Kind van de buren huilt de hele dag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 11:00

Ik heb kinderen en ik irriteer me ook aan krijsende kinderen... Die van mij krijsen niet. Ze hebben natuurlijk wel eens gehuild maar ik heb zE nooit laten huilen.
Ik erger me meer aan ouders die niet ingrijpen, maar dat heb ik ook met mensen met honden die blaffen en dat daar niet ingegrepen wordt, ik heb ook een hond en die blaft ook niet onnodig..

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 11:01

Het gejank van kindertjes die je niet kent is veel erger als dat van kindertjes die waar je een band mee hebt....bied eens aan tbkind mee te nemen naar de speeltuin....leren jullie elkaar kennen,en hebben de buren ook een uurtje rust.
Misschien heb je nog een hele leuke middag ook....

Anoniem

Re: Kind van de buren huilt de hele dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 11:55

Sorry, maar ik heb echt geen zin om het kind mee te nemen naar de speeltuin. Dat is mijn taak niet, en aangezien ik niet goed met kinderen kan omgaan is het nog een slechter idee. En de ouders een uurtje rust... sorry, maar nee. Ik ga niet op een krijsend kind passen zodat de ouders ook even hun rust hebben.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 11:58

Speeltuin is vol met krijsende kinderen -O-

En de buren van de andere kant ?
Die moeten daar toch ook hinder van ondervinden ?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:00

Ik moet toch stiekem ff grinniken, sorry. Als je last hebt van het kind van de buren, neem die dan even mee naar de speeltuin zodat mama ff rust heeft. Kom op nou, zeg. :D :D :D

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:02

Mijn achterbuurman stookt steeds stinkende fikkies, misschien moet ik hem even helpen zodat de arme man even rustig een biertje kan drinken _O-

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:13

Resistance schreef:
Sorry, maar ik heb echt geen zin om het kind mee te nemen naar de speeltuin. Dat is mijn taak niet, en aangezien ik niet goed met kinderen kan omgaan is het nog een slechter idee. En de ouders een uurtje rust... sorry, maar nee. Ik ga niet op een krijsend kind passen zodat de ouders ook even hun rust hebben.

Ik kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten; er wordt ook niet gezegd dat je het móet doen, het wordt als suggestie genoemd. Je situatie is heel vervelend, maar ik denk dat je weinig zult kunnen veranderen, zeker als je niet in gesprek gaat (en het niet eens probeert!) vanwege een taalbarrière. Zo moeilijk is het niet om duidelijk te maken wat je bedoelt, doe het dan in het Engels. De energie die je in dit topic stopt, had je ook kunnen gebruiken om een constructieve oplossing te vinden.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:15

Roosch schreef:
Ik moet toch stiekem ff grinniken, sorry. Als je last hebt van het kind van de buren, neem die dan even mee naar de speeltuin zodat mama ff rust heeft. Kom op nou, zeg. :D :D :D

Ho ho......ik zeg dat gejank van een kind dat waar je een band mee hebt minder erg is als dat van een vreemde....dat rot kind jankt weer kan soms omgedraaid worden in die stakker huilt weer....dat moeders een uurtje rust heeft is slechts een bijkomstigheid

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:16

Ja papagroom stelde ook voor mijn. Buurman met mijn hond te laten lopen haha maar mijn hond luisterd niet naar vreemden, laat staan een kind! En je gaat je hond of kind ook niet zomaar mee geven

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:17

In ieder geval niet aan iemand die er eigenlijk een hekel aan heeft :D

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:22

Ik denk ook niet dat dat helpt. Een band krijgen met een dier of kind gebeurt niet zomaar en daar moet je voor open staan. Als je van nature niks met dieren of kinderen hebt dan verandert een uurtje naar de speeltuin of een rondje lopen daar niet veel aan. Een beetje cru maar: stel je bent vegetarier en je stoort je aan mensen die wel vlees eten,dan helpt een uurtje in de slagerij daar niet tegen. Waarom dingen mensen irriteren? Geen idee ik ben geen psycholoog maar ik denk niet dat je door dingen die je van nature niet leuk vindt wel te doen je er minder aan zal storen. Ik kan een uur met een slang om mn nek lopen maar daardoor vind ik het nog wel enge beesten.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:31

knollentuin schreef:
Ik heb kinderen en ik irriteer me ook aan krijsende kinderen... Die van mij krijsen niet. Ze hebben natuurlijk wel eens gehuild maar ik heb zE nooit laten huilen.
Ik erger me meer aan ouders die niet ingrijpen, maar dat heb ik ook met mensen met honden die blaffen en dat daar niet ingegrepen wordt, ik heb ook een hond en die blaft ook niet onnodig..

Hier ben ik het helemaal mee eens, er zullen vast gevallen zijn waar de ouders er weinig aan kunnen doen,maar ik heb ook het idee dat de meeste kinderen tegenwoordig niet meer aangepakt worden want dat is zielig.
Als ik soms in de winkel hoor hoe poeslief moeders tegen hun kinderen praten terwijl kindlief de hele winkel bij elkaar krijst gaan, mijn haren omhoog staan.
Laatst ook in de apotheek,kinderen schreeuwde de hele ruimte bij elkaar ,haalde spullen uit de schappen en moeders bleef maar vriendelijk vragen of ze daar mee op wilde houden.

Mijn honden blaffen ook(teveel),maar ik grijp altijd in,ze hebben blafbanden om en als ze toch blijven blaffen gaan ze naar binnen met de buitendeur dicht.
Achter ons zit een hondje soms een uur te blaffen,,daar wordt gewoon niks aan gedaan.

Elk mens of dier veroorzaakt wel eens overlast,het is geven en nemen,maar als er wat aan te doen is zou het fijn zijn als dat ook gedaan zou worden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:39

Scandinaviers spreken over het algemeen perfect Engels, why don't you give it a try?

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:39

Ik moet toch wel zeggen dat ik het behoorlijk kwalijk vind als je al 10 jaar in een ander land woont geen enkele moeite hebt gedaan om de taal te kunnen spreken/begrijpen (terwijl je vanaf je zesde er al woont zeg jij???). Hoe heb je dat dan met school gedaan? Werk? Ik denk dat je in deze situatie niks kan beginnen want een burenrelatie is er dus niet en wat wil je er aan doen als je al 10 jaar daar woont en dus geen woord met hun kunt wisselen? Sorry maar ik vind het een bijzonder verhaal. We kunnen wel met zijn allen eindeloos gaan speculeren maar dat heeft echt geen zin hoor in deze situatie. :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:41

Als je kijkt naar haar woonplaats volgens Bokt vermoed ik dat het gaat om een vakantiehuisje. :D

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:41

Ik vind ook kwalijk dat je geen moeite genomen heb om het topic te lezen en zelf speculeerd! Want er staat vakantiehuis! niet permanent wonen

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:44

Zeg TS, wat is eigenlijk het doel van je topic? Je lijkt niet echt geneigd om zelf stappen te nemen en het probleem op te lossen. Wat wil je dan? Gewoon even zeuren?

Ik stel voor dat je gaat genieten van je vakantie. Ga er op uit, ga lekker de natuur in, of ga sight-seeing! Zitten die buren met hun huilende kind thuis terwijl je iets fijns maakt van je vakantie. Succes!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:46

Shirley schreef:
In ieder geval niet aan iemand die er eigenlijk een hekel aan heeft :D

Vergeet je hem straks zo maar ineens per ongeluk in de speeltuin ~~}>

Grapje, natuurlijk voordat er weer bokkers zijn die erover vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:48

Glitfaxi schreef:
Ik moet toch wel zeggen dat ik het behoorlijk kwalijk vind als je al 10 jaar in een ander land woont geen enkele moeite hebt gedaan om de taal te kunnen spreken/begrijpen (terwijl je vanaf je zesde er al woont zeg jij???). Hoe heb je dat dan met school gedaan? Werk? Ik denk dat je in deze situatie niks kan beginnen want een burenrelatie is er dus niet en wat wil je er aan doen als je al 10 jaar daar woont en dus geen woord met hun kunt wisselen? Sorry maar ik vind het een bijzonder verhaal. We kunnen wel met zijn allen eindeloos gaan speculeren maar dat heeft echt geen zin hoor in deze situatie. :=

Lees het topic ;)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:49

knollentuin schreef:

Eens :j
Het is maar net hoe je er als ouder mee omgaat. Mijn dochtertje laat ik ook niet huilen :(:)
Zelfde met honden, een hond die blaft ok maar een hond die blaft en eigenaar doet niks of is de hele dag weg.... Daar erger ik me aan.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:27

Respect voor jou als moeder zijnde, lijkt me erg zwaar maar je zal het ongetwijfeld goed doen ;)
_Nadia_ schreef:
Ik heb 5 kinderen, en 3 daar van krijsen regelmatig de hele zooi bij elkaar. Alle 3 hebben ze een vorm van autisme en als ze eenmaal beginnen is er verdomde weinig wat ze kan stoppen (en soms ook helemaal niets)
Tel daarbij een baby (die de eerste 3 maanden ook veel gehuild heeft door medische problemen) en je kunt je indenken dat mijn buren (wij wonen in een flat, midden in de stad) niet heel gelukkig waren/zijn. Heb ze wel gewaarschuwd toen zij hier kwamen wonen, maar verder hoor ik ze nooit.
Ik zou willen dat ik er wat aan kon doen, maar helaas, kan het niet stoppen.

Little_Gift: Dus kinderen moeten zich maar net zo aanpassen als volwassenen? Kom op zeg, het zijn geen robots. Wij als volwassenen zijn ook kind geweest, en weet wel 800% zeker dat echt elke volwassene onder ons ook hebben staan krijsen in de winkel net als winkels hebben besmeurd of elders.
En kinderen die rondlopen met een snotneus, daar kan het kind niks aan doen. Jij zelf liep vast vroeger ook als kind zijnde met een snotneus wat je moeder even niet zo snel door had en besmeurde je ook de boel door het even uit te wrijven in je gezicht of elders.

Ik heb mijn kinderen nooit laten huilen, maar ben ook van mening dat ook zij hun emoties mogen laten zien en horen.
Noem maar even een voorbeeld; dat ik nog liever heb dat mijn kleuter zijn boosheid er even uit schreeuwt, of als ie verdrietig is het er ook even uit mag gooien. Maar dan zit ik wel bij hem, laat hem dan niet alleen. Wij als volwassenen tonen toch ook gewoon alle emoties zowel in het openbaar als thuis?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:57

papagroom schreef:
Het gejank van kindertjes die je niet kent is veel erger als dat van kindertjes die waar je een band mee hebt....bied eens aan tbkind mee te nemen naar de speeltuin....leren jullie elkaar kennen,en hebben de buren ook een uurtje rust.
Misschien heb je nog een hele leuke middag ook....

Wat je zegt is waar, maar dit gaat richting een oplossing en soms is het gewoon veel leuker om je te blijven ergeren. :D
Oplossingsgericht zou ook zijn oordopjes of noise cancelling headphones maar ik ga het niet voorstellen want ik denk dat er dan een ja maar reactie komt in de trant van daar krijg ik warme oren van enz.

Een van mijn kinderen had toen ze drie was steeds oorontsteking en was veel ziek (o.a. kinkhoest) en huilde heel erg veel. Ik wist vaak echt niet wat ik er aan moest doen. En een kind van drie is natuurlijk nog niet voor rede vatbaar, die snappen nog niet zo veel en reageren heel primair. Maar als ik een buurmeisje had gehad die wel wist hoe je zo'n kind stil kunt krijgen zou ik zeker naar haar advies geluisterd hebben!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:59

@xfiemox, ik vind dat je je emoties tot op zekere hoogte kunt uiten in het openbaar. Er is in mijn ogen een heel verschil tussen verzuchten dat iets je niet lekker zit of bekvechten op een volume dat de hele straat/ terras mee kan genieten dat vriendlief meer geld aan de boodschappen heeft besteed dan was afgesproken.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:26

XFiemoX schreef:
Respect voor jou als moeder zijnde, lijkt me erg zwaar maar je zal het ongetwijfeld goed doen ;)
_Nadia_ schreef:
Ik heb 5 kinderen, en 3 daar van krijsen regelmatig de hele zooi bij elkaar. Alle 3 hebben ze een vorm van autisme en als ze eenmaal beginnen is er verdomde weinig wat ze kan stoppen (en soms ook helemaal niets)
Tel daarbij een baby (die de eerste 3 maanden ook veel gehuild heeft door medische problemen) en je kunt je indenken dat mijn buren (wij wonen in een flat, midden in de stad) niet heel gelukkig waren/zijn. Heb ze wel gewaarschuwd toen zij hier kwamen wonen, maar verder hoor ik ze nooit.
Ik zou willen dat ik er wat aan kon doen, maar helaas, kan het niet stoppen.

Little_Gift: Dus kinderen moeten zich maar net zo aanpassen als volwassenen? Kom op zeg, het zijn geen robots. Wij als volwassenen zijn ook kind geweest, en weet wel 800% zeker dat echt elke volwassene onder ons ook hebben staan krijsen in de winkel net als winkels hebben besmeurd of elders.
En kinderen die rondlopen met een snotneus, daar kan het kind niks aan doen. Jij zelf liep vast vroeger ook als kind zijnde met een snotneus wat je moeder even niet zo snel door had en besmeurde je ook de boel door het even uit te wrijven in je gezicht of elders.

Ik heb mijn kinderen nooit laten huilen, maar ben ook van mening dat ook zij hun emoties mogen laten zien en horen.
Noem maar even een voorbeeld; dat ik nog liever heb dat mijn kleuter zijn boosheid er even uit schreeuwt, of als ie verdrietig is het er ook even uit mag gooien. Maar dan zit ik wel bij hem, laat hem dan niet alleen. Wij als volwassenen tonen toch ook gewoon alle emoties zowel in het openbaar als thuis?

Ik sluit me bij je aan. Mijn ZL kan aardig huilen. Als hij verdrietig is, moe of boos, huilt hij. En dat gaat best hard. Het snelst troost ik door er gewoon voor hem te zijn, maar voorkomen dat hij huilt kan ik niet. Daarnaast mag hij huilen of boos zijn. Ik heb dat ook ;) Als volwassene kan ik echter makkelijker bewust rekening houden met ons hutje mutje land, dat kunnen kinderen nog niet zo.

Hier gelukkig begripvolle buren. Wij dreunen soms mee op de muziek van hun puber, zij horen soms onze kinderen... Tja... goed contact en niemand die zich er echt aan ergert.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:37

knollentuin schreef:

Dit dus. Ik heb drie kinderen, waarvan twee inmiddels pubers, maar mijn buren hebben nooit last gehad van ze. Evenals in een restaurant of de supermarkt. Kinderen zijn geen robots, maar je kunt ze prima leren zich te gedragen. Of ik heb wonderkinderen, dat kan ook natuurlijk :D .