Bruiloft dilemma: stel nou dat...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Bruiloft dilemma: stel nou dat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:41

Allemaal teveel naar 27 dresses gekeken zeker.

Ik zou voor het aanschaffen en vervolgens op marktplaats zetten gaan trouwens. Heb wel gemist welke kleur het moet worden?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:44

Kleur is niet genoemd volgens mij.

Ik denk idd dat zulke films en series als Say yes to the dress er idd debet aan zijn. Doe mij maar een SYTDD – UK :') Dan trekt t bruidspaar de portemonnee open. Moet je alleen wel zelf je drank betalen :=

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:44

Ik zou een jurk huren of lenen of voor een goedkope versie gaan.

Verplicht stellen dat het van een bepaalde prijs moet zin vind ik wel erg ver gaan.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:45

Ik ben wel heel erg benieuwd over welke kleur het gaat?

Ik weet niet of ik het zou doen, zo ie zo zit ik al tegen een bepaalde maat aan, waar heel weinig kleurtjes in te krijgen zijn voor een leuk bedrag
*Juni een drama gehad met jurkje te kopen voor een bruiloft, en toen mocht ik nog zelf kiezen wat de kleur werd ook*
Wellicht overleggen met het bruidspaar om idd te kijken of evt ook accessoires mogen in die kleur en dan een basic zwart jurkje pimpen met accessoires (zoals tasje, oorbellen, ketting, bolero/jasje, schoenen, riempje etc)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 09:54

Ik noem de kleur bewust niet omdat dat in mijn ogen los staat van de vraag. Discussies over, dat valt toch wel mee, doen er niet toe. Die vriendin vind het lelijk, daar draait het om. Maybe later...

Ik denk trouwens wel dat het voor deze vriendin lastig gaat zijn zomaar een goedkoop jurkje te vinden, kleding is voor haar altijd een moeilijk ding. Ze is nogal petite, en de meeste kleding is haar te groot, ze zal zo'n jurkje daarom ook waarschijnlijk niet snel op marktplaats kwijt raken.

Ik ken het bewuste bruidspaar trouwens ook goed, en egocentrisch oid zijn ze niet. Ik denk dat ze gewoon niet door hebben dat een bruiloft voor gasten ook duur is. Kleur telt trouwens puur voor de bruidsmeisjes, niet voor de gasten en andere betrokkenen (voor zover bekend is).

Maar goed, nogmaals het gaat niet perse om haar, of om de oplossing, ik was gewoon heel erg nieuwsgierig wat bokt van zo'n situatie vindt en wat jullie zouden doen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:56

Dan zou ik in haar geval voor de goedkope versie gaan. In geen geval zou ik een jurk kopen die ik niet mooi vind en er heel veel geld aan uitgeven.

Of proberen te lenen....niet geschoten is altijd mis.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:56

Ik heb een vriendin die moest in het paars, im het lang en strapless. 3 dingen die ze vreselijk vond.. Plus dat paars haar echt niet staat! Maar ze deed het wel (broer trouwde)... Ze heeft zich alleen nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld als die dag..

Ik zou denk ik wel naar de bruiloft komen, maar geen bruidsmeisje zijn. Het gaat ten slotte toch om de bruiloft en niet per se om het bruidsmeisje zijn.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:07

Begint er al mee dat ik geen € 100 en meer ga uitgeven voor een vrijgezellenfeest, en ook niet voor een kado! En zeker niet voor een jurk die ik niet wil, en nooit meer draag en blijkbaar door haar maat niet te lenen is... Dus mijn mening: ik doe er niet aan mee en vertel ze dat ook vriendelijk.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:10

Mijn broer is in Amerika getrouwd, inclusief een rits aan bruidsmeisjes/jonkers in dezelfde jurken en pakken.
Nu ben ik niet van de jurken en flatteerde het bovenstukje mij niet echt (kleur en de stof vond ik wel mooi), maar ik heb het wel gedaan voor mijn broer en schoonzus en omdat het ook leuk was er op deze manier bij betrokken te worden :j
Maar in overleg wel afgesproken dat ik na het officiele gedeelte, tijdens de dansavond, ik mijn eigen kleding aan zou doen. Waarschijnlijk not done in Amerika, maar ze begrepen het.

Geven en nemen, je hebt wat over voor je beste vriendin, maar als je je er echt niet prettig bij voelt, moet je vriendin dat ook begrijpen. Al helemaal als de kosten voor eigen rekening zijn.
Dan vind ik het voorstel van TS nog niet zo verkeerd, de middenweg, een andere basiskleur en de accessoires in de opgelegde kleur, zodat je niet uit te toon valt in het plaatje wat het bruidspaar voor ogen heeft.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:10

Uit eigen ervaring: vriendinnetje wilde heel graag van die Amerikaanse bruidsmeisjes. Helaas zijn al haar vriendinnen nogal verschillend van formaat en uiterlijk, dus nooit iets te vinden dat ons allemaal enig zou staan. Ik heb dus een hele dag rondgelopen in een jurk waar in wel van kon kotsen :r . Maar het was haar feestje, zij vond het enig dat we er allemaal hetzelfde uitzagen. En heel veel gasten hebben ons ook complimentjes gegeven dat het zo'n leuk plaatje was (eerlijk gezegd zien de foto's er ook prachtig uit).

Dus voor een goede vriendin, zet ik mijn tanden op elkaar, en trek ik aan waar zij gelukkig van wordt.

Moet er wel eerlijk bij vertellen dat ik de gekozen jurk ook makkelijk kon betalen. Maar denk dat als dat niet zo was geweest dat ik het ook had gedaan. Dan maar een paar weken pannenkoeken. Ik doe graag dingen om iemand anders blij te maken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:17

Shiloh schreef:
Ik noem de kleur bewust niet omdat dat in mijn ogen los staat van de vraag. Discussies over, dat valt toch wel mee, doen er niet toe. Die vriendin vind het lelijk, daar draait het om. Maybe later...

Ik denk trouwens wel dat het voor deze vriendin lastig gaat zijn zomaar een goedkoop jurkje te vinden, kleding is voor haar altijd een moeilijk ding. Ze is nogal petite, en de meeste kleding is haar te groot, ze zal zo'n jurkje daarom ook waarschijnlijk niet snel op marktplaats kwijt raken.

Ik ken het bewuste bruidspaar trouwens ook goed, en egocentrisch oid zijn ze niet. Ik denk dat ze gewoon niet door hebben dat een bruiloft voor gasten ook duur is. Kleur telt trouwens puur voor de bruidsmeisjes, niet voor de gasten en andere betrokkenen (voor zover bekend is).

Maar goed, nogmaals het gaat niet perse om haar, of om de oplossing, ik was gewoon heel erg nieuwsgierig wat bokt van zo'n situatie vindt en wat jullie zouden doen.

Deze bedenking had ik ook al een paar pagina's terug gezet: Wat als de dame in kwestie geen standaard maat heeft. Als het enkel voor de bruidsmeisjes is vind ik dat het door het koppel moet bekostigd worden. Als dat al te veel is...

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:21

Wij gaan over 5 weken trouwen. Een dress code hebben we niet en bruidsmeisjes ook niet. Wat een ieder aan doet, mogen ze lekker zelf weten.

Die vrijgezellen feesten, man, wat schrok ik daar van. Uit persoonlijk principe wilde ik geen vrijgezellen feest. Die van VL werd georganiseerd door een goede vriend. Maar echt... bizar. Een bevriend stel van ons krijgt in november hun eerste kindje en zij kan geen fatsoenlijke baan vinden. Dus voor hen is zoiets een aderlating. Ben nu aan het bedenken hoe ik het onderwerp kan aansnijden dat ze een cadeau of envelop met de bruiloft anders lekker achterwege laten. Wij geven een feest, om deze dag met vrienden en familie te vieren, niet om anderen op kosten te jagen...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:31

Als ze dan ook nog lastige maat heeft... is er dan niet iemand die een naaimachine heeft. Eenvoudig jurkje is zo gemaakt en dan stofje in de juiste kleur. Als ze niet zo groot is heeft ze ook niet zoveel stof nodig . Daarna kan ze het ook verven in een leukere kleur.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:41

Shiloh schreef:

Ik mis echt totaal de commuicatie. In alle oplossingen en meningen hier worden zoveel aannames gedaan.
Zelf was ik zo blij dat die vriendin naar me toe kwam en gewoon heel eerlijk aangaf dat ze zich er niet prettig bij voelde. Als je vriendinnen bent kan ik me gewoon niet voorstellen dat je als bruid je iemand er toch toe verplicht.
Zo hebben wij onze getuiges gevraagd of zij op de locatie van het feest wilden blijven slapen zodat we 's ochtends samen konden ontbijten. 1 (toen nog) vriendin gaf aan dat het financieel moeilijk was, mijn man en ik zijn toen direct samen gaan kijken of wij de kosten daarvoor konden dragen, of eventueel splitsen.

Je geeft aan dat het bruidspaar een jurkje met een goede kleur jasje niet goed vindt ,maar ik denk dat het heel belangrijk is hoe dat gesprek is gegaan. Heeft je vriendin dat gewoon voorgesteld en het bruidspaar gezegd dat ze liever een jurk in die kleur willen. Of heeft ze aangegeven dat ze het een probleem vindt, het niet kan of wil betalen enz. en heeft het bruidspaar daarna gezegd dat ze pech heeft en echt een jurk in die kleur moet betalen? Zit nogal een verschil tussen...

Communicatie, communicatie, echt heel belangrijk in deze situatie...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:48

Je hebt een paar opties:

1. Doet wat ze zegt en hoopt dat ze maar een keer trouwt.
2. Gaat voor goedkoop. Op marktplaats kan je voor weinig hele mooie dingen kopen. Daarna gelijk weer te koop zetten.
3. Koop een jurkje in een materiaal dat je na de bruiloft zwart kan verven (katoen/zijde) black dress komt altijd van pas.
4. Huurt wat.
5. Je bent een echte vriendin en wijst je vriendin erop dat ze een bride from hell aan het worden is. (Benaderen op eigen risico)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:51

Jennyj01 schreef:
Je hebt een paar opties:

1. Doet wat ze zegt en hoopt dat ze maar een keer trouwt.
2. Gaat voor goedkoop. Op marktplaats kan je voor weinig hele mooie dingen kopen. Daarna gelijk weer te koop zetten.
3. Koop een jurkje in een materiaal dat je na de bruiloft zwart kan verven (katoen/zijde) black dress komt altijd van pas.
4. Huurt wat.
5. Je bent een echte vriendin en wijst je vriendin erop dat ze een bride from hell aan het worden is. (Benaderen op eigen risico)

:') +:)+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:52

Jurkje bestellen via Etsy of zo iets? Die hebben soms voor een 10tje (ex verzendkosten) hardstikke leuke jurkjes in álle maten en álle kleuren :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:01

Lastige situatie, maar het lijkt mij zeker wel dat jij je ook prettig moet voelen in de kleren die je aan hebt. Vorig jaar ben ik getrouwd en wij hadden drie bruidsmeisje in de leeftijd van 3-11 jaar. Voor hen hebben wij in overleg met de ouders een super mooi jurkje met Bolero uitgekozen, die wij voor hun betaald hebben. Het was wel lastig, maar het was toch gelukt!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:02

Sammie schreef:
Nee dat is niet ouderwets. Dat is juist nieuw.. overgewaaid van zee..

Die klote zemeerminnen ook altijd met hun ideeën... pfff

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:02

Ik moet zeggen dat ik niet snap dat iemand zo'n probleem kan maken van een jurk dragen in een kleur die niet mooi gevonden wordt. Ooit van verven gehoord? Bruidspaar blij met de kleur, draagster blij wanneer ze de jurk na het huwelijk bijvoorbeeld zwart kan verven en hem nog jaren kan dragen.

Financiën vind ik een hele logische reden om geen jurk te willen kopen voor een bruiloft. De kleur niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:13

Ik zou haar wel dreamdresses in Arnhem aan kunnen raden, die heeft veel verschillende jurken en ze zijn echt niet superduur..

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:15

Heb niet alle reacties gelezen dus misschien al genoemd.

Maar als je een jurk koopt, kan je de jurk altijd nog na de bruiloft verkopen.
Ja je bent wel wat geld kwijt, maar je krijgt er ook weer geld voor terug.

Tegenwoordig zie je steeds meer dat mensen kleding kopen van marktplaats af of iets dergelijks.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:29

Maar wordt haar het kopen van een bepaalde jurk verplicht of het kopen van een jurk in een bepaalde kleur?
Want het verplichten van het kopen van een dure jurk vind ik not done, de verplichting van kleur vind ik best kunnen. Er zijn zoveel jurkjes te koop dat ze dan heus wel iets kan vinden voor haar budget en in haar stijl, alleen vind ze de kleur dan niet zo mooi. Tsja voor een dag moet je je daar over heen kunnen zetten imo.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:40

JuliaMaria schreef:
Als ik haar was zou ik mijn egocentrisme een keertje thuis laten en mijn vriendin HAAR perfecte bruiloft gunnen. Het draait niet om deze dame maar om de bruid en de bruidegom. Vind het het toppunt van egocentrisme en ik ben blij dat ik geen vrienden heb die zich zo zullen gedragen bij mijn bruiloft: die gunnen mij "mijn" dag, net zoals ik dat bij hen zal doen.

Wat een onzin, een goede vriendin zou me niet eens zo voor het blok zetten door me een bepaalde kleur aan te willen trekken. En niet omdat ik bepaalde kleuren niet mooi vind maar omdat sommige dingen gewoon gigantisch vloeken. Het is leuk als je gewoon blond of donker haar hebt, want dan kan je in principe bijna alle kleuren wel aan. Met mijn haarkleur wordt je veel meer beperkt want dat ziet er gewoon écht niet uit.

Als je krap bij kas zit wordt er maar even van je verwacht dat je een jurk gaat kopen terwijl je er al een hebt? Ik zou daar ook niet blij mee zijn. Al helemaal als ik er ook nog als een idioot uit zou zien. :+

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:42

Fiffill schreef:
JuliaMaria schreef:
Als ik haar was zou ik mijn egocentrisme een keertje thuis laten en mijn vriendin HAAR perfecte bruiloft gunnen. Het draait niet om deze dame maar om de bruid en de bruidegom. Vind het het toppunt van egocentrisme en ik ben blij dat ik geen vrienden heb die zich zo zullen gedragen bij mijn bruiloft: die gunnen mij "mijn" dag, net zoals ik dat bij hen zal doen.

Wat een onzin, een goede vriendin zou me niet eens zo voor het blok zetten door me een bepaalde kleur aan te willen trekken. En niet omdat ik bepaalde kleuren niet mooi vind maar omdat sommige dingen gewoon gigantisch vloeken. Het is leuk als je gewoon blond of donker haar hebt, want dan kan je in principe bijna alle kleuren wel aan. Met mijn haarkleur wordt je veel meer beperkt want dat ziet er gewoon écht niet uit.

Als je krap bij kas zit wordt er maar even van je verwacht dat je een jurk gaat kopen terwijl je er al een hebt? Ik zou daar ook niet blij mee zijn. Al helemaal als ik er ook nog als een idioot uit zou zien. :+

Laat me raden, jij hebt rood haar? Dan is bijvoorbeeld roze inderdaad zwaar lelijk :').