Wat is dat toch? Hapklaar aanleveren, te lui oid?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:00

Cassidy schreef:
Wat wij aankaarten zijn tekortkomingen in de opvoeding van de jeugd. Ouders die geen nee kunnen zeggen of hun schuldgevoel omdat ze weinig tijd hebben voor de kinderen, afkopen met dure cadeaus.

En toch durf ik er wel wat op in te zetten dat dit 'aankaarten' niet leidt tot veranderen, alleen maar tot meer wrevel. Ook ouders staan onder druk om alles maar perfect te doen, zonder de mogelijkheden om er gewoon rustig de tijd voor te nemen.
Dat is iets dat wij als maatschappij creeren. Niet alleen de ouders, niet alleen de jeugd, maar ook de media in hun beschrijving van zaken, door ons stemgedrag en meningen via opiniepeilingen en social media etc dragen we daar allemaal aan bij.

En dan nog eens zulke topics, dat maakt de zaken alleen maar negatiever, niet beter, en dus snap ik het nut niet zo goed.

kesha1

Re: Wat is dat toch? Hapklaar aanleveren, te lui oid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:10

Ik hoor ook bij de patatgeneratie volgensmij maar inderdaad soms moeten ouders niet zo, ja wat is het eigenlijk? Gemakzuchtig doen. Nee is nee, ja is ja. Je kan vragen waarom nee maar soms heb ik gewoon het antwoord : Daarom gekregen. Pech gehad dan en ik merkte ook wel op de basisschool word alles wek heel erg voorgekauwt alsof je in groep 6 zit inplaats van groep 8 vind je het gek dat de middelbare dan zo moeilijk is?

Bhodi

Re: Wat is dat toch? Hapklaar aanleveren, te lui oid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:30

Dan leer je tenminste op eigen benen staan.
Ik ben ook regelmatig met stomheid geslagen hoe niet zelfstandig leeftijdsgenoten zijn..
De domste vragen komen eruit.
Mensen kunnen tegenwoordig alleen leren als het ze letterlijk uit een boekkie wordt voorgekauwd, loopt de situatie net iets anders, raken ze ik paniek en gedragen ze zich weer als kleine kinderen die zichzelf niet kunnen redden en de volwassenen maar weer vragen..

Wil niet zeggen dat ik zo geweldig ben hoor, begrijp me niet verkeerd!