Het gebruik van het zeepblok

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:55

ilaan schreef:
Ehm weet niet hoe iedereen hier zijn vette handen wast (lees vet van trekkers etc) maar ik en niemand die ik ken doet dat met een washand? :')

Pompje is gewoon handiger. Blok moet je toch aanraken, ook onder de douche wanneer je het aan een washand smeert. En dan leg je het weg en kunnen de bacteriën lekker broeien...... nee nog steeds pas ik haha

ik dacht niet aan handen wassen omdat het hele topic gaat over douchen met een blok zeep en niet handen wassen met een blok zeep :+
bacteriën gaan niet broeien op een blok zeep, als je het correct bewaart, dus niet zompig en snottig laten worden in de douchecel naar gewoon droog wegleggen na gebruik
daarnaast word een blokje zeep niet vettig, want het is zeep...

kijk , dat je het zelf niet prettig vind, tuurlijk, kan toch. maar het is gewoon niet vies en zeker niet onhygiënisch als je er gewoon normaal mee om gaat :)

kan het onderzoek trouwens nu even niet vinden, maar daar uit bleek dat bacterie technisch het eigenlijk helemaal niets uitmaakt of je een blokje of pompje voor de handen gebruikt , of blokje of vloeibaar voor het douchen...

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:57

Vaatdoekjes zijn hier gele wegwerp en washandjes gebruiken we 1x.. dus dat is het probleem niet zo. Schoonmaken gebeurt hier ook genoeg gelukkig wel.. moet er niet aan denken in een gore badkamer te douchen! 2x in de week aan t poetsen haha

Hoop dat ik niet te kortaf heb gereageerd maar ga over 3.5 uur op vakantie en mijn oogjes vallen dicht na 13 uur werken... dus sorry alvast als ie fout overkomt :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 01:27

ilaan schreef:
Vaatdoekjes zijn hier gele wegwerp en washandjes gebruiken we 1x..

geldverspiller! :P

die gele wegwerpdingen die gaan bij mij gewoon mee in de hete was hoor (handdoeken onderbroeken, en die gele dingen).. worden gewoon schoon en kunnen zo'n 10 - 20 keer gewassen worden voor ze uit elkaar vallen.. haal 1 zo'n pak per jaar.. Vind ze namelijk wel frisser dan die dikke gewone vaatdoekjes.

Britta31

Re: Het gebruik van het zeepblok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:09

Moet eerlijk zeggen dat ik een stukje zeep op het toilet van een ander vies vind.Nee,niks voor mij.Mijn moeder gebruikt ook een stuk zeep.Ze laat het laatste stukje altijd zacht worden en drukt dan het nieuwe stuk er bovenop.Tja.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:20

Simpele oplossing: pompje bij de wc, blokje bij de douche :)*
Bij de wc vind ik sowieso een pompje handiger, en liefst een waar je niet aan moet komen. In de douche zal het qua hygiëne niet uitmaken denk ik.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:22

Heb ik ook ja pompje bij wc en keuken (ook antibactierele zeep is dat), en blok zeep onder de douche :)

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:27

kimmie1 schreef:
Angeliekje schreef:
Ik gebruik ook beide. Ik ben gek op de Marseille zeep, en die vind ik gewoon het lekkerste in blok vorm (weet ook uberhaupt niet of die in vloeibaar te krijgen is). Krijg dan ook geregeld zo'n (vierkant) blok kado :)

[ Afbeelding ]

Je hebt er meerdere soorten van, o.a. ook vloeibaar http://www.dezeepkist.nl/

Lekker! Ga ik eens proberen die vloeibare! Bedankt voor de tip :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:30

Ik heb ook een pompje bij het toilet beneden, maar boven op de wastafel wel een blokje van lush. Bij de keuken staat afwisselend een blok of een pompje. Maar onder de douche wordt bijna alleen maar een blok gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:33

die draadloze pompjes zijn voor mensen met smetvrees, dat ga je overigens zelf krijgen als je de reclame ziet.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:40

Best leuk eigenlijk zo'n zeepblok! Maar glibbert het niet uit je handen en de hele douche door als je 'm gebruikt onder de douche? Bij handenwassen met een zeepblok heb ik dat namelijk wel :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:48

Morganlefay schreef:
die draadloze pompjes zijn voor mensen met smetvrees, dat ga je overigens zelf krijgen als je de reclame ziet.

daar heb je groot gelijk in, het is soms echt erg hoe mensen bang leren zijn. Alsof een kind in een steriele omgeving moet spelen etc.
maar, waar ik die 'draadloze' pompjes wel erg handig voor vind, is dat mijn handen niet opnieuw vuil worden als ik moet drukken op het pompje. Ik werk met paarden en mijn handen zijn soms echt zwart, ik maak mijn handen eerst nat en druk dan op het pompje... tja, pompje is algauw zwart en dat helpt niet echt :+
dus, het is niet enkel voor smetvrees. Maar mensen mogen gerust wat minder bang zijn van vuil, dat is wel zo.
Sommige mensen toch, niet allemaal :P

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:27

Hier wordt beiden gebruikt, zeepblok (Sunlicht of Palmolive). Zowel in de keuken, badkamer en stal.
Als het blok gebruikt is eventjes afspoelen en leg het in zo'n bakje met opvangreservoir voor het water. Nooit geen natte, malse, plakkerige zeep.
Op toilet een pompje, bad en douche een fles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:52

Vloeibaar, ik vind zo'n blokje toch best wel onhygiënisch eigenlijk. :o

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:54

Haha leuk topic :Y).

Ik vind die dingen echt ouderwets en onhandig. Mijn opa is de enige die ik ken die zo'n ding gebruikt :P

_Liza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:02

Ik werk in een verzorgingstehuis, en daar worden nog veel zeepblokken gebruikt..
Zelf gebruik ik vloeibaar zeep! :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:34

ivm het onhandige en wegglibberen in de douche: wij hadden vroeger "blokken" met een touw in en die kon je omhoog hangen. Grootste voordeel, je kon niet langer uitglijden over de zeep :D

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:49

MoonChloe schreef:
DarkShines schreef:
Geniaal dit.

Ik was me gewoon met douchegel maar mijn vader gebruikt nog altijd een blok. Ik vind dat ding altijd maar vies, vooral als ze bijna op zijn en daarnaast droogt het m'n huid uit.
Over milieubelasting had ik nog niet nagedacht....is wel een goed punt eigenlijk. Is er ook blokzeep dat de huid niet uitdroogt?

Bedenk met net dat we in de keuken en bij het fonteintje in de wc wel blokzeep hebben liggen maar meestal gebruik ik gewoon het pompje dat ernaast staat.

http://www.werfzeep.nl Ik heb daarvan 2 blokken en het droogt mijn huid niet uit.

Hier dus ook een blokzeepgebruiker. Ik vind ze fantastisch. Ik heb ook een blok als shampoo, bij Lush gehaald.

Ik gebruik ook al 1,5 jaar de zepen van werfzeep!
Zowel voor m'n lichaam als m'n haar.
Helemaal geen droge huid meer en m'n eczeem is verminderd.
Vooral de chocolade zeep is heeeeerlijk! :D

Op m'n werk in de zorg worden inderdaad ook blokken zeep gebruikt, maar daar droogt mn huid wel van uit...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:50

Iemand had het over Neutral, nou daar zit net zoveel zooi in als in die andere douchegels.
De SLS kan mijn huid slecht tegen en dat zit ook in Neutral.
Zelf heb ik geen zeepblok maar shampoo die ik bestel uit de USA, waar ik regelmatig supplementen bestel voor mijn Lyme.
Doe onwijs lang met zo'n fles en er zit niks in wat agressief is voor je huid.
Na een week ofzo was ik zelfs een keer met normale shampoo omdat mijn haar dan net te vet blijft na verloop van tijd, zo mild is het voor je hoofdhuid.

Maar zeepblokken herinner ik me vooral van dat ze alle kanten op glibberden.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:56

Trotste gebruiker van een zeepblok hier *\o/*
Zijn er serieus mensen die niet weten wat dat is? :=
Ik gebruik het allebei eigenlijk maar meestal blok.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:57

Wij gebruiken nog blokken zeep en hadden het hier toevallig gister nog over!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:02

Ik gebruik blokzeep. Pure olijfzeep zonder nare stoffen. Ik transpireer veel minder en mijn huid wordt er ontzettend mooi van. Ik gebruik zoveel mogelijk natuurlijke producten.

MJDR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:04

Ik was me gezicht wel met een zeepblok (voor mn gezicht) me lichaam gewoon met een "normale"

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:09

Jaaaaaaa, een Lush zeepblok voor onder de douche. I love it! <3 Maar die is dan wel ter afwisseling van een fles douchegel :')

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:20

Hahaha, ik heb alles doorgelezen en ik was in eerste instantie echt heel erg verbaasd over de hoeveelheid mensen die een zeepblok gebruiken. Ik dacht dat die dingen allang uitgestorven waren.
Wel heel waar wat er gezegd wordt over milieuvriendelijkheid...
Lush vind ik geweldig, dus misschien toch maar eens een blokje zeep proberen.

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:36

pluisje88 schreef:
Nee dat heb ik nog niet kunnen ontdekken eigenlijk...

De ergste reactie krijg ik van zwitsal en Neutral (!!!) met name die laatste had ik dus niet verwacht. De seba med elke dag shampoo kan ik redelijk tegen. ben wel ingredienten aan het vergelijken geweest maar daar heb ik geen conclusie uit kunnen trekken tot nu toe. Maar moet ook zeggen dat ik geen verstand heb van ingredienten

Hoi!

Ik ben zelf allergisch/overgevoelig voor de sulfaten (en rotzooi) die in shampoo etc. zitten. Krijg ik verschrikkelijke jeuk van en mijn hoofdhuid gaat daardoor heel erg schilferen. Sulfaten zijn namelijk agressief en maken je hoofdhuid 'schoon'. Ik gebruik nu ruim 1,5 jaar natuurlijk shampoo's zonder sulfaten, parabenen en siliconen. Sindsdien gaat het perfect. Misschien moet je dat eens proberen, het is wel goed zoeken!!