Oude(re) mensen op facebook, wat is dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:41

De moeder van een scharrel die ik ooit had zat ook op Facebook. Na een date bij hem thuis had ze me gelijk toegevoegd, en vervolgens kreeg ik onder ELKE status reacties :+
Geniaal ook, een of andere foto in het bos gemaakt van een eekhoorntje met mijn mobiel, super bewogen en leek nergens op, schreef ze eronder 'wat een mooie foto wat kun je toch goed foto's maken zeg'.
:')

Toen was het nog leuk maar op een gegeven moment vond ik het echt vervelend. Ik kon niets meer plaatsen zonder verhalen van haar eronder.

ElineR

Re: Oude(re) mensen op facebook, wat is dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:43

Opa van een vriendin zat geïrriteerd op het computerscherm te tikken omdat de touch-screen het niet deed :').

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:04

Deetjeeuh schreef:
Hahahha Lizet! Geweldig! :') En wat reageerde je moeder erop?

Verbaasd, gewoon ja en amen zeggen.
Dat mens mag ons toch al niet. :')

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:23

Elinex304 schreef:
Opa van een vriendin zat geïrriteerd op het computerscherm te tikken omdat de touch-screen het niet deed :').

Ah, dat vind ik schattig.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 01:26

lizet_lara schreef:
Mijn oma ook, vreselijk

'Er is zo rustig op je Facebook, heb je dan eindelijk een baan gevonden?'

'Hoe ging je wedstrijd? Het zal wel niet goed gegaan zijn, er staat niks op Facebook'

'Waarom zo veel paarden foto's? '

'Waarom like je mm status niet? '

Ik word facebook gestalkt door mn oma :') ze belt mijn moeder er voor om dat te bespreken.
Ik heb haar ontvriend, boos dat ze was :o
Ik moest meteen weer vrienden worden, dat ik bij zijn van mijn hele familie :')

VRESELIJK

Raap me op!!! :') :')

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 01:41

Hahaha oude mensen op fb begin er niet over. De oma van een vriendin van mij, haar ouders zijn een jaar geleden gescheiden. Voor de man kwam dat heel onrverwacht, hele toestand. Van de week waren ze weer vrienden op fb geworden ( haar gescheiden ouders dus ). Vrouw heeft al lang een nieuwe vriend en leven. Plaatst haar moeder, zijn exschoonmoeder dus: Misschien kan er weer wat opbloeien.
Hij was over de zeik kan ik je vertellen. :')

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 01:55

Ouderen en facebook, zo geen goede combi :')
Mijn oma had laatst facebook aangemaakt, leuk hoor. Maar ik heb spijt dat ik haar als vriend heb toegevoegd :+ Op elke post reageert ze en ook als ik nieuwe fb vrienden heb gaat ze roepen van "fijne vriendschap toegewenst", terwijl ze de andere persoon totaal niet kent. Erg lief bedoeld, maar eh, best awkward. Wat moet die ene nieuwe vriend wel niet denken dan :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 02:52

Mijn moeder zit ook op facebook... Soms denk ik er aan haar te ontvrienden :')

En wat ik ook altijd fijn is... Ze speelt op mijn facebook spelletjes, zodat ze op haar account levens krijgt ofzo. Maar dan plaatst ze ook vanalles op mijn tijdlijn, gewoon omdat ze vergeet dat ze op mijn account zit en het teveel moeite is dat even te controleren.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 02:58

Ik zal als Oma maar even reageren :D

Tja, ik ben zo'n hippe Oma, onlangs voorzichtig begonnen met FaceBook op mijn Iphone. _/-\o_
Durf er (nog) niet veel te plaatsten omdat ik niet weet hoe ik zo veilig mogelijk kan FaceBooken, tips hiervoor zijn natuurlijk van harte welkom.

Ik heb mijn man en kinderen niet als "vriendjes", die zie ik in het dagelijks leven elke dag.
Sterker nog... gezien mijn humor willen ze mij niet eens als vriendje. :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 04:48

Emmaa_ schreef:
Ik zit in een "Gratis af te halen in Utrecht en omgeving" groep en daar is ook onder elk topic eigenlijk wel ruzie := Echt ongelofelijk kinderachtig. Laatst was er een studentenhuis dat vroeg om een kitten. Misschien was het wel ongevraagd advies, dat ik zei dat het misschien geen super geweldig idee was om een jonge kitten net uit een nestje te nemen in een studentenhuis in de binnenstad, maar ik vond dat ik het nou niet echt slecht had verwoord ofzo. Gelijk iedereen er bovenop, een of ander wijf begon over dat zo'n verschrikkelijk k*nkerwijf was en zo'n trut en dat ik m'n bek moest houden. Heb echt nog nooit zoiets meegemaakt _O-

Het leed dat 'Gratis ophalen in Utrecht en omgeving' heet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:32

_flo_ schreef:
Ik zal als Oma maar even reageren :D

Tja, ik ben zo'n hippe Oma, onlangs voorzichtig begonnen met FaceBook op mijn Iphone. _/-\o_
Durf er (nog) niet veel te plaatsten omdat ik niet weet hoe ik zo veilig mogelijk kan FaceBooken, tips hiervoor zijn natuurlijk van harte welkom.

Ik heb mijn man en kinderen niet als "vriendjes", die zie ik in het dagelijks leven elke dag.
Sterker nog... gezien mijn humor willen ze mij niet eens als vriendje. :D

Denk dat er genoeg tips in dit topic staan van wat je dus wel en niet moet doen. :D

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:00

Geweldig dit topic :+
Ik lig in een deuk om de post's die voorbijkomen _O-

Toch 'ns vragen of de (klein)kinderen mijn sporadische reactie's ook al als spam ervaren :D

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:58

Hahaha geweldig topic :')

ik krijg regelmatig berichten waar ik helemaal niks van snap van mijn vriend zijn opa. Die slaan dan op een statusupdate die ik 3 weken terug had neergezet. Ik snap er nooit wat van en vraag dan mijn vriend en zijn broer die ze ontcijferen voor Me :')

Of mijn vader, die ineens op facebook heeft staan: in a complicated relationship. Waarna mijn moeder vraagt waarom, en hij vertelt dat het automatisch gaat. Of dat hij rare reacties plaatst waarom dingen op zijn timeline staan. Ja papa, dat zijn vrienden van je, dan krijg je hun posts. Vervolgens is hij boos want dat wil hij niet :')

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 17:14

takkie_muis schreef:
Ik heb mijn moeder haar fb gemaakt , en nu spijt :')

Haha hier ook , op alles reageren wat ik plaats :')

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 17:24

Ik heb voor mijn oma facebook gemaakt. Ze is ziek en kan alleen maar liggen, dus is wat afleiding in de vorm van een tablet fijn :)

En ze stuurt zeker allemaal verhalen altijd, super leuk juist! Ik had m'n site op facebook gezet en kreeg deze reactie erop:
'Dag lieve Berber. Gefeliciteerd met je prachtige site. Opa en ik hopen dat je er heel veel reacties op krijgt. Wij kunnen in ieder geval zeggen dat we een paar " vroege " Berber's hebben. In ieder geval heel veel succes. Opa en Ita'

Vrienden moeten dat maar even accepteren van haar, haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 17:43

XxSultanxX schreef:
takkie_muis schreef:
Ik heb mijn moeder haar fb gemaakt , en nu spijt :')

Haha hier ook , op alles reageren wat ik plaats :')

En alles liken , zit je met je foon op FB naast haar zij enthousiast foto's laten zien , en ik van jo mem ik heb het wel gezien hoor ik heb ook FB :')

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:13

Ik heb zo'n vader :'). Na maandenlang twitter onveilig te hebben gemaakt ging een jaar geleden mijn laatste veilige internethaven er ook aan toen mijn vader 's morgens vroeg toen ik uit bed kwam mij vroeg hoe hij foto's kon uploaden op facebook. Neeeeeeeeeee :'). Ik werd begroet door zeer boze blikken toen mijn zusje die middag thuis kwam.
Vaderlief is onderhand een volleerd facebook-oudje geworden die iedere morgen op facebook plaatst dat moeders aan het werk is, de dochters naar school zijn/rijles hebben/nog in bed liggen te snurken en er is een vaste cirkel mede-oudjes waar hij daar mooi mee over converseert. Er verschijnt bijna wekelijks een stortvloed aan kinderfoto's op mijn tijdlijn met bijbehorend commentaar, regelmatig wordt het notificatie icoontje weer rood omdat vaders gereageerd heeft op een status die ik ruim een week geleden heb geplaatst en dan vaak met een opmerking die helemaal niets te maken heeft met die status of de reacties die er door andere mensen al op gegeven zijn. En dan komt er weer een gedeeld nieuwsbericht voorbij dat nog net op het randje balanceert van wat er wel en niet kan. In zijn twitter fase kreeg ik regelmatig privé berichten dat we de paarden moesten gaan voeren. Hallo, ik zit boven, kom het even zeggen ofzo :'). Hij weet godzijdank nog niet hoe je mensen moet taggen, want dan zijn we helemaal niet meer veilig. En o wee als je iets zegt. Een paar maanden geleden heeft mijn moeder gefotografeerd bij een voorstelling waar ik en mijn zusje in speelde, dus mijn vader kreeg de foto's in handen. Mijn telefoon heeft die ochtend niet stil gestaan, uiteindelijk stonden er ruim 10 foto's van de voorstelling op mijn tijdlijn, inclusief ontzettend rare gezichten ( iedereen die ooit foto's heeft gezien van zichzelf terwijl hij of zij aan het zingen is weet waar ik het over heb :') ) en ongemakkelijke poses. De opmerking "je hoeft niet iedere foto online te zijn alleen maar omdat ik erop sta hoor :')" werd niet gewaardeerd. Gelukkig heeft zijn wrok niet lang geduurd, want vanochtend werd ik wakker van de notificaties dat een hele lading mensen de foto van de eerste keer dat ik op een pony zat er leuk vinden.
Hij bedoeld het goed, dus we laten hem zijn gang maar gaan. Gelukkig is het een zeeman en heeft hij langere periodes geen beschikking tot internet :D.

Mijn opa is weer totaal het tegenovergestelde. Die wil absoluut niet dat er iets over hem op facebook komt. Die kan er echt boos om worden als iemand uit de familie online zet dat hij jarig is, of dat het z'n trouwdag is en we met opa en oma uit eten gaan. Laatst feliciteerde iemand op straat hem met z'n verjaardag, nou dat hebben we geweten: "Dat heeft die en die zeker weer op facebook gezet? Dat hoeft de hele wereld niet over, iedereen kan dat zien."

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:19

Of oudere mensen die samen een account hebben, en dan berichten sturen als; 'Hoi Anja, Gefeliciteerd met je verjaardag, alles goed? liefs Bep en Guus van der Wal'. En dan reageert diegene, en dan komt er weer een reactie terug van hen; 'Hoi Anja, fijn dat alles goed gaat, met ons ook alles goed hoor. Bla bla bla bla. Liefs Bep en Guus van der Wal'. Zovan, je hoeft niet overal hallo en liefs + je naam bij te zetten hoor :+

De namen zijn overigens nep.

Of als iemand iets op Anja's profiel plaatst, zoals een foto met Happy New Year, en dat er dan onbekenden van die persoon op die foto reageren, denkende dat het Anja is die hen dat toewenst :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:23

Ohja mijn tante heeft nu ook Facebook.
Echter kijkt ze er maar 1x per maand ofzo op, gaat naar mijn profiel en liked dan ALLES wat ze nog niet geliked had haha. Vind het wel lief. Als ik ineens 30 meldingen heb weet ik weer hoe laat het is. Of ik ben jarig, en in alle andere gevallen heeft tante Facebook weer gevonden :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:24

Hahaha mijn oma heeft daar ook een handje van. Maar die schrijft op facebook zoals ze een kaartje of privé berichtje zou schrijven.
'Hallo Melissa,
Wat een leuke foto's op jouw facebook met de paardjes.
Je kan wel zien dat je dat echt leuk vind.
Hoe is het daar?
Hier is het lekker weer.
Groetjes opa en oma, en likjes en een poot van Björk.'

(Björk is de hond :'))

Zo heeft zij er ook een handje van om op foto's van een half jaar geleden te reageren, zo'n 100 spelverzoeken op een dag te sturen (en beweren dat ze dat niet doet!), en verkeerde mensen in verkeerde berichten te taggen op facebook. (laat ze nou wel weten hoe ze mensen moet taggen, maar niet weten hoe ze de GOEDE mensen tagd) Zo sta ik dan weer getagd in een bericht dat voor pietje bedoeld is... :')

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:29

Warboel schreef:
Ohja mijn tante heeft nu ook Facebook.
Echter kijkt ze er maar 1x per maand ofzo op, gaat naar mijn profiel en liked dan ALLES wat ze nog niet geliked had haha. Vind het wel lief. Als ik ineens 30 meldingen heb weet ik weer hoe laat het is. Of ik ben jarig, en in alle andere gevallen heeft tante Facebook weer gevonden :D

Precies hetzelfde verhaal hier :D
Alles liked ze, ook mijn deel&win acties enzo, zo lief. En ze heeft als fb naam, de naam van haar hond+achternaam, want dat vind ze leuk *D

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:38

Oh neee, begin er niet over :=
Ik heb ook zo m'n halve familie van boven de 50 op Facebook... M'n tante schrijft onder elke (profiel)foto die ik plaats zo van, "hoe gaat het met je?" en "Hoe gaat het op school?". Agghhh, dat hoor je niet onder een profielfoto te plaatsen! :+ Of m'n vader die van die flauwe grappen schrijft onder m'n statussen. :')

Ach ja, volgensmij is dat zoiets dat bij iedereen wel gebeurd.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:40

En daarom heb ik het vriendschapsverzoek van mijn moeder geweigerd :o

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:43

Ik heb recent mijn vader verwijdert van Facebook :o :=.

Hij had een van mijn docenten toegevoegd op Facebook. Die docent heeft hem ook nog geaccepteerd ook. Terwijl ze elkaar helemaal niet kennen. Mijn pa zegt dat dit heel vreemd is want hij heeft nooit op het profiel van die docent gezeten. Hmmja. :') Hij heeft hem uiteindelijk op verzoek van mij weer ontvriend. :+

Hij had mijn fotografiepagina bij zijn baantjes gezet, hij abonneert zich telkens op mij, waardoor hij van al mijn activiteiten op de hoogte word gebracht per mail. OOK mijn berichtjes op andermans wall. Ik was dit stiekem best een beetje zat want hij hoeft echt niet van alles op de hoogte te blijven, dus toen stelde mijn moeder voor dat ik hem maar moest ontvrienden. En dat heb ik nu gedaan :').

Oude mensen en Facebook, verschrikkelijk. :')

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:47

Ik werk op geriatrie in het ziekenhuis. Voorheen ging het bij patiënten dan ook echt nooit over Facebook, maar tegenwoordig toch regelmatig.
De meeste zijn er echt heel positief over. Omdat ze foto's kunnen kijken en op de hoogte van van alles blijven.
Ze Skypen ook regelmatig. Ik als geriatrie verpleegkundige vindt het wel goed voor de ouderen zelf.
En ach als ik weer een berichtje van een opa of oma van iemand voorbij zie komen vind ik dat vooral lief en leuk geprobeerd. Soms ook hilarisch trouwens.