Een leven zonder vrienden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne25

Re: Een leven zonder vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:34

Ja dat is ook zo. Mijn beste vriendin en ik hadden dezelfde vrienden groep. Van die groep zijn dus mijn beste vriendin en ik overgebleven en twee andere meiden zijn toevallig schoonzussen geworden maar de rest is (zover ik weet) allemaal uit elkaar gegroeid.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 14:08

Vandaag wezen lunchen met een paar collega's. Er is sinds maandag een nieuwe op de afdeling en heb haar met de 10 minuten pauze gewoon meegevraagd. Normaal neem ik die pauzes zelden op. En met de lunchpauze vroeg ik hoe laat iedereen ging en heb ik me aangesloten bij een groepje om mee te gaan lunchen. Heb toen met die nieuwe lopen kletsen dus ben erg trots op mezelf. :)

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:11

Goedzo! *\o/*

mandy_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:11

Ik denk dat er vele zijn die zich zo voelen, maar juist die personen kom ik nooit tegen. Ik klamp me ook vast aan iemand , zodra ik me op me gemak voel en ik alles kan delen met die persoon. Ik had maar 1 echte vriendin voor 3/4 jaar maar dan komen de vriendjes...en is er 'geen tijd meer'. Ik snap dat een vriendje heel leuk is en dat je daar zo veel mogelijk tijd mee door wil brengen, maar stellen de vriendinnen dan niks meer voor? Misschien ligt het er ook aan dat ik nog geen enkele relatie heb en ik dat ook mis. Tegenwoordig neem ik geen initiatief meer ( wat eigenlijk wel in me zit ) met afspreken. Ook spreek ik geen jongens meer aan of op Facebook of zo (haha) , bang voor de afwijzing.

Iedereen is tegenwoordig alleen maar met zich zelf bezig, terwijl ik alleen maar aan anderen denk. Als je dan op een gegeven moment 'niks' terug krijgt ben je er ook klaar mee.

Volgende week heb ik mijn introductiekamp van hbo-verpleegkunde en hoop daar iemand te leren kennen die net als ik iemand zoek.

Ik praat niet graag over mezelf, maar wou me toch een klein beetje uiten, wat ik door de jaren heen niet heb gedaan. :o

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:21

Ik heb ook al bijna 10 jaar geen echte vriendinnen :o of hun dus echte vriendinnen waren is de vraag, maar we kwamen wel bij elkaar over de vloer en vertrouwde elkaar. Ik mis het eigenlijk alleen als m'n vriend bijvoorbeeld naar een vriend is en ik dan alleen thuis zit...of als ik bedenk dat als we ooit trouwen en er 0 vriendinnen van mij zullen zijn. Of om af en toe mee te appen of te shoppen. Oke zijn vrienden zijn inmiddels ook mijn vrienden, maar die wonen ook allemaal niet om de hoek. Dit maakt dat als we hun zien we eigenlijk ook altijd met z'n vieren zijn. Daarbij weet ik gewoon niet hoe ik het zou moeten aanpakken? Ik heb te weinig tijd om echt een nieuwe sport te gaan leren in de hoop dat ik iemand vind. Ik loop wel vaak met de hond en kom mensen tegen, maar bijna nooit van mijn leeftijd. Op mijn werk ben ik ook veruit de jongste dus dat helpt ook niet echt. Ik heb weleens een advertentie geplaatst of iemand uit dezelfde plaats samen wilt lopen met de hond, maar nooit een reactie gehad.
In grotere groepen zoals bij meetings ben ik ook niet zo'n ster, ben snel bang dat niemand me mag wat misschien wel voortkomt uit het feit dat ik al zo lang geen vriendinnen heb -O-

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:27

Wat jammer dat er zo veel mensen zijn die alleen zijn. (Nou ja de meeste wel met een vriend) ik zou Zeggen: met alle mensen uit dut topic een meeting?
Ik kan over dut onderwerp niet goed meepraten omdat ik wel vaak contact heb met mijn vriendinnen.

TS, wat goed van je! Fijn dat je lekker geluncht hebt met collega's.

Sorry voor de typfouten alleen ik zit op mijn mobiel en die heeft kleine toetsen haha

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:32

Meeting lijkt me een leuk en goed idee... Of misschien een lijstje met wie uit elke provincie komt, zodat je zelf contact kan opnemen met iemand uit de buurt als je daar behoefte aan hebt! :)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:34

Hier ok. Weinig vrienden. Getrouwd. En een kleine van bijna een jaar.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 18:41

xLianneZorro schreef:
Meeting lijkt me een leuk en goed idee... Of misschien een lijstje met wie uit elke provincie komt, zodat je zelf contact kan opnemen met iemand uit de buurt als je daar behoefte aan hebt! :)

Dat is een goed idee ja gewoon even jezelf kort voorstellen?

Dan begin ik:
Nathalie, 22 jaar. Relatie van 6,5 jaar. Student. Wonend in Haarlem.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:47

xNathaliee schreef:
xLianneZorro schreef:

Dat is een goed idee ja gewoon even jezelf kort voorstellen?

Dan begin ik:

Welke provincie is Haarlem? :') Als iedereen gewoon dit lijstje aanvult?

Overijssel
Lianne, 18, relatie, kapster, woont in Lemele

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:54

Ik meld me. Ik heb nooit echte vrienden gehad en nu ik naar het andere kant van het land verhuist ben, heb ik eigenlijk alleen mijn vriend en schoonzus.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 18:55

Oja vergeten haha. Dat is de hoofdstad van Noord Holland.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:56

Misschien komt het ook wel dat sommige contacten verwateren naarmate je ouder wordt.

Zo heb ik met nog maar 1 klasgenoot van de middelbare school contact, die toevallig een relatie heeft met een knul die in een andere klas zat.
De rest heb ik dan wel op facebook, maar spreken doe je ze eigenlijk nooit meer.
idd ook elkaar tegenkomen en zeggen: we spreken gauw eens wat af... waar vervolgens niks van komt.

Ik vind het ook lastig om contact te zoeken met iemand die je al lang niet meer gesproken hebt.

Als mijn vriend iets ga drinken met zijn vrienden, vind ik dat prima. Ik ga niet mee. Bewust niet. Dan sta ik er ook maar bij tussen al die bier drinkende mannen.
Zoals ik al eerder vermeldde spreek ik dan wel eens wat af met mn zus. Maar zij heeft ook wel eens andere plannen. Dan zit ik een avondje thuis met de tv en bokt :+

mn vriend en ik hebben ook wel bevriende stellen. Maar tegenwoordig heeft iedereen het ook druk. Werk, studies, hobby's huishouden. Plannen is soms zo lastig.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:58

xNathaliee schreef:
Oja vergeten haha. Dat is de hoofdstad van Noord Holland.

Haha excuus, goh wat dom van mij! :Y)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:59

Als iedereen gewoon dit lijstje aanvult?

Overijssel

Noord-Holland

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:02

xNathaliee schreef:
Hallo allemaal,

De titel klopt niet helemaal maar daar komt het wel op neer. Ik ben enigst kind en heb mezelf altijd alleen moeten vermaken. Op de basisschool vriendjes en vriendinnetjes gemaakt waar ik mee speelde maar ook die gingen een keer naar huis en was ik alleen. Het komt tegenwoordig niet veel meer voor dat er enigst kinderen zijn. Althans in mijn omgeving was ik vaak de enige. Op de middelbare school ook vrienden gemaakt en vrienden verloren. Mijn probleem is dat ik als ik iemand echt mag me helemaal vastklamp aan die persoon. Met het gevolg dat als de vriendschap over gaat ik voor mijn gevoel extra eenzaam ben. Nu, 22 jaar en een vaste relatie van 6,5 jaar, mis ik vrienden om me heen. In al die jaren zijn de vriendschappen vermindert maar ik kan ze nu op 1 hand tellen. En voor de 1 is dat genoeg maar ik heb het liefst mensen om me heen. Naja niet gewoon mensen maar vrienden. Soms zie ik oud klasgenootjes die met hele groepen vrienden naar feesten gaan en denk ik oh dat wil ik ook. Of ik zie een oude vriendin die een vast groepje vriendinnen heeft waar ze leuke dingen mee doet. Ook dat is iets wat ik mis. Een paar meiden die een groepje vormen. Net zoals in de serie Prett Little Liars (sinds ik die serie kijk ben ik het oa ook zo gaan missen).
Is dit een fase? Ik zit op school, loop momenteel stage en dus heb ik het gewoon druk. Ik ben bang dat ik alleen maar ongelukkiger wordt.
Wie heeft dit nog meer (gehad)? Of iemand die tips heeft?

Ik herken dit heel erg. Ik ben 19, maar veel te veel mee gemaakt. Hierdoor heb ik ook het 'probleem' dat ik me aan mensen vast klamp. Doordat ik heel erg, extreem, gepest ben, was ik al blij als ik 1 vriendin had. Na mijn middelbare school 2 beste vriendinnen overgehouden. Daarnaast in een vriendengroep terecht gekomen, doe eigenlijk niet zo leuk waren. Ben 'uit die groep gestapt', had genoeg mensen om mij heen. Mijn toenmalige vriend had (dacht ik) een leuke groep vrienden waar ik ook zonder hem goed mee omging. Helaas was het tegendeel waar, want de roddels en beledigende opmerkingen gingen achter mijn rug om. Kort daarna ging het erg slecht tussen mij en mijn vriend, en heb ik onze relatie beëindigd. Werd 'opgevangen' door mijn 2 vriendinnen, en een meisje dat ik van stal kende nam me mee naar haar vriendin. Zo belandde ik van de ene groep in de andere. Dit is heel lang heel leuk en gezellig geweest, maar een van de jongens had om de een of andere reden een enorme hekel aan mij, en kon zijn haat voor mij niet aan de kant zetten. Altijd moest hij mij hebben, zelfs nadat ik aangaf dat ik dit mij heel erg aantrok door mijn verleden. De andere jongens gingen met hem mee voor de grap, en probeerden hier wat mee te doen. Lange tijd heb ik het nog uitgehouden, tot de bom echt barstte. Ben uit het groepsgesprek gegaan, en ben niet meer met ze weg geweest. Ik hoop dat dit nog wel eens kan want met de rest heb ik geen problemen.. Nu heb ik eigenlijk enkel nog mijn 2 beste vriendinnen. Had een leuke groep op school, maar moest van de opleiding af, dus ondanks de woorden; we gaan nog wel eens wat leuks doen! Weet ik eigenlijk dat dit niet meer gaat gebeuren.. We wonen daarvoor te veel uit elkaar. Mijn twee beste vriendinnen heb ik even genoeg van, zijn nog te veel irritaties van onze vakantie die bij mij nog spelen. Momenteel werk ik veel, dus heb nog geen last van eenzaamheid, maar dat gaat nog wel komen als de schoolvakantie voorbij is, mijn werk me niet extra meer nodig heeft, iedereen weer naar school is, en ik zonder school of (extra) werk zit...

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:06

LoveUggs schreef:
xNathaliee schreef:
Hallo allemaal,

De titel klopt niet helemaal maar daar komt het wel op neer. Ik ben enigst kind en heb mezelf altijd alleen moeten vermaken. Op de basisschool vriendjes en vriendinnetjes gemaakt waar ik mee speelde maar ook die gingen een keer naar huis en was ik alleen. Het komt tegenwoordig niet veel meer voor dat er enigst kinderen zijn. Althans in mijn omgeving was ik vaak de enige. Op de middelbare school ook vrienden gemaakt en vrienden verloren. Mijn probleem is dat ik als ik iemand echt mag me helemaal vastklamp aan die persoon. Met het gevolg dat als de vriendschap over gaat ik voor mijn gevoel extra eenzaam ben. Nu, 22 jaar en een vaste relatie van 6,5 jaar, mis ik vrienden om me heen. In al die jaren zijn de vriendschappen vermindert maar ik kan ze nu op 1 hand tellen. En voor de 1 is dat genoeg maar ik heb het liefst mensen om me heen. Naja niet gewoon mensen maar vrienden. Soms zie ik oud klasgenootjes die met hele groepen vrienden naar feesten gaan en denk ik oh dat wil ik ook. Of ik zie een oude vriendin die een vast groepje vriendinnen heeft waar ze leuke dingen mee doet. Ook dat is iets wat ik mis. Een paar meiden die een groepje vormen. Net zoals in de serie Prett Little Liars (sinds ik die serie kijk ben ik het oa ook zo gaan missen).
Is dit een fase? Ik zit op school, loop momenteel stage en dus heb ik het gewoon druk. Ik ben bang dat ik alleen maar ongelukkiger wordt.
Wie heeft dit nog meer (gehad)? Of iemand die tips heeft?

Ik herken dit heel erg. Ik ben 19, maar veel te veel mee gemaakt. Hierdoor heb ik ook het 'probleem' dat ik me aan mensen vast klamp. Doordat ik heel erg, extreem, gepest ben, was ik al blij als ik 1 vriendin had. Na mijn middelbare school 2 beste vriendinnen overgehouden. Daarnaast in een vriendengroep terecht gekomen, doe eigenlijk niet zo leuk waren. Ben 'uit die groep gestapt', had genoeg mensen om mij heen. Mijn toenmalige vriend had (dacht ik) een leuke groep vrienden waar ik ook zonder hem goed mee omging. Helaas was het tegendeel waar, want de roddels en beledigende opmerkingen gingen achter mijn rug om. Kort daarna ging het erg slecht tussen mij en mijn vriend, en heb ik onze relatie beëindigd. Werd 'opgevangen' door mijn 2 vriendinnen, en een meisje dat ik van stal kende nam me mee naar haar vriendin. Zo belandde ik van de ene groep in de andere. Dit is heel lang heel leuk en gezellig geweest, maar een van de jongens had om de een of andere reden een enorme hekel aan mij, en kon zijn haat voor mij niet aan de kant zetten. Altijd moest hij mij hebben, zelfs nadat ik aangaf dat ik dit mij heel erg aantrok door mijn verleden. De andere jongens gingen met hem mee voor de grap, en probeerden hier wat mee te doen. Lange tijd heb ik het nog uitgehouden, tot de bom echt barstte. Ben uit het groepsgesprek gegaan, en ben niet meer met ze weg geweest. Ik hoop dat dit nog wel eens kan want met de rest heb ik geen problemen.. Nu heb ik eigenlijk enkel nog mijn 2 beste vriendinnen. Had een leuke groep op school, maar moest van de opleiding af, dus ondanks de woorden; we gaan nog wel eens wat leuks doen! Weet ik eigenlijk dat dit niet meer gaat gebeuren.. We wonen daarvoor te veel uit elkaar. Mijn twee beste vriendinnen heb ik even genoeg van, zijn nog te veel irritaties van onze vakantie die bij mij nog spelen. Momenteel werk ik veel, dus heb nog geen last van eenzaamheid, maar dat gaat nog wel komen als de schoolvakantie voorbij is, mijn werk me niet extra meer nodig heeft, iedereen weer naar school is, en ik zonder school of (extra) werk zit...

Dat is allemaal wel heel naar zeg.
Maar ga je geen andere opleiding doen dan?

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:11

Overijssel

Noord-Holland

Noord Holland
Elize, 28 jaar. Relatie van2 jaar en ondernemer. Woont in Anna Paulowna

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:14

Ik heb ook nooit echt grote groepen vrienden gehad. Ik kom nu met de mensen op school gelukkig wel redelijk goed overeen (niet met iedereen hoor, maar met bepaalde groepjes), maar echt afspreken gebeurt bijna nooit met een grote groep. Ik heb één vriendin van school waar ik regelmatig mee afspreek (de ander spreekt niet graag af heb ik de indruk?) en dan heb ik nog mijn buurmeisjes. Een buurmeisje zit ook bij mij op school (maar niet in hetzelfde jaar), ander buurmeisje (L noem ik haar ff) heb ik leren kennen door mijn buurmeisje dat bij me op school zit en in dezelfde leefgroep als L. En dan heb ik nu ook nog een vriendin van L leren kennen die ook bij L in de leefgroep zit (wonen allemaal tegenover me in een leefgroep/internaat). En tja...Op de manege had ik twee vriendinnen maar die hebben me laten vallen..

Misschien is het wel een idee om eens contact te zoeken met je buren? Weet niet of er ook jongeren in je buurt wonen maar het is een idee.:)

Ik zal het lijstje ook even invullen dan:
België-Limburg (+-halfuurtje rijden van (Maastricht) de Nederlandse grens)
Sien, 15 jaar, middelbare school, woon in Hasselt.
Ben dus niet echt vreselijk alleen maar ik vind het altijd wel leuk om nieuwe mensen te leren kennen.^^

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:20

Ik woon in midden nederland

Niet veel vrienden en de met de rest wat uit elkaar gegroeid in de jaren.
2 vriendinnen nog maar spreken 1x in de zoveel tijd af ivm met kinderen enz maar dan is het wel altijd weer gezellig.
Ik ben wat verlegen en wat stil dus vinden anderen je al snel saai. Daar maak je geen vrienden mee :+

Linda. 32 jaar, relatie en geen kids, werkt fulltime. gelderland op de Veluwe.

Ik heb 3 zusjes dus niet alleen op gegroeid.
Maar naast me fulltime baan elke dag bij de paarden.
Ik zou niet weten in wat voor tijd ook naast het huishouden en familie om nieuwe vrienden te maken.
En dat mis je dan soms wel.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 21-08-14 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:21

Zulke topics worden meestal niet , ik blijf op de achtergrond ik kom uit Friesland ben 22 :)

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:26

Overijssel

Noord-Holland

Gerlderland
Lisa, 21 jaar, relatie, woonbegeleidster, nabij Harderwijk :)

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:31

L_Vie schreef:
Overijssel

Noord-Holland
Kelly, 20 jaar, geen relatie, studente op de Pabo. Woont in Anna Paulowna

Gerlderland
Lisa, 21 jaar, relatie, woonbegeleidster, nabij Harderwijk :)

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:36

Hier hetzelfde! Vroeger had ik veel vriendinnen, uiteindelijk is dit allemaal verwaterd.

Nu heb ik nog een goede vriendin, maar geen hele groep. Ik heb het ook best druk, maar zou stiekem ook graag een leuke vriendinnengroep hebben.
Laatst bijgewerkt door MaaikeMarlou op 21-08-14 19:42, in het totaal 2 keer bewerkt

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:37

Marlou, je hebt de verkeerde lijst gequote :=