Waar besparen jullie op buiten de paarden om?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 16:59

Ik bespaar ook op alles, behalve op verzorging en onderhoud van de paarden :D
Boodschappen wordt op bespaard ( 1x per week Aldi voor 30euro ), maak alles altijd zelf klaar...geen etentjes, geen afhaaldingen, geen vooraf bereide gerechten ...
Verwarming enkel in de ruimtes waar het echt nodig is en 's nachts heel weinig...heeft mij al heel veel euries opgeleverd tegenover vroeger :)
Kledij koop ik haast nooit de laatste jaren, heb hier nog meer dan genoeg in mijn kast hangen om niet bloot over straat te hoeven ;)
Diesel tanken enkel waar het het goedkoopst is.
Gsm abo van 12 euro
Ik woon in een heel oud boerderijtje, zonder enige vorm van luxe...wel paardjes aan huis.
Ben waarschijnlijk nog een heel aantal zaken vergeten, maar dankzij mijn '' systeem '' kan ik x aantal uren per week minder werken, wat mij meer tijd oplevert om met mijn paardjes rond te hobbelen...

Edit; ik bespaar eigenlijk wel een ietsje op de paarden :o ... en dan met name krijgen ze de laatste jaren wat minder voer...heb altijd te dikke paarden gehad, met alle nare gevolgen vandien :( ... dus nu wordt er toch behoorlijk minder gevoederd = minder kosten = veel gezondere paarden = geen DA kosten meer ! ;)
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 10-10-14 17:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:03

Digitenne in plaats van kabel, want ik ben toch weinig thuis en kijk niet veel tv.
Eens in de paar weken een kar vol laden bij de Lidl en alleen de kleine boodschappen tussendoor bij de AH of het moet een goede aanbieding zijn.
Groente en fruit komt van de markt.
Auto niet naar de wasstraat, maar zelf wassen (heb een grote tas vol flessen carwash gekregen, die nog lang niet op is.).
Ik heb geen wasdroger (geen ruimte voor), maar hang kleding aan de waslijn te drogen.
Tanken bij de tango op donderdag.
Geen loterijen en geen tijdschrift-, en krantenabonnementen.
Rijbroeken komen voordelig bij de ruitersportoutlet in de buurt vandaan en verder ging ik toch al niet mee met de mode en doe ik niet aan stapels dekjes of setjes.
Telefoon is sim-only en gedowngrade naar 13 euro per maand.
Vaste telefoon gaat via voip, dus ook nauwelijks kosten.
Elk jaar overstappen van energieleverancier, dat scheelt enorm.

Voeding, verzorging en medicatie voor de dieren, daar bezuinig ik echt niet op en die krijgen zeer regelmatig een extraatje.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:23

boeflover schreef:
Zo koop ik voor onze kat een zak voer van 10 kg. Hij doet hier zeker 4 a 5 maanden mee! En zelfs na zo'n periode zijn de brokjes nog net zo vers en knapperig als de nieuwe zak die erbij gaat!
(En voor je denkt dat mijn kat ondervoed is, hij weegt 7,5 kg... :Y) )

Ik doe ong 5-6 maanden met een zak van 10kg (Hill's) voor 2 katten van samen ong 7kg.
Als ik het kitten (bijna 6 maanden oud en 3,4kg) laat eten wat ze wil ben ik er overigens in 3 maanden wel doorheen en is de kleine kogelrond. :+
Daarnaast krijgen ze 5x per week een portie KVV, meestal Smuldier kip à €0,63 per bakje waar ik ong 2 weken mee doe.

Verder doe ik mijn boodschappen zoveel mogelijk bij Aldi en Lidl en aanvullend bij Plus oid.
dingen als schoonmaakmiddelen, toiletartikelen etc haal ik bij Action en meteen een klein voorraadje zodat ik niet maandelijks terug hoef.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:45

Leeuwnie schreef:
Lestria schreef:
Besparen jullie omdat het noodzakelijk is of omdat je het zonde vindt om extra geld uit te geven als het niet nodig is?

Dat laatste. Ik spaar liever geld zodat ik veel zekerheid heb of veel leuke extraatjes kan doen, dan dat ik het over de balk gooi en uiteindelijk minder kan!

Dus ik geef mezelf boodschappengeld (350 euro per maand, gezin met 1 jong kind (luiers!!) en 2 deeltijd tieners). Geen sapjes/cola door de week, en ik kook zo puur natuur mogelijk. Maar wel veel groenten en fruit. En ook wel een koekje/snoepje/chipje op zijn tijd).

Verder kritisch kijken naar tv/abonnementen/verzekeringen elk jaar.

Ik heb - lekker tegenstrijdig - wel 4 loten van de postcodeloterij hahaha. Kost me 50 euro per maand. En ik doe ook mee aan de vriendenloterij. Bij elkaar heeeeel veel geld per maand. Hahaha. Vindt mijn man ont-zet-tend STOM, maar ja... Ik durf nu niet meer op te zeggen... Want stel.... De postcodekanjer.... Hahahahaha :')

Maar goed. Ik spaar dus ook veel.

Met twee loten van de postcodeloterij valt er ook veel geld te verdienen bij de kanjer, bespaar je toch 300 euro per jaar.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:51

Paddenpad schreef:
Ik heb de staatsloterij opgezegd, bespaar ik 30,- per maand mee, en die gaat hier toch nooit vallen.
Heb een Parka winterjas gekocht voor van de winter op stal voor maar liefst 10,-
en er is nog iets wat ik moet laten en waarmee ik heel veel centjes kan besparen per maand en dat is ROKEN!! |o

Eigen paard verkocht vorig jaar en nu een bijrijdpaard die ik drie dagen in de week doe voor af en toe een zak wortelen of appels.
Dit jaar overgestapt van VGZ naar OHRA, ben ik net zoveel kwijt maar heb extra tandarts verzekering tot 500,=.

En ik zit nog even te bedenken betreft opzeggen ANWB lidmaatschap en over te stappen naar een goedkopere autopech service, was laatst bij Kassa, denk dat ik die ook ga onderbrengen bij de OHRA.

Bij het boodschappen doen kijk ik goed en vergelijk prijzen, ook voor tanken ben ik nu overgestapt van Shell naar Avia omdat je dan en punten spaart en meteen 2.5 cent korting krijgt per liter.

Ook bij de Emte hebben ze nu een actie dat je meteen korting krijgt aan de kassa wanneer je van hun een fijnproeverspasje hebt.

De kachel gaat hier pas aan wanneer het echt vriest en anders een fleece trui en dekentje, kaarsjes aan. Heeft me vorig jaar 600,= opgebracht.

Zorgen dat je optijd alles betaald zodat er geen incasso's in de bus vallen met boete's erop,ook in het verkeer opletten dat je geen overtredingen maakt zodat dit onnodig geld kost.

Ik heb overigens ook geen vaatwasser of wasdroger en sommige bovenkleding was ik met de hand.

Bij het doortrekken van de toilet let ik op de hoeveelheid water en breek het spoelen eerder af vind het verspilling om 20 liter water door het riool te laten gaan wanneer ik alleen een plasje gedaan heb, behalve bij de grote boodschap dan. :D

S Avonds heb ik één lampje aan en geurkaarsen in de woonkamer en het lampje van de afzuigkap in de keuken.

Hopelijk krijgen we dit jaar weer een zachte winter zodat de verwarming niet hoger dan 18-20 graden hoeft, heb wel de voorkant(koude kant) van mijn appartement bewerkt met isolatie en dubbele beglazing en tochtstrips rondom.

2-3x per week ga ik bij mijn broer en schoonzus eten wanneer ik van de paarden terugkom( op hun verzoek), zit namelijk op de route.

Ik heb een prepaid telefoon en bel weinig, van ziggo heb ik het goedkoopste abonnement voor tv en internet want een huistelefoon heb ik niet nodig, alles gaat toch via internet of mobiel tegenwoordig.

Nu alleen dat roken nog, dat is mijn grootste kostenpost van ongeveer 20,= per week en is echt zonde van het geld, dus daar moet ik maar eens iets aan gaan doen op korte termijn!! :7

Wanneer ik verse soep, macaroni of nasi maak dan gaat het overige de diepvries in.

nynke55

Re: Waar besparen jullie op buiten de paarden om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 18:34

Dat is dus mijn grootste besparing: van 10 pakjes in de week roken naar e-sigaretten, scheelt 55 euro in een week. Daar kan ik de benzine van mijn eigen autootje van betalen en nog wat sparen.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 18:43

Wij zijn enkel op het eten gaan bezuinigen. We proberen nu met 50,- per week rond te komen voor 2 volwassenen en 2 honden. Voor de rest bezuinigen we nergens op zolang het nog niet nodig is. Beetje leuk leven is ook wel fijn. Las hier iemand die de kachel pas aan doet als het echt vriest, brr ik krijg het al koud bij het idee ;) Onze hondjes vinden de vloerverwarming ook lekker liggen :)

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 18:52

Dusja1 schreef:
Wij zijn enkel op het eten gaan bezuinigen. We proberen nu met 50,- per week rond te komen voor 2 volwassenen en 2 honden. Voor de rest bezuinigen we nergens op zolang het nog niet nodig is. Beetje leuk leven is ook wel fijn. Las hier iemand die de kachel pas aan doet als het echt vriest, brr ik krijg het al koud bij het idee ;) Onze hondjes vinden de vloerverwarming ook lekker liggen :)

Ja dat was ik van de kachel.
Ik wil er maar mee zeggen dat je wanneer het 10 graden is buiten je niet meteen de kachel hoeft aan te steken, geurkaarsjes en eten koken warmen ook al een aantal graden op en verdrijven de kooklucht,een fleecevest doet wonderen.

Dan erbij zit ik niet heel de avond stil op de bank,maar is er binnen genoeg te doen dan alleen tv kijken of op facebook zitten, nu op dit moment staat bij mij de deur van het balkon wagenwijd open en ik zit in een shirt met lange mouwen, dus misschien ben ik ook wel een warmbloed?! :D

Wanneer ik nu bij een schoonzusje van me zou binnenstappen dan staat de verwarming al over de 20 graden en breekt het zweet je uit, swinters heeft ze gewoon standaard de kachel op 25 graden, nou sorry dat vind ik echt overdreven.

En wat de honden betreft, die hebben een vacht en is bij de kachel liggen niet gezond, meer beweging wel, dus als je het koud hebt kun je ook met de honden een half uurtje gaan wandelen, zekers te weten dat jullie het warm hebben bij thuiskomst en geen behoefte aan een vloerverwarming. :)*

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 18:56

Wij besparen vooral op het karton en plastic. 1 keer per maand halen ze het karton en plastic op, dat bespaard ons ook weer wat geld aangezien het hier per kilo gaat. En het glas gaat rechtstreeks naar de glasbak toe. Ook hebben wij bijna nooit de verwarming aan en hebben wij een kachel met hout. We hebben ook kippen thuis die ons van gratis eieren voorzien, we kopen veel groente op de markt en vlees kopen we vaker in de aanbieding en maken we kleinere porties van.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:58

betadine schreef:
Ragdollcat. Als morgen mijn paard geopereert moet worden dan haal ik dat bedrag wel van mijn spaargeld. Vind het leuk voor jou dat je zo kunt leven, maar als ik niet bespaar op enkele dingen dan kom ik gewoon maandelijks niet toe.
Bedoel je nu dat paarden enkel voor mensen zijn dat goed verdienen ? Ik heb paarden omdat ik ook denk van ik leef maar 1x, maar door op sommige dingen te besparen is het toch allemaal wel een stukje haalbaarder.
Besparen wilt echt niet zeggen dat je arm bent. Ik zie het eerder als een soort compromis om toch te kunnen doen wat je graag doet zonder schulden te hebben of heel je maandloon te vergooien aan dingen die je eigenlijk wel kunt missen.

Ik zei toch men moet zelf weten waar het zich goed bij voelt, door zichzelf te kort te doen om een paard alles te kunnen geven wat het nodig heeft. Dat is ook ware liefde naar het paard toe.

Men moet gewoon doen wat het graag wilt en het ervoor over hebben.

Maar je moet jezelf niet vergeten, je moet het zelf ook leuk en comfortabel hebben in het leven.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 19:06

Onze grootste bezuiniging is toch wel alles bij 1 maatschappij verzekeren. Scheelt ons 80 euro per maand.

Daarnaast minder vlees verwerken in gerechten. En slimmer boodschappen doen (geen kant en klare groente mixen maar zelf alles snijden bijv.)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 01:54

Ik ga bezuinigen door over te stappen naar een andere dierenartspraktijk voor mijn katten.
Heb er 1 op het oog die goed is én de helft goedkoper is dan de huidige, scheelt me gewoon zo'n €70,- à €120,- bij de sterilisatie (de huidige rekent minimaal €150,- maar dan moet het niet uitlopen oid, dan ga je hard naar de €200,- :=)
Kan dus bij wijze van spreken beide katten laten steriliseren voor ong hetzelfde bedrag als wat ik voor 1 kat kwijt zou zijn bij de huidige praktijk. :oo
De nieuwe praktijk wel verder dan de huidige, maar met de fiets nog goed te doen en met de bus ben ik mss 10 minuten onderweg (incl lopen naar de bus).

Verder doe ik dus veel boodschappen bij Aldi en Lidl, haal ik alleen dat wat ik echt nodig heb en wat niet bij 1 van die 2 verkrijgbaar bij is een andere supermarkt (meestal Plus) en ik kook meestal grotere hoeveelheden en vries het per portie in.
Zo heb ik nu iets van 10 zakken goedgevulde soep in de vriezer liggen, hoef ik enkel nog iets van brood bij te halen en ik heb een complete maaltijd, heerlijk voor de zondag ofzo.
Ook haal ik extra groenten als er aanbiedingen zijn, deze verdeel ik in porties en vries ik in, evt blancheer ik het even van te voren, idem voor vlees en aardappelschijfjes etc.
Altijd grotere verpakkingen halen, scheelt ook een hoop als je naar de kiloprijzen kijkt.
Vlees per stuk/portie verpakken, dingen als drumsticks, vissticks enzo per een bepaalde hoeveelheid (bijv 2 drumsticks per portie).
Zo kan ik gewoon complete maaltijden uit de vriezer halen, wat me ook weer geld scheelt én ik kan behoorlijk variëren zonder dat er veel ruimte in beslag wordt genomen op mijn voorraadplank.
Ook bijv pizza, 3 voor *bedrag* sla ik vaak in, of kant en klare maaltijden, altijd makkelijk als je een offday hebt oid.

Melk drink ik niet, dus als ik het eens koop is het voor in de pannenkoeken, brinta of lasagne oid.
Daar haal ik dus de houdbare versie van, is geloof ik €0,65 per liter bij Plus en kan gewoon de voorraadkast in.
Soms maak ik meteen 2-3 ovenschotels met wraps, die verpak ik per stuk en gaan dan ook de vriezer in.
Het voordeel van die maaltijden is dat je altijd wat achter de hand hebt als er onverwachte eters zijn, wanneer je ziek bent oid ben je minder afhankelijk van een ander want je hebt al veel in huis en je hoeft niet telkens te koken, wat ik persoonlijk erg demotiverend vind omdat het alleen voor mijzelf is.
Ook bespaard het me veel afval en dagen achter elkaar hetzelfde eten.
Brood heb ik ook altijd wel op voorraad, zodra er nog ong een halfje in de vriezer ligt haal ik nieuw bij (meestal 2e voor de helft vd prijs dus ong €1,60 voor 2 hele broden).

Ik heb overigens zelden A-merken in huis, B of C-merken zijn ook prima, enkel bij de C-merken even kijken of het ook daadwerkelijk goed te doen is, de paprikachips van AH Basic is bijv zo zout dat je je meteen klem zuipt. :+
Terwijl de chickenwings (in het vriesvak) weer erg lekker zijn. :j
Pasta en rijst proef ik zelf geen verschil tussen de verschillende merken dus die haal ik gewoon het goedkoopst, als je veel rijst eet is zo'n grote zak overigens wel een aanrader, dan heb je 5 of 10kg voor een schappelijk prijsje. :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 04:43

klinkt heel simpel maar voor de 'jeugd' van tegenwoordig zo lastig..

niet bellen maar gewoon even ergens heenlopen (men belt tegenwoordig zelfs met de buren verdorie).

ik ben opgevoed met 'telefoon' gebruik je voor nood en als je echt iets moet bespreken.. hooguit dat je met een verjaardag even wat meer tijd gebruikt.

ik heb zelf een ah mobieltje met prepaid.. Goedkoopste is gewoon een mobiel met tegoed te kopen en die te registreren.. dan krijg je namelijk meer beltegoed als wanneer je beltegoed koopt.. maar goed, gehecht aan mijn toestel.. dus dat doe ik niet..

ik moet vaak al moeite doen om mijn bonus op te krijgen (je krijgt 2x het bedrag.. 1x gekocht en hetzelfde als bonus).. dus eens in de zoveel tijd laden we die van mijn vriend niet op en bellen we die van mij weer eens leeg..

zolang je niet continue met bedrijven aan de lijn wilt hangen (die bel je gewoon vanaf je werk lol), kom je met veel minder dan een tientje per maand uit merk ik.. zelfs nu ik het afgelopen half jaar wat meer heb moeten bellen en ook veroordeeld was tot het bellen met instanties ben ik nog steeds goedkoper uit dan de meesten..

gebruik mail iets meer.. installeer skype op je pc en leg de mobiel wat vaker neer.. scheelt behoorlijk

daarnaast kook ik minimaal 2x per week grote eenpans gerechten (stoofschotel of maaltijdsoep, rijst etc, maceroni.. en vriezer zeker zo'n 6 porties in.. eens in de zoveel tijd doe ik geen boodschappen en eten we ruimte in de vriezer voor de volgende ronde

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:47

bigone schreef:
Leeuwnie schreef:

Dat laatste. Ik spaar liever geld zodat ik veel zekerheid heb of veel leuke extraatjes kan doen, dan dat ik het over de balk gooi en uiteindelijk minder kan!

Dus ik geef mezelf boodschappengeld (350 euro per maand, gezin met 1 jong kind (luiers!!) en 2 deeltijd tieners). Geen sapjes/cola door de week, en ik kook zo puur natuur mogelijk. Maar wel veel groenten en fruit. En ook wel een koekje/snoepje/chipje op zijn tijd).

Verder kritisch kijken naar tv/abonnementen/verzekeringen elk jaar.

Ik heb - lekker tegenstrijdig - wel 4 loten van de postcodeloterij hahaha. Kost me 50 euro per maand. En ik doe ook mee aan de vriendenloterij. Bij elkaar heeeeel veel geld per maand. Hahaha. Vindt mijn man ont-zet-tend STOM, maar ja... Ik durf nu niet meer op te zeggen... Want stel.... De postcodekanjer.... Hahahahaha :')

Maar goed. Ik spaar dus ook veel.

Met twee loten van de postcodeloterij valt er ook veel geld te verdienen bij de kanjer, bespaar je toch 300 euro per jaar.

Helemaal waar! Maar om de een of andere reden ben ik toch zo bijgelovig dat ik het níet aandurf! Misschien dat mijn vriend stiekem achter mijn rug om maar moet gaan opzeggen.... Want ik ben t echt wel met hem eens: t kost verrekte veel geld!
(En ja, je wint wel eens een bak ijs. Maar voor dat geld kan ik elke week wel 5 bakken halen :') )

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 00:38

Wij zijn gestopt met roken. Scheelt enorm veel geld.
En elke week boodschappen doen ipv 2-3 keer per week. Van te voren een weekmenu vaststellen aan de hand van de aanbiedingen en als er bijv. kipfilet of gehakt in de aanbieding is dit meteen groots inkopen en invriezen.
Ook maak ik min. 1x per week recepten als lasagna of macaroni iets waar je dus altijd teveel van maakt, wij zijn met z'n 2en en ik werk in de zorg, onregelmatig. Zo heeft ook vriendjelief elke dag een gezonde maaltijd.
We eten niet elke dag vlees. Een keer een uitsmijter of soep met broodjes kan ook prima. :j
Badschuim enz. kopen in de aanbieding of bij de action.

En ook op de katten bezuinigen we. Uiteraard gaan ze naar de dierenarts als het nodig is. Maar het voer mengen we. Goedkopere supermarktvoer met duurder voer. Wij voeren Iams en haal dit via zooplus. Scheelt weer.
Bepaalde behandelingen zoals gebitsbehandelingen zijn in bepaalde maanden goedkoper.

Heb geen eigen paard, maar wel een verzorgpony. Ook daar haal ik wel eens wat voor. Maar ook 2e hands.

Verder staan hier goede tips tussen en ben ik me bewust dat we toch al aardig opweg zijn met het zo min mogelijk geld verspillen. :D

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:34

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:58

Ik probeer ook op te letten. Ik werk ook onregelmatige diensten, eet dan wel weer op mijn werk mee.
Als ik wat oplet dan kunnen wij voor €75,00 per week (4 personen) boodschappen doen.
Je kan hier gewoon bij de boer vlees halen of koopt samen met iemand een varken en laat hem slachten, je krijgt het dan in panklare stukjes weer terug. Dit is goedkoper als in de winkel, het is alleen wel veel.
Shampoo en crèmespoeling koop ik niet meer (niet voor mij zelf, was wel een grootverbruiker) Ik was mijn haren nu met zeep en spoel het na met azijn. Kattenvoer (RC) en paardenvoer (Marstall) bestel ik bij Zooplus.de (woon in Duitsland) Deze is goedkoper als in de winkel en ik hoef er niet heen te rijden.
We hebben twee watermeters de watermeter buiten hoeven we geen belasting over te betalen.

Verder hebben we 4 ibc tanks voor regenwater staan. Het water is hier vrij duur dus dat is een behoorlijke besparing. Ons huis is goed geïsoleerd, de kachel hoeft nog niet aan dit spaart op jaarbasis enorm veel stookolie (we hebben geen gasaansluiting)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 04:28

Ufurio4e schreef:

ik zal de website eens bekijken, heb weleens de reclame gezien.

We hebben alles ook bij 1 maatschappij verzekerd.
En gaan tussendoor ook wat vaker boodschappen doen bij Bv de aldi.
Scheelt soms wel de helft dan bij een andere supermarkt!

Het huis is vorig jaar beter geïsoleerd en een zonneboiler op het dak. Ook Door de zachte winter kregen we geld terug, alleen ons maand bedrag is wel omhoog gezet door nuon.....Snap dat niet.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 07:21

Wij zijn ook aan het besparen omdat we moeten. (man gaat dik 600 euro per maand in loon achteruit)
Wij deden eerst onze boodschappen bij de ah en nu gaan we naar de liddle en jumbo.
Waar we eerst boodschappen deden voor 3 a 400 euro zijn we nu klaar met 200 euro (grote boodschappen per maand) daarnaast halen we alleen vers ernaast zoals brood fruit en dergelijk.
We hebben alle abbos opgezegd, zoals krant en tijdschriften, we hebben elk nog een tijdschrift.
We hebben net onze hypotheek weer voor 10 jaar laten vastzetten en besparen daar nu per maand al 140 euro mee.
Gas en licht zo laag mogelijk gemaakt, en ons huistelefoonabbo opgezegd want daar belden we al nooit mee. We gaan niet meer uiteten (eerst bijna wel wekelijks en bestellen we geen eten meer. Alles zelf maken en ook geen snackbar meer alleen daar op besparen we al heel veel geld. En zo zullen er vast nog meer dingen zijn waar we op besparen maar het is ong zo'n 400 euro wat we ons per maand besparen nou

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 07:21

linnie050 schreef:
Ufurio4e schreef:

ik zal de website eens bekijken, heb weleens de reclame gezien.

We hebben alles ook bij 1 maatschappij verzekerd.
En gaan tussendoor ook wat vaker boodschappen doen bij Bv de aldi.
Scheelt soms wel de helft dan bij een andere supermarkt!

Het huis is vorig jaar beter geïsoleerd en een zonneboiler op het dak. Ook Door de zachte winter kregen we geld terug, alleen ons maand bedrag is wel omhoog gezet door nuon.....Snap dat niet.

Dat maand bedrag kan je zelf veranderen hoor op mijn nuon. Ze zetten het ook weleens te laag namelijk. Ik heb hem zelf omhoog gedaan omdat ik bij moest betalen vorig jaar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 08:28

Ik rook niet, drink niet, ga niet uit... Koop niet extreem veel kleding. Geen duur abbo.
En sparen lukt nog niet. -O-

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:39

Even een dikke schop voor dit topic, omdat het hier beter past dan in het besparen op boodschappen topic. :)

Ik heb net KPN gebeld dat ik nu ons jaarcontract voor alles-ìn-1 afloopt wel een nieuw jaarcontract wil hebben met een ietsje ander pakket, maar dat ik het niet eerlijk vind dat nieuwe klanten daar korting op krijgen en ik als bestaande klant niet. Meneer even kijken in zijn systeem wat hij kon doen en ja hoor hij kon mij dit jaarcontract op dezelfde voorwaarden aanbieden als nieuwe klanten dus OOK de korting haha. Gaan we straks van 45 M/b naar 80 M/b internetsnelheid tegen hetzelfde bedrag als we nu betaalden én krijgen daar ook nog 6 maanden 10 euro per maand korting op. En dat alles dankzij 1 telefoontje naar hun ==gratis== nummer

Goede bespaaractie toch? :D

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:24

Wat een leuk topic.

Ik haal vaak verse groente bij de lidl die snij ik kort wortels en ui men ik dan ook bij elkaar voor wortel stam pot ook altijd paar potjes groente mee per keer als ik in de winkel kom.
Zo krijg ik een mooi vooraadje en het bederft niet vlees ook veel met 35% korting en ook andere dingen met korting veel aanbiedingen ik heb weleens met 2 volle kratten heineken 5km gefietst pff wat een eind zeg zon gewicht aan je stuur met tas er omheen auto laten staan veel fietsen.
Geen telefoon abonnement alles wel op glasvezel.
Geen dure kleren niet uit eten is niet mijn ding.
Geen dure luxe apparaten zoals wasdroger of vaatwasser geen smart pfone is zo iets.
Ik rook en drink niet en shoppen online of in de stad ook bijna nooit meer reden de euro is zo duur.
Niet naar de snackbar en eigen risico zorgverzekering zo hoog mogelijk.
Ik ga bovendien ook nooit uit en koop veel paarden spullen in de opruiming.

Op de paarden.

Onze paarden eten geen brokken reden zijn te dik.
We hebben 2 grote paarden en 10 pony´s per maand 5 builen kuil gras.
Va zelden nodig omdat we een grote stal apotheek hebben.
Hoefsmid heb zelf een kapcursus gedaan dus doe ik ook zelf.
Heb bij de paarden alleen voer kosten en onderhoud van het tuig en het terrein etc.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:01

ff offtopic:
Loveskary: je paarden krijgen geen brokken want ze zijn te dik, maar ze krijgen wel kuilgras. Als iets paarden dik maakt is het wel kuilgras. Bovendien; als paarden dik zijn wil dat niet zeggen dat je dan dus niks bij hoeft te voeren, want net zoals mensen met overgewicht komen zij vaak belangrijke voedingsstoffen tekort. Mijn Tinker is ook te dik, maar die krijgt dus wel een mineralen- en vitaminenkorrel bij. 100 gram per dag.

On topic:
Ik had al eerder gereageerd in dit topic, dus er is niet veel veranderd. Mijn eigen risico staat op zijn hoogst, mijn sim only abonnement op zijn laagst (Simyo, dus kan ik kosteloos maandelijks wijzigen als ik dat zou willen) en ik koop voor mezelf alleen dingen die ik echt nodig heb. Dus alleen kleding en schoenen als de oude versleten zijn. Niet dat ik er als een sloddervos bij loop hoor, dat gaat mij ook te ver. Zo heb ik twee weken geleden nog net nieuwe winterschoenen gehaald bij de Schoenenreus, en ik spaar hun zegels. En nou is de Schoenenreus failliet en heb ik dus jaren voor niks gespaard. :')

Verder staat mijn paard op de wachtlijst voor een andere goedkopere pensionstal, zonder daarbij in te leveren in kwaliteit voor mijn paard. Dus dan geen binnenbak meer, maar nog steeds 24/7 buiten in een groep met ruwvoer.