Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Resistance schreef:Sorry, maar ik heb echt geen zin om het kind mee te nemen naar de speeltuin. Dat is mijn taak niet, en aangezien ik niet goed met kinderen kan omgaan is het nog een slechter idee. En de ouders een uurtje rust... sorry, maar nee. Ik ga niet op een krijsend kind passen zodat de ouders ook even hun rust hebben.
Roosch schreef:Ik moet toch stiekem ff grinniken, sorry. Als je last hebt van het kind van de buren, neem die dan even mee naar de speeltuin zodat mama ff rust heeft. Kom op nou, zeg.![]()
![]()
knollentuin schreef:Ik heb kinderen en ik irriteer me ook aan krijsende kinderen... Die van mij krijsen niet. Ze hebben natuurlijk wel eens gehuild maar ik heb zE nooit laten huilen.
Ik erger me meer aan ouders die niet ingrijpen, maar dat heb ik ook met mensen met honden die blaffen en dat daar niet ingegrepen wordt, ik heb ook een hond en die blaft ook niet onnodig..
Glitfaxi schreef:Ik moet toch wel zeggen dat ik het behoorlijk kwalijk vind als je al 10 jaar in een ander land woont geen enkele moeite hebt gedaan om de taal te kunnen spreken/begrijpen (terwijl je vanaf je zesde er al woont zeg jij???). Hoe heb je dat dan met school gedaan? Werk? Ik denk dat je in deze situatie niks kan beginnen want een burenrelatie is er dus niet en wat wil je er aan doen als je al 10 jaar daar woont en dus geen woord met hun kunt wisselen? Sorry maar ik vind het een bijzonder verhaal. We kunnen wel met zijn allen eindeloos gaan speculeren maar dat heeft echt geen zin hoor in deze situatie.
knollentuin schreef:Ik heb kinderen en ik irriteer me ook aan krijsende kinderen... Die van mij krijsen niet. Ze hebben natuurlijk wel eens gehuild maar ik heb zE nooit laten huilen.
Ik erger me meer aan ouders die niet ingrijpen, maar dat heb ik ook met mensen met honden die blaffen en dat daar niet ingegrepen wordt, ik heb ook een hond en die blaft ook niet onnodig..

_Nadia_ schreef:Ik heb 5 kinderen, en 3 daar van krijsen regelmatig de hele zooi bij elkaar. Alle 3 hebben ze een vorm van autisme en als ze eenmaal beginnen is er verdomde weinig wat ze kan stoppen (en soms ook helemaal niets)
Tel daarbij een baby (die de eerste 3 maanden ook veel gehuild heeft door medische problemen) en je kunt je indenken dat mijn buren (wij wonen in een flat, midden in de stad) niet heel gelukkig waren/zijn. Heb ze wel gewaarschuwd toen zij hier kwamen wonen, maar verder hoor ik ze nooit.
Ik zou willen dat ik er wat aan kon doen, maar helaas, kan het niet stoppen.
papagroom schreef:Het gejank van kindertjes die je niet kent is veel erger als dat van kindertjes die waar je een band mee hebt....bied eens aan tbkind mee te nemen naar de speeltuin....leren jullie elkaar kennen,en hebben de buren ook een uurtje rust.
Misschien heb je nog een hele leuke middag ook....
XFiemoX schreef:Respect voor jou als moeder zijnde, lijkt me erg zwaar maar je zal het ongetwijfeld goed doen
_Nadia_ schreef:Ik heb 5 kinderen, en 3 daar van krijsen regelmatig de hele zooi bij elkaar. Alle 3 hebben ze een vorm van autisme en als ze eenmaal beginnen is er verdomde weinig wat ze kan stoppen (en soms ook helemaal niets)
Tel daarbij een baby (die de eerste 3 maanden ook veel gehuild heeft door medische problemen) en je kunt je indenken dat mijn buren (wij wonen in een flat, midden in de stad) niet heel gelukkig waren/zijn. Heb ze wel gewaarschuwd toen zij hier kwamen wonen, maar verder hoor ik ze nooit.
Ik zou willen dat ik er wat aan kon doen, maar helaas, kan het niet stoppen.
Little_Gift: Dus kinderen moeten zich maar net zo aanpassen als volwassenen? Kom op zeg, het zijn geen robots. Wij als volwassenen zijn ook kind geweest, en weet wel 800% zeker dat echt elke volwassene onder ons ook hebben staan krijsen in de winkel net als winkels hebben besmeurd of elders.
En kinderen die rondlopen met een snotneus, daar kan het kind niks aan doen. Jij zelf liep vast vroeger ook als kind zijnde met een snotneus wat je moeder even niet zo snel door had en besmeurde je ook de boel door het even uit te wrijven in je gezicht of elders.
Ik heb mijn kinderen nooit laten huilen, maar ben ook van mening dat ook zij hun emoties mogen laten zien en horen.
Noem maar even een voorbeeld; dat ik nog liever heb dat mijn kleuter zijn boosheid er even uit schreeuwt, of als ie verdrietig is het er ook even uit mag gooien. Maar dan zit ik wel bij hem, laat hem dan niet alleen. Wij als volwassenen tonen toch ook gewoon alle emoties zowel in het openbaar als thuis?
Als volwassene kan ik echter makkelijker bewust rekening houden met ons hutje mutje land, dat kunnen kinderen nog niet zo. knollentuin schreef:Ik heb kinderen en ik irriteer me ook aan krijsende kinderen... Die van mij krijsen niet. Ze hebben natuurlijk wel eens gehuild maar ik heb zE nooit laten huilen.
.