Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ieder zijn ding denk ik zo. Natasja91 schreef:Naar aanleiding van een ander topic ben ik wel benieuwd naar de grootte van de populatie rokende bokkers.
Dus... Rook jij? Waarom wel of niet?
Kala schreef:NEE. Ik vind het ronduit een ranzige gewoonte.
Wat ik zie is dat rokers slecht voor zichzelf en hun omgeving zorgen. Ik kan in de winkel direct aan de huid zien of het een roker is of niet. Ook zie ik standaard rokers hun peuk ergens in het wilde weg van zich af schieten en dus ook niet voor hun omgeving kunnen zorgen.
Het stinkt, het geeft veel rotzooi, het is zwaar voor de natuur (dieren vreten het op omdat het overal rondslingert en het verteert amper) en boven alles het is zó slecht voor je lijf. Het tast je smaak aan, je huid wordt vreselijk slecht en lelijk, je longen worden bedekt onder een lekkere laag meuk, je lever kan de rotzooi amper verwerken. Nee, ik snap het ook écht niet... Ik ben blij dat de overheid wat grenzen heeft gesteld.
vuurneon schreef:Ayasha schreef:ik rook niet, een behoefte aan, vind het stinken, smerig, tis ongezond en ik kan werkelijk geen enkel voordeel bedenken. Dus ook geen reden om het te doen.
Goed het vullen van de staatskas
Ayasha schreef:vuurneon schreef:
Goed het vullen van de staatskas
Of dat tegen mogelijke gezondheidsproblemen die ze veroorzaken op weegt is nog maar de vraag. (en nee dan heb ik niet alleen over bij hen zelf maar ook bij de meerokers)
AmyII schreef:Kala schreef:NEE. Ik vind het ronduit een ranzige gewoonte.
Wat ik zie is dat rokers slecht voor zichzelf en hun omgeving zorgen. Ik kan in de winkel direct aan de huid zien of het een roker is of niet. Ook zie ik standaard rokers hun peuk ergens in het wilde weg van zich af schieten en dus ook niet voor hun omgeving kunnen zorgen.
Het stinkt, het geeft veel rotzooi, het is zwaar voor de natuur (dieren vreten het op omdat het overal rondslingert en het verteert amper) en boven alles het is zó slecht voor je lijf. Het tast je smaak aan, je huid wordt vreselijk slecht en lelijk, je longen worden bedekt onder een lekkere laag meuk, je lever kan de rotzooi amper verwerken. Nee, ik snap het ook écht niet... Ik ben blij dat de overheid wat grenzen heeft gesteld.
Wat een koeienpoep. Da's ook weer zo'n veralgemenisatie waar ik me helemaal stuk aan erger.
Ik rook dus per definitie zou ik er onverzorgd uitzien en mijn omgeving vervuilen?
Ik ken niet rokers die maar eenmaal per week douchen en die in een zwijnenstal leven. Leeft nu elke niet roker volgens die standaard?
Ik rook, maar hecht toch echt veel waarde aan persoonlijke en huiselijke hygiene hoor.

)
vuurneon schreef:Vroegtijdig doodgaan is ook goed voor de staatskas, oud worden is tegenwoordig erg duur. Dus puur financieel bekeken is roken helemaal zo gek niet voor de samenleving. Meer 'positiefs' dus tussen haakjes.
vuurneon schreef:Vroegtijdig doodgaan is ook goed voor de staatskas, oud worden is tegenwoordig erg duur. Dus puur financieel bekeken is roken helemaal zo gek niet voor de samenleving. Meer 'positiefs' dus tussen haakjes.
Ayasha schreef:vuurneon schreef:Vroegtijdig doodgaan is ook goed voor de staatskas, oud worden is tegenwoordig erg duur. Dus puur financieel bekeken is roken helemaal zo gek niet voor de samenleving. Meer 'positiefs' dus tussen haakjes.
Ja, dan moet de staat maar net het geluk hebben dat de dood vlot verloopt. Helaas is het tegendeel regelmatig eerder waar en dan kost het de staat vrees ik toch wel het e.e.a.
Natasja91 schreef:vuurneon schreef:Vroegtijdig doodgaan is ook goed voor de staatskas, oud worden is tegenwoordig erg duur. Dus puur financieel bekeken is roken helemaal zo gek niet voor de samenleving. Meer 'positiefs' dus tussen haakjes.
Onderzoeken, chemo's, bestralingen en palliatieve zorg inclusief morfine en zuurstofpomp etc kosten vrij veel hoor..