Artikel: "Met een tattoo zet je jezelf buitenspel"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:28

Ik heb het artikel gelezen en ben niet van plan daar inhoudelijk op te reageren..
Wel wil ik even kwijt dat ik merk dat tattoo's steeds meer worden 'geaccepteerd'. :j
Vroeger scheen het zo te zijn (ik ben er niet bijgeweest) dat alleen 'bepaalde types' tattoo's hadden. Tegenwoordig val je zowat juist buiten boord als je er geen één hebt. Ik loop af en toe met mijn vriend in de supermarkt of in de stad en dan komen er oudere mensen op hem af die mijn vriend even willen vertellen wat voor een mooie sleeve hij heeft. Als ik die mensen al zie aankomen denk ik ohoh, maar uiteindelijk zijn zij juist heel positief. Gelukkig blijven niet alle ouderen in het verleden hangen.
Misschien wel leuk om te vertellen, ik zelf heb een halve sleeve en ben 3e jaars HBO student. Het is tegenwoordig (en dat is met alles zo vind ik) echt niet meer in een hokje te plaatsen hoor :n
Laatst bijgewerkt door xNathaliee op 15-09-14 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:29

Zolang tattoo's niet zichtbaar zijn, vind ik het helemaal prima, moet je doen wat je zelf wilt. Zo ben je later ook nog representatief voor je werk, mocht je een baan hebben die dat vereist (dus geen verkoopmedewerker bij de gamma of wat dan ook). Denk dat heel veel jongeren die een tattoo nemen daar niet aan denken, of dat die leuke vlinder die ze hebben op hun 60e geen leuke vlinder meer is door alle rimpels en verzakkingen van je huid. Ik ben(!!!!) ook van mening dat over het algemeen alleen mensen uit een bepaald milieu een tattoo hebben (uitzonderingen daar gelaten, die zijn er altijd). In mijn omgeving is vrijwel iedereen hoog opgeleid en ik zie toch echt niemand met een tattoo, danwel iets dat zichtbaar is. Kijk ik naar lager opgeleide mensen in winkels of wat dan ook, dan zie je meestal een (zichtbare) tattoo zitten. Sorry, maar dan zie je toch echt een onderscheid tussen mensen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:35

Amandavd schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik als ik bij de dokter kom en geholpen moet worden door iemand vol met tattoos en piercings dat ik dan wel iets bevooroordeeld ben. Dan denk ik, is er iemand anders die mij kan helpen? :+ Heel erg ik weet het, en het slaat ook nergens op want die tattoos zeggen niks over iemand zijn persoonlijkheid, kunnen of denken maar toch denk ik dat.

Ik zou eerder even verbaasd zijn maar om daarvoor een andere persoon te vragen? Nee dat dan weer niet. Behalve als ik merk dat hij onbeschoft is of een prutser blijkt te zijn. De volgende keer dan inderdaad een ander maar dat heeft dan niets met zijn tattoo's te maken.

Apple

Re: Artikel: "Met een tattoo zet je jezelf buitenspel"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:49

Degenen die hier in het topic reageren dat het vreemd is dat deze mevrouw graag niet geholpen wil worden door iemand met een tattoo. Zo werkt het wel in de maatschappij.
Als je jezelf even verplaatst in haar situatie en degene die je helpt heeft een hoofddoekje op? Of degene die je helpt is overduidelijk homoseksueel?

Helaas, zo werkt het. Veel mensen hebben stereotyperingen, vooroordelen, aannames. Of dit nu tegen mensen met tattoos is, hoofddoekjes, rood haar etc.etc.etc..

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:50

Wat ik eerder wonderlijk vind is dat mensen echthet vooroordeel nog hebben dat alleen mensen van een lager niveau tatoeages hebben. Lig ik daar wakker van, nee hoor. Het is voor eenieder vrij om te denken wat ze van tatoeages vinden.
Waar is dan weer smakelijk om kan lachen zijn de opmerkingen : als je straks 70 bent zit je met een lelijke vlek op je lijf. Dan denk ik maar ; je lijf zal dan toch al niet meer moeders mooiste zijn plus heb je iig nog wat leuks te vertellen in het verpleeghuis. Want die ene uitgezakte gerimpelde vlek onder je hangboobs heeft toch maar mooi die mooie herinneringen.
Gelukkig alleen maar leuke reacties gehad op mijn tatts en piercings, juist vooral de oudere generatie ! En als iemand het niet mooi vind even goede vrienden, ik vind ook wel eens iets niet mooi toch :)
En ach... ik heb altijd nog het zeelui excuus.. toen ik er nog geen had werd er juist gevraagd waarom ik "nog steeds" niks had :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:53

Ach ik heb die tattoo op m'n onderarm nu 3 jaar en sommige mensen zien het niet eens als ik met korte mouwtjes loop :+

Mijn docenten op het HBO hebben vaak ook tattoo's, 1 heeft op allebei zn armen sleeves, en ook legsleeves... Boeiend, die man verstaat z'n vak als geen ander en is echt 1 van de beste docenten die ik gehad heb. En laagopgeleid? Volgens mij valt HBO daar niet onder...
Ik ben echt heel blij dat ik op zo'n tolerante school zit zeg.

Het zou mij geen reet kunnen schelen of degene die mij helpt in het ziekenhuis een hoofddoekje op heeft of overduidelijk homoseksueel is. Al was die paars :)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:54

Apple schreef:
Degenen die hier in het topic reageren dat het vreemd is dat deze mevrouw graag niet geholpen wil worden door iemand met een tattoo. Zo werkt het wel in de maatschappij.
Als je jezelf even verplaatst in haar situatie en degene die je helpt heeft een hoofddoekje op? Of degene die je helpt is overduidelijk homoseksueel?

Helaas, zo werkt het. Veel mensen hebben stereotyperingen, vooroordelen, aannames. Of dit nu tegen mensen met tattoos is, hoofddoekjes, rood haar etc.etc.etc..

klopt wel een beetje en ik ga niet beweren dat ik daar vrij van ben maar ik probeer het niet al te veel te zijn. :)

LLennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:55

MyHorseGirl schreef:
Zolang tattoo's niet zichtbaar zijn, vind ik het helemaal prima, moet je doen wat je zelf wilt. Zo ben je later ook nog representatief voor je werk, mocht je een baan hebben die dat vereist (dus geen verkoopmedewerker bij de gamma of wat dan ook). Denk dat heel veel jongeren die een tattoo nemen daar niet aan denken, of dat die leuke vlinder die ze hebben op hun 60e geen leuke vlinder meer is door alle rimpels en verzakkingen van je huid. Ik ben(!!!!) ook van mening dat over het algemeen alleen mensen uit een bepaald milieu een tattoo hebben (uitzonderingen daar gelaten, die zijn er altijd). In mijn omgeving is vrijwel iedereen hoog opgeleid en ik zie toch echt niemand met een tattoo, danwel iets dat zichtbaar is. Kijk ik naar lager opgeleide mensen in winkels of wat dan ook, dan zie je meestal een (zichtbare) tattoo zitten. Sorry, maar dan zie je toch echt een onderscheid tussen mensen.

Inderdaad. Net zoals 20-jarige studentes met blond haar die aan hun wijntje nippen altijd alles van paps en mams krijgen. Ligt natuurlijk ook volledig aan het milieu waar je uit komt (uitzonderingen daargelaten).

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:01

Ik zie geen onderscheid in het slag mensen die wel of geen tattoo hebben.

Er is wél onderscheid in het slag mensen die een wel zichtbare versus niet zichtbare (of beter gezegd, gemakkelijk bedekbare) tattoo hebben.
Maar imo is dit eerder het gevolg van arbeidskansen. Hoogopgeleide mensen kunnen een bijpassende baan vergeten als ze een zichtbare tattoo hebben. Mensen die sowieso nooit verder komen dan kapster/kassamedewerker etc. (niet dat daar iets mis mee is!) kunnen gewoon zichtbare tattoo's nemen, ze vinden dan toch wel ergens werk in die branches.

Ik ben zelf bijna afgestudeerd als psychologe en een zichtbare tattoo zit er dus nooit in, tenzij ik mijn diploma in de vuilnisbak wil gooien om ergens in een tankstation oid te gaan werken (again, niks mis mee, ik heb dit werk zelf gedaan als student).
Maar dat wil niet zeggen dat ik geen gemakkelijk bedekbare tattoos wil :) enkel zichtbare tattoos zijn een no-go bij een hoog opleidingsniveau.

Als je als dokter/psych/advocaat/noem maar op (in opleiding) een niet-bedekbare tattoo neemt, gooi je inderdaad je eigen ruiten in.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:02

Wat mij het meest stoort in het artikel is dat deze vrouw meent dat mensen met een tattoo lak hebben aan de maatschappij en dus aan haar. Maar heeft de schrijfster van dit artikel dan niet net zo als de tattoo fans lak aan de maatschappij? De maatschappij bestaat nu eenmaal uit mensen met tattoo en mensen zonder tattoo.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:09

Zwart, wit donkerbruin, gele huidskleur, blond blauwe ogen of zo rood als wat, getatoeëerd of een verbrande bevlekte huid.. Dom, slim, lelijk of mooi, dik of dun en ga zo maar door.

Vooroordelen, vooroordelen en nog eens vooroordelen.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:10

xNathaliee schreef:
Ik heb het artikel gelezen en ben niet van plan daar inhoudelijk op te reageren..
Wel wil ik even kwijt dat ik merk dat tattoo's steeds meer worden 'geaccepteerd'. :j
Vroeger scheen het zo te zijn (ik ben er niet bijgeweest) dat alleen 'bepaalde types' tattoo's hadden. Tegenwoordig val je zowat juist buiten boord als je er geen één hebt. Ik loop af en toe met mijn vriend in de supermarkt of in de stad en dan komen er oudere mensen op hem af die mijn vriend even willen vertellen wat voor een mooie sleeve hij heeft. Als ik die mensen al zie aankomen denk ik ohoh, maar uiteindelijk zijn zij juist heel positief. Gelukkig blijven niet alle ouderen in het verleden hangen.
Misschien wel leuk om te vertellen, ik zelf heb een halve sleeve en ben 3e jaars HBO student. Het is tegenwoordig (en dat is met alles zo vind ik) echt niet meer in een hokje te plaatsen hoor :n

Ik heb jaren terug het tegenovergestelde gehad, ik was 16 en kleedde me wat alternatief. (leren broek, zwart haar, niet overextreem trouwens). Ik kwam bij een weekendtandarts terecht die een kies moest gaan trekken. Voor mij de eerste keer dus ik vroeg oprecht geïnteresseerd wat je daar van voelt. "Ach een piercing of een tattoo laten zetten doet meer pijn, dus wat dat betreft kun jij daar wel tegen". Ik had werkelijkwaar geen één tattoo of piercing, niet eens gaatjes in mijn oren :+ Meneer ging er maar gewoon vanuit dat bij mijn 'type' ik wel tattoo's of piercings moést hebben.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:16

Volgens mij is zij degene die scheit heeft aan de maatschappij en weigert zich aan te passen...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:17

Catnip schreef:
Hoogopgeleide mensen kunnen een bijpassende baan vergeten als ze een zichtbare tattoo hebben. Mensen die sowieso nooit verder komen dan kapster/kassamedewerker etc. (niet dat daar iets mis mee is!) kunnen gewoon zichtbare tattoo's nemen, ze vinden dan toch wel ergens werk in die branches.

Grappig is dat; 20 jaar geleden werd je nog geacht representatief te zijn als winkel/ horeca medewerker en waren zichtbare tattoos en piercings uit den boze.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:22

Voor iedereen die denkt dat als je 80 bent je tattoo's niet meer mooi zijn, bekijk deze meneer eens.

Afbeelding

Als dat mijn opa zou zijn, dan denk ik dat ik een hele toffe opa zou hebben met erg veel leuke aparte verhalen, veel humor en levens ervaring, maar dat is mijn vooroordeel.

Ikzelf zit aardig onder, armen, benen enz, maar heb minder 'last' van blikken en opmerkingen van mensen dan toen ik dreads had en mijn kleding wat extremer was.
Ook krijg ik erg vaak de opmerking dat ze mijn arm erg mooi vinden, ondanks dat ze tattoo's niets vinden. Dit omdat het geen extreme tekeningen zijn.

Van het stuk uit de OP viel mijn mond wel even open, ik weet dat er mensen zijn die tattoo's niets vinden en het afkeuren, maar dat er mensen zijn die zo ver gaan.. nee, dat had ik niet verwacht.
Dat je eerst iemand geweldig kan vinden en dan door een plaatje (zonder achtergrond info over dat plaatje) iemand helemaal slecht vind, snap ik echt niets van.

Wat voor type vrouw is dit, hoe ziet haar omgeving er uit en hoe vind ze dan dat de maatschappij er uit moet zien?
Waar zou ze nog meer moeite mee hebben?

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:25

Wat een appart mens, sorry kan er weinig anders van maken.
De ene uit zich door kleding, de andere door een bepaald kapsel en een ander doet het weer door een tattoo te nemen.
Persoonlijk zou ik nooit iemand anders aankijken omdat diegene een tattoo heeft, ben eerder erg nieuwsgierig wat de gedachten achter die tattoo is.

Oja weet het is een beetje off topic, maar is er iemand die in een tattoo shop werkt? Of die erg goed kan tekenen? :o heb al 6 jaar hetzelfde idee in mijn hoofd voor een tattoo, en zou het graag eens een keer op papier willen zien. Want wil die tattoo heel erg graag, maar wil er eerst even tegen aan kunnen kijken of het echt 'het' is wat ik wil :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:28

Elise_0o schreef:
Voor iedereen die denkt dat als je 80 bent je tattoo's niet meer mooi zijn, bekijk deze meneer eens.

[ Afbeelding ]

Als dat mijn opa zou zijn, dan denk ik dat ik een hele toffe opa zou hebben met erg veel leuke aparte verhalen, veel humor en levens ervaring, maar dat is mijn vooroordeel.

Ikzelf zit aardig onder, armen, benen enz, maar heb minder 'last' van blikken en opmerkingen van mensen dan toen ik dreads had en mijn kleding wat extremer was.
Ook krijg ik erg vaak de opmerking dat ze mijn arm erg mooi vinden, ondanks dat ze tattoo's niets vinden. Dit omdat het geen extreme tekeningen zijn.

Van het stuk uit de OP viel mijn mond wel even open, ik weet dat er mensen zijn die tattoo's niets vinden en het afkeuren, maar dat er mensen zijn die zo ver gaan.. nee, dat had ik niet verwacht.
Dat je eerst iemand geweldig kan vinden en dan door een plaatje (zonder achtergrond info over dat plaatje) iemand helemaal slecht vind, snap ik echt niets van.

Wat voor type vrouw is dit, hoe ziet haar omgeving er uit en hoe vind ze dan dat de maatschappij er uit moet zien?
Waar zou ze nog meer moeite mee hebben?

WOW! Ik vind ze inderdaad nog net zo prachtig als toen die meneer jonger was, goh wat heeft die kerel toch een partij barre "plakplaatjes" zeg! _/-\o_

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:32

Catnip schreef:
Ik zie geen onderscheid in het slag mensen die wel of geen tattoo hebben.

Er is wél onderscheid in het slag mensen die een wel zichtbare versus niet zichtbare (of beter gezegd, gemakkelijk bedekbare) tattoo hebben.
Maar imo is dit eerder het gevolg van arbeidskansen. Hoogopgeleide mensen kunnen een bijpassende baan vergeten als ze een zichtbare tattoo hebben. Mensen die sowieso nooit verder komen dan kapster/kassamedewerker etc. (niet dat daar iets mis mee is!) kunnen gewoon zichtbare tattoo's nemen, ze vinden dan toch wel ergens werk in die branches.

Ik ben zelf bijna afgestudeerd als psychologe en een zichtbare tattoo zit er dus nooit in, tenzij ik mijn diploma in de vuilnisbak wil gooien om ergens in een tankstation oid te gaan werken (again, niks mis mee, ik heb dit werk zelf gedaan als student).
Maar dat wil niet zeggen dat ik geen gemakkelijk bedekbare tattoos wil :) enkel zichtbare tattoos zijn een no-go bij een hoog opleidingsniveau.

Als je als dokter/psych/advocaat/noem maar op (in opleiding) een niet-bedekbare tattoo neemt, gooi je inderdaad je eigen ruiten in.

Tot een aantal jaar geleden had je hier gelijk in gehad, maar doordat de tattoo steeds populairder word maakt het bij hoogopgeleiden mensen ook niet meer uit.
Zolang je goed bent in je vak, een leuk persoon bent en bij het juiste bedrijf wil werken (dus niet een bedrijf dat een hekel heeft aan mensen met tattoo's), dan moet het geen probleem zijn om tattoo's te hebben.

Mijn tandarts, verloskundige, (hand)chirurg en therapeut hadden allemaal (zichtbare) tattoo's en niemand die daar een probleem van maakte.

Wat ik wel grappig vind is dat nu mijn buik begint te groeien door de zwangerschap mensen me raar aankijken door mijn tattoo's. Alsof mensen met tattoo's geen kinderen willen/kunnen krijgen en ik dus echt een wereldwonder ben :+

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:47

Het nemen van een tattoo is een weloverwogen keuze als het goed is. Voor het nemen van zo'n plaatje dien je er over nagedacht te hebben wat je daarmee uit straalt en of de plaatsing wel handig is voor eventueel toekomstig werk. Net zoals dat je niet in een trainingsbroek naar een begrafenis gaat ga je als advocaat niet zo snel met een kop vol tatoeages naar je werk. Natuurlijk is een tattoo voor jezelf, maar anderen zullen er ook mee in aanraking komen wanneer deze op een zichtbare plaats staat. Hoe niet leuk en ouderwets dit ook kan voelen, het is gewoon een feit dat je hier op beoordeeld word.

Ik heb zelf ook een tatoeage. Hij staat op mijn pols en valt absoluut niet op. Met een simpel horloge is hij zelfs al te verbergen. Ik persoonlijk ben er onwijs blij mee, maar voor anderen is het waarschijnlijk gewoon een stom plaatje. Ik heb een simpel driehoekje getekend staan. De reacties zijn wisselend, maar heb eigenlijk nooit gehoord dat mensen het storend vonden. Mensen die het niks vinden maken er grapjes over. Dat mag ook best :D Ik vind het mooi om te zien dat mensen met vooroordelen soms ook helemaal om kunnen slaan. Een poos terug ben ik aan de praat geraakt met een ouder stel. Zij hadden een gesprek over hoe verschrikkelijk tatoeages waren en vroegen om mijn mening. Hierop vertelde ik ze dat ik zelf ook een tatoeage had, maar me wel heel erg bewust was van het feit dat sommige mensen het niks vinden. Bij het zien van mijn tatoeage waren ze gefascineerd. Dat het ook op zo'n manier kon hadden ze zich nog nooit bedacht. Ze waren weg van het minimalistische van mijn tattoo en vonden het juist absoluut niet aanstootgevend. Stiekem hadden ze verwacht dat ik ergens een enorme schedel vandaan zou toveren. Aan het eind van het gesprek waren die mensen overtuigd. Niet iedereen met een tattoo is zo slecht als ze dachten. Enge plaatjes bleven ze toch wel naar vinden om naar te kijken, maar zoiets of een mooie bloem. Dat was toch best wel leuk.

Ik denk dat mensen elkaar gewoon moeten accepteren hoe ze zijn. Mensen die tatoeages nemen moeten zich bewust zijn van de eventuele gevolgen. En mensen zonder tatoeages moeten ook niet zomaar oordelen op een plaatje. Bij de vrouw die dit artikel heeft geschreven mist naar mijn mening enigszins het evenwicht. Natuurlijk mag zij het zonde vinden van een gaaf lichaam om daar iets op te tekenen. En ze mag het ook prima helemaal niks vinden. Maar om een behandeling van een arts te weigeren omdat je per ongeluk een stukje van een tatoeage ziet vind ik persoonlijk te ver gaan. Een tatoeage zegt immers niets over iemands capabiliteit. Leven en laten leven zullen we maar zeggen ;)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:56

Volgens mij heeft de schrijfster zichzelf het meest met haar mening hoor, ik bedoel, het lijkt me knap lastig om iedereen met tattoo's te ontlopen om alleen met mensen zonder lichaamsversieringen te spreken. Ik zie mezelf al gaan *wil met de bus*: 'Buschauffeur heeft u tattoo's? Want anders hebt u schijt aan de maatschappij en dan wil ik natuurlijk niet in u bus zitten!' :')

Tattoo's zijn niet mijn ding, maar anderen daar anders over denken, prima! :))

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:09

Het eerste wat mij opviel aan dit stuk is dat het zo onlogisch in elkaar zit en de argumenten helemaal niet kloppen.

Als iemand op zo'n wijze argumenten gaat aandragen, kan ik het artikel niet serieus nemen.

Ik zou zelf zelf helemaal niet opkijken van felgekleurd haar (roze, paars) of tatttoos bij een arts of advocaat. Ik heb dit namelijk zelf ook gehad en ben wel hoger opgeleid, en ik hou van dat stijltje.

Het gekke is wel, dat wanneer zo iemand met slecht geblondeerd haar, een overdaad aan sieraden en een gouden tand aankomt, ik diegene onbewust niet serieus zou nemen. Ik zou dan denken "wat een tokkie" :')

Heb dat wel eens bij een kapster gehad, die had lang, vreselijk dun, geblondeerd haar. Echt geel. Ik dacht nee he, en die moet mijn haar gaan knippen...

Bleek dat het de beste kapster was die ik in jaren heb gehad, ze had mijn pony perfect geknipt in 3 minuten en de rest zat ook geweldig. Heb mezelf toen even bestraffend toegesproken :o foei zoveel vooroordelen!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:14

Zo, deze vrouw loopt achter.
Moet zeggen dat mijn ouders en opa en oma het ook niks vonden. Die stonden absoluut niet te springen toen ik er eentje nam. Maar toen had ik hem gezet en toen zei m'n oma zelfs 'goh, die van jou vind ik wel mooi'
Het is inderdaad zo dat veel mensen een tattoo hebben. Als die allemaal niet mogen werken, dan blijven er niet veel mensen meer over om mensen met dit soort meningen te helpen :+

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:20

Als je een tattoo hebt, heb je lak aan iedereen? Het gros weet niet eens de betekenis achter de meeste tattoo's. Als een vader een tattoo van zijn overleden dochter op zijn arm, heeft hij dan ook lak aan iedereen? Belachelijk zulke aannames! Als men zijn of haar lijf onder het inkt wil, laat het doen!

Je lichaam is een blank doek en dat mag versierd worden. Ik vind tattoo's juist prachtig bij mensen! Sommige hebben er dan wel een hele bijzondere, die ze in een dronken bui hebben laten zetten, maar de meeste zijn over nagedacht en vaak met een betekenis. Foto's en zo raak je vaak kwijt, een tattoo blijft voor eeuwig bij je.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:33

Apple schreef:

Als ie weet wat ie doet mag ie van mijn part zijn hells angels jasje nog aan hebben, zal me een zorg zijn.

Doe mij maar die 'laag opgeleide' tattoo-persoon, zo'n omhooggevallen secretaresse wat hier blijkbaar als 'hoog opgeleid' geldt dat anderen hun persoonlijkheid veroordeeld op basis van een plaatje hoef ik niet zo nodig in mijn kennissenkring laat staan in mijn vriendengroep. Let wel: het niet mooi vinden is hier niet de 'reden'. Wel de veroordeling.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:51

8nnemiek schreef:
ElineS schreef:
Ik studeer op het HBO en heb een een supahgrote vlinder net boven mijn linkertiet ;). Die altijd te zien is, behalve als ik hoge shirts aan trek. Andere vriendin van mij is afgestuurd aan de uni, bachelor en master, heeft het honours programma met succes afgesloten en heeft toch een grote gekleurde tattoeage op haar rug. Twee prachtige kleurige vleugels van een vogel, die bijna altijd wel te zien is als ze haar vast heeft omdat hij deels in haar nek zit.

We hebben beide geen volvo hoor ;)

Is gewoon weer zo'n belachelijk vooroordeel.

Daarnaast niet berust op feiten, want kun je het ergens mee onderbouwen? Daadwerkelijke cijfers.. Nee, dus is het gewoon een beleving.

Ik heb ook nog eens een navelpiercing.

Schandalig toch :P

Ik denk niet dat dat ergens zwart op wit te vinden is nee.
Ik kom het vooral op het werk telkens weer tegen. Bij mijn vorige baan, en ook bij mijn huidige. De groep zonder opleiding, de productiemedewerkers, zitten meestal met een groepje buiten te roken in de pauze en een groot deel daarvan heeft wel een of meer tattoos of piercings. De kantoormedewerkers en productieleiding/directie zitten allemaal in de kantine en ik ken er werkelijk niet een die een tattoo of piercing heeft, op oorbellen na dan.
Er zullen er vast wel zijn die ergens een kleine tekening of naam hebben verstopt, maar dat zijn er toch echt weinig.
Geen cijfers dus, alleen mijn ervaring.

Maar daaruit valt dus geen conclusie te trekken dat tattoos meer voorkomen bij lageropgeleiden. Hoogstens een conclusie dat hoe hoger het opleidinsniveau, hoe meer er nagedacht wordt over het eventueel kunnen zien van een tattoo op een bepaalde plek. En dat als gevolg daarvan hoger opgeleiden vaker zullen kiezen voor een makkelijker te bedekken plek ivm representativiteit omdat tattoos helaas nog regelmatig negatieve asocciaties opleveren. In verband met die asocciaties zullen ze het misschien ook minder snel zeggen dat ze een tatoo hebben, waardoor het weer lijkt dat tatoos vaker voorkomen bij bepaalde groepen (hmm, misschien een leuk onderwerp om eens te onderzoeken of dat ook echt zo is :+)

Ikzelf heb geen tatoos, en zal er ook niet snel een nemen, maar als ik er een zou nemen dan zou ik die wel op een plek zetten dat die makkelijk te bedekken is.
Laatst bijgewerkt door Rintah op 15-09-14 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt