Het leven tussen de 20 en 30 gaat zo snel!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:15

Qimm schreef:
Toen duurde het ook altijd zooooo lang voor je weer jarig was, nu lijkt het soms nog maar een half jaar geleden :=

He... Ik was toch vorige week ook al jarig? Zoiets?

vuurneon

Re: Het leven tussen de 20 en 30 gaat zo snel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:54

Vroeger vond ik jarig zijn leuk en kon ik niet wachten tot volgend jaar, nu vind ik het even leuk maar ben ik blij dat het nog een heel jaar duurt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:15

Oei, herkenbaar :o
Ik ben nu 26, ga hopelijk eindelijk zelfstandig(er) wonen dit jaar. Dat is bij mij ivm ziekte ook wat moeilijker dan gemiddeld, maar toch, best laat. Mijn eerste vriendje moet ik ook nog tegenkomen.

En dan praat iedereen hier over dat ze achterlopen omdat ze nog geen kinderen hebben. Ik bedoel, kin-de-ren :wow:

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:16

Na de 30 ben je 2 x per jaar jarig :-(

Zo voelt het in elk geval...

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:51

En vanaf je 45e krijg je moeite met het onthouden van je exacte leeftijd....

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:19

Sammyoo schreef:
En vanaf je 45e krijg je moeite met het onthouden van je exacte leeftijd....

Na je 45e pas? Vanochtend vroeg m'n buurvrouw hoe oud ik ben en antwoordde ik vol overtuiging "22 :j".

Nee hoor, ik ben 23 en word over 2 weken 24. :')

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:22

Mijn vriend wordt over een paar weken alweer 30!
Maar wij doen nog rustig aan, absoluut nog geen kinderplannen, hij heeft al wel een eigen huis en ik woon nog bij mijn ouders.
Eerst nog maar even genieten van het leven :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:23

phormicola schreef:
primera schreef:
Maar je kan ook na je 35ste kinderen krijgen hoor, zijn zat vrouwen die dan nog hun eerste kind krijgen er zal alleen iets meer controle zijn. Het is beter dan te vroeg kinderen krijgen hoor ;)

Het gaat veel vaker fout na je 35ste en ik zou dat niet aankunnen :)

Dat is niet waar. Je HOORT vaak dat het fout gaat. Maar ik denk niet dat dat het geval is. In mijn omgeving zijn er veel mensen met oude ouders en die hebben allemaal geen problemen gehad. :)

Bij mij is het juist zo dat alles om me heen snel gaat. Ik ga wel lekker. Ben 22, heb een relatie van inmiddels twee jaar, woon samen en allebei studeren we nog. Werk? Dat kan m'n hele leven nog. :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:24

je kunt ook geen kinderen krijgen... :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:25

Jouw standpunt is duidelijk Geerke. ;)

Komt ook een beetje denigrerend over. :)

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:27

Ik vergeet nu al hoe oud ik ben.. Leeftijd is maar een getal. :D

Sowieso dat ik geniet van het leven met mezelf. Het is een groot feestje!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:31

Upendo, na je 35ste is de controle tijdens je zwangerschap strenger omdat het nu eenmaal vaker fout gaat. Dat is verder niet erg, maar wel een feit en het is aan iedereen om te bepalen of het dat waard is :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:32

Ik vind de opmerking van Geerke niet denigrerend hoor. Je moet het niet als een verplichting zien om kinderen te willen.
Ik heb mijn niet jaren van tevoren gepland, gewoon mijn gevoel gevolgd. Het lijkt me heel erg ingewikkeld om hier uitsluitend rationeel over te beslissen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:35

phormicola schreef:
Upendo, na je 35ste is de controle tijdens je zwangerschap strenger omdat het nu eenmaal vaker fout gaat. Dat is verder niet erg, maar wel een feit en het is aan iedereen om te bepalen of het dat waard is :)

Iig zonde om het niet te overwegen als je een gezonde levensstijl hebt.

Ben blij dat mijn papa en mama daar wel voor gekozen hebben, anders zat ik nu niet hier. :P

Sammyoo, op mij kwam hij denigrerend over omdat heel veel mensen het wel heel graag willen. :)
Zo ook wij, om dan zo'n opmerking terug te zien met zo'n smiley erachter terwijl je weet dat je later een mieters uitgebreid traject in moet om een grote wens te verwezenlijken is op zijn minst een beetje naar. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:39

Och mijn moeder heeft een erfelijke spierziekte en m'n pa is verslaafd, die zouden volgens velen ook geen kinderen moeten krijgen, maar vind het erg leuk hier :+
Voor mij persoonlijk zou het niets zijn, alleen omdat ik weet hoe ik zou reageren op een verlies. Dan is het beter om het bij dit ene kindje te houden. Ook financieel trouwens :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:40

jammer dat dit persoonlijk opgevat word...je kunt uiteraard bedenken dat ik dit niet bedoel speciaal voor mensen die het heel graag willen en waarbij het niet lukt.

Ik gaf alleen even een reactie op alle posten waarin mensen dubben over wanneer een kind....alsof het krijgen van een kind verplicht is.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:43

upendo schreef:
Sammyoo, op mij kwam hij denigrerend over omdat heel veel mensen het wel heel graag willen. :)
Zo ook wij, om dan zo'n opmerking terug te zien met zo'n smiley erachter terwijl je weet dat je later een mieters uitgebreid traject in moet om een grote wens te verwezenlijken is op zijn minst een beetje naar. :)

upendo, als je net een post had geplaatst waarin je schreef dat je in een medisch traject zat om zwanger te worden, dan had ik de opmerking van Geerke kwetsend gevonden. Aangezien ik dat nergens teruglees kan je Geerke niet verwijten dat ze een denigrerende opmerking maakt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:48

phormicola schreef:
Och mijn moeder heeft een erfelijke spierziekte en m'n pa is verslaafd, die zouden volgens velen ook geen kinderen moeten krijgen, maar vind het erg leuk hier :+
Voor mij persoonlijk zou het niets zijn, alleen omdat ik weet hoe ik zou reageren op een verlies. Dan is het beter om het bij dit ene kindje te houden. Ook financieel trouwens :D

Dan kan ik het begrijpen ja! :)
En eerlijk, soms denk ik ook wel 'wat als het nou een kindje met Down of zwaar autisme blijkt te zijn?'
Dat is misschien ook wel een groter risico, dat wel..

Gelukkig kunnen wij 'splitten'.. :P
Dus dat 'scheelt' al.
Maar ik moet er de eerste tijd nog niet aan denken hoor. Eerst maar eens afstuderen, genieten en kijken waar we terecht komen. :)

Geerke, wellicht dan een opstekertje om naar je formulering te kijken.

En Sammyoo, dat hoeft niet, maar die oneliner opmerking had überhaupt niet gehoeven gezien de strekking van mijn vorige post. Ik had het niet over het moeten nemen van kinderen namelijk.
Voorbarig rekening houden met de mogelijke reacties die het kan oproepen is een goede kwaliteit. :)
En nu houd ik er over op! ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:54

ik zal voortaan voordat ik iets post...even alle ''eigen berichten'' van alle possters in het betreffende topic,bekijken om te voorkomen dat ik iemand tegen het zere been stoot.Want dat is uiteraard mijn intentie niet.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:55

*zucht*

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:57

upendo schreef:
Dat is niet waar. Je HOORT vaak dat het fout gaat. Maar ik denk niet dat dat het geval is. In mijn omgeving zijn er veel mensen met oude ouders en die hebben allemaal geen problemen gehad. :)

Bij mij is het juist zo dat alles om me heen snel gaat. Ik ga wel lekker. Ben 22, heb een relatie van inmiddels twee jaar, woon samen en allebei studeren we nog. Werk? Dat kan m'n hele leven nog. :)

upendo, dit is je voorgaande post. Ik heb hem nu drie keer gelezen, maar ik kan echt niet begrijpen waarom jij de post van Geerke denigrerend vind...... en nu hou ik er ook over op...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 00:00

Omdat je mensen die intens graag kinderen willen maar daar veel moeite voor moeten doen kan kwetsen.

That's why.

Moet dat dan expliciet overal neergezet worden? Nee toch?

Anyhow.
Fijne avond!
Ik ga tukken en hoop dat er iets constructievers in dit topic staat morgenochtend.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 06:42

Dit gaat een beetje off topic :P natuurlijk moet je zelf weten of je kinderen wilt, maar tijd speelt hier wel echt een rol bij. Als je te laat bent kun je toch de boot mislopen of zijn er veel meer risico's.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:43

Dan kan je ook zeggen: Dan neem je toch geen paard.
Dan kan iemand toch ook niet weten dat je dolgraag een paard zou willen maar het door omstandigheden niet haalbaar is?

Beetje offtopic dit trouwens maar we moeten niet zo snel ons dingen aantrekken hoor. Rot voor je dat graag iets wilt wat niet lukt maar het is ook een goede eigenschap om te kijken naar mensen die het slechter hebben. Tel je zegeningen. Er zijn vast ook hele goede dingen in je leven.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:46

Voor als je vindt dat je leven tussen de 20 en 30 hard gaat, wacht maar tot je 30 bent en naar de 40 toe gaat. Dat is echt knipperen met je ogen en pats 40! Geniet van daar waar je nu bent, wat komt dat komt (of niet) :)