Zwerte schreef:Zo te lezen ben ik gelukkig toch niet zo'n uitzondering. Ik heb vooral mensen om me heen die er panisch mee om gaan. Mijn ouders gooien ook alles op de datum gewoon weg. Zo zonde! Hier staat de kast vol met spullen die over datum zijn. Alsof blikken en gedroogde kruiden zo snel vergaan....
Even voor de mensen die die datum wel (te) serieus nemen: voordat we dit stempeltje er op plakten, hoe denk je dat mensen het toen deden? Vertrouw wat meer op je eigen zintuigen. Ziet het er normaal uit, ruikt het normaal? Zo ja, smaakt het normaal? Dan is er dus niks aan de hand.
Vlees test ik door een stukje aan de kat te geven, die hebben een extreem gevoelige neus voor de stoffen die vrijkomen als vlees vergaat, veel gevoeliger dan wij. Als de kat het rustig op eet, dan kan ik het zeker weten nog eten.
Ik pakte gister een blok kaas uit de koelkast die letterlijk groen was. Hoppa mes erlangs en de rest was nog prima. Melk over datum? Weet je wel hoe goed je proeft dat melk ook maar iets niet goed is? Dat is zulke zure rommel, daar vergis je je niet snel in. Ik kijk hier dus zelden naar data. Vind het zonde om goed eten weg te gooien namelijk.
Voor dat we dat stempeltje er op plakten hadden we nog geen HAK sperziebonen uit blik