Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Leeuwnie schreef:Vjestagirl schreef:Ze zijn vrijwillig collectant geworden, dat betekend niet dat ik ervoor in de houding moet springen. Of dat ik ook moet vinden dat hun goede doel mijn goede doel is.
Nee hoor, dat hoeft niet! Te woord staan, wél![]()
dat is toch het minste?
Goof schreef:Yonker schreef:Dat er echt mensen zijn die de stekker uit de bel trekken.... Jemig ik vraag me dan af waar het heen gaat met de mensheid. Je kan toch gewoon zeggen nee sorry ik doneer liever niet. Even goede vrienden.... Die mensen doen ook alleen maar hun best.![]()
Ik heb bijv gecollerteerd voor NSGK (stichting voor het gehandicapte kind) en deed dit zodat de organisatie waar ik vrijwilligerswerk deed 50% van de opbrengst kreeg...... Is prima dat mensen niet geven hoor, maar ik vind het gewoon aso als je gewoon doet alsof je niet thuis bent. Als iemand in de supermarkt iets vraagt dan doe je toch ook niet alsof je niks horot?
Als ik de hele dag heb gewerkt en daarna met de hond op pad ben geweest en in de keuken heb gestaan wil ik gewoon in alle rust kunnen zitten. Ik heb geen enkele behoefte aan mensen voor de deur en ik vind het heel vervelend om op te moeten staan voor een donateur, enqueteur of andere "zeur".
Daarbij; als ik al wil doneren zoek ik dat verder zelf wel uit.
Cookies schreef:Jehova's kom ik op de gekste plaatsen tegen. Ik heb in noord Zweden gewoond, ik doe de deur open: Jehova's. Volgens mijn baas hadden ze die nog nooit daar aan de deur gehad.
Van de zomer ben ik met mn vriend bij zijn ouders in Noorwegen. We komen de auto uit, wie staan er achter me? Juist, jehova's.
Bloed hekel had ik er aan want ik wist dat mensen het niet leuk vonden als er mensen aan de deur kwamen. Ik woon in een buurt met ontzettend veel ouderen dus ik was bijna verplicht om de oude mensen die slecht ter been waren uit hun stoel te jagen om een stel envelop-versiersels van mij te kopen... 
Fiffill schreef:josewoos schreef:Bloedje hekel heb ik aan collectes of die kranten jochies die in december hun handje ophouden.
Als ik ze aan zie komen lopen doe ik ook niet open hoor. Hoezo ben ik asociaal dan?
De mensen die aanbellen vind ik juist onbeschoft om aan mijn deur te staan bedelen.
Die mensen zijn ook gewoon vrijwilligers voor een goed doel, je zou denken dat je je medemens een beetje met respect behandeld, maar klaarblijkelijk niet.
KaylOdi schreef:En dus? Ja jij bent ook mens. Ik ook. Als ik de hele dag hard gewerkt heb en eindelijk rustig zit heb ik misschien geen zin om op te staan voor iets waar ik niet om gevraagd heb.
In mijn huis mag ik me zo gedragen zoals ik wil (binnen de grenzen dat ik er geen overlast mee veroorzaak). Als dat betekend dat ik geen deurbel wil hebben, of dat ik 's avonds in mijn pyjama voor het raam op de bank wil zitten en de deur niet open wil doen, of dat ik poedelnaakt ben als ik de deur open doe: das mijn keuze. Mijn huis, mijn keuze, mijn leven.
Das net zoiets als dat het onbeleefd zou zijn om de telefoon niet op te nemen als je ziet dat het een onbekend nummer is. Dat moet je toch ook zelf weten?
Nikass schreef:Tegenwoordig heb je ook dat de goede doelen waar je al aan doneert je opbellen om te vragen of je meer wil gaan geven. Dat is pas echt onbeschoft vind ik en ik krijg dan de neiging om helemaal niks meer te geven.
Vjestagirl schreef:Leeuwnie schreef:Nee hoor, dat hoeft niet! Te woord staan, wél![]()
dat is toch het minste?
Sorry, maar k vind het echt onzin. Iemand die in mijn vrije tijd voor mijn deur komt staan om geld op te halen, waar ik totaal geen behoefte aan heb, hoef ik niet te woord te staan.
echt niet!
We zijn t gewoon niet eens, dat overkomt de besten wel eens
Nikass schreef:Elena mm77:Dat gaat om goede doelen waar je al aan geeft. Zij hebben natuurlijk je gegevens. Daarom vind ik het ook echt belachelijk dat ze om nog meer geld komen vragen. Ze gaan ook echt het gesprek aan van "dat kunt u toch wel missen". Alsof zij weten hoe mijn financiële situatie is.
aisie schreef:pjer schreef:Ik heb ook altijd het idee bij die donatie-abonnementen dat de 'verkopers/collectanten' er zelf ook een leuk centje aan verdienen.
Laatst toch gezwicht (hoe schrijf je dat?) en het valt nog niet mee om er weer vanaf te komen.
Dat klopt hoor. Kennis van mij ging ook langs de deuren voor donateurs te werven en die verdiende er flink veel geld mee. Soms wel 300 euro per week. Nu was die er ook wel heel goed in maar toch. Dat gaat dus ook nog van het "goede doel"af waar je voor geeft.
Wij wonen erg achteraf en hebben honden en hebben nooit collectanten aan de deur. Enkel wel eens een jehova getuige maar die vertel ik netjes dat ik geen interesse heb en dan doe ik de deur weer dicht.

Liesje1611 schreef:Dit is niet helemaal waar
Mensen die werven voor een goed doel worden ingehuurd vanuit een promotiebedrijf. Dus als je 5 euro doneert naar het naakthondenfonds, wordt daar zeker het loon van de wervers niet van betaald.
(als je niet doneert, dan wordt ie indirect betaalt die mensen die echt niet weten dat er geen fonds is dat truitjes breidt voor kouwelijke naakthondjes
) Liesje1611 schreef:Hallo, we zijn mensen! Vriendelijk bedanken is verdorie wel het minste wat je kan doen als je iets niet wilt!
Vjestagirl schreef:Liesje1611 schreef:Hallo, we zijn mensen! Vriendelijk bedanken is verdorie wel het minste wat je kan doen als je iets niet wilt!
Vriendelijke bedanken omdat je m'n avond komt verstoren voor iets wat jij belangrijk vindt, maar ik misschien wel helemaal niet? In deze eeuw van digitale communicatie, van internet bankieren en van websites?
Waarom zou ik daar vriendelijke voor bedanken? Het komt op hetzelfde neer: jij krijgt van mij geen geld. Haal je schouders op en loop verder toch?
jorika1986 schreef:Bij ons in de buurt is er een vrij actieve Jehova gemeenschap.
4x per jaar (minimaal) is het raak...
In het begin deed ik wel open maar als ze je een uur aan de praat houden terwijl je eigenlijk nog zoveel moest doen wordt het toch wel erg vervelend, weer zo'n boekje van de wachttoren in mijn handen gedrukt![]()
Snappen deze mensen nog altijd niet na al die jaren dat ze hier aan de deur komen dat ik deze geloofsovertuiging niet wil volgen![]()
Ik wordt er zo moe van
Vjestagirl schreef:Yonker schreef:Dat er echt mensen zijn die de stekker uit de bel trekken.... Jemig ik vraag me dan af waar het heen gaat met de mensheid. Je kan toch gewoon zeggen nee sorry ik doneer liever niet. Even goede vrienden.... Die mensen doen ook alleen maar hun best.![]()
Ik heb bijv gecollerteerd voor NSGK (stichting voor het gehandicapte kind) en deed dit zodat de organisatie waar ik vrijwilligerswerk deed 50% van de opbrengst kreeg...... Is prima dat mensen niet geven hoor, maar ik vind het gewoon aso als je gewoon doet alsof je niet thuis bent. Als iemand in de supermarkt iets vraagt dan doe je toch ook niet alsof je niks horot?
Sterker nog: als ik voor het raam op de bank wil blijven zitten en niet open wil doen dan mag dat. Je mag toch verdorie zelf weten of je wel of geen bel hebt en of je wel of niet open wil doen voor onbekenden die ongevraagd om geld komen vragen?

Vjestagirl schreef:Liesje1611 schreef:Hallo, we zijn mensen! Vriendelijk bedanken is verdorie wel het minste wat je kan doen als je iets niet wilt!
Vriendelijke bedanken omdat je m'n avond komt verstoren voor iets wat jij belangrijk vindt, maar ik misschien wel helemaal niet? In deze eeuw van digitale communicatie, van internet bankieren en van websites?
Waarom zou ik daar vriendelijke voor bedanken? Het komt op hetzelfde neer: jij krijgt van mij geen geld. Haal je schouders op en loop verder toch?
Jaime_ schreef:Grooming_Mom schreef:Lieve dames en Heren
Ik vraag u vriendelijk niet bij ons te collecteren
ik ben heus met uw goede doel begaan
Maar mijn bijdragen aan goede doelen heb ik al via automatische incasso gedaan .
Dankje! Dit is iets wat ik zocht en wat mijn creatieve brein zelf niet kon bedenkenIk denk dat het zoiets wordt
met een plaatje erbij. Top!