Suiker wax

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:27

Leffroi schreef:
Is de citroensap een vereiste? O:) Laat ik nou net dát niet in huis hebben, maar wel aardig harige benen *\o/*

Kana

Re: Suiker wax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 12:29

Weet ik niet Leffroi. Elk recept wat ik vind is met citroensap en aangezien dat 1 van de maar 3 ingrediënten is gok ik dat het niet zonder kan.

Probeer het uit zou ik zeggen en laat ons weten of het werkt. :P Scheelt weer.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:29

Leffroi schreef:
Leffroi schreef:
Is de citroensap een vereiste? O:) Laat ik nou net dát niet in huis hebben, maar wel aardig harige benen *\o/*

Ik lees wel eens dat ze azijn toevoegen ipv citroen, maar ik weet niet of dat werkt natuurlijk.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:32

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:35

Citroen zorgt ervoor dat het stolt dus ik denk het idd wel een essentieel onderdeel is. Misschien dat azijn dezelfde functie heeft, dat weet ik niet.

Enne, blauwe plekjes krijg je omdat je het omhoog van je huid af trekt, ipv met de haarrichting mee. Als je het dus van je been af trekt zorg dat je het richting je voet trekt en niet recht omhoog. :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:24

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:56

Het ging in een keer goed en ik heb het net even uitgeprobeerd op een klein stukje huid. Ging super, al kreeg ik het nu lastig uit het bakje, het heeft de hele middag in de koelkast gestaan.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 16:08

Bij mij wordt het gewoon nooit hard. Ook niet als het veel te donker is. Verhoudingen zijn goed. Wat doe ik verkeerd? Kook ik het op te laag vuur of iets dergelijks?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 16:11

Ik heb er toch wat extra suiker bij gedaan, hij werd niet echt stroperig. Daarna ging het prima.

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 16:16

Ik heb ook wel dat hij na een tijdje teveel gaat plakken en op de duur het dan overal hangt en ik het niet meer weg krijgt want het bolletje bestaat niet meer :P

Als het niet hard wordt denk ik inderdaad ook meer suiker/minder water.

Na beide manieren geprobeerd te hebben, heb ik wel de indruk dat de warme manier meer haartjes laat staan dan de koude manier.

Nouja ik vertrek morgen op reis en met dit warme weer smelt de wax te snel, dus de rest van mijn benen scheer ik maar :P

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:45

Mijn bakje staat in de koelkast af te koelen, ben erg benieuwd of het allemaal goed gaat komen :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:14

Ooooh dit klinkt ideaal! Ik ben scheren ook grondig beu, geen zin om een epilator te kopen, kan zelf niet goed genoeg waxen om echt m'n benen volledig te ontharen en ben te gierig om het om de zoveel weken te laten doen :')

Ga het morgen meteen proberen :D

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 01:10

Morgen flinke haast helaas dus toch scheren. Baal ik wel lichtelijj van maarja wil toch een korte broek aan zondag!

Ik doe trouwens ook mijn wenkbrauwen met de suiker wax. Veel goedkoper als zo'n tube van veet (a 9,99)
En ben te lui om met een pincet het een voor een te doen en op deze manier houd ik het gewoon bij haha

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:15

capopjekop schreef:
Ik heb er toch wat extra suiker bij gedaan, hij werd niet echt stroperig. Daarna ging het prima.

Heb je er tijdens het opwarmen suiker bij gedaan? Bij mij wordt ie ook nooit stroperig.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:07

Het staat nu af te koelen *\o/* ben benieuwd :D

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:11

Ik heb vanmorgen ook gemaakt, hele dag afgekoeld (hele dag weg geweest :P ) was nog wel beetje plakkerig... Dus nog maar even in de koelkast gezet, kijken of 't bijtrekt. Anders moet ik het opnieuw proberen :P

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:18

Oh ik wil dit ook even volgen! Wil ik ook gaan proberen!

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:24

Hoe lang kan je het bewaren? Ik heb het donderdag gemaakt, maar diezelfde avondwas het al een blok keihard mengelstje...
Ik merkte toen ik het gebruikte dat ik mn beenvel mee trok....?! Ik heb nu allemaal plekken op mn benen, rood, waar dus een laagje vel af is...? Iemand tips om dit te voorkomen?

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:31

evaac, ik denk dat de wax dan al te hard was als het al een keihard blok was.... Te lang doorgekookt..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:33

_Nelleke_ schreef:
capopjekop schreef:

Heb je er tijdens het opwarmen suiker bij gedaan? Bij mij wordt ie ook nooit stroperig.

Ja, een beetje op gevoel. Hij is mooi opgedroogd tot een honingkleurige wax.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:15

Tot 2 keer mislukt. Wel zag hij er de 2e keer beter uit, dus ik denk een kwestie van iets langer doorkoken. Nou zag ik in enkele filmpjes dat er zout gebruikt werd en in een ander filmpje niet. Ik heb wel zout gebruikt, maar in feite maakt dat niet uit? Niet dat het daar aan ligt dat het niet lukken wil... Weet iemand dit?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:56

Leffroi, ik denk dat wel of geen zout weinig uitmaakt..

Ik heb vandaag ook een poging gedaan, heb 2 bakjes gemaakt, de een iets langer katen koken dan de ander, maar ik denk dat ze allebei te licht zijn :=

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 22:14

Leffroi schreef:
Tot 2 keer mislukt. Wel zag hij er de 2e keer beter uit, dus ik denk een kwestie van iets langer doorkoken. Nou zag ik in enkele filmpjes dat er zout gebruikt werd en in een ander filmpje niet. Ik heb wel zout gebruikt, maar in feite maakt dat niet uit? Niet dat het daar aan ligt dat het niet lukken wil... Weet iemand dit?

Als het niet lang genoeg gekookt is kun je het gewoon nog iets bijkoken.

Ik heb de wax nog steeds niet getest. Het is hier zo heet dat de wax contant zacht is. :+ :+

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:10

Ik heb het gewoon op de warme manier gebruikt, gaat denk ik een stuk sneller dan met het balletje. Werkte prima! ;)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:01

Kana schreef:
Leffroi schreef:

Als het niet lang genoeg gekookt is kun je het gewoon nog iets bijkoken.

Ik heb de wax nog steeds niet getest. Het is hier zo heet dat de wax contant zacht is. :+ :+

Bijkoken had ik geen zin meer in. Ik ga vandaag weg en ik moest het haar van mijn benen hebben, dus uiteindelijk maar geschoren, haha. Maar ik ga het zeker nogmaals proberen! Dan nog net weer even wat langer koken/iets donkerder dus. En misschien zonder zout, want het smaakte niet echt lekker hahahaha.