de kinderen van mijn man...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:47

Kaula schreef:
amintah schreef:
Nogmaals, ik geef de TS groot gelijk. Zeker niet op je kap laten zitten door die pubers daar. Je bent ZIJN vrouw, hij koos voor jou en zen dochters hebben niets in de pap te brokken. Dat ze hun pa eens gelukkig laat zijn!

Ik ben toch blij dat jij mijn stiefmoeder niet bent, kinderen horen altijd, maar dan ook altijd op nr. 1 te staan.
Kinderen zijn afhankelijk (geweest) van hun ouders, hebben bevestiging en liefde nodig.
In veel ogen van kinderen is de partner die voor een ander heeft gekozen ook een verrader, logisch want ze zien het verdriet van de andere partner. Die heeft dan eventjes helemaal geen recht op gelukkig zijn volgens kinderen. Dan sta je als stiefouder al -1 achter... Het is als kind ook moeilijk om loyaal naar beide ouders te zijn bij een scheiding.

nogmaals, wie zegt dat hij de verrader is?
Wie zegt dat hij het huwelijk heeft verbroken om met de TS verder te gaan?

In ons geval was de ex van men vriend er vandoor met een ander.

Kinderen horen op nr 1 te staan, uiteraard, maar kinderen horen zich ook respectvol te gedragen..
En misschien een beetje blij te zijn voor hun pa dat hij terug geluk heeft gevonden in zen leven? Zoiets mogen ze hem toch gunnen zeker? Mij lijkt het eerder dat ze er alles aan doen om tegen te werken ..

Anoniem

Mioux schreef:
Denk op zich dat t weinig te maken heeft met t leeftijd,al zal t wel eerst wennen zijn. Maar meer hoe diegene die nieuw in de familie/gezin komt kijken zich opstelt tegenover de kinderen en opvoeding....

Yep!
Ik zou meer respect hebben voor een nieuwe liefde van mijn vader als ze 20 is en normaal doet dan als ze 45 is en denkt zoooo dit ga ik eens even naar mijn inzichten herschikken.

Mioux

@amandavd Ben ik t niet echt mee eens, ze kende neem ik aan de kinderen en situatie al voor ze gingen trouwen, en dat heeft ze geaccepteerd door te trouwen, dus om dan achteraf te klagen dat zijn kinderen verwend zijn door hem (en moeder) vind ik niet echt terecht...

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:48

Ik zit in dezelfde situatie, maar dan pakweg 25 jaar later. Mijn moeder is de 'jonge vrouw' die maar een paar jaar scheelt met mijn halfbroers en -zus. Ik heb laatst van hun kant het hele verhaal gehoord, en ook al zijn mijn broers en zus verstandige, rationele mensen: zij hebben zich ook met al hun macht tegen mijn moeder verzet. Dus ik wil je vooral een hart onder de riem steken: dit kan nog goed komen. Ik houd van mijn halfbroers en -zus, en zij ook van mij en mijn 'hele' broertje, ook al zijn we ruim 25 jaar jonger. Ook hebben ze inmiddels mijn moeder helemaal geaccepteerd, en kunnen goed met haar opschieten.

Ik denk dat in deze situatie vooral je man eens op zijn strepen moet gaan staan: want buiten dat ik hun reactie kan begrijpen, vind ik ze inderdaad ook schandelijk verwend overkomen uit je verhalen.

En zoals vele anderen hier, ik vind wel dat ook jij ze excuses verschuldigd bent: geweld is absoluut, ten allen tijde onaanvaardbaar. Succes, ik hoop oprecht voor je dat je huwelijk hier niet aan onderdoor gaat :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:50

amintah schreef:
Ik lees hier nergens dat 'hij' er vandoor gegaan is met een jong bloempje?
Niemand weet de reden waarom hij en zen ex uit elkaar zijn.

Je hoort mij niet zeggen dat het zeker weten zo ís, maar TS schetst wel een situatie dat dochters en ex het zo zíen.

Hoe oud is je man eigenlijk TS?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:53

Amandavd schreef:
Zij is ook betrokken he, zij en vader delen een leven samen en ik neem aan ook hun financiële middelen, dus ze heeft er wel degelijk wat over te zeggen, zeker omdat het hier om volwassen dames gaat.

Ze hebben al 4 jaar een relatie (toen waren de meiden 16 en 20) en al 4 jaar lang gaat het al zo.
Nu zijn ze getrouwd en dan moet er van alles veranderen?

Dit had TS moeten bespreken voordat ze ging trouwen en als het voor haar een moeilijk punt is en manlief het niet wil veranderen, had ze de relatie moeten verbreken.
Je kan het niet maken het zo te laten en nu te zeggen zo: Hij is van mij, wij gaan kindjes maken en jullie krijgen niets meer.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:54

amintah schreef:
nogmaals, wie zegt dat hij de verrader is?
Wie zegt dat hij het huwelijk heeft verbroken om met de TS verder te gaan?

In ons geval was de ex van men vriend er vandoor met een ander.

Kinderen horen op nr 1 te staan, uiteraard, maar kinderen horen zich ook respectvol te gedragen..
En misschien een beetje blij te zijn voor hun pa dat hij terug geluk heeft gevonden in zen leven? Zoiets mogen ze hem toch gunnen zeker? Mij lijkt het eerder dat ze er alles aan doen om tegen te werken ..

Het maakt niet uit wie er van de twee vreemd is gegaan, diegene met de nieuwe partner is altijd een verrader.
Het is namelijk niet je eigen moeder/vader.
Als diegene dan ook nog veranderingen eist van kinderen-vader, ja dan ben je natuurlijk helemaal de boeman.
TS had nooit bij het gesprek in eerste instantie moeten zitten, dit is tussen vader en dochters.
Respect kun je niet afdwingen... alleen verdienen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:55

Mioux schreef:
@amandavd Ben ik t niet echt mee eens, ze kende neem ik aan de kinderen en situatie al voor ze gingen trouwen, en dat heeft ze geaccepteerd door te trouwen, dus om dan achteraf te klagen dat zijn kinderen verwend zijn door hem (en moeder) vind ik niet echt terecht...

En dus heeft ze geen zegje meer te doen over geld van hun samen? Dat slaat toch nergens op? We hebben het over twee volwassen dames van boven de twintig. Die kunnen prima zelf werken, is nog nooit iemand van doodgegaan van gewoon werken. Het gaat niet alleen om hun puberale gedrag maar met name om het feit dat ze puur bij pappie aan de deur kloppen voor geld en verder asociaal gedrag er op na houden.

Brainless nu overdrijf je.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:56

Amandavd schreef:
Mioux schreef:

En dus heeft ze geen zegje meer te doen over geld van hun samen? Dat slaat toch nergens op? We hebben het over twee volwassen dames van boven de twintig. Die kunnen prima zelf werken, is nog nooit iemand van doodgegaan van gewoon werken. Het gaat niet alleen om hun puberale gedrag maar met name om het feit dat ze puur bij pappie aan de deur kloppen voor geld en verder asociaal gedrag er op na houden.

En dat laatste is dus precies iets wat ze al wist, en waar ZIJ de kinderen NIET op hoort aan te spreken. Haar man dient de kids erop aan te spreken en wel alleen als HIJ zich er ook aan stoort. Zo niet dan heeft ze het te accepteren, het zijn zijn kinderen en niet die van haar. Ik snap sowieso niet waar zij zich mee bemoeit, zij hoort met haar man te praten en indien haar man het nodig vindt hoort hij met zijn kids te praten. Is ze het er niet mee eens? Dan pak je je biezen en ga je weg. Zo simpel is het.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:57

Amandavd schreef:

Misschien in het geval van TS... maar ik ken gevallen waar het wel zo is.
En is ook hoe die meiden het misschien zien/voelen.
Of het de waarheid is is anders, maar ik kan je vertellen dat het zeker ongeveer zo voelt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:58

Nickyyyy schreef:
Amandavd schreef:

En dat laatste is dus precies iets wat ze al wist, en waar ZIJ de kinderen NIET op hoort aan te spreken. Haar man dient de kids erop aan te spreken en wel alleen als HIJ zich er ook aan stoort. Zo niet dan heeft ze het te accepteren, het zijn zijn kinderen en niet die van haar. Ik snap sowieso niet waar zij zich mee bemoeit, zij hoort met haar man te praten en indien haar man het nodig vindt hoort hij met zijn kids te praten. Is ze het er niet mee eens? Dan pak je je biezen en ga je weg. Zo simpel is het.

Pfff ben blij dat het in mij gezin en familie er toch anders aan toe gaat dan bovenstaande.. IS TS soms hond van haar man en stiefkinderen???

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:58

Geryon schreef:
Amandavd schreef:
Dus ze had maar niet met de liefde van haar leven moeten trouwen omdat zijn VOLWASSEN kinderen stront verwend zijn? Sorry maar dat slaat echt nergens op,

Nee, het is trouwen en accepteren of gewoon niet trouwen. Wat ze nu doet is tussen de vader en zijn kinderen in staan, omdat ze zich ermee bemoeit.

Volgens mij heeft ze er zich juist niet mee bemoeid de eerste jaren maar als zijn kinderen je als een zak oud vuil behandelen dan vind ik dat papa eens goed in moet grijpen. Kinderen staan dan misschien volgens iedereen hier wel op nm 1 maar er zijn grenzen. Een stuk opvoeding is duidelijk de mist ingegaan daarom ook de vraag aan ts wat de rol van de ex hier in is.
Ik begreep dat de ouders al gescheiden waren voor ts in beeld kwam dus dat kan het niet zijn. En natuurlijk is het bedreigend als je vader met een jonge blom aankomt, er mee trouwt en ook nog eens kinderen gepland zijn. Maar dat geeft ze nog steeds niet het recht om zich zo te gedragen, een mediator is inderdaad niet verkeerd en een pa die eens duidelijk op zijn strepen gaat staan.
Als ex- en moeder van deze twee meiden zou ik me doodschamen maar als ik lees hoe deze dametjes altijd in de watten zijn gelegd, waarschijnlijk van twee kanten dan kun je ze eigenlijk nog niet alles kwalijk nemen ook. Maar het word wel tijd dat ze nu eens goed opgevoed worden als het nog niet te laat is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:59

Amandavd schreef:
Pfff ben blij dat het in mij gezin en familie er toch anders aan toe gaat dan bovenstaande.. IS TS soms hond van haar man en stiefkinderen???

Nu overdrijf jij. :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:00

Brainless schreef:
Amandavd schreef:

Nu overdrijf jij. :D

Hihi ja een beetje wel. :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:01

Amandavd schreef:
Mioux schreef:

Nee hoor, ze accepteert t al 4 jaar, dus waarom nu in ene zo'n punt van maken?
Dan had ze toch eerder na moeten denken van ja, hier ben ik t niet mee eens, hier moeten we over praten voor we gaan trouwen en we dus alles samen zouden delen. (ligt ook aan hoe je getrouwd bent en hoe je rekeningen zijn samen of apart etc). Dit moet je vind ik niet na het trouwen inene over gaan klagen maar al een oplossing zoeken voor t probleem kan ontstaan...

Amandavd

Re: de kinderen van mijn man...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:03

Ze accepteer het niet al 4 jaar maar heeft zich er in eerste instantie niet mee bemoeid om het niet te laten escaleren.

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:04

Amandavd schreef:
Ze accepteer het niet al 4 jaar maar heeft zich er in eerste instantie niet mee bemoeid om het niet te laten escaleren.

zo bezie ik het ook..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:05

TS, heb je al nieuwe inzichten opgedaan of schrik je van de 5 pagina's? :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:06

Dan had ze dat wel moeten doen, als ze voor t trouwen al merkt er zijn problemen, dan had je toen al vind ik je mond open moeten doen. Toen al met de vader moeten praten... ik denk dat er nu teveel speelt tegelijk dat nog meer woede, ergenis en dergelijke bij komt omdat net 1 ding nu de emmer kan doen overlopen...

Dus eerst was het misschien dat ze verwend waren, toen kwam er nog meer bij en nu dit allemaal met t geweld en trouwen erbij... Dan ben je vind ik wel wat laat om nu in ene overal over te klagen. T geld geven was al bekent, 4 jaar lang dus, dus dan weet je als je gaat trouwen dat dat dan vast ook nog wel door gaat.

nu escaleert het juist, omdat het al 4 jaar speelt en alle kleine dingen nu nog erger (lijken te?) worden omdat er nu van alles ie gebeurd

Mioux

Re: de kinderen van mijn man...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:07

Mij lijkt echt t beste om een onafhankelijk persoon, als een mediator of misschien gezinstherapeut, in te schakelen. zo kan ieder apart zijn en haar zegje doen wat hun irriteert, en kan de mediator misschien wel tot een oplossing komen samen met de 2 gezinnen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:10

amintah schreef:
Amandavd schreef:

zo bezie ik het ook..

En ik!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:11

Aaah TS wat naar! Ik weet echt niet wat ik moet zeggen, maar ik wil je even heel veel succes wensen! Hopelijk kunnen jullie in de toekomst wel allemaal met elkaar door één deur.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:14

Amandavd schreef:

Overigens als ze 4 jaar niks zegt, welke reden dan ook, dan kan t ook zijn dat iedereen denkt nou prima zo toch, ze vind t goed geen probleem.

als je er mee komt na t trouwen denken de kinderen en omgeving mogelijk ook van ja hallo, kom je er nu pas mee? Had dat gelijk gezegd, dat papiertje heeft je echt veranderd.

Bij wijze van...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:17

Geryon schreef:
Amandavd schreef:
Dus ze had maar niet met de liefde van haar leven moeten trouwen omdat zijn VOLWASSEN kinderen stront verwend zijn? Sorry maar dat slaat echt nergens op,

Nee, het is trouwen en accepteren of gewoon niet trouwen. Wat ze nu doet is tussen de vader en zijn kinderen in staan, omdat ze zich ermee bemoeit.

Omdat het hun dagelijkse leven zodanig beïnvloed dat er teveel spanningen ontstaan.
Je mag toch wel ervoor zorgen dat je eigen leefsituatie prettig verloopt?

Misschien heeft de ts de kinderen als getuige gevraagd uit goodwill, dat ze ook heb wil betrekken bij de trouwerij en de situatie. Anders krijgen ze misschien het idee dat ze buitengesloten worden.
En je verslapen voor een belangrijke gebeurtenis, je zou zelf je de ogen uit je hoofd schamen.
Sorry de wereld draait niet om jou. Als je anderen door je fout in problemen brengt zeg je sorry en geef je geen grote mond.

Goed, maar waar is ma in deze hele kwestie?

Ts zit in een vreselijk lastige situatie en krijgt vanuit de stiefkant al een bak ellende over zich heen.
Ze is niet overal even handig bezig geweest, maar goed zij is ook maar een mens en ze heeft het iig geprobeerd in goede banen te leiden.

Denk niet dat ze vanaf het begin met een zuur hoofd heeft gezeten.
Nee, dan de man van de ts. Wat een makkelijk figuur, niets met je kinderen communiceren. Dat is de oorzaak van deze hele situatie.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:18

Amandavd schreef:

Nee hoor, overdrijven is ook een vak. Echter is probleem al langer aan de gang en moet ze niet gaan trouwen. Even voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat de kids goed bezig zijn,absoluut niet. Alleen TS zit niet in de positie om daar wat van te zeggen tegen de kids zelf. Zolang haar man niet van plan is hier wat aan te veranderen, gaat er ook niks veranderen. Als TS een betere band zouden hebben met de kids is het een ander verhaal, ik kan uitermate goed met mijn (stief)vader overweg en als hij me ergens op aanspreek neem ik dat aan. Echter hoefde de vroegere vriendinnen van mijn biologische vader dit niet te doen, had niks met puberaal gedrag te maken maar puur dat die mensen niks van mij waren, als ze het al niet ergens mee eens waren hadden ze naar mijn bio vader moeten gaan, niet naar mij.