Vreemdgaan, vergeven of niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:08

Pff je kunt wel zeggen als hij vreemd gaat vergeef ik hem niet, dat zei ik ook altijd maar als het zo ver is. Mijn vriend heeft mij bedrogen met een van mijn beste vriendinnen. Ze hebben niet gezoend, maar zijn veel te ver gegaan in gesprekken, stiekem afspreken en berichten. Op het begin heb ik hem gezegd als je in een dronken bui met iemand zoent kan ik dat accepteren, dat vind ik veel minder erg als een hele geheime relatie waar je misschien niet eens mee hebt gezoend maar wat wel bewust is en lang doorgaat. En ik heb op het begin gezegd het ergste wat je een meisje aan kunt doen is met haar beste vriendin vreemd gaan en dan voor haar willen kiezen.
Hoe ironisch raad je wel wat hij gedaan heeft.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:10

Als mijn vriend vreemd zou gaan, en dat vind ik al bij zoenen, kan hij gelijk vertrekken en zou ik ook niks meer met hem te maken willen hebben. Zelfs niet als er kinderen of weet ik veel wat zijn.

Ik zou dat echt niet kunnen vergeven en al helemaal niet meer intiem kunnen zijn. Dan ben ik liever alleen.

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:16

VeraPopeye schreef:
Pff je kunt wel zeggen als hij vreemd gaat vergeef ik hem niet, dat zei ik ook altijd maar als het zo ver is. Mijn vriend heeft mij bedrogen met een van mijn beste vriendinnen. Ze hebben niet gezoend, maar zijn veel te ver gegaan in gesprekken, stiekem afspreken en berichten. Op het begin heb ik hem gezegd als je in een dronken bui met iemand zoent kan ik dat accepteren, dat vind ik veel minder erg als een hele geheime relatie waar je misschien niet eens mee hebt gezoend maar wat wel bewust is en lang doorgaat. En ik heb op het begin gezegd het ergste wat je een meisje aan kunt doen is met haar beste vriendin vreemd gaan en dan voor haar willen kiezen.

Mwoah. Als een meisje dit een jongen aandoet, is het ook niet veel beter hoor... trust me on that one ;)

Vera96

Re: Vreemdgaan, vergeven of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:19

Dat snap ik :D Ik bedoelde meer dat dat in mijn ogen het ergste is wat je iemand kunt aan doen, of het nu de jongen of het meisje is. Bij mij is het ook nog vrij recent, ik weet niet of ik met zo iemand verder kan gaan. Daar moet ik helaas nog achter komen.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:24

VeraPopeye schreef:

Jeetje wat erg. En wat dapper van jou om t nog een kans te geven als ik t uit de volgende post begrijp?
Ik zou heel cliché tegen je willen zeggen dat iedere vrouw veel meer waard is dan zo'n kwal. Maar goed, wanneer er liefde in t spel is worden dingen nou eenmaal gecompliceerder...

Al zou ik mijn vriend nooit kunnen vergeven.

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:25

vuurneon schreef:
Sterretje90 schreef:
Vergeven: ja. Maar meer voor mijn eigen welzijn dan voor dat van hem. En relatie is meteen over.

Vind je het erg dat ik er dan gelijk genitale wratten bij wens? :')
'Ik vergeef het je en hoop dat je schaamluis op hebt gelopen of genitale wratten }> '

Gewoon soort wraak van moeder natuur :j

Hahaha ik schrok me rot, dacht even dat je MIJ genitale wratten wenste :') Maar, ja, inderdaad, da's wel zo ongeveer wat ik bedoelde ja! :P

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:28

moretje schreef:
VeraPopeye schreef:

Jeetje wat erg. En wat dapper van jou om t nog een kans te geven als ik t uit de volgende post begrijp?
Ik zou heel cliché tegen je willen zeggen dat iedere vrouw veel meer waard is dan zo'n kwal. Maar goed, wanneer er liefde in t spel is worden dingen nou eenmaal gecompliceerder...

Al zou ik mijn vriend nooit kunnen vergeven.

Ik wil hem inderdaad een kans geven, maar eerst wil ik er over heen komen, alleen. Ik wil niet uit wanhoop bij hem terug komen, maar uit liefde. Maar ik hoop dat we nog een kans hebben. Want hij was het voor mij gewoon écht, ik was er van overtuigd dat we perfect waren.

Ik moet wel zeggen, 4 maanden geleden heb ik onze relatie beëindigd en toen is zijn moeder net overleden. Het is weer goed gekomen alleen omdat het uit was toen zijn moeder overleed en daardoor had hij het gevoel dat hij er met mij niet over kon praten, en met haar kon hij dat wel. Het is absoluut geen excuus maar ik hou het wel in mijn achterhoofd waarom hij dit deed. (Blijft dat hij heeft gelogen, zelfs toen ik 10 keer smeekte om de waarheid.)

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:47

Vestandig dat je er eerst zelf overheen wilt komen. Sterkte ermee :(:) ik vind t nogal wat

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:48

Dannon schreef:
VeraPopeye schreef:

Mwoah. Als een meisje dit een jongen aandoet, is het ook niet veel beter hoor... trust me on that one ;)

Nop, het is allebei even erg.. Dat raakt je nog 10x zo diep, en je beste vriend(in) en je partner die je bedriegen... Ik vind het echt harteloos dat mensen zo zijn :(:)

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:51

_lies_ schreef:
Dannon schreef:

Nop, het is allebei even erg.. Dat raakt je nog 10x zo diep, en je beste vriend(in) en je partner die je bedriegen... Ik vind het echt harteloos dat mensen zo zijn :(:)

Je verliest je partner, en minstens 1 van je vrienden. In mijn geval was dit funest voor een vriendengroep...

... maar, looking on the bright side: er een hoop nieuwe vrienden aan overgehouden! (Ben samen met paard achtergebleven... ;) )

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:53

heb de overige reacties niet gelezen, enkel de opening.

Mijn ex-vriend( nu 5 jaar geleden) is in t begin van de relatie vreemd gegaan, heeft niets tegen mij gezegt heb het van het meisje zelf te horen gekregen + fotos. vriend ontkende alles.

heb hem nog een kans gegeven(er was veel meer aan de hand persoonlijk toen ik deze keuze maakte) ben 2 jaar samen met hem geweest, helaas voordat het uitging, betrapt op vreemdgaan toen vele verhalen gehoord van "vrienden"van hem, en van een anonieme smser(nam telefoon nooit op, wist wel precies wat mijn vriend toen deed)

voor langer/uitgelegt verhaal, pb graag.

Het was erg stom van mij(achteraf) om hem al die 2e kans in het begin van de relatie te geven. wel behoorlijk vertrouwen in jongens/mannen kwijt geraakt.

helaas een relatie daarna( ander half jaar geleden) 2 maanden samen met iemand, ging ook vreemd, dit kwa smsjes die te ver gingen ook van het meisje een screenshot gehad met het bewijs( kreeg via via te horen, dus contact met t meisje gekregen en die gaf alles toe en wist niet dat hij een relatie had)
deze laatste relatie is trouwens met behoorlijk erge ruzie uit gegaan + bedreigen etc.etc..
Laatst bijgewerkt door xTweetyx op 04-08-14 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:55

Ja je krijgt wel van twee kanten een flinke klap hoor, een van je beste vriendinnen en je vriend. En bij wie wil je uithuilen als je relatie stuk gaat, nou dat kan dan dus ook niet.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:00

Ik heb het niet meegemaakt, maar ik denk niet dat ik zou vergeven. Ik ben al heel moeilijk met vertrouwen, en als dat vertrouwen een keer zo hard wordt beschaamd, dan zou ik diegene nooit weer kunnen vertrouwen.

Zelf kan ik ook niet begrijpen waar het verlangen tot vreemdgaan vandaan zou moeten komen. Alles is bespreekbaar, wat zoek je dan buitenshuis wat je thuis niet krijgt? Mocht iemand echt heel andere verlangens hebben, dan pas je misschien wel minder goed bij elkaar dan je dacht.

Hoewel ik het veel lastiger zou vinden er een punt achter te zetten als er al een huwelijk bestaat. Het is eigenlijk maar gewoon een samenlevingscontract, maar toch voelt het definitiever. Zeker als er al kinderen zijn lijkt de keus me heel moeilijk.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:01

Jolien87 schreef:
Laat ik het zo zeggen: toen mijn toenmalige vriend stiekem met zijn ex had afgesproken om overdag samen wat te gaan drinken in de stad -op haar verjaardag nota bene- was ik al flink over de zeik. Vooral omdat hij het in eerste instantie nog ontkende ook, ik moest het van haar horen en volgens haar ging zij ervan uit dat ik ervan op de hoogte was dat zij hadden afgesproken.
Dus ik kan wel raden hoe ik me zou voelen als mij vriend daadwerkelijk zou vreemdgaan.

Je kunt je ook afvragen hoe goed jullie relatie was als hij jou niet eens durfde te vertellen dat hij wat ging drinken met z'n ex op haar verjaardag.
Blijkbaar zat er niets achter, anders had zij het niet zo achteloos aan jou verteld.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:09

Ligt het aan mij of hebben veel mensen er moeite mee om eerlijk te zijn bij hun partner: relatie is op of iemand anders leren kennen; zeg dit dan gewoon! Even de korte pijn maar respecteer toch diegene waar je op dat moment mee samen bent!

Ik ben nogal direct en ook wel een beetje bot (vriendjes zijn tot nu toe ook van dit type (geweest)) en dan is praten over dergelijke dingen (gooi maar in de "groep" en we zien wel hoe het loopt) wrs wel gemakkelijker dan voor gevoelige mensen.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:15

vreemdgaan doe je niet als je een relatie hebt, punt uit. Mocht mijn aanstaande ex dat wel doen is het meteen over en uit, en ik denk dat ik ook nog wel eens een beetje boos kan worden Als je vind dat je het bij een ander beter kan krijgen moet je maart met hem/haar verder gaan

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:24

Lara_Silver schreef:
Vreemdgaan is hier absoluut exit. Je vriend/ vriendin heeft je zojuist duidelijk gemaakt op de meest expliciete wijze dat iemand anders aantrekkelijker is, lichamelijk en al dan niet relationeel, wat nog veel erger is. Daar kan je toch niet bij blijven? Voor mij persoonlijk is dat echt een gebrek aan zelfrespect, en ik kan de vriendinnen die hun vreemdganger hebben vergeven niet begrijpen. En het is niet alsof de relatie er op vooruit is gegaan, erg in tegendeel zelfs.

En dat niet kunnen begrijpen is jouw gebrek. Niet dat van de meiden die beseffen dat gevoelens niet zwart wit zijn. Als je een leven en eigendom hebt samen is het niet altijd zo simpel om zo te beslissen. Er zijn er die dat kunnen maar ook die dat niet kunnen en die verdienen evenzeer respect. Want ook voor hun is het een vreselijk moeilijke, dubbele beslissing en daar komt dan nog eens de veroordeling van onwetenden bij. Alsof de 'veroordeling' van je man/vriend dat je 'niet genoeg' was nog niet erg genoeg is... En dan jezelf toch niet zo ver kunne. Krijgen er meteen mee te stoppen. Dat is moeilijk zat.

En ja, ik heb een ex per direct de deur gewezen na zo'n actie maar of ik dat met mijn huidige man kan als hij zou vreemd gaan? Ik durf er geen weddenschap over aan te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:27

Ligt aan beide partners, ik denk niet dat een ander daar een beslissing over kan nemen.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:34

En hoe zit het met degene waar hij mee vreemd ging? Ik lees hier beste vriendinnen, die weten natuurlijk van je relatie af. Maar wat als je vriend vreemdgaat met iemand die jou niet kent en daartegen zegt dat ie vrijgezel is? Heeft de persoon waarmee hij vreemd ging dan ook schuld? Dat las ik namelijk in een ander topic en dat vond ik best verbazingwekkend.

Ik zet het even als hij neer, dat hij/zij steeds maakt het niet echt makkelijker lezen :+

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:34

Nee dan niet vind ik.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:37

Vreemdgaan
Mijn ex is vreemd gegaan met mijn beste vriendin, 3 maanden lang voor ze het "opgebiecht" hebben. Dan krijg je de vraag hoe heb je het niet gemerkt. achteraf zie je de tekenen. bijvoorbeeld dat hij altijd met vrienden bij haar wou gaan chatten. Het ergste vind ik nog dat toen zij gedumpt was door haar vriend ik met 40 graden koorts naar haar toe ben gekomen om haar te troosten. 1,5 week later maakte hij het uit over de wassapp. de week erna een telefoontje dat hij met me moest praten. Toen heeft hij verteld dat hij verliefd op haar was en dat ik het beter van hem kon horen dan van een ander. vervolgens moest ik van een vriendin van mij vernemen dat het al heel veel langer aan de gang was. zij hoorde dat die week van mijn ex beste vriendin en vond dat ik het moest weten. rechtuit aan hem en haar gevraagd. ronduit ontkennen.

Vergeven misschien op een heel laat tijdstip
Vergeten NOOIT!!!!!!!!!!

Odatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:39

KoudbloedKim schreef:
Ik ben 99% zeker dat ik hem dat niet zou vergeven en andersom ook niet... :n

Zo is het bij ons ook inderdaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 01:54

Het is net zoals Ayasha zegt, zo zwart - wit is het allemaal niet.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 02:04

Mindim schreef:
Het is net zoals Ayasha zegt, zo zwart - wit is het allemaal niet.

Het is altijd zwart/wit. Alleen zegt Ayasha dat er praktische redenen zijn waarom het lastig is.
Maar of dat dan de juiste reden is om bij elkaar te blijven is dan wel de grote vraag.

Zie in dit topic bijna alleen maar vreemdgaande exen voorbij komen. En nog geen mensen die het na vreemdgaan toch samen hebben gered.
Dat geeft te denken.

En eigendommen samen hebben is zeker geen reden om na vreemdgaan bij elkaar te blijven.
Heel veel van elkaar houden en zeker niet zonder elkaar kunnen is dan wel weer een goede reden om bij elkaar te blijven.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 02:12

Mijn ex bleek na een tijd nog op een datingsite te zitten en was dus plannen aan het maken om af te spreken met andere meiden, helaas voor hem bleek een van die meiden een vriendin van mij te zijn dus moest ik er zo achter komen. Heb het hem toen na veel gedoe wel vergeven maar ben er toch 2 jaar lang mee in m'n maag blijven zitten omdat ik nooit heb geweten of hij in die tijd ook echt is vreemdgegaan of niet. Nu is het een tijdje pauze en wil hij het wel heel graag weer opnieuw proberen, maar dan ook echt opnieuw beginnen en ik weet niet of ik dat ooit echt kan of dat ik het wantrouwen altijd zal blijven. Het ergste vond ik nog dat zijn beste vriend hem een beetje aan liep te moedigen, waardoor ik nu niet normaal kan doen tegen zijn vriend wat voor hem natuurlijk ook niet leuk is, maar ik voel me gewoon niet comfortabel bij hem omdat ik dus het idee heb dat hij mijn ex liever met een ander had gezien.