op persoonlijke ervaring.)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:38

Zie het stoppen niet als een straf idylle ;)
Zie het positief....Je gaat je lichaam weer gezond maken en je word weer baas over je eigen lichaam en geest!! *\o/*
Elke dag ga je merken hoe goed je jezelf hier aan doet,
*Meer lucht in je longen,
*je krijgt je reuk en smaak vermogen terug
*je houd heel veel geld over
*minder kans op kanker en andere ziektes
*gevoel van eigenwaarde zal stijgen
*je huid zal er ook beter uit gaan zien
*je stinkt niet meer (en geloof mij je stinkt nu echt heel erg :P )
*geen slaaf meer zijn van je eigen geest
*meer rust in je lijf (dat gaat nog wel een paar weken duren maar het komt echt waar)
en ik kan nog wel meer redenen geven waar je naar uit kan kijken.
Ga de uitdaging met jezelf aan,en blijf niet de ongelukkige roker die je nu bent!!!
Zet die negatieve knop om en ga er voor *\%/*

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 11:34

Nr 17 is op.... ik zie ook absoluut de goede punten hoor!!! Al lijkt het nu mss niet zo haha. Maar ik kom steeds dichter bij mn stoppunt!