Rivendell schreef:Wij zijn eind 2016 verhuist van Amsterdam naar Drenthe (net buiten emmen)
Wij werken nog wel in Amsterdam.
Heb je dan niet enorm veel reistijd..?
Hoe doen jullie dat?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blussem schreef:Wat Gaaf.
Om van gebied te veranderen is trouwens niet zo moeilijk.
Eerst baan zoeken. (Met beetje geluk biedt werkgever een verhuis regeling aan).
Meld je dan bij sociaal huur coöperatie, vaak kregen mensen van buiten af met een baan in de gemeente voorrang. Huur tijdelijk partculier een bungalow woning op een vakantie park (kost doorgaans niet zo veel).
Voor rest ben ik juist bewust dicht aan mooi natuur gebied gaan wonen. Want woon werk verkeer krijg ik vergoed en is van belasting afbreekbaar. Terwijl reiskosten naar het bos zelf moet betalen.
MalaQ schreef:Ik ga eens even een heel oud topic van mij ophoog gooien met een update, aangezien ik veel aan dit topic gehad heb toentertijd.
Het is uiteindelijk, na 5 jaar wachten op een sociale huurwoning in de juiste regio, en alles regelen met mijn werk, nu gelukt te verhuizen naar een andere regio. Ik woon nu direct aan de Utrechtse Heuvelrug (3 minuten lopen vanaf mijn voordeur), en 20 minuutjes rijden van de Veluwse bossen. Ik moest geduldig zijn om het te kunnen realiseren, maar heb toch mijn droom kunnen volgen! Ik blijf toch bij mijn huidige werk werken, maar mijn rooster is helemaal aangepast op mijn reistijd waardoor ik altijd buiten de spits rij en dit ook maar 3 x in de week hoef te doen. Zo heb ik het allebei: mijn droomhuis en mijn droombaan
Mochten mensen nog zoeken op het forum vanwege soortgelijke dromen en op dit topic uitkomen, vind ik het fijn als ze kunnen lezen dat ze het niet op moeten gevenGa ervoor, er zijn mogelijkheden!
MalaQ schreef:Leuk om te lezen, die herkenning![]()
Het wordt sowieso eerst een baan, dan een huis (of ik moet ineens m'n droomvent tegenkomen die al ergens daar woont). Ik heb me ingeschreven voor eigenlijk de hele regio waar ik wel zou willen wonden (dus regio Utrecht, Ede/Wageningen, Arnhem/Nijmegen). Regio Epe/Zwolle e.d. nog niet naar gekeken.. Omdat ik met mijn salaris waarschijnlijk wel afhankelijk ben van sociale huur, zal ik nog wel even hier zitten.. Maar dan ben ik in ieder geval voorbereid! Ondertussen houd ik de banen gewoon in de gaten, en mocht er iets bij zitten, wie weet solliciteer ik dan wel gewoon! Kan altijd de eerste periode heen en weer reizen.
Zippora, ik ben dierenartsassistente, helaas een standje lager dus.. Niet dat ze dierenartsen wel nodig hebben trouwens, het is een drama! Daarom ben ik toch wel heel erg blij met de baan die ik hebHet is alleen in de verkeerde plaats
Rivjenn schreef:Rivendell schreef:Wij zijn eind 2016 verhuist van Amsterdam naar Drenthe (net buiten emmen)
Wij werken nog wel in Amsterdam.
Heb je dan niet enorm veel reistijd..?
Hoe doen jullie dat?
Yvank_ schreef:Maar je werkt volgens je profiel in de thuiszorg? Dat is in de regio Emmen ook volop aanwezig en vraag naar?
Rivendell schreef:Is anderhalf uur rijden. We gaan om vier uur weg 's morgens, dan is er geen file.
Ik werk drie dagen en vriend vijf.
Als je in Amsterdam in de spits van noord naar zuid Oost wil komen, ben je ook een uur verder, minimaal
nuscaniels schreef:Zo wil ik juist vanuit omgeving Rotterdam naar Groningen verhuizen. Werk is het probleem niet, alleen stalling voor de paarden vinden wel. Nadeel is ook dat om daar de omgeving nu te bekijken je dat ook niet makkelijk eventjes doet, is toch een stukje rijden.
Binnenkort maar even weekendje die kant op plannen en dan alles bekijken.
Rivjenn schreef:Rivendell schreef:Is anderhalf uur rijden. We gaan om vier uur weg 's morgens, dan is er geen file.
Ik werk drie dagen en vriend vijf.
Als je in Amsterdam in de spits van noord naar zuid Oost wil komen, ben je ook een uur verder, minimaal
Jeetje om 4 uir weg..?![]()
Dan moet je supervroeg eruit en ook erin neem ik aan.
Heb je dan nog wel tijd om van je woonplek te genieten..?