Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
chanicha schreef:En waarom moeten jongeren hetzelfde als hun ouders? Tegenwoordig vinden ze gewoon dat ze alles mogen, nou dat mochten de mjjne ook niet en waarom niet, omdat ik groot ben en jij klein en dat is wel eerlijk! Ik kan me echt ergeren aan die houding van je moeder drinkt dus waarom een snotneus van 14 of15 dan niet. Er zijn ook nog zoiets als regels in huis tenminste die waren er bij mij wel.
chanicha schreef:En waarom moeten jongeren hetzelfde als hun ouders? Tegenwoordig vinden ze gewoon dat ze alles mogen, nou dat mochten de mjjne ook niet en waarom niet, omdat ik groot ben en jij klein en dat is wel eerlijk! Ik kan me echt ergeren aan die houding van je moeder drinkt dus waarom een snotneus van 14 of15 dan niet. Er zijn ook nog zoiets als regels in huis tenminste die waren er bij mij wel.
DewieDribbel schreef:chanicha schreef:En waarom moeten jongeren hetzelfde als hun ouders? Tegenwoordig vinden ze gewoon dat ze alles mogen, nou dat mochten de mjjne ook niet en waarom niet, omdat ik groot ben en jij klein en dat is wel eerlijk! Ik kan me echt ergeren aan die houding van je moeder drinkt dus waarom een snotneus van 14 of15 dan niet. Er zijn ook nog zoiets als regels in huis tenminste die waren er bij mij wel.
Dus als jou dochter/zoon 16 is en een beetje zijn/haar eigen beslissingen wil gaan nemen zit jij in hun nek te heigen als een hyena? Omdat wij, 'klein' zijn? Pff ben blij met met mijn ouders zeg. Die weten dat ik af en toe blow en hebben liever dat ze t weten dan dat ik t stiekem doe. Wat jou kinderen, als ik je felle reactie zo lees, zeker gaan doen
Danique_G schreef:Dewiedribbel, ik denk dat die reactie persoonlijk was naar jou toe.
Uiteindelijk komt er op neer dat je een kind gewoon over het algemeen goed moet opvoeden zodat het grenzen kent en verstandige beslissingen maakt. Dit gaat ook gepaard met ouder worden.
dat ik dit allemaal doe, daar geef ik mijn ouders echt niet de schuld van ofzo. Ik heb de keuzen zelf gemaakt en weet dat dit fout is. Ik ben heel erg beschermd opgevoed ( moeder die om elke hoek een kinderlokker zag staan
) maar ben juist ook heel vrij opgevoed qua mezelf zijn. Ben heel losbandig en stronteigenwijs. Haha
. De tijd is wel veranderd. Ik kom uit een streek waar drank en veel drinken heel gewoon was en nog steeds is maar comazuipen kenden we echt niet. vickers schreef:Vriendin van mij geeft regelmatig drugs voorlichting op festivals. Ik ben zeker niet tegen drugs of alcohol gebruik maar wel bij kinderen. Het staat je ontwikkeling in de weg. Voor de personen die wat meer willen lezen onderstaande link
http://Www.unity.nl en ja ook alcohol is een drug.
DewieDribbel schreef:Cyella schreef:ADHD is sowieso verzonnen volgens degene die er als eerste mee gekomen is..
Dankjewel.
Unoo schreef:DewieDribbel schreef:
Dankjewel.
Gelukkig is het ondertussen met meerdere studies aangetoond dat het wel degelijk bestaat.
Je merkt in dit topic dat er zoals van oudsher weer een paar verschillende standaard meningen ontstaan.
1. Helemaal niks is verantwoord om te gebruiken
2. Harddrugs/softdrugs slecht maar drank is oké
3. Drank/softdrugs oké, harddrugs niet
4. Harddugs/softdrugs oké, drank is slecht
5. Alles is wel oké om met mate te gebruiken
Alle soorten drugs (en dan praat ik ook over alcohol) werken in op andere delen in de hersenen en andere neurotransmitters. Bij matig gebruik (en vooral wanneer je jezelf hebt ingelezen en maatregelen treft voor en na het gebruik) kun je de nadelen van drugsgebruik zoveel mogelijk verminderen. Aan elke keer dat je gebruikt zit een risico, maar sowieso is het weten wat je neemt (kijk documentaires, spreek met mensen met ervaring, lees over onderzoeken, laat je spullen controleren !!) ontzettend belangrijk.
En daar gaat het vaak fout. Ik hoor hier al mensen zeggen "Volgens mij zit mdma in xtc, maar dat weet ik niet zeker" etc. Dan ben je niet goed voorbereid imo, mdma is namelijk de werkzame stof van xtc. De rest is bindmiddel en soms in combinatie met speed.
En ja, je kan tegenwoordig nog steeds je drugs laten testen bij verschillende testbureaus. Tevens wordt er tegenwoordig niet meer drugs gebruikt dan vroeger (ga het onderzoek ervan zsm opzoeken, gaat zo moeilijk via mobiel)
Dit is inderdaad helemaal offtopic maar ik word zo moe om weer dezelfde discussie te zien waar mensen zich gewoon niet goed hebben geinformeerd en daardoor elkaar nooit gaan begrijpen.
heb mij wel ingelezen maar het stond op wikipedia en ik vertrouw die bron niet altijd. Scheelt dat ik toch nooit gebruik die nam ook niet de moeite daarom voor verder onderzoek
Danique_G schreef:Die uitspraak over mdma en XTC deed ik!heb mij wel ingelezen maar het stond op wikipedia en ik vertrouw die bron niet altijd. Scheelt dat ik toch nooit gebruik die nam ook niet de moeite daarom voor verder onderzoek
phormicola schreef:Ik ben zelf opgegroeid met een aan heroïne verslaafde vader en allebei mijn ouders blowden, mijn hele leven lang. Daarnaast is mijn vader rond z'n 30ste ook verslaafd geraakt aan alcohol.
Ondanks dat alles heb ik zo'n beetje alles gebruikt wat ik kan bedenken en veel ook , met uitzondering van heroïne. Na m'n 22ste had ik spontaan genoeg gefeest en gebeest en ik ben nu zelfs al bijna twee jaar gestopt met roken. Ik drink heel sporadisch, nu tijdens de zwangerschap natuurlijk helemaal niet, maar kan er niet meer tegen.
Ik ga mijn dochter niets verbieden en haar vader zal dat ook niet doen. Ik geloof meer in voorlichting dan een verbod. Als het goed is zal ze aan haar opa kunnen zien wat drugs met een mens kunnen doen. Wel zou ik het erg fijn vinden als ze er geen interesse voor zou tonen![]()
Ik vind blowen trouwens minder schadelijk dan drinken. Heb beiden dus van dichtbij meegemaakt en alcohol is vele malen schadelijker.
Unoo schreef:Danique_G schreef:Die uitspraak over mdma en XTC deed ik!heb mij wel ingelezen maar het stond op wikipedia en ik vertrouw die bron niet altijd. Scheelt dat ik toch nooit gebruik die nam ook niet de moeite daarom voor verder onderzoek
Dan heb ik helemaal niks gezegd! Was meer als voorbeeld dat ik het wel vaker hoor bij mensen die zelf wel gebruiken