ISIS, ik word gek!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:39

TS, ik vind het eigenlijk heel zorgelijk dat jij je op jouw leeftijd zo'n zorgen maakt over de drama's in de wereld. We zitten 'gelukkig' relatief veilig. Praat hier eens over met je ouders, misschien kan je met ze naar de huisats want dit is niet heel gezond voor iemand van 12.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 11:43

En nu lees ik dat de VS de echtheid gaat controleren van de video van Foley... Laten we hopen dat het maar een beetje in elkaar geknutseld is.

HTM

Re: ISIS, ik word gek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:12

TS, je bent nog erg jong om je druk te maken om die dingen, maar ik weet dat ik op jou leeftijd daar ook over dacht.
Gelukkig kan ik het goed van me af zetten, heb zelf alleen meer moeite met al die dierenmishandeling filmpjes op FB en kijk die dus ook niet meer.
Ik kan veel dingen zien, en kan die filmpjes ook gewoon kijken, maar blijf er daarna veel te veel over nadenken.

Als ik jou was zou ik idd zoals eerder gezegd het jeugdjournaal gaan kijken, hier leggen ze veel dingen iets beter uit dan bij het gewone journaal.
Het nieuws bijhouden is helemaal niet erg, maar bedenk wel dat de kranten en de TV ons laten zien wat ze willen laten zien.
Soms willen ze ons bang maken door alleen maar zulk nieuws te brengen, de andere keer hoor je er niks over want het is zogenaamd niet belangrijk dan.

Kijk dus goed waar je je nieuws vandaan haalt, en geloof niet alles wat er gezegd / geschreven wordt.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 17:31

Dit zag ik op mijn laptop binnenkomen:
Spoiler:
Afbeelding

Ik heb echt geen idee wat ik ervan moet denken. Loopt zulk gespuis dáár?

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 17:38

Ah meid ik begrijp het wel hoor. Ik wil bewust niet veel meekrijgen omdat ik mij anders zit op te vreten en ik vind dit soort dingen ook eng. Bij mij komt het gewoon omdat ik wat gevoeliger ben. Als ik boos ben ben ik goed boos en vind ik iets eng dan ben ik ook echt bang.

Waarschijnlijk slijt het met de jaren mee, als je ouder wordt leer je sneller relativeren en los laten. Voor nu zou ik het ook proberen los te laten. Gewoon tegen jezelf blijven zeggen dat het ver van je bed is en zo lang wij het nog kunnen bekijken op tv is er niets aan de hand met ons.

Dat je stil staat bij de slachtoffers vind ik alleen maar sympathiek.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 19:55

weer paspoorten ingenomen en er is een stad teruggevorderd hoorde ik! Dat is goed nieuws! :D

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:00

LovingTweety schreef:
TS, ik vind het eigenlijk heel zorgelijk dat jij je op jouw leeftijd zo'n zorgen maakt over de drama's in de wereld. We zitten 'gelukkig' relatief veilig. Praat hier eens over met je ouders, misschien kan je met ze naar de huisats want dit is niet heel gezond voor iemand van 12.

Zo raar is dat toch niet? Er zijn wel meer jongeren die zich toch al betrokken voelen bij de wereld en het nieuws.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 20:03

Ik krijg nogal wat reactie's op mijn reactie, dus ik stop met reageren.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:07

Het is helemaal niet raar dat ts zich zorgen maakt, het wil zeggen dat ts zich al heel vroeg bewust is van haar omgeving. Wat misschien wel helpt ts is om in het heden te leven en niet bezig te zijn met de dag van morgen, dat kan heel veel rust geven in je leven.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:11

Op het maken van je huiswerk na dan :=

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 20:12

Ik wil graag mijn eerdere reactie wegnemen, al is dat niet mogelijk via bokt, maar ik hoop dat er niet meer over gepraat wordt.

Aryana schreef:
Het is helemaal niet raar dat ts zich zorgen maakt, het wil zeggen dat ts zich al heel vroeg bewust is van haar omgeving. Wat misschien wel helpt ts is om in het heden te leven en niet bezig te zijn met de dag van morgen, dat kan heel veel rust geven in je leven.

Ik probeer inderdaad niet teveel het nieuws te volgen, maar op mijn laptop komt het binnen, en de tv staat heel veel aan. Maar ik ga ook wat vaker naar boven nu en dat geeft wel wat meer rust ja.
En dat van dat huiswerk; geen zorgen :+

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:29

Ik had gewild dat ik zo wijs was met 12 jaar :D

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 19:54

Ik hoorde laatst dat ze in Turkije zijn aangekomen. Maar dat is volgens mij ook een redelijk oosters land, ik hoop dat ze niet veel verder komen...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:03

Ik begrijp je angst. Zag laatst een link op fb dat Nederland ook aan de beurt komt en dat dat al gepland is?? Vind het ook zo eng dat er hier in ons land zoveel mensen zijn die achter de IS staan..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:09

hebben we hier nou zulke oogkleppen op in nl?? IS, JIHAD, etc zitten hier al in nl...
er komt eerdaags in den haag namelijk als goed is een grote groep koran mafkezen die hier de wil op willen komen leggen van de koran.
en van t zooitje in den haag mogen ze dat gewoon doen. onder t mom van propaganda :r := _-:( |o

als iedereen vooral oogkleppen op blijft houden zitten we straks verder in de stront dan dat iedereen denkt...
t word allemaal stil gezwegen en weg gekeken door het zooitje ettur daar in den haag, maar ondertussen zitten we al zover in de penarie dat wegkijken langzaam aan niet meer kan.
en als men straks in wil grijpen, is t al te ver en loopt het verschrikkelijk uit de hand

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:12

NathalietjeB schreef:
hebben we hier nou zulke oogkleppen op in nl?? IS, JIHAD, etc zitten hier al in nl...
er komt eerdaags in den haag namelijk als goed is een grote groep koran mafkezen die hier de wil op willen komen leggen van de koran.

als iedereen vooral oogkleppen op blijft houden zitten we straks verder in de stront dan dat iedereen denkt...

Inderdaad.. Die oogkleppen. Mijn hele facebook staat er ook vol mee, zo eng, want dat zijn allemaal 'gewone' moslims waar ik jaren lang mee om ben gegaan..

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 20:17

Geryon schreef:
Ik begrijp je angst. Zag laatst een link op fb dat Nederland ook aan de beurt komt en dat dat al gepland is?? Vind het ook zo eng dat er hier in ons land zoveel mensen zijn die achter de IS staan..

Maar zullen ze Europa wel in komen? We hebben toch zo'n groep, de NAVO ofzoiets?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:21

RedRoses schreef:
Geryon schreef:

Maar zullen ze Europa wel in komen? We hebben toch zo'n groep, de NAVO ofzoiets?

zoals ik al schreef ze zitten allang al in europa ze zitten zelfs hier al in nl...
van de week is de eerste demonstratie van IS/Koran aanhangers in den haag en die komen hier even de regeltjes van de koran opleggen.

maar we blijven heel stoïcijns oogkleppen op houden we blijven vooral weg kijken en we doen alsof er niks aan de hand is..
helemaal het kabinet en het nieuws hebben er hier een handje vol van...
terwijl we over een paar maanden niet meer kunnen weg kijken van wat er gaat gebeuren straks en t is dichterbij dan dat wij allemaal denken.

en nee ik wil niemand bang maken maar dit is de keiharde realiteit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:23

NathalietjeB schreef:
en nee ik wil niemand bang maken maar dit is de keiharde realiteit

you still scared me :=

Begin nu langzamerhand ook wel lichtjes angstig te worden. Ik ga maar even scheikunde samenvatten, even wat afleiding en het moet toch nog gebeuren.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 20:24

Dus jullie denken, dat de mensen die hier in Nederland 'fan' zijn van de IS misschien ook wel nare dingen zullen gaan doen? Bah wat eng zeg. Gelukkig lees ik net dat Turkije de grenzen open heeft voor ze, niet gelukkig voor de Turkse inwoners, maar ik weet vrijwel zeker dat Nederland ze niet zomaar binnen zou Laten....

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:28

Ik heb geen idee of die ook nare dingen gaan doen. Maar dat ze er zijn vind ik al eng genoeg := Vind het ook zeer belachelijk dat die mensen Nederland niet per direct uitgezet worden! Die wil je toch niet in je land hebben? Nederland wordt op die manier met de tijd ook zo'n land vol haat en oorlog!

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:30

ilayda schreef:
Had het net met mijn vriend over dit topic (hij is ook moslim)

Hij zei dat erin de koran staat dat er een hele groep "moslims" zou komen met zwarte vlagen enz enz het zelfde als ISIS en er staat daarbij ook dat de echte moslims zo ver mogelijk bij hun uit de buurt moeten gaan.

Mensen draaien zo veel dingen om, wel jammer want de Islam word er slecht op aangekeken wat eigenlijk ook niet gek is als je alleen maar zulke berichten voor bij ziet komen

wat ik dan wel mis, is dat de "verlichte"moslims niet tegen hun "broeders"van de IS in opstand komen, of in elk geval hun afkeer tonen en dit ook publiekelijk doen....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:31

Sinds het bericht vanuit Australië dat ze daar mensen aangehouden hebben die willekeurige voorbijgangers in een ISIS-vlag wilde rollen en daarna onthoofden, gewoon puur om de verspreiding van ISIS door de wereld aan te tonen, merk ik aan mezelf dat ik toch wat meer om me heen kijk. Je zult maar net die ene zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:31

RedRoses, jij komt toch ook de grens over? Zij gaan echt niet gekleed in een legerpakkie inchecken op 't vliegveld :') Die kleden zich gewoon als de doorsnee burger en komen zo het land in. Over een visum zeg ik niks want daar weet ik niets van.

Dit denk ik dan.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 20:32

Maar je moet toch je paspoort afgeven bij het vliegveld? Heb zelf nog nooit gevlogen dus dat weet ik niet haha