Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dan trekt t bruidspaar de portemonnee open. Moet je alleen wel zelf je drank betalen
. Maar het was haar feestje, zij vond het enig dat we er allemaal hetzelfde uitzagen. En heel veel gasten hebben ons ook complimentjes gegeven dat het zo'n leuk plaatje was (eerlijk gezegd zien de foto's er ook prachtig uit).
Shiloh schreef:Ik noem de kleur bewust niet omdat dat in mijn ogen los staat van de vraag. Discussies over, dat valt toch wel mee, doen er niet toe. Die vriendin vind het lelijk, daar draait het om. Maybe later...
Ik denk trouwens wel dat het voor deze vriendin lastig gaat zijn zomaar een goedkoop jurkje te vinden, kleding is voor haar altijd een moeilijk ding. Ze is nogal petite, en de meeste kleding is haar te groot, ze zal zo'n jurkje daarom ook waarschijnlijk niet snel op marktplaats kwijt raken.
Ik ken het bewuste bruidspaar trouwens ook goed, en egocentrisch oid zijn ze niet. Ik denk dat ze gewoon niet door hebben dat een bruiloft voor gasten ook duur is. Kleur telt trouwens puur voor de bruidsmeisjes, niet voor de gasten en andere betrokkenen (voor zover bekend is).
Maar goed, nogmaals het gaat niet perse om haar, of om de oplossing, ik was gewoon heel erg nieuwsgierig wat bokt van zo'n situatie vindt en wat jullie zouden doen.
Shiloh schreef:Ik noem de kleur bewust niet omdat dat in mijn ogen los staat van de vraag. Discussies over, dat valt toch wel mee, doen er niet toe. Die vriendin vind het lelijk, daar draait het om. Maybe later...
Ik denk trouwens wel dat het voor deze vriendin lastig gaat zijn zomaar een goedkoop jurkje te vinden, kleding is voor haar altijd een moeilijk ding. Ze is nogal petite, en de meeste kleding is haar te groot, ze zal zo'n jurkje daarom ook waarschijnlijk niet snel op marktplaats kwijt raken.
Ik ken het bewuste bruidspaar trouwens ook goed, en egocentrisch oid zijn ze niet. Ik denk dat ze gewoon niet door hebben dat een bruiloft voor gasten ook duur is. Kleur telt trouwens puur voor de bruidsmeisjes, niet voor de gasten en andere betrokkenen (voor zover bekend is).
Maar goed, nogmaals het gaat niet perse om haar, of om de oplossing, ik was gewoon heel erg nieuwsgierig wat bokt van zo'n situatie vindt en wat jullie zouden doen.
Jennyj01 schreef:Je hebt een paar opties:
1. Doet wat ze zegt en hoopt dat ze maar een keer trouwt.
2. Gaat voor goedkoop. Op marktplaats kan je voor weinig hele mooie dingen kopen. Daarna gelijk weer te koop zetten.
3. Koop een jurkje in een materiaal dat je na de bruiloft zwart kan verven (katoen/zijde) black dress komt altijd van pas.
4. Huurt wat.
5. Je bent een echte vriendin en wijst je vriendin erop dat ze een bride from hell aan het worden is. (Benaderen op eigen risico)
JuliaMaria schreef:Als ik haar was zou ik mijn egocentrisme een keertje thuis laten en mijn vriendin HAAR perfecte bruiloft gunnen. Het draait niet om deze dame maar om de bruid en de bruidegom. Vind het het toppunt van egocentrisme en ik ben blij dat ik geen vrienden heb die zich zo zullen gedragen bij mijn bruiloft: die gunnen mij "mijn" dag, net zoals ik dat bij hen zal doen.
Fiffill schreef:JuliaMaria schreef:Als ik haar was zou ik mijn egocentrisme een keertje thuis laten en mijn vriendin HAAR perfecte bruiloft gunnen. Het draait niet om deze dame maar om de bruid en de bruidegom. Vind het het toppunt van egocentrisme en ik ben blij dat ik geen vrienden heb die zich zo zullen gedragen bij mijn bruiloft: die gunnen mij "mijn" dag, net zoals ik dat bij hen zal doen.
Wat een onzin, een goede vriendin zou me niet eens zo voor het blok zetten door me een bepaalde kleur aan te willen trekken. En niet omdat ik bepaalde kleuren niet mooi vind maar omdat sommige dingen gewoon gigantisch vloeken. Het is leuk als je gewoon blond of donker haar hebt, want dan kan je in principe bijna alle kleuren wel aan. Met mijn haarkleur wordt je veel meer beperkt want dat ziet er gewoon écht niet uit.
Als je krap bij kas zit wordt er maar even van je verwacht dat je een jurk gaat kopen terwijl je er al een hebt? Ik zou daar ook niet blij mee zijn. Al helemaal als ik er ook nog als een idioot uit zou zien.
.