ilaan schreef:Ehm weet niet hoe iedereen hier zijn vette handen wast (lees vet van trekkers etc) maar ik en niemand die ik ken doet dat met een washand?![]()
Pompje is gewoon handiger. Blok moet je toch aanraken, ook onder de douche wanneer je het aan een washand smeert. En dan leg je het weg en kunnen de bacteriën lekker broeien...... nee nog steeds pas ik haha
ik dacht niet aan handen wassen omdat het hele topic gaat over douchen met een blok zeep en niet handen wassen met een blok zeep

bacteriën gaan niet broeien op een blok zeep, als je het correct bewaart, dus niet zompig en snottig laten worden in de douchecel naar gewoon droog wegleggen na gebruik
daarnaast word een blokje zeep niet vettig, want het is zeep...
kijk , dat je het zelf niet prettig vind, tuurlijk, kan toch. maar het is gewoon niet vies en zeker niet onhygiënisch als je er gewoon normaal mee om gaat

kan het onderzoek trouwens nu even niet vinden, maar daar uit bleek dat bacterie technisch het eigenlijk helemaal niets uitmaakt of je een blokje of pompje voor de handen gebruikt , of blokje of vloeibaar voor het douchen...