Rioolspin (?) in mijn wasgoed... Help? :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 08:34

PenP2014 schreef:
Oh dit topic loopt nog. Allemaal lekker geslapen? :D :')

Ja dat vroeg ik me ook af :')

heb je hem niet horen lopen TS?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 08:36

Oef nou hier ook wat!!

In de TUIN hangen er ook een stuk of 10 :+ loop je met je slaperige hoofd zo'n web in krijg je bijna een Tongzoen door zon jongen in zo'n web :=

Vanavond maar even met de bezem rouzen :=

poetser

Re: Rioolspin (?) in mijn wasgoed... Help? :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 09:26

Hier heeft mijn harige (bruine) bewoonster mij weer de stuipen op het lijf gejaagd. Donderdag in de bestekla zien lopen, la dicht geslagen en bang op mijn stoel gewacht tot ze zich zou laten zien. Niet meer gezien, bestekla meerdere keren geïnspecteerd, niks te zien. Nu wilde ik vanmorgen een mes pakken om zoontje lief zijn lunch te maken en roetsj, daar ging ze weer :\

Zoontje (3jaar), ookwel bekend hier op bokt als spinnenvriend( :x ) vraagt heel droog of die spin ook zijn vriendje mag zijn >;)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 10:19

_O- Kinderen en enge beestjes :')
Mijn pleegzusje ging altijd spinnen zoeken en ze vangen en in de gereedsschapkist van haar vader doen, incl allemaal blaadjes en gras ed als eten voor ze. Paps was minder blij :+

Best oke geslapen hier PenP. Jij ook? :+

Ik heb de spin echt niet meer gezien/gehoord, dus ik hoop dat hij door een kier is verdwenen en hij idd ook geschrokken is van mij. En elke hoek checkt of ik daar niet ben. :D

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:38

Slapen is het probleem niet... Wakker zijn en elke seconde kijken of er geen muis over je tenen heen rent is meer het probleem van vandaag :')

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 10:56

:(:)

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:00

Ik ga HELEMAAL stuk hier.. Bedankt voor het positief openen van mijn week. _O-

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:36

Angst is een emotie en daar kun je aan werken.

Wat ik heel vaak zie is als de een het eng vind de ander dat ook eng vind.
Ik zou idd wel bang zijn om echt giftige slangen of dat soort dingen tegen te komen.
Dingen die echt schade aan kunnen richten.
Maar een spinnetje, nee sorry en ik ga ze al zeker niet dood slaan.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 12:16

Graag gedaan Axel_Valerie. :')

Jesito, dat je aan angst kan werken, heb je helemaal gelijk in. :j
Maar onze mening wat spinnen betreft is verschillend.
Ik vind ze eng en heb ze liever niet in mijn huis. Mocht ik er één tegenkomen (en niet al te erg schrikken en bang worden :+ ), dan ruim ik hem uit de weg. Welke in mijn geval betekend dat ik ze dood sla.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:17

Bah weet precies hoe je je voelt. Net tijdens werk ook rende opeens zo'n dikke zwarte bosspin over de grond. :=

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 12:19

Oh jakkes. Vreemde, rare, kleine grote aliens. :=

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:20

Ook al eens mee gemaakt dat er een tarantula tussen de bananen zat. :j

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 12:21

:oo Serieus? :oo

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:22

jesito schreef:
Ik pak ze meestal gewoon op met mijn blote handen :wow: en zet ze netjes buiten.
Als je dan bang bent pak je een potje of bakje.
En ja, ik heb al mijn vingers nog :j

Buitenzetten heeft geen zin bij huisspinnen. Die rennen net zo hard weer naar binnen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:22

Ja, puur toeval dat deze nog in leven was. Maar komt vaak genoeg voor dat er een dode tussen zit.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 12:35

Wat doen jullie dan als je een tarantula tegenkomt? :=

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:40

Volgens mij heeft iemand hem geplet met iets.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:45

Mag dat wel? Geen beschermde diersoort?

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:49

Mijn moeder had vroeger een Amerikaans vriendje waar ze vaak heen ging. Hij had een "huisspin" en zette hem vaak voor de gein bij haar hoofd als ze wakker moest worden. Tot Ken een keer moest trainen in de ochtend en mijn moeder dus weer wakker werd met die spin op haar kussen. Na lang gillen en stressen heeft ze hem opgepakt (ze had geen keuze) om hem naar zijn terrarium te brengen. Eenmaal bij het terrarium aangekomen, zat de spin gewoon in zijn hok. Mijn moeder stond dus met een gifspin met giftanden in haar handen. Ze heeft de spin zo hard tegen de muur gesmeten dat de spin half dood was, sindsdien krijgt ze bij elk spinnetje een hartaanval.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:50

aardbeitje_ schreef:
Wat doen jullie dan als je een tarantula tegenkomt? :=

licht uit en verder slapen als ik een klamboe tot onder mijn matras heb liggen (zie eerdere post van mij, kan ook in het andere draadje over spinnen staan trouwens)..
been there done that.. ik kon er niet per ongeluk op slaan of op rollen en hij kon never nooit niet door die kleine mazen komen van die klamboe (en met wat voor reden? ben geen prooi voor hem)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 12:56

Axel_Valerie schreef:
Mijn moeder had vroeger een Amerikaans vriendje waar ze vaak heen ging. Hij had een "huisspin" en zette hem vaak voor de gein bij haar hoofd als ze wakker moest worden. Tot Ken een keer moest trainen in de ochtend en mijn moeder dus weer wakker werd met die spin op haar kussen. Na lang gillen en stressen heeft ze hem opgepakt (ze had geen keuze) om hem naar zijn terrarium te brengen. Eenmaal bij het terrarium aangekomen, zat de spin gewoon in zijn hok. Mijn moeder stond dus met een gifspin met giftanden in haar handen. Ze heeft de spin zo hard tegen de muur gesmeten dat de spin half dood was, sindsdien krijgt ze bij elk spinnetje een hartaanval.

:wow: :wow: :wow: :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:58

Axel_Valerie schreef:

:oo Ik zou ook echt een hartstilstand krijgen...

Ben echt als de dood voor dikke spinnen. Van die dunne langpotigen wil ik nog wel eens op mijn kamer laten zitten (handig tegen vliegjes en muggen) maar alleen als ze al een tijdje stil op 1 plek blijven zitten, anders komt de stofzuiger er ook aan te pas. Ga ze dus echt niet oppakken en een beter leven geven buiten.... Die hele dikke grote krijg ik een paniekaanval van, daar maak ik 9 van de 10 keer mijn huisgenoten voor wakker. Een daarvan komt van een boerderij dus die heeft er wel wat meer ervaring mee dan ik als stadsmeisje...

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:59

oh god, ik zou echt gaan huilen.
Ik ga in december 7 weken naar australie. Ik hoop ook dat ik dat overleef want ik ben panisch. Hooiwagens en kleine spinnetjes gaan nog wel, maar die grote zwarte en bruine. Bah.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:59

Een tarantula ben ik niet bang voor. Heb er zelf ook jarenlang gehad. Dat is anders, dat is meer huisdier dan die vieze rennnende en paniekerige dingen die hier vrij loslopen. Kan de mijne ook niet vinden, alleen als ik er even niet aan denk en bestek wilt pakken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:12

Wij hadden ze op Corsica al, laat staan Australie :') Was ooit in mijn tas aan het graven nadat hij de hele nacht open had gestaan en ineens zie ik iets door mijn tent rennen, was het echt een gigantische spin. In mijn herinnering was hij echt wel 15 cm ofzo, hij had allemaal "bandjes" om zijn pootjes en was lichtbruin. Ben toen mijn tent de rest van de vakantie niet meer in gegaan maar heb bij papa en mama geslapen :+ Was ook maar goed want toen m'n vader de tent ging uitruimen vond hij desbetreffende spin in mijn slaapzak...