no--a schreef:Kaus schreef:Ik raad iedereen aan om deze video eens te bekijken. Misschien niet alles wat er staat is waar, maar het geeft zeker een nieuwe blik op aangeleerde dingen.
Erg leerzaam!
Het begin stuk van deze lezing zal voor sommige mensen misschien interessant zijn (vind het persoonlijk een beetje voorgekauwd en voor de hand liggend, maar dat ligt er misschien maar net aan hoe veel je over dit soort onderwerpen nadenkt), maar het filmpje dat getoond wordt van de veehouderij in Amerika wel even een verhaal apart. Hoe de situatie in de Amerikaanse veehouderij is durf ik niet te zeggen, maar houdt bij het kijken in ieder geval in je hoofd dat dit niet de Nederlandse veehouderij is.
Hoewel ook in de Nederlandse veehouderij er meer dan genoeg ruimte is voor verbetering én er ook genoeg bedrijven zijn die zich niet helemaal aan de regeltjes houden. Komen er in het korte filmpje wel beelden langs die in de Nederlandse sector niet meer van toepassing zijn.
Bovendien worden er ook beelden getoond die enigszins dubbele gevoelens opwekken (zoals het kalf dat direct na geboorte van zijn moeder gescheiden wordt).
Klopt, de beelden van mishandeling zijn in Nederland ook eigenlijk niet van toepassing.
Echter is het meest leerzame deel vanaf ongeveer 48:00 minuten. Zou je dat eens willen bekijken?
Dat is dé voornaamste reden dat ik veganist ben geworden.

)

*