https://www.youtube.com/watch?v=FGFt8gvlsVw
Al een wat ouder filmpje
Ik heb ook ruim een half jaar bij de plaatselijke fanfare gezeten, maar ivm tijdgebrek en dergelijke ben ik daarmee gestopt.
Ohja ik speel trombone
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Warboel schreef:Wij zijn weer bezig met nieuwe muziek uitzoeken voor ons voorjaarsconcert. Dit jaar is het thema Guilty PleasuresDus elk lid heeft zijn of haar Guilty Pleasure op mogen geven.
We hebben nu een Michael Jackson medley, James Bond medley en Non Non Rien n'a Changé.
En we gaan sowieso nog Stop! van de Spice Girls, een K3 Medley en Bohemian Rhapsody van Queen bestellen.
Waarschijnlijk ook nog wel een echte Nederlandstalige meezinger.

Ik vind het echt leuk 

Heel veel succes vanavond!! Spannend hoor. 
Amanda schreef:Ja, gisteren gekeken inderdaad. Carlo deed het goed
Ik beperk me nu ook nog even tot de opleidingsorkesten
En heb een sterke voorkeur voor de lagere divisies.
Ik vind het wel erg leuk. De opleiding is ook echt onwijs leuk. Goede docenten, gezellige groep en ik merk dat het dirigeren echt verbetert
Maar hij is natuurlijk ook erg muzikaal en zingt regelmatig in musicals enzo.
Hoewel ik me bij ons leerlingenorkest meestal afvraag hoe dit ooit wat gaat worden, maar het lukt onze dirigent altijd weer!
goed doel!
Integendeel, als iedereen forte meespeelt hoor ik mezelf nauwelijks.En dat is écht een nieuwe ervaring.

Ik heb dan weer niks met showkorpsen en drumbands. En met carnaval al helemaal niets. Doet er niet toe. Als we maar allemaal kunnen genieten van het samen musiceren.
Maar als ik zo moet schatten zou ik zeggen een 30-35-tal muzikanten.
vind de dweilband waar ik in speel wel leuker dan de fanfare, maar we hebben ook meer en leukere optredens en hele andere muziek natuurlijk. Gister waren we Pietenband in Leiderdorp met de intocht van de Sint! Superleuk. M'n muziek is wel helemaal doorgelopen 
Speel nu alweer 4 jaar hobo, en sinds 1 jaar weer in het orkest. Erg leuk instrument, maar ook moeilijk! Vooral de adem en ademsteun, het is heel zwaar. Toon houden is in het begin erg moeilijk, maar nu kan ik heerlijk zuiver spelen in het orkest en weer aardig meekomen
Elke keer als ik heerlijk speel op mn riet gaat ie weer een keer kapot en moet mn docent weer een nieuwe fabriceren; die uiteraard nooit zo lekker speelt als mn oude
Ik hoop elke keer maar dat t niet vlak voor een concert gebeurd, want op mn reserve riet kan ik ook niet snel lekker spelen. Het duurt toch altijd weer even (bij mij dan, omdat ik nog best onervaren ben
) voor je weer alle noten lekker kan pakken... 
En ik vind het vooral erg moeilijk dat je altijd lucht over houdt. Als je moet 'ademhalen' is dat dus niet omdat je lucht op is, maar omdat je moet uitademen omdat je co2 te hoog wordt in je longen. Daar kan je echt naar van worden als je dat niet goed doet, in het begin dacht ik continu dat ik stikte
Je gaat dan dus hyperventileren dus je moet echt heel erg goed met je adem omgaan. Bij alle andere instrumenten speel je gewoon tot je adem op is, en haal je adem, relatief snel. Bij hobo moet je een heel ademplan maken. En dus neerschrijven waar je uit gaat ademen, en waar je gaat inademen.