Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Sja, ik eet geen vlees, dus zou proberen om zo lang mogelijk van het groen te leven.. Op het moment zijn er zat appels, frambozen, bramen, vlierbessen en brandnetels te vinden in het bosen een heel veld voedermais om ons huis
Mioux schreef:Er staat hier altijd wel genoeg eten en drinken in huis en in onze koelkast en vriezer in huis, en in de schuur hebben we nog een voorraad in de vriezer en koelkast.
8nnemiek schreef:Mioux schreef:Er staat hier altijd wel genoeg eten en drinken in huis en in onze koelkast en vriezer in huis, en in de schuur hebben we nog een voorraad in de vriezer en koelkast.
Maar een vriezer is binnen een dag ontdooit, en ontdooit eten gaat enorm snel rotten, of heb je wel een noodstroomvoorziening?
SAKKIA schreef:Ik ben niet echt voorbereid, maar wij hebben best veel voedsel in huis om ons een poosje te redden. Ook voor de dieren. Water hebben we ook altijd in flessen, onze zaklamp werkt op zonne energie. Wij hebben denk ik 100 aanstekers in huis liggen dus die waxinekaarsjes komen ook wel aan. Water kun je ook koken op het voor wat we dan stoken op de buitenkachel.
Douchen kan dan natuurlijk ook niet mee, na ja jammer dan, dan maar met een emmer en wat zeep, wel zuinig met water natuurlijk. Zeep e.d. hebben we ook voldoende in huis om ons maanden mee te redden, net als tandpasta e.d.
Maar ik denk dat als er een echte ramp gebeurd je niet denkt: Goh ik meur toch vreselijk uit mijn giegeltje, ik ga eerst eens mijn tandenpoetsen. Volgens mij ben je dan vooral bezig met redden wat er te redden valt.
8nnemiek schreef:Mioux schreef:Er staat hier altijd wel genoeg eten en drinken in huis en in onze koelkast en vriezer in huis, en in de schuur hebben we nog een voorraad in de vriezer en koelkast.
Maar een vriezer is binnen een dag ontdooit, en ontdooit eten gaat enorm snel rotten, of heb je wel een noodstroomvoorziening?
safina schreef:meikemarieke schreef:Mocht er nou binnenkort echt een ramp plaatsvinden, zijn jullie allemaal van harte welkom om bij ons te komen bivakkeren
Nooit echt over nagedacht, tot ik dit topic las en besef dat wij ons wel redden.
Huis kan volledig warm gestookt worden op houtkachels (en we hebben een bos bij huis), een beste moestuin, boomgaard, kippen voor het dagelijkse eitje en 100 koeien voor melk en eventueel vlees. Water halen wij zelf uit de grond en de kelder en vriezer zitten vol met de oogst van afgelopen tijd.
Moet goedkomen dus!
Ik weet niet of ik kom hoor. Dan mogen we allemaal helpen met het handmatig melken van die koeien omdat er geen stroom meer is zeker? En ook met voeren als de diesel voor de trekker op is....En hoe lang hou je de vriezer koud zonder stroom?