In woon in het verkeerde deel van het land

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 00:07

Rivendell schreef:
Wij zijn eind 2016 verhuist van Amsterdam naar Drenthe (net buiten emmen)
Wij werken nog wel in Amsterdam.

Heb je dan niet enorm veel reistijd..?
Hoe doen jullie dat?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 00:25

Gaaf TS dat je de stap gezet hebt! En dat je werkgever mee wilde werken :)

Blussem schreef:
Wat Gaaf.
Om van gebied te veranderen is trouwens niet zo moeilijk.

Eerst baan zoeken. (Met beetje geluk biedt werkgever een verhuis regeling aan).
Meld je dan bij sociaal huur coöperatie, vaak kregen mensen van buiten af met een baan in de gemeente voorrang. Huur tijdelijk partculier een bungalow woning op een vakantie park (kost doorgaans niet zo veel).

Voor rest ben ik juist bewust dicht aan mooi natuur gebied gaan wonen. Want woon werk verkeer krijg ik vergoed en is van belasting afbreekbaar. Terwijl reiskosten naar het bos zelf moet betalen.

Nou, hier gaat het gewoon op inschrijftijd hoor :')
Zelfs urgentie krijg je tegenwoordig bijna niet meer dus laat staan dat ze je een huis aanbieden alleen maar omdat je zelf zo graag naar de andere kant van het land wil... In ieder geval niet hier in de buurt, laat ik het zo zeggen. Sterker nog, de personen met binding (familie/geloof etc.) met een bepaalde plaats krijgen hier in de kleine dorpjes voorrang op de rest van de mensen uit de omgeving.
Vermoed dat ik via dezelfde organisatie ingeschreven sta als TS en ik heb toch ook echt 6 jaar ingeschreven gestaan voor ik mijn huidige huis kreeg..

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 08:58

Laatst bijgewerkt door Shalimar op 23-06-19 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 09:20

ja.. ik woon prachtig... in den helder... aan het strand.. rustig en voor de paarden prima.. geen vliegen en niet te heet in de zomer... maarrr ik ben een " bos" mens.. kom in Drenthe echt tot rust en ben jaloers o die ellenlange ruiterpaden en wandelpaden.. hier kan ik uren over het strand lopen maar toch ga ik.. als mijn kinderen de deur uit zijn en het werk/financieel technisch kan ( lees vervroegd pensioen) naar het oosten.... we hebben al een vakantiehuisje in Drente en ik ben regelmatig op de Veluwe te vinden... dus met een jaar of 20.. als ik gezegend ben dat te mogen halen... ga ik verhuizen... nu blijf ik genieten van de kust... wat ook prachtig is... maar dit ken ik nu al 44 jaar.... maar mij zal je nooit in een stad vinden... ja voor een dagje }>

Amalarab

Re: In woon in het verkeerde deel van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 09:31

Leuk om te lezen dat het gelukt is! Ik overweeg het ook inmiddels, lijkt me heerlijk om een nieuwe rij-omgeving te hebben en dan veel groter. Deze zomer ga ik met mijn pony naar Gelderland voor een paar weken. Een nieuw bos ontdekken!
Maar wonen/rijden/werken in Drenthe lijkt me ook wel wat.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 09:31

MalaQ schreef:
Ik ga eens even een heel oud topic van mij ophoog gooien met een update, aangezien ik veel aan dit topic gehad heb toentertijd.

Het is uiteindelijk, na 5 jaar wachten op een sociale huurwoning in de juiste regio, en alles regelen met mijn werk, nu gelukt te verhuizen naar een andere regio. Ik woon nu direct aan de Utrechtse Heuvelrug (3 minuten lopen vanaf mijn voordeur :D ), en 20 minuutjes rijden van de Veluwse bossen. Ik moest geduldig zijn om het te kunnen realiseren, maar heb toch mijn droom kunnen volgen! Ik blijf toch bij mijn huidige werk werken, maar mijn rooster is helemaal aangepast op mijn reistijd waardoor ik altijd buiten de spits rij en dit ook maar 3 x in de week hoef te doen. Zo heb ik het allebei: mijn droomhuis en mijn droombaan :)

Mochten mensen nog zoeken op het forum vanwege soortgelijke dromen en op dit topic uitkomen, vind ik het fijn als ze kunnen lezen dat ze het niet op moeten geven :D Ga ervoor, er zijn mogelijkheden!

Nou welkom in het mooiste stukje van Nederland! ;)

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 09:40

Wat een leuke reacties allemaal, bedankt! :D

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 09:46

MalaQ schreef:
Leuk om te lezen, die herkenning :D

Het wordt sowieso eerst een baan, dan een huis (of ik moet ineens m'n droomvent tegenkomen die al ergens daar woont :P ). Ik heb me ingeschreven voor eigenlijk de hele regio waar ik wel zou willen wonden (dus regio Utrecht, Ede/Wageningen, Arnhem/Nijmegen). Regio Epe/Zwolle e.d. nog niet naar gekeken.. Omdat ik met mijn salaris waarschijnlijk wel afhankelijk ben van sociale huur, zal ik nog wel even hier zitten.. Maar dan ben ik in ieder geval voorbereid! Ondertussen houd ik de banen gewoon in de gaten, en mocht er iets bij zitten, wie weet solliciteer ik dan wel gewoon! Kan altijd de eerste periode heen en weer reizen.

Zippora, ik ben dierenartsassistente, helaas een standje lager dus.. Niet dat ze dierenartsen wel nodig hebben trouwens, het is een drama! Daarom ben ik toch wel heel erg blij met de baan die ik heb :j Het is alleen in de verkeerde plaats :')

Houdt de site van de Lingehoeve in lienden in de gaten die hebben best wel eens een advertentie voor dierenarts assistente erop staan. En dan heb je best wat keuze mogelijkheden om te gaan wonen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 10:40

Wat een leuk topic. Zelf woon ik nu in den haag maar wil richting het groen. Sta nu al 4,5 jaar ingeschreven maar nog geen zicht op een nieuwe woning.
Ik merk gewoon dat ik m'n rust mis, groene omgeving en betaalbare woningen. Maar waar begin je?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 11:40

Ik woon in een dorp naast/omringd door de Stad Amsterdam, en ik vind het vreselijk!
Geef mij maar omgeving Drenthe zo ongeveer. _O-

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 11:57

Ik ben verhuisd van Friesland naar Overijssel, vanuit een relatief grote stad (in hoeverre dat groot is) naar een mini-dorp. Ik studeer nog wel in Groningen, dus zit iedere dag minstens 2,5 uur met mijn bips in de auto.
Qua rust is t wel veel fijner, de pony's vinden het ook goed vertoeven hier maar qua omgeving is dit net niet helemaal wat ik graag zou willen.
Ik ben een echt strandmens, dus zou het liefst later ook lekker aan de kust wonen.
Ohja en Frankrijk, als de kans er is, ben ik weg :+

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:14

Rivjenn schreef:
Rivendell schreef:
Wij zijn eind 2016 verhuist van Amsterdam naar Drenthe (net buiten emmen)
Wij werken nog wel in Amsterdam.

Heb je dan niet enorm veel reistijd..?
Hoe doen jullie dat?

Is anderhalf uur rijden. We gaan om vier uur weg 's morgens, dan is er geen file.
Ik werk drie dagen en vriend vijf.
Als je in Amsterdam in de spits van noord naar zuid Oost wil komen, ben je ook een uur verder, minimaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:26

Maar je werkt volgens je profiel in de thuiszorg? Dat is in de regio Emmen ook volop aanwezig en vraag naar?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:27

Ik woon aan het bos maar wandelen nooit vaak gedaan. Te paard kom ik er wel vaak ideaal. Met visite kun je ook makkelijk gaan wandelen.

Heerlijke rust hier boven in ik zou niet in die drukte in het zuiden willen wonen. Alleen al om de vele stoplichten en files.

miga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:59

Wat mooi dat het je gelukt is ,en dapper ook van je dat je de stap genomen hebt. Wij wonen in Brabant aan de bosrand ,heerlijk hier met al onze dieren. (sinds een jaar uit een woonwijk) Bevalt me erg goed. Heel veel woonplezier gewenst.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 14:22

Zo wil ik juist vanuit omgeving Rotterdam naar Groningen verhuizen. Werk is het probleem niet, alleen stalling voor de paarden vinden wel. Nadeel is ook dat om daar de omgeving nu te bekijken je dat ook niet makkelijk eventjes doet, is toch een stukje rijden.
Binnenkort maar even weekendje die kant op plannen en dan alles bekijken.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 14:33

Gaaf dat je wens is uitgekomen! De Utrechtse Heuvelrug is prachtig, ik kom er graag als we in Nederland zijn (ouders wonen er vlakbij).
Ik ben 4,5 jaar geleden in mijn eentje van midden Nederland naar het noorden van Zweeds Lapland verhuisd. Groot verschil is dat ik in een makkelijke sector werkzaam ben, ik kan werken waar ik wil (ben na het behalen van mijn paraveterinair diploma door gaan leren en uiteindelijk mondhygiënist geworden).

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 14:36

Yvank_ schreef:
Maar je werkt volgens je profiel in de thuiszorg? Dat is in de regio Emmen ook volop aanwezig en vraag naar?

Klopt, maar ik kom al tien jaar bij de meeste mensen en zolang ze leven blijf ik bij ze.
Daarnaast wonen mijm ouders, broer en oma in Amsterdam. Zo zie ik die ook een paar keer per week

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:42

Rivendell schreef:
Is anderhalf uur rijden. We gaan om vier uur weg 's morgens, dan is er geen file.
Als je in Amsterdam in de spits van noord naar zuid Oost wil komen, ben je ook een uur verder, minimaal

Jeetje om 4 uir weg..? :oo
Dan moet je supervroeg eruit en ook erin neem ik aan.
Heb je dan nog wel tijd om van je woonplek te genieten..?

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:54

Ik ben vorige zomer van Noord-Holland naar de Veluwe verhuisd, aan het bos, op 18 minuten (auto)afstand van Zwolle. Ik werkte ook in de dierenartspraktijk en kon hier zo weer aan de slag als ik dat gewild zou hebben, ik was alleen helemaal klaar met de dierenartspraktijk :+

Ik hoor iedereen er altijd over dat er zo weinig banen in te vinden zijn, maar een goede en ervaren paraveterinair lijkt toch echt wel zoeken naar een speld in een hooiberg hoor. Op de praktijk waar ik in Noord-Holland werkte waren we altijd opzoek naar goede paraveterinairen en elke keer was het weer dramatisch wat er op sollicitatie gesprek kwam :x ik heb daar zelf ook van andere praktijken aanbiedingen gekregen om er te komen werken. Om je werk zou ik me persoonlijk dus niet zo heel druk maken.

Edit: goedemorgen :') Zie nu dat het topic al oud is en dat je nu inmiddels een droomplek gevonden hebt. Heel gaaf! Geniet er van!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:15

Wat geweldig voor je dat het gelukt is.

Tuurlijk is alles nieuw maar het went snel hoor.

Misschien een idee om je aan te melden bij een sportschool als je daar van houd (ik dus niet) of een manege in de buurt waar je kan gaan rijden.
Of eens bij een ruitersport zaak gaan vragen wat er allemaal in de buurt is.
Zo krijg je vanzelf je contacten.

nuscaniels schreef:
Zo wil ik juist vanuit omgeving Rotterdam naar Groningen verhuizen. Werk is het probleem niet, alleen stalling voor de paarden vinden wel. Nadeel is ook dat om daar de omgeving nu te bekijken je dat ook niet makkelijk eventjes doet, is toch een stukje rijden.
Binnenkort maar even weekendje die kant op plannen en dan alles bekijken.

Hebben wij bijna 11 jaar geleden gedaan van Rotterdam eerst naar Groningen daarna naar Friesland.
Stallingen genoeg hier in de omgeving.
Wij wonen vlakbij drachten en Mando staat in Oostwold bij Leek op de Wobbesheerd al 10.5 jaar.

Inderdaad rondje rijden, informatie inwinnen.

Ik wist ook niets hier in het noorden maar niet erop gekomen om bij een ruitersport zaak naar binnen te lopen en daar eens te vragen.

Wij hebben eerst half jaar in een bosbungalow op een park gewoond en daarna nog 2 jaar in een huurhuis en toen pas iets gekocht.

Vanaf moment 1 nooit geen seconde spijt van gehad.

Nooit meer terug.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 17:06

Rivjenn schreef:
Rivendell schreef:

Jeetje om 4 uir weg..? :oo
Dan moet je supervroeg eruit en ook erin neem ik aan.
Heb je dan nog wel tijd om van je woonplek te genieten..?

Ik ben vier dagen thuis. Meestal ga ik rond half twaalf naar bed. Heb kippen en ponies, dus het is wel druk. Maar dit huis mer 4000m2 grond hadden we niet in het westen gevonden voor deze prijs

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 17:16

Ik ben van den Bosch verhuisd naar een doodlopend dorp in Friesland.
Er is 1 weg om in het dorp in te komen, en via die weg moet je er ook weer uit.
Het is hier heerlijk wonen. <3
Ik ga niet meer weg uit Friesland. :))
Hopelijk in de toekomst een wat groter huis hier in de buurt.
Maar dat zijn nog toekomst plannen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 17:18

Eigenlijk woon ik in het verkeerde land qua klimaat :') maar ik heb steeds meer behoefte aan rust, ruimte en natuur. Ik ben opgegroeid in Utrecht, daarna naar Almere en hoewel ik in een heel rustig stuk woon naast een park heb ik nog wel buren aan twee kanten en hoor ik verkeer vanaf de tuin. Het liefst woon ik bij bos in de buurt. Binnen tien jaar willen we hier weg.

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 18:01

Wij gaan verhuizen van noord Holland ( uitgeest) naar Groningen ( Finsterwolde)
Nog een klein maandje