Ik zou zo graag een hippie zijn...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Axel_Valerie

Re: Ik zou zo graag een hippie zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:31

Wie heeft hier trouwens wel eens vegetarische gyros op een pita gegeten vanuit een stand op een festival? Ik vind dat echt HEEL lekker maar eet het helaas maar 1 keer per jaar op landjuweel. Zou graag willen weten waar ik dat kan vinden verder..

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 12:35

Ik heb het nog nooit gegeten, ik zou het graag willen proberen! :9

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:54

Alles is slecht in grote mate, waar mensen er over vielen dat regelmatig XTC gebruik werd vergeleken met het gebruik van 1 biertje gebeurt dit nu omgekeerd ook. De schadelijke factoren verbonden aan eenmalig XTC gebruik zijn zijn echter velen malen groter dan het gebruik van pak m beet 5 biertjes op een avond.

Als reactie op het citaat:
Citaat:
één glas alcohol kan het lichaam 1 tot 2 dagen ernstig verstoren: onze spijsvertering wordt stopgezet en onze honger en dorst ook waardoor wij meer trek krijgen.

Deze zin spreekt zichzelf tegen: als je spijsvertering stil ligt heb je juist geen trek meer. Daarnaast is het vrijwel onmogelijk om het spijsverteringsstelsel stop te zetten bij mensen. Hoe men honger en dorst zou krijgen doordat het spijsverteringsstelsel stop zou worden gelegd spreek zichzelf al helemaal tegen omdat dan juist het lichaam de intake van nutriënten zou stoppen in plaats van aanmoedigen.

Citaat:
Alcohol verstoort de bloedsuikerspiegel

Een gezond lichaam heeft goed de mogelijkheid om de ingenomen stoffen van alcohol te verwerken en extra insuline aan te maken om de bloedsuikerspiegel niet sterk te laten stijgen. Ik zeg hierbij wel dat dit in een gezond lichaam is, immers, je geeft een diabeet ook geen 12 snickers-repen te eten na een warme maaltijd.

Citaat:
Alcohol is een vitaminerover, met name vitaminegroep B (er ontstaan tekorten aan vitamines B1, B2, B3, Thiamine en C)

Alleen al de term vitaminerover is al onjuist. Bij zeer langdurig, overmatig misbruik van alcohol worden de opnames van bovengenoemde vitamines verstoord. Bij normaal gebruik van alcohol, lees 1 à 2 keer in de week een paar glazen is er geen enkele aanwijzing dat deze opnames verstoord worden. Graag zou ik hier de wetenschappelijke bronnen van zien.

Citaat:
Alcohol is gegist, samen met voedsel ontstaan er gisting en rotting in de spijsvertering.

Natuurlijk ontstaat er gisting. Vergisting is een van de normale manieren van het lichaam om voeding af te breken in opneembare nutriënten. Als er geen vergisting zou plaats vinden in je lichaam zou je darmflora vrijwel niet bestaand zijn en je dus binnen korte tijd overlijden.

Citaat:
Alcohol irriteert en vergiftigt het zenuwstelsel en beschadigt het op de lange termijn.

Zenuwvergiftiging is geen medische diagnose aangezien het een systeem is en geen orgaan. Daarnaast werkt alcohol als een neuronafgiftevertrager en zijn er geen afbraaksporen of demyelinisatiesporen ontdekt bij normale drinkers.

Citaat:
Alcohol verhardt de bloedvaten en vermindert de zuurstoftoevoer naar het hart

Hoe dan? Er is geen relatie tussen arthero/ artheriosclerose en matig alcoholgebruik. Bij arthero en artheriosclerose is juist het beleid dat mensen worden aangeraden 1 à 2 eenheden alcohol per dag te nuttigen (zie de site van het RIVM).

Citaat:
Alcohol verhoogt het cholesterolgehalte waardoor de kans op hartaanval toeneemt

Dit is gewoon pertinente onzin. Ook hier worden mensen aangeraden om het HDL cholesterol toe te laten nemen en het LDL cholesterol af te laten nemen door 1 à 2 eenheden per dag te nuttigen. Kijk hiervoor in PubMed.

Citaat:
Dagelijks gebruik van drie of meer glazen alcohol leidt op den duur tot hoge bloeddruk

Gebruik van alcohol in grote mate heeft weinig effect op de bloeddruk, hoewel het eten dat er vaak bij komt (meestal vet, veel & zout ) hier wel effect op heeft.

Mocht je je hier verder op willen inlezen dan raad ik je aan om PubMed te raadplegen. Dit zijn namelijk wel peer-reviewed met een daadwerkelijk wetenschappelijke basis.

Edit: sorry had de post dat je hier geen discussie over wilde nog niet gezien. Toch deze maar laten staan, wie weet is het nog nuttig :)

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:58

Volgens mij geeft de TS net heel duidelijk aan dat dit helemaal niet was wat er besproken moest worden en of we weer ontopic konden gaan.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:58

Arrabel schreef:
Ik heb het nog nooit gegeten, ik zou het graag willen proberen! :9

Ja ik ben ook ernstig opzoek naar waar dit te vinden is voor nader onderzoek en ontleding :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 13:06

Axel_Valerie schreef:
Volgens mij geeft de TS net heel duidelijk aan dat dit helemaal niet was wat er besproken moest worden en of we weer ontopic konden gaan.

Ik heb er al een excuus onder gezet :)

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 13:09

Oh sorry, trage werkpc.. :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 13:19

Vjestagirl schreef:
Ailill schreef:
Ik had me gisteren voorgenomen om, gezien het verloop van dit topic, niet meer te reageren. TS kwam met een oproep en de eerste berichten waren positief, doel bereikt. Vervolgens komt het onderwerp drugs aan bod en dat wordt het nieuwe hoofd onderwerp, zelfs nadat TS aangeeft dit liever niet te willen.

Bokt ten voeten uit, well done.

Als je niet wil reageren, reageer dan niet, ipv dit soort passief agressieve berichten te posten.

Wel of niet reageren is mijn eigen keuze. Daarnaast is mijn bericht verre van agressief, laat staan passief. Ik geef duidelijk en met een onderbouwing aan waar ik over val, hier ben ik overigens niet de enige in.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 13:23

Je bent zeker niet de enige. En ik vind je realistisch, duidelijk en niet onaardig. Ik snap niet hoe je op een nog neutralere manier je beslissing had moeten onderbouwen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:07

Arrabel schreef:
Citaat:
TS, wil je hier nou wel of niet over door discussiëren?

Ik wil er liever niet over ver discussiëren, iedereen moet het gewoon lekker voor zich zelf bepalen.
Verder met tips over leuke festivals, campings of andere leuke dingen!
Maar ik heb al een paar hele leuke tips gekregen! *\o/* *\o/* *\o/*

Dat klinkt er leuk Ann_moi, waar ligt Teuge precies?

Vlakbij Apeldoorn.

Lijkt mij ook erg leuk om daar heen te gaan, kleine hippieboktmeet?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:09

Axel_Valerie schreef:
Wie heeft hier trouwens wel eens vegetarische gyros op een pita gegeten vanuit een stand op een festival? Ik vind dat echt HEEL lekker maar eet het helaas maar 1 keer per jaar op landjuweel. Zou graag willen weten waar ik dat kan vinden verder..

Je kan het vinden in de wat grotere supermarkten of zelf maken :)

TS, kun je een nachtje weg?
Bij mij in de buurt zijn ook veel projecten, van soort anastasiadorp tot vollemaancirkeldansen.
voor elk wat wils :')

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:16

Vollemaancirkeldansen <3 is op ruigoord ook altijd zo leuk!

Maar ik bedoel zegmaar dat ik die toko op geen enkel festival tegen ben gekomen.
Ik haal het ook wel eens in de supermarkt maar het is mij nog niet gelukt om het desbetreffende
broodje na te bootsen. -O-

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:18

Misschien moeten we dagje in de keuken duiken om het perfecte vegetarische gyros te maken.
Maak het nu met kikkererwten,knoflook,ui, gyroskruiden (Niemand wil je meer zoenen hierna, maar goed ;) )
Maar misschien is een tofubasis ook erg lekker, of veganistisch met wortel/mais/ui en kruiden.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:27

Ja die ik dus jaarlijks eet oogt als vlees maar is een mengsel van tofu, sojaboon en kikkererwt.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 14:44

Citaat:
TS, kun je een nachtje weg?
Bij mij in de buurt zijn ook veel projecten, van soort anastasiadorp tot vollemaancirkeldansen.

Dat moet in principe wel lukken!
Waar is dat en wat is een anastasiadorp?

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:01

minikatje schreef:
Vlakbij Apeldoorn.

Leuk idee minikatje! :D

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 11:10

Axel_Valerie schreef:
Voor de liefhebbers. Dit is wat wij neergezet hebben op magneet. Ik draai zelf ook wel eens (techno) op feestjes en in Amsterdam. Zo zijn we er een beetje ingerold. Ik ontwerp geen festivals, soms bouwen we wat of ben ik regelteef achter de schermen.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wauw wat tof dit!! Lijkt me erg leuk om te doen :). Welke feestjes draai je zo al? Ga regelmatig naar techno/ house feestjes.

Ik ben zelf geen extreme hippie, ben daar veel te materialisaties voor i guess. Maar ik zit wel op de kunstacademie dus ga met veel hippie achtige mensen om. :p

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 11:19

Dj buffet in Utrecht, Chicago social club in de grote zaal, veel illegale feestjes/afters en in de woodlounge waar die op dat moment staat. Ik ben pas sinds januari actief begonnen met draaien per toeval :)

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 11:29

Meen je! Ik ben fanatiek Chicago social (soos) ganger <3.. Welke feestjes sta je daar? Misschien heb ik je al eens zien draaien :D.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 12:21

Ann_moi schreef:
minikatje schreef:
Vlakbij Apeldoorn.

Leuk idee minikatje! :D

Wanneer is de volgende keer? :D
De site ziet er erg aansprekend uit :)

Arrabel, het is de maneschijngroep.
Klein beetje over anastasia, http://rivendellvillage.org/anastasia_intro.htm

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:21

Het laatste weekend van september is het weer. Helaas kan ik dan niet. Maar het is elke laatste zaterdag van de maand. :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 09:00

Zullen we dan oktober aanhouden?

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:10

Wat ook heel leuk is, zijn de feesten die door Natarasj worden gegeven op verschillende plaatsen in het land ( oa nijmegen, utrecht en amsterdam.)

Daar danst iedereen op blote voeten, geven mensen shows met hoepels en gaat iedereen los op de kruidenthee :p

Vroeger ging ik vaak in wageningen naar feestjes waar ze goa trance draaiden, maar de organisatie die dat deed bestaat niet meer. Er zullen nog wel feestjes zijn maar dan illegaal (moet je bepaalde mensen voor kennen enzo, en degene met wie ik altijd ging is nu verhuisd naar Frankrijk)

Als ik single was geweest had ik een bus gekocht en was ik daar lekker in gaan wonen en rond gaan reizen.
Helaas is mijn vriend wat minder hippie-minded dan ik :)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:41

Oh, wat lijkt me dat heerlijk! Ik studeer biologie en daar kom ik nogal wat hippie-achtige mensen tegen. Ruigoord lijkt me erg tof om eens te zien :D

Wat zijn die andere feesten allemaal, beetje hetzelfde met een tentje ed.? :)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 09:02