Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
of hun dus echte vriendinnen waren is de vraag, maar we kwamen wel bij elkaar over de vloer en vertrouwde elkaar. Ik mis het eigenlijk alleen als m'n vriend bijvoorbeeld naar een vriend is en ik dan alleen thuis zit...of als ik bedenk dat als we ooit trouwen en er 0 vriendinnen van mij zullen zijn. Of om af en toe mee te appen of te shoppen. Oke zijn vrienden zijn inmiddels ook mijn vrienden, maar die wonen ook allemaal niet om de hoek. Dit maakt dat als we hun zien we eigenlijk ook altijd met z'n vieren zijn. Daarbij weet ik gewoon niet hoe ik het zou moeten aanpakken? Ik heb te weinig tijd om echt een nieuwe sport te gaan leren in de hoop dat ik iemand vind. Ik loop wel vaak met de hond en kom mensen tegen, maar bijna nooit van mijn leeftijd. Op mijn werk ben ik ook veruit de jongste dus dat helpt ook niet echt. Ik heb weleens een advertentie geplaatst of iemand uit dezelfde plaats samen wilt lopen met de hond, maar nooit een reactie gehad.
xLianneZorro schreef:Meeting lijkt me een leuk en goed idee... Of misschien een lijstje met wie uit elke provincie komt, zodat je zelf contact kan opnemen met iemand uit de buurt als je daar behoefte aan hebt!
xNathaliee schreef:xLianneZorro schreef:Meeting lijkt me een leuk en goed idee... Of misschien een lijstje met wie uit elke provincie komt, zodat je zelf contact kan opnemen met iemand uit de buurt als je daar behoefte aan hebt!
Dat is een goed idee ja gewoon even jezelf kort voorstellen?
Dan begin ik:
Nathalie, 22 jaar. Relatie van 6,5 jaar. Student. Wonend in Haarlem.
Als iedereen gewoon dit lijstje aanvult?
xNathaliee schreef:Hallo allemaal,
De titel klopt niet helemaal maar daar komt het wel op neer. Ik ben enigst kind en heb mezelf altijd alleen moeten vermaken. Op de basisschool vriendjes en vriendinnetjes gemaakt waar ik mee speelde maar ook die gingen een keer naar huis en was ik alleen. Het komt tegenwoordig niet veel meer voor dat er enigst kinderen zijn. Althans in mijn omgeving was ik vaak de enige. Op de middelbare school ook vrienden gemaakt en vrienden verloren. Mijn probleem is dat ik als ik iemand echt mag me helemaal vastklamp aan die persoon. Met het gevolg dat als de vriendschap over gaat ik voor mijn gevoel extra eenzaam ben. Nu, 22 jaar en een vaste relatie van 6,5 jaar, mis ik vrienden om me heen. In al die jaren zijn de vriendschappen vermindert maar ik kan ze nu op 1 hand tellen. En voor de 1 is dat genoeg maar ik heb het liefst mensen om me heen. Naja niet gewoon mensen maar vrienden. Soms zie ik oud klasgenootjes die met hele groepen vrienden naar feesten gaan en denk ik oh dat wil ik ook. Of ik zie een oude vriendin die een vast groepje vriendinnen heeft waar ze leuke dingen mee doet. Ook dat is iets wat ik mis. Een paar meiden die een groepje vormen. Net zoals in de serie Prett Little Liars (sinds ik die serie kijk ben ik het oa ook zo gaan missen).
Is dit een fase? Ik zit op school, loop momenteel stage en dus heb ik het gewoon druk. Ik ben bang dat ik alleen maar ongelukkiger wordt.
Wie heeft dit nog meer (gehad)? Of iemand die tips heeft?
LoveUggs schreef:xNathaliee schreef:Hallo allemaal,
De titel klopt niet helemaal maar daar komt het wel op neer. Ik ben enigst kind en heb mezelf altijd alleen moeten vermaken. Op de basisschool vriendjes en vriendinnetjes gemaakt waar ik mee speelde maar ook die gingen een keer naar huis en was ik alleen. Het komt tegenwoordig niet veel meer voor dat er enigst kinderen zijn. Althans in mijn omgeving was ik vaak de enige. Op de middelbare school ook vrienden gemaakt en vrienden verloren. Mijn probleem is dat ik als ik iemand echt mag me helemaal vastklamp aan die persoon. Met het gevolg dat als de vriendschap over gaat ik voor mijn gevoel extra eenzaam ben. Nu, 22 jaar en een vaste relatie van 6,5 jaar, mis ik vrienden om me heen. In al die jaren zijn de vriendschappen vermindert maar ik kan ze nu op 1 hand tellen. En voor de 1 is dat genoeg maar ik heb het liefst mensen om me heen. Naja niet gewoon mensen maar vrienden. Soms zie ik oud klasgenootjes die met hele groepen vrienden naar feesten gaan en denk ik oh dat wil ik ook. Of ik zie een oude vriendin die een vast groepje vriendinnen heeft waar ze leuke dingen mee doet. Ook dat is iets wat ik mis. Een paar meiden die een groepje vormen. Net zoals in de serie Prett Little Liars (sinds ik die serie kijk ben ik het oa ook zo gaan missen).
Is dit een fase? Ik zit op school, loop momenteel stage en dus heb ik het gewoon druk. Ik ben bang dat ik alleen maar ongelukkiger wordt.
Wie heeft dit nog meer (gehad)? Of iemand die tips heeft?
Ik herken dit heel erg. Ik ben 19, maar veel te veel mee gemaakt. Hierdoor heb ik ook het 'probleem' dat ik me aan mensen vast klamp. Doordat ik heel erg, extreem, gepest ben, was ik al blij als ik 1 vriendin had. Na mijn middelbare school 2 beste vriendinnen overgehouden. Daarnaast in een vriendengroep terecht gekomen, doe eigenlijk niet zo leuk waren. Ben 'uit die groep gestapt', had genoeg mensen om mij heen. Mijn toenmalige vriend had (dacht ik) een leuke groep vrienden waar ik ook zonder hem goed mee omging. Helaas was het tegendeel waar, want de roddels en beledigende opmerkingen gingen achter mijn rug om. Kort daarna ging het erg slecht tussen mij en mijn vriend, en heb ik onze relatie beëindigd. Werd 'opgevangen' door mijn 2 vriendinnen, en een meisje dat ik van stal kende nam me mee naar haar vriendin. Zo belandde ik van de ene groep in de andere. Dit is heel lang heel leuk en gezellig geweest, maar een van de jongens had om de een of andere reden een enorme hekel aan mij, en kon zijn haat voor mij niet aan de kant zetten. Altijd moest hij mij hebben, zelfs nadat ik aangaf dat ik dit mij heel erg aantrok door mijn verleden. De andere jongens gingen met hem mee voor de grap, en probeerden hier wat mee te doen. Lange tijd heb ik het nog uitgehouden, tot de bom echt barstte. Ben uit het groepsgesprek gegaan, en ben niet meer met ze weg geweest. Ik hoop dat dit nog wel eens kan want met de rest heb ik geen problemen.. Nu heb ik eigenlijk enkel nog mijn 2 beste vriendinnen. Had een leuke groep op school, maar moest van de opleiding af, dus ondanks de woorden; we gaan nog wel eens wat leuks doen! Weet ik eigenlijk dat dit niet meer gaat gebeuren.. We wonen daarvoor te veel uit elkaar. Mijn twee beste vriendinnen heb ik even genoeg van, zijn nog te veel irritaties van onze vakantie die bij mij nog spelen. Momenteel werk ik veel, dus heb nog geen last van eenzaamheid, maar dat gaat nog wel komen als de schoolvakantie voorbij is, mijn werk me niet extra meer nodig heeft, iedereen weer naar school is, en ik zonder school of (extra) werk zit...

L_Vie schreef:Overijssel
Lianne, 18, relatie, kapster, woont in Lemele
Noord-Holland
Nathalie, 22 jaar. Relatie van 6,5 jaar. Student. Wonend in Haarlem.
Elize, 28 jaar. Relatie van2 jaar en ondernemer. Woont in Anna Paulowna
Kelly, 20 jaar, geen relatie, studente op de Pabo. Woont in Anna Paulowna
Gerlderland
Lisa, 21 jaar, relatie, woonbegeleidster, nabij Harderwijk