Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

glenstorm

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 23:07

Ik zit in de bigband van onze school. Dus niet op straat lopen en dergelijke.
https://www.youtube.com/watch?v=FGFt8gvlsVw
Al een wat ouder filmpje

Ik heb ook ruim een half jaar bij de plaatselijke fanfare gezeten, maar ivm tijdgebrek en dergelijke ben ik daarmee gestopt.

Ohja ik speel trombone :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 23:09

Warboel schreef:
Wij zijn weer bezig met nieuwe muziek uitzoeken voor ons voorjaarsconcert. Dit jaar is het thema Guilty Pleasures :+ Dus elk lid heeft zijn of haar Guilty Pleasure op mogen geven.
We hebben nu een Michael Jackson medley, James Bond medley en Non Non Rien n'a Changé.
En we gaan sowieso nog Stop! van de Spice Girls, een K3 Medley en Bohemian Rhapsody van Queen bestellen.
Waarschijnlijk ook nog wel een echte Nederlandstalige meezinger. :')

Leuk idee voor een thema! :)

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:46

Ons nieuwste stuk is Sky on Fire, heerlijk stuk is dat :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:55

Ik heb dit hele topic gemist geloof ik :oo

Ik speel sopraan en alt saxofoon. Ben lid van een fanfare orkest, waar ik ook ooit begonnen ben. En verder val ik in en heb ik al in van alles gespeeld.
Van dorpsfanfare in een buurthuis, tot musicalorkest in een uitverkochte Doelen in Rotterdam.

Momenteel volg ik de basisopleiding dirigent HaFaBra, dirigeer ik een jeugdorkest en hoop ik het dirigeren meer te kunnen doen in de toekomst.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:00

Kijken jullie ook allemaal naar maestro :D Ik vind het echt leuk :j

Dirigeren lijkt mij veel te stressvol :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:03

Ja, gisteren gekeken inderdaad. Carlo deed het goed :oo

Ik beperk me nu ook nog even tot de opleidingsorkesten :')
En heb een sterke voorkeur voor de lagere divisies.
Ik vind het wel erg leuk. De opleiding is ook echt onwijs leuk. Goede docenten, gezellige groep en ik merk dat het dirigeren echt verbetert :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:07

Oh leuk lijkt me dat Amanda!! Waar je doe je dat?
Bij ons komen ze 2 keer in het jaar oefenen. Altijd erg leuke repetities zijn dat.

Ik ga dit weekend op studieweekend! Heb er onwijs veel zin in :j

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:09

Jaa dit topic komt als geroepen!

Ik speel al zo'n 11 jaar bugel. En ik heb ook al 11 jaar lang les ik die binnenkort praktijkexamen D. Zou dit al eerder doen maar kreeg toen Pfeiffer en lukte het spelen niet meer met mijn stervende keel :p

We zijn afgelopen jaar 2e geworden op het ONFK in de 4e divisie. Mega hoge punten maar je kunt helaas niet promoveren op het ONFK. We hebben morgen ons najaarsconcert we hebben ook veel jonge leden in onze fanfare. Oja hij heet prins Hendrik :p Wij spelen zowel zittend als marcheren.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:11

Sakkia: Via de Bond voor Orkestdirigenten. Momenteel is het in Tilburg bij de Kunstbalie, maar ze gaan verhuizen naar Ede. Of Epe :+
Meer naar het midden in ieder geval.
Is de basisopleiding. Eigenlijk de MBO+ variant van de conservatoriumopleiding directie. Je wordt echt specifiek voor de 5e, 4e en 3e divisie HaFaBra opgeleid.
Vanavond heb ik een proefdirectie voor een opleidingsorkest in Breda. Ik heb er nu al zin in :D
En dan maar duimen dat ik het word!

Veel plezier met je studieweekend. Zijn altijd erg leuke weekenden. Wij doen het eigenlijk nooit met de fanfare, maar als invaller ben ik al met meerdere weekenden mee geweest.
ONFK heb ik ook een keer aan mee gedaan als invaller. Vorig jaar was dat geloof ik. In de 2e divisie.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:16

ONFK gaan willen wij dit jaar ook gaan doen. In de tweede divisie.
22 november hebben we concours, komen we voor de eerste keer uit in de tweede divisie.

Ja studieweekenden zijn heel veel blazen, maar ook gewoon heel veel gezelligheid.

Oh klinkt heel leuk wat je doet :j Heel veel succes vanavond!! Spannend hoor.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:20

Dirigeren is echt heel leuk. Vind ik dan :+
Ik merk wel dat het echt een mannenwereld is. Ook bij ons op de opleiding. Docenten zijn allemaal mannen, we zijn met 15 in de groep, waarvan 3 vrouwen.

Welk stuk staat er op het programma van het ONFK? Ik vond die van vorig jaar (geloof ik) erg mooi. Essence of Youth was dat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:21

Amanda schreef:
Ja, gisteren gekeken inderdaad. Carlo deed het goed :oo

Ik beperk me nu ook nog even tot de opleidingsorkesten :')
En heb een sterke voorkeur voor de lagere divisies.
Ik vind het wel erg leuk. De opleiding is ook echt onwijs leuk. Goede docenten, gezellige groep en ik merk dat het dirigeren echt verbetert :j

jaaa...alsof Carlo het al jaren deed, hij trok ook echt zo'n dirigenten hoofd :P Maar hij is natuurlijk ook erg muzikaal en zingt regelmatig in musicals enzo.

Jeugdorkesten dirigeren lijkt me ook wel leuk, maar een 'echt' orkest niet :D Hoewel ik me bij ons leerlingenorkest meestal afvraag hoe dit ooit wat gaat worden, maar het lukt onze dirigent altijd weer!

San84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:49

Mag ik me ook melden? Heb alles meegelezen wil ook wel graag meekletsen :)

Ik woon op Terschelling en speel 1e bugel bij muziekvereniging Schylge. Ben sinds een jaar weer her-ingetreden, heb daarvoor 12 jaar niet gespeeld (waar ik nu wel eens spijt van heb) Maar het begon weer te kriebelen en ben nu weer ontzettend fanatiek haha. Mede dankzij onze dirigent. Die zal jou wel bekent voorkomen Sakkia ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:24

Haha ja idd!! Was je er ook bij met het festival van jullie? Was echt top geregeld toen!

Wat speel je?

Leuk trouwens van jullie uniformen ;) goed doel!

Weet zo even niet wat er op het programma staat voor onfk. Heb het wel voorbij zien komen.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:04

OK, er is al een tijdje niet meer gereageerd maar ik meld me toch maar.
Vorige week ben ik voor het eerst naar een repetitie van de plaatselijke harmonie geweest. Een hele nieuwe ervaring! Ik ben geen beginnende muzikant of zo (zie mijn profiel) maar ik speel vooral instrumenten die voor kleinere ensembles geschikt zijn: piano, blokfluiten, accordeon, gitaar,...

Met de hobo wil ik nu eerste orkestervaringen gaan opdoen. En ik moet zeggen dat het prima bevallen is. Toch weer heel anders, met zo'n grote groep muzikanten. Voor het eerst ook geen opmerkingen dat mijn hobo veel te luid zou zijn. :') Integendeel, als iedereen forte meespeelt hoor ik mezelf nauwelijks.En dat is écht een nieuwe ervaring. :D

Of de muziek die in een harmonie gespeeld wordt op den duur bij me past moet ik nog zien; mijn eigenlijke droom is meespelen bij een symfonisch orkest. Maar om eerste orkestervaringen op te doen is het alvast een leuke start. :j

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:12

Soesita leuk dat je meespeelt in een orkest.
Is het een groot orkest?

Dirigeren lijkt mij enorm moeilijk.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 14:23

Leuk dat je ook reageert soesita :D
Merk dat hier in het topic vooral veel mensen bij een orkest zitten.

Heb daar zelf, no offence, eigenlijk helemaal niets mee.
Ben zelf meer van de grote showkorpsen en drumbands :)

Bij ons is het nu redelijk rustig, straks in het voorjaar met de carnaval komen de grote optredens er weer aan :)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:23

Grappig dat muzikale smaken zo enorm kunnen verschillen. :D Ik heb dan weer niks met showkorpsen en drumbands. En met carnaval al helemaal niets. Doet er niet toe. Als we maar allemaal kunnen genieten van het samen musiceren. :j

luuntje: Ik weet eigenlijk niet of het een groot orkest is. Ik ben echt helemaal nieuw in de HaFa Bra-wereld. Vraag me ook niet naar het verschil tussen bijvoorbeeld trompetten, cornetten en bugels ofzo. :o Maar als ik zo moet schatten zou ik zeggen een 30-35-tal muzikanten.

Dirigeren: doe ik wel eens, maar dan een kinderkoor. En nee, gemakkelijk vind ik dat niet. In de muziekgroepjes met volwassenen met wie ik voornamelijk speel, hebben we geen dirigent. Daar heb ik wel min of meer de muzikale leiding vanwege mijn opleiding, maar het gaat meer op democratische basis zeg maar. Dat iedereen zijn zegje mag doen en we gezamelijk de knopen doorhakken. Dat vind ik zelf erg prettig werken maar met zo'n grote groep muzikanten is daar natuurlijk geen beginnen aan.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:47

Soesite: wat doe jij als muziektherapeute?

Hobo wil ik ook heel graag leren spelen. Ik vind dat zo mooi, als het goed gespeeld wordt.
Maar heb geen geld om er even 1 aan te schaffen. Staat er nu 1 op marktplaats voor 65 euro. Maar als het net zo is als met saxofoons, dan is dat niks :))
Maar om nou een goede (en dure) aan te schaffen om het te proberen...

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:51

Wat leuk soesita. Hobo is best lastig, ook ooit een poging gedaan tot spelen, maar hou het maar bij de verschillende formaten dwarsfluit. Gisteren liepen we met mijn orkest mee bij de landelijke intocht van de Sint, was wel een hele ervaring, wel erg jammer van de regen. Uniform, muziek en instrument liggen nu nog te drogen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:56

Maestro is een leuk programma!

Prima toch dat ieder z'n eigen smaak heeft. Ik vind het allemaal wel leuk eigenlijk :') vind de dweilband waar ik in speel wel leuker dan de fanfare, maar we hebben ook meer en leukere optredens en hele andere muziek natuurlijk. Gister waren we Pietenband in Leiderdorp met de intocht van de Sint! Superleuk. M'n muziek is wel helemaal doorgelopen _O-

Wij hebben een ventje in het leerlingenorkest die totaaaal geen hoogvlieger is qua blazen. Maar hij vind dirigeren helemaal prachtig. Dus hij mag als verrassing hun concertje binnenkort dirigeren. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:59

ik ben ook overgestapt; na 20 jaar geswitched van dwarsfluit naar hobo :D Speel nu alweer 4 jaar hobo, en sinds 1 jaar weer in het orkest. Erg leuk instrument, maar ook moeilijk! Vooral de adem en ademsteun, het is heel zwaar. Toon houden is in het begin erg moeilijk, maar nu kan ik heerlijk zuiver spelen in het orkest en weer aardig meekomen :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:26

Van dwarsfluit zal dat wel wennen zijn inderdaad.
Ik speel sopraansax, dus met de ademsteun zal het wel loslopen. Het dubbelriet zal eerder een uitdaging zijn :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:30

oh ja, nog niet eens over gehad; dat riet is echt een serieus drama :+ Elke keer als ik heerlijk speel op mn riet gaat ie weer een keer kapot en moet mn docent weer een nieuwe fabriceren; die uiteraard nooit zo lekker speelt als mn oude :D Ik hoop elke keer maar dat t niet vlak voor een concert gebeurd, want op mn reserve riet kan ik ook niet snel lekker spelen. Het duurt toch altijd weer even (bij mij dan, omdat ik nog best onervaren ben :P) voor je weer alle noten lekker kan pakken...
Of je stoot m even tegen je tanden, of je hebt m per ongeluk te dicht geknepen, of hij staat juist te open, of er zit teveel tuf in... er is altijd wel wat, dus je bent tijdens het spelen continu dat riet goed aan het doen. Maar het went... :+

En met die ademsteun; ik had in het begin echt last van buikspierpijn :D En ik vind het vooral erg moeilijk dat je altijd lucht over houdt. Als je moet 'ademhalen' is dat dus niet omdat je lucht op is, maar omdat je moet uitademen omdat je co2 te hoog wordt in je longen. Daar kan je echt naar van worden als je dat niet goed doet, in het begin dacht ik continu dat ik stikte :\ Je gaat dan dus hyperventileren dus je moet echt heel erg goed met je adem omgaan. Bij alle andere instrumenten speel je gewoon tot je adem op is, en haal je adem, relatief snel. Bij hobo moet je een heel ademplan maken. En dus neerschrijven waar je uit gaat ademen, en waar je gaat inademen.

Een fluit bouw je in elkaar, en klinkt en speelt altijd hetzelfde...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:36

Soesita dat is best de moeite hoor qua muzikanten.
Ik speel met een vijftigtal muzikanten. Op het slagwerk na, enkel blazers.

Nieuw riet is drama. Ik probeer altijd een reserveriet speelklaar te hebben.
Hobo lijkt mij heel moeilijk om te spelen.
Hoorn vind ik ook lastig omdat je een hand er in stopt.