Je vraagt je wel eens af...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KyaraMyBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:06

Leuk topic!
Ik vraag me wel is af hoe het zit met het 'survival of the fittest' aspect, van de mensen die geloven in de evolutietheorie. Hoe kunnen er dan bijvoorbeeld duizenden vissoorten naast elkaar bestaan, terwijl de een toch beduidend 'sterker' is dan de ander? En waarom bestaan mensen en apen naast elkaar, terwijl de een uit de ander geëvolueerd schijnt te zijn? En waarom bestaan die tussenvormen, 'the missing links' dan niet meer? :?

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:09

De vraag van Amber15: " Hoe kan het dat de letters die je bijvoorbeeld typt zo netjes zijn. Wie kan er zó netjes schrijven? " heb ik ook vak gedacht ;) Alleen onmogelijk te antwoorden denk ik :')

En ook dat je stemmen hoort aan de ene kant en de andere stem aan de andere kant? Bij muziek..

Edit: sommige vragen, geweldig :') En andere zetten je aan het denken :=

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:16

KyaraMyBest schreef:
Leuk topic!
Ik vraag me wel is af hoe het zit met het 'survival of the fittest' aspect, van de mensen die geloven in de evolutietheorie. Hoe kunnen er dan bijvoorbeeld duizenden vissoorten naast elkaar bestaan, terwijl de een toch beduidend 'sterker' is dan de ander? En waarom bestaan mensen en apen naast elkaar, terwijl de een uit de ander geëvolueerd schijnt te zijn? En waarom bestaan die tussenvormen, 'the missing links' dan niet meer? :?

Weet je, over deze vragen zijn dikke boeken uitgebracht die hier goede antwoorden op geven.
Hier een bevredigend antwoord op geven is een beeeetje veel typwerk.....

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:19

KyaraMyBest schreef:
Leuk topic!

Waarom apen naast mensen leven; de mens is niet uit de aap ontstaan, er is enkel een gemeenschappelijke voorouder, alles uittypen is inderdaad heel veel werk.
En anders... grote onzichtbare man neemt stof en creeërt man. Pakt rib uit de man en creeërt vrouw, ook niet geloofwaardig in mijn ogen :=

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:19

Wat ik mij afvraag; waarom zeggen wij mensen wel; "je moet geen paard met n afwijking gebruiken voor de fok, er zijn r al genoeg"

En zeggen we dan niet: "jij zou geen kindere moete krijgen, je ene oog zit net wat lager als je ander"

Of: "waarom fok je nu weer een nestje kittens, dr zitte er genoeg int asiel"

Anderzijds zeggen we ook: " ooh gefeliciteerd, wat leuk dat je zwanger bent!" terwijl dr ook genoeg kindjes ter adoptie staan!

Eigenlijk zijn wij mensen ook gewoon dieren alleen zijn we veel te ver afgezonderd van het natuurlijke bestaan, niet dat ik r n probleem mee heb verder := :')

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:20

EskeGirl schreef:
KyaraMyBest schreef:
Leuk topic!

Waarom apen naast mensen leven; de mens is niet uit de aap ontstaan, er is enkel een gemeenschappelijke voorouder, alles uittypen is inderdaad heel veel werk.
En anders... grote onzichtbare man neemt stof en creeërt man. Pakt rib uit de man en creeërt vrouw, ook niet geloofwaardig in mijn ogen :=

Sitchin :Y) Weet nou niet of ik het moet geloven, maar er zit ook wel iets in.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:21

Helemaal mee eens druppie! De mens is gewoon een diersoort, zoogdier. Een ver verijdelde mensaap :')

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:21

Myrthe64 schreef:
De vraag van Amber15: " Hoe kan het dat de letters die je bijvoorbeeld typt zo netjes zijn. Wie kan er zó netjes schrijven? " heb ik ook vak gedacht ;) Alleen onmogelijk te antwoorden denk ik :')

En ook dat je stemmen hoort aan de ene kant en de andere stem aan de andere kant? Bij muziek..

Edit: sommige vragen, geweldig :') En andere zetten je aan het denken :=

Fonts zijn gemaakt dmv pixels en vectors op de computer :Y) dus eigenlijk heel simpel. Haha

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:22

Druppie7711 schreef:
Wat ik mij afvraag; waarom zeggen wij mensen wel; "je moet geen paard met n afwijking gebruiken voor de fok, er zijn r al genoeg"

En zeggen we dan niet: "jij zou geen kindere moete krijgen, je ene oog zit net wat lager als je ander"

Of: "waarom fok je nu weer een nestje kittens, dr zitte er genoeg int asiel"

Anderzijds zeggen we ook: " ooh gefeliciteerd, wat leuk dat je zwanger bent!" terwijl dr ook genoeg kindjes ter adoptie staan!

Eigenlijk zijn wij mensen ook gewoon dieren alleen zijn we veel te ver afgezonderd van het natuurlijke bestaan, niet dat ik r n probleem mee heb verder := :')

_/-\o_

Anoniem

Re: Je vraagt je wel eens af...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:23

Daarom wil ik met autisme geen kinderen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:28

Waarom klinkt het water uit de kraan anders op het moment dat je afwasmiddel in de spoelbak doet? Wat gebeurt er precies met het water?

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:29

T is trouwens echt niet dat ik nu vind dat iedereen die "iets" heeft maar geen kinderen moet nemen hea! T is gewoon iets waar ik wel ns over nadenk.

Mijn moeder is manisch depressief en ze hebben tege haar gezegt dat t wel erfelijk is maar vaak n generatie overslaat. Helaas voor mn zusje heeft zij t ook en ik heb t dan weer niet. Maar ik ben dus wel bang dat mijn kinderen het weer wel krijgen, erg vervelend :=

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:30

amber15 schreef:
Leuk topic!
Ik denk altijd heel veel en heb ook altijd megaveel vragen. Dit topic komt dus als geroepen :j

Twee waar ik al over nadenk vanaf dat ik een klein kind was:
Hoe kan het dat de letters die je bijvoorbeeld typt zo netjes zijn. Wie kan er zó netjes schrijven? En hoe zijn die letters anders ontstaan?
En nog een hele leuke. Hoe is bij iedere klank een letter ontstaan? En dan bedoel ik: hoe hebben we kunnen onthouden welke letter bij welke klank hoort? En dan ook nog internationaal! Het is immers niet op te slaan zonder opname apparatuur? Als kind had ik mijn eigen theorie. Er waren 26 mensen (en dan zag ik zo'n stam voor me midden in de jungle van Afrika :') ) ieder persoon moest een letter onthouden met de bijbehorende klank. Tja... :+

Die letters zijn niet door iemand geschreven, die zijn met de computer gemaakt met pixels, allemaal kleine puntjes. Als je er heel erg op inzoomt zie je het wel.

Ze hebben niet in elk land hetzelfde schrift, dus dat is ook niet op een bepaald moment met elkaar afgesproken. Ons schrift is ontstaan vanuit het Griekse schrift en zo heeft zich dat verder verspreid over Europa.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:32

Geweldig topic!
Vroeger toen er klein was, en er lag veel sneeuw vroeg ik me altijd af: Hoe een bestuurder van een strooiwagen naar zijn werk ging. :o
Ik zou aannemen dat ze toch echt met de auto over de weg heen moeten, maar als die niet gestrooid is, hoe dan? <<)

jopaardjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:33

Ik vraag me ook altijd af hoe mijn rekenmachine altijd zo snel is met al die sommen, en hoe wordt dat dan berekend?

Waar ik ook altijd over nadenk is of ik überhaupt wel besta, misschien is iedereen gewoon nep ofzo. Of is er iemand die ons vanaf een computer bestuurt :')

jopaardjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:34

Caitlin_K schreef:
Geweldig topic!
Vroeger toen er klein was, en er lag veel sneeuw vroeg ik me altijd af: Hoe een bestuurder van een strooiwagen naar zijn werk ging. :o
Ik zou aannemen dat ze toch echt met de auto over de weg heen moeten, maar als die niet gestrooid is, hoe dan? <<)

Hahahahah dat is een goeie :')

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:36

jopaardjo schreef:
Ik vraag me ook altijd af hoe mijn rekenmachine altijd zo snel is met al die sommen, en hoe wordt dat dan berekend?

Waar ik ook altijd over nadenk is of ik überhaupt wel besta, misschien is iedereen gewoon nep ofzo. Of is er iemand die ons vanaf een computer bestuurt :')

_/-\o_

Misschien heeft een mens het erin getypt, alle sommen ofzo? :o?

jopaardjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:37

Hahahah daar heb ik ook vaak over nagedacht, maar dan moet dat mens serieus miljarden sommen ingevuld.. :0
Zelfde bij google vertaler, is er dan serieus iemand geweest die elk woord dat er bestaat in elke taal heeft in zitten spreken ? pfoeeee..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:50

_Evanne schreef:
Leuk zo'n topic.. Nu denk ik waarschijnlijk constant na over deze vragen. Dag nachtrust :')

Maar ik heb al jaren een bepaalde vraag.
Zien alle mensen kleuren hetzelfde?
Bijvoorbeeld: Wat jij ziet als rood en rood noemt, ziet een ander dat misschien zoals jij blauw of groen ziet(maar noemt het wel rood)?
En hoe kom je daar ooit achter?

Nou met kleurtjes slimpie :+

Als jij met rood tekent, en iemand anders zegt dat hij ook met rood tekent, dan komt er misschien blauw of groen uit volgens jou? Dan zou er heel veel verwarring zijn denk ik... Ik geloof dat als je om een rood papier of stift vraagt, je meestal dan ook het goeie krijgt :D

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 23:03

Batlow schreef:
_Evanne schreef:
Leuk zo'n topic.. Nu denk ik waarschijnlijk constant na over deze vragen. Dag nachtrust :')

Bijvoorbeeld: Wat jij ziet als rood en rood noemt, ziet een ander dat misschien zoals jij blauw of groen ziet(maar noemt het wel rood)?

Als jij met rood tekent, en iemand anders zegt dat hij ook met rood tekent, dan komt er misschien blauw of groen uit volgens jou? Dan zou er heel veel verwarring zijn denk ik... Ik geloof dat als je om een rood papier of stift vraagt, je meestal dan ook het goeie krijgt :D

Maar als ik alles wat voor jou groen is zie als dat wat voor jou blauw is, dan is noem ik blauw groen en dan is dat dus ook echt groen voor mij. Dus vraag jij mij om een groene stift, dan geef ik die jou en ziet die er voor jou groen uit, maar voor mij blauw alleen noem ik blauw wel groen (volg je me nog? :P ). Volgensmij kan je daar echt niet achterkomen. :D

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 23:04

Batlow schreef:
_Evanne schreef:

De kleuren die mensen zien zijn nooit precies hetzelfde, was volgens mij vanwege de hoeveelheid kegeltjes en staafjes die een mens in zijn oog heeft. Daar heeft niet er evenveel van :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 23:04

Batlow schreef:
_Evanne schreef:

Ja maar stel iemand ziet alles wat ik als blauw zie als rood en heeft geleerd dat dat blauw heet? En alles wat ik als rood ziet is eigenlijk blauw maar die persoon heeft geleerd dat dat rood heet :o. Die docu ga ik trouwens kijken morgen. Want dit vroeg ik mij ook al eens eerder af :+

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 23:18

Courses schreef:
Waarom er op veel wagons bij de treinstations 'RailPro' staat ipv 'ProRail' :P

Dit ja :')

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 23:28

Ik vind het een heel raar idee dat buitenlandse mensen ook in hun eigen taal denken... ik denk altijd dat ze in het nederlands denken hahahaha :')

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 23:31

xLeoniee schreef:
Ik vind het een heel raar idee dat buitenlandse mensen ook in hun eigen taal denken... ik denk altijd dat ze in het nederlands denken hahahaha :')

Vroeger dacht ik dat mensen in een andere taal het hoorde zoals in het nederlands. Dus "gute dach" (of hoe je dat ook spelt) werd in hun hoofd dan goedendag. Toen ik er achter kwam dat dat nite zo werkte was dat toch even wennen :+