Gescheiden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aryana

Re: Gescheiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:27

Nou idd vikki.

En het idee dat je ex flink ligt te krikken met z'n nieuwe vriendin en je kinderen wellicht een kamer er naast liggen zou mij ook geen goed gevoel geven. Ik vind het iig niet kunnen en het feit dat hij borderline heeft zou geen excuus moeten zijn dat je het daarom maar accepteert.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:31

Aryana schreef:
Nou idd vikki.

En het idee dat je ex flink ligt te krikken met z'n nieuwe vriendin en je kinderen wellicht een kamer er naast liggen zou mij ook geen goed gevoel geven.

Dat gaat natuurlijk sowieso ooit een keer gebeuren :+
Daar kun je je kop voor in het zand steken en moeilijk over doen of je kan gewoon accepteren dat ex verder gaat met zijn leven.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:41

Goof schreef:
Aryana schreef:
Nou idd vikki.

En het idee dat je ex flink ligt te krikken met z'n nieuwe vriendin en je kinderen wellicht een kamer er naast liggen zou mij ook geen goed gevoel geven.

Daar kun je je kop voor in het zand steken en moeilijk over doen of je kan gewoon accepteren dat ex verder gaat met zijn leven.

De ex van mijn vriend slaapt soms hier en dan hebben wij het respect om dat niet te doen... Maar ze weet heus wel dat we dat doen... "goed oefenen" als we een kindje willen noemt ze dat ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:56

janderegelaa schreef:
Ik word zo moe van dit soort mensen als TS. De onderliggende gedachte is altijd haat en nijd. Misschien hebben die kinderen wel genoten van het logeerpartijtje. En de veronderstelling dat het op latere leeftijd schadelijk kan zijn voor de kinderen is maar een aanname om eigen emoties kracht bij te zetten.

Ben ik niet helemaal met je eens.
1. We kunnen niet in het hoofd van TS kijken. Misschien heeft ze er wel een hele goede reden voor. Vrijwel alle kinderen die ik ken houden niets ergs over aan zo'n logeerpartijtje, maar ik ken er ook wel een paar waarbij het wel problemen oplevert (door autisme of een hechtingsstoornis etc). Ik ken de kinderen van TS niet, dus ik kan / wil daar niet over oordelen. Of misschien heeft ze een ex die door zijn psychische achtergrond helemaal op kan gaan in een nieuwe relatie en zijn kinderen vergeet. Ik kan er dus vanalles bij bedenken waardoor er wel gegronde zorgen kunnen zijn die niet enkel ingegeven worden door emoties.
2. Stel dat eigen emoties toch een rol spelen (wat we ook niet weten, maar stel dat....): Als je net gescheiden bent, is het soms even schrikken als je ex opeens een nieuwe partner heeft en diegene een rol gaat spelen in het leven van je kinderen. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat je op zo'n moment even overmand wordt door emoties. Als dat bij TS ook een rol speelt dan doet ze in ieder geval precies wat een sterke en verstandige moeder doet: haar kind opvangen en vragen of het leuk was.

En dat is ook precies de kunst: je eigen emoties en gevoelens over iemand los kunnen koppelen van hoe je kinderen iets beleven. De lading die nieuwe relaties voor volwassenen hebben, is vaak heel anders dan hoe kinderen het beleven. Wij volwassenen zien een nieuwe relatie van je ex veel meer als iemand die je plaats inneemt. Als er een nieuwe partner komt, wordt er weer een weg terug afgesloten. Is het weer wat meer voorbij. Dan deelt je ex meer met een ander dan ooit met jou. Maar kinderen ervaren dat veel minder.
Mijn man heeft ook een dochter uit een vorige relatie. Ik kan me herinneren dat de dochter van mijn man in het begin ooit voorstelde dat we maar met z'n drieën moesten gaan samenwonen: haar moeder, haar vader en ik. Er pasten namelijk ook wel drie mensen in ons tweepersoonsbed, vond ze. Bloedserieus was ze daarover. 8)7 Het voorstel bracht bij mij hele andere gevoelens teweeg (ieuw! Nee! Getver! hilariteit :') ), dan bij dochterlief (Leuk, gezellig. En dan hoef ik mamma niet te missen). Logisch.
Kinderen zijn soms zo onbevangen in die dingen. Die krijgen de hele lading achter zo'n nieuwe relatie helemaal niet mee. Daarom vermoed ik ook dat volwassenen er doorgaans veel meer last van hebben dan kinderen.

Kinderen leren situaties te duiden door te kijken naar hoe volwassenen erop reageren. Dus als kinderen merken dat een volwassene ergens moeite mee heeft, dan leiden ze daaruit af dat het naar en vervelend is. Het is een hele kunst om je emoties niet te laten merken. In de hierboven beschreven situatie heb ik m'n best gedaan om zo min mogelijk van mijn gevoelens te laten merken. Maar ik was wel een paar seconden sprakeloos. Ik heb vervolgens gevraagd of ze haar moeder mistte. Dat was zo. Maar ik sluit niet uit dat ze iets van mijn gevoel heeft kunnen zien in mijn gezichtsuitdrukking toen ze met het voorstel kwam.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:11

Jee, Wendy, wat lees ik nu! Heel erg veel sterkte met deze lastige situatie!

janderegelaa schreef:
Ik word zo moe van dit soort mensen als TS. De onderliggende gedachte is altijd haat en nijd.

Zo te lezen gaat het vooral om het niet nakomen van de afspraken door de ex en dat hij vooral lijkt te doen wat hem het beste uitkomt, zonder daarbij rekening te houden met de agenda van de moeder van de kinderen. Niet om haat en nijd. Dat je daar als moeder nijdig van wordt kan ik me goed voorstellen. Een scheiding is nooit leuk, maar als er kindjes in het spel zijn wordt het nog veel ingewikkelder.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:20

Aryana schreef:
Nou idd vikki.

En het idee dat je ex flink ligt te krikken met z'n nieuwe vriendin en je kinderen wellicht een kamer er naast liggen zou mij ook geen goed gevoel geven. Ik vind het iig niet kunnen en het feit dat hij borderline heeft zou geen excuus moeten zijn dat je het daarom maar accepteert.

Alleen deze woordkeuze al... Wat is er mis met het woord vrijen? Dat deden jullie allemaal toen je nog samen was met je ex, en nu ineens heet het anders? Over frustraties gesproken ...

Ik vind dat TS redelijk nuchter met de situatie om gaat en ik ben benieuwd naar de uitkomst van het gesprek maar als ze dat hier niet wil delen, is dat ook prima. Het is haar leven. Ik wens haar in ieder geval alle wijsheid toe om met de nieuwe situatie omgaan.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:23

Goof schreef:
Aryana schreef:
Nou idd vikki.

Je hoeft er niet zo'n hoofd :+ bij te trekken hoor, want dat snap ik natuurlijk ook wel, maar ik vind het niet kunnen als kinderen met seks geluiden (of erger) worden geconfronteerd! dat is van je eigen ouders al heel gek om te horen maar laat staan met een nieuwe partner.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:16

Ts wat ik je verder wil meegeven is dat mensen met een stoornis meestal zeer egocentrisch zijn en er niet bij stilstaan waar een ander behoefte aan heeft, dit even n.a.v. jouw teleurstelling dat hij de kinderen niet op tijd terug wilde brengen voor de verjaardag van je vader. Verwacht helemaal niets en mocht hij jou wel een keer tegemoet komen dan is dat natuurlijk meegenomen, maar dan voorkom je iig teleurstellingen voor jezelf.

@Maflinger_S

Met vrijen is niets mis, alleen is het wel te hopen dat het discreet gebeurd, daar hoeven jonge kinderen nog niet mee te worden geconfronteerd. Hoe moeilijk is dat te begrijpen??

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:49

safina schreef:
Mijn man heeft ook een dochter uit een vorige relatie. Ik kan me herinneren dat de dochter van mijn man in het begin ooit voorstelde dat we maar met z'n drieën moesten gaan samenwonen: haar moeder, haar vader en ik. Er pasten namelijk ook wel drie mensen in ons tweepersoonsbed, vond ze. Bloedserieus was ze daarover. 8)7 Het voorstel bracht bij mij hele andere gevoelens teweeg (ieuw! Nee! Getver! hilariteit :') ), dan bij dochterlief (Leuk, gezellig. En dan hoef ik mamma niet te missen). Logisch.
Kinderen zijn soms zo onbevangen in die dingen. Die krijgen de hele lading achter zo'n nieuwe relatie helemaal niet mee. Daarom vermoed ik ook dat volwassenen er doorgaans veel meer last van hebben dan kinderen.

Dat doen ze hier ook ;) ze vinden het gezellig als we er allemaal zijn, de ex van mijn vriend eet weleens mee als ze de kinderen brengt of wij brengen ze weleens samen naar bed en dat vinden ze heel erg gezellig. En het liefst hebben ze dat we allemaal bij elkaar slapen in één huisje!

We doen het weleens als we samen iets doen, ééns in de 3 maanden gaan we samen naar een dierentuin of pretpark o.i.d. We hebben ook echt tijd alleen of samen met de kinderen maar de moeder van de kinderen is er best vaak. Ik zie haar als een soort van hele goede collega in opvoeden. En af en toe kunnen we samen zeuren waarom die man nou nog niet snapt dat zijn kant van het bed geen wasmand is... :')

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:50

[quote="AryanaJe hoeft er niet zo'n hoofd :+ bij te trekken hoor, want dat snap ik natuurlijk ook wel, maar ik vind het niet kunnen als kinderen met seks geluiden (of erger) worden geconfronteerd! dat is van je eigen ouders al heel gek om te horen maar laat staan met een nieuwe partner.[/quote]

We gaan off topic. Maarreh..seks is gewoon een van onze eerste levensbehoeften. Lijkt mij zeer onverstandig om kinderen te leren dat het 'iets geks' is...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:42

Ja maar het is niet de bedoeling dat ze denken dat het zo normaal is dat ze het op hun 14e voor een breezer doen. Verdiep je eens in oa freud, dan snap je hoe mensen/kinderen leren. Later gaan kinderen wel snappen wat er toen gebeurde en onwikkelen ze alsnog het idee ah ok da's normaal.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:44

silmitan schreef:
[quote="AryanaJe hoeft er niet zo'n hoofd :+ bij te trekken hoor, want dat snap ik natuurlijk ook wel, maar ik vind het niet kunnen als kinderen met seks geluiden (of erger) worden geconfronteerd! dat is van je eigen ouders al heel gek om te horen maar laat staan met een nieuwe partner.

We gaan off topic. Maarreh..seks is gewoon een van onze eerste levensbehoeften. Lijkt mij zeer onverstandig om kinderen te leren dat het 'iets geks' is...[/quote]
:') :') :')
eeste levensbehoeftes zijn dingen die je nodig hebt om te overleven. dat wordt steeds uitgebreider want tja we kunnen niet zonder kleren en handwas is ook zo iets ouderwets, dus een wasmachine hoort er ook bij.

maar seks is geen eerste levens behoefte, gelukkig maar anders had ik gestekt gelegen vress ik :=

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:07

hanny_jelke schreef:
maar seks is geen eerste levens behoefte, gelukkig maar anders had ik gestekt gelegen vress ik :=

Ja, als je niet door de gebruikelijke bevruchting verwekt bent moet het op een alternatieve wijze, dan is stekken zo gek nog niet natuurlijk. :D

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:17

Ir111 schreef:
hanny_jelke schreef:

Ja, als je niet door de gebruikelijke bevruchting verwekt bent moet het op een alternatieve wijze, dan is stekken zo gek nog niet natuurlijk. :D

:') had nog een R tussen gemoeten, gestrekt
maar zoals het beschreven wordt, heb je het nodig om te overleven.
dieren doen het voor de voortplanting, wij doen het net zo goed voor de fun.
en we hebben het niet nodig om zelf te overleven, enkel om voort te planten.

en als we het nodig hadden, om te overleven, ja dan had ik nu gesterkt gelegen, al is het volledig mijn eigen keus op dit

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:20

@Hanny Jelke. Eten en drinken zijn tezamen met seksualiteit wel degelijk onderdeel van de eerste levensbehoefte. Aanraken is vanaf het prille begin noodzakelijk voor een goede ontwikkeling.

@ Gypsy Het moge duidelijk zijn dat seksualiteit een breed begrip is. Als iedereen er op een open manier mee om zou gaan en het niet 'iets geks' vinden, zouden excessen als wat jij beschrijft nauwelijks voorkomen.

Maar nogmaals we gaan offtopic

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:27

Cayenne schreef:
DewieDribbel schreef:
Ik zet borderline niet slecht neer, ik noem alleen de feiten. Want ik heb ook ervaring met borderline. En gepraat met dokters die het zelf zeggen dat ze allemaal wel eens zwarte vases hebben. Iedereen heeft het, maar mensen met borderline hebben het sneller.
:O

Kom maar met bewijs van deze zogenaamde 'feiten', want ben benieuwd waar jij dit allemaal vandaan hebt.
Het is overigens fases en geen vases.

Edit: ik zie nu pas dat je nog maar 16 bent. Dat zal het verklaren.

Oh wauw! Een spelfout. Me zus heeft borderline, en ik heb stage gelopen op een school met kinderen met een mentale 'afwijking' en dat ik 16 ben betekend niet dat ik onwetend ben. Je kent me nieteens. Weet waar je over praat voordat je je mond open trekt.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:31

Open zijn over sex of je ouders met jan en alleman horen krikken, ik vind het nogal een verschil. I rest my case, hier heb ik geen tijd voor.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:32

DewieDribbel schreef:
Cayenne schreef:

Kom maar met bewijs van deze zogenaamde 'feiten', want ben benieuwd waar jij dit allemaal vandaan hebt.
Het is overigens fases en geen vases.

Edit: ik zie nu pas dat je nog maar 16 bent. Dat zal het verklaren.

Oh wauw! Een spelfout. Me zus heeft borderline, en ik heb stage gelopen op een school met kinderen met een mentale 'afwijking' en dat ik 16 ben betekend niet dat ik onwetend ben. Je kent me nieteens. Weet waar je over praat voordat je je mond open trekt.

mentale afwijking?
je kunt pas van af een bepaalde leeftijd de diagnose borderline krijgen.
dus die kinderen op die school hadden geen borderline.

wat je zegt en schrijft is totale onzin, dat hebben je meerdere ook aan gegeven.
dus lees je in en ga hier niet de wijze puber uit hangen, want het is over duidelijk dat je niet weet waar je het over hebt :O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:33

Gypsy schreef:
Ja maar het is niet de bedoeling dat ze denken dat het zo normaal is dat ze het op hun 14e voor een breezer doen. Verdiep je eens in oa freud, dan snap je hoe mensen/kinderen leren. Later gaan kinderen wel snappen wat er toen gebeurde en onwikkelen ze alsnog het idee ah ok da's normaal.

Heb je wel eens werk van Freud gelezen? En kan je dan eens aanhalen wat hij volgens jou hierover zegt? En weet je dat Freud in de huidige academische psychologie nog nauwelijks serieus genomen wordt?

Nee, ik denk niet dat kinderen seks gaan hebben voor een Breezer als ze ontdekken dat hun (al dan niet gescheiden) ouder wel eens seks heeft met zijn/haar partner. Ik denk juist dat het heel goed is als kinderen leren dat seks thuishoort in een intieme relatie, een sfeer van vertrouwelijkheid en tussen twee mensen die houden van elkaar. En dat seks in die setting heel normaal is en dat je daar niet heel geheimzinnig over hoeft te doen.

Wat natuurlijk niet betekent dat je ze er rechtstreeks mee moet confronteren. Intimiteiten zien / horen kan, zeker voor kinderen, een hele nare ervaring zijn. Maar anderzijds: je partner structureel in de logeerkamer laten slapen ook geen goed voorbeeld voor je kind. Ik denk dat dat juist ervaringen zijn waardoor kinderen gaan denken dat seks vreemd, eng, naar, vies en vervelend is. En dat dat is wat maakt dat kinderen er in hun latere leven op een ongezonde manier mee omgaan.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:37

Toch blijf ik altijd verbaasd wat mensen bespreken op het internet, via je profiel ben je zo te plaatsen. Praten doe je met je (ex)partner, niet op een forum op internet. Daar heeft niemand iets aan, al helemaal niet met bijbehorende labeltjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:33

Fred_Kroket schreef:
Dat doen ze hier ook ;) ze vinden het gezellig als we er allemaal zijn, de ex van mijn vriend eet weleens mee als ze de kinderen brengt of wij brengen ze weleens samen naar bed en dat vinden ze heel erg gezellig. En het liefst hebben ze dat we allemaal bij elkaar slapen in één huisje!

We doen het weleens als we samen iets doen, ééns in de 3 maanden gaan we samen naar een dierentuin of pretpark o.i.d. We hebben ook echt tijd alleen of samen met de kinderen maar de moeder van de kinderen is er best vaak. Ik zie haar als een soort van hele goede collega in opvoeden. En af en toe kunnen we samen zeuren waarom die man nou nog niet snapt dat zijn kant van het bed geen wasmand is... :')

Nou, zo gemoedelijk is het hier niet altijd gegaan. Was wel mooi geweest, had het graag zo gehad. Maar aangezien ik het niet nodig vindt dat dochterlief en/of haar moeder ooit op internet leest hoe ik de negatieve dingen heb ervaren en het niet echt relevant is voor dit topic, wijd ik me er maar niet over uit. :o

Ik zou zeggen: koester het. Een goede verstandhouding is goud waard voor kinderen. Maar ook voor jezelf.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 19:34

Het gesprek verliep redelijk goed..
Hij was rustig toen hij binnen kwam dus dat scheelt een hoop.
Hij begon met het gesprek en zei dat hij het niet leuk vond dat ik hem smste dat ik het fijn zou vinden dat ze op tijd hier zouden zijn voor mijn ouders verjaardag. Ik zei erop terug dat hij ze dus vorige week in mijn weekend een uurtje heeft "gekregen". En hij snapte dat gelukkig en voortaan houden we gewoon elkaars weekend. Ik zei dus waarom hij en de kinderen daar gingen slapen en dat dat niet mag volgens onze afspraak. Hij zei het was ook niet de bedoeling maar onze dochter was zo leuk aan het spelen dat ze daar ook wou slapen. Ik zei, wie is de baas dan? We hebben een afspraak gemaakt bij de advocaat dat we de kinderen sowieso in het begin er niet bij betrekken. Je kent haar amper. Toen werd hij even boos en zei, moet ik dan je toestemming hebben? Als ik op vakantie ga met de kids in mijn weekend moet ik dan toestemming vragen ? Etc. Toen zei ik dat ze gewoon niet gelijk erbij betrokken moeten zijn, het is al moeilijk genoeg dat we uit elkaar zijn. Hij zei als we die afspraak hebben gemaakt dan sorry..

Vandaag verder nog geen tijd gehad om de advocaat te bellen om sowieso wat we op papier hadden gezet, even te mailen. Maar dat ga ik morgen doen.
Was vandaag nog bezig om woningruil papieren in te leveren, wil hier ook graag weg.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:36

sweetwendy schreef:
Het gesprek verliep redelijk goed..
Hij was rustig toen hij binnen kwam dus dat scheelt een hoop.
Hij begon met het gesprek en zei dat hij het niet leuk vond dat ik hem smste dat ik het fijn zou vinden dat ze op tijd hier zouden zijn voor mijn ouders verjaardag. Ik zei erop terug dat hij ze dus vorige week in mijn weekend een uurtje heeft "gekregen". En hij snapte dat gelukkig en voortaan houden we gewoon elkaars weekend. Ik zei dus waarom hij en de kinderen daar gingen slapen en dat dat niet mag volgens onze afspraak. Hij zei het was ook niet de bedoeling maar onze dochter was zo leuk aan het spelen dat ze daar ook wou slapen. Ik zei, wie is de baas dan? We hebben een afspraak gemaakt bij de advocaat dat we de kinderen sowieso in het begin er niet bij betrekken. Je kent haar amper. Toen werd hij even boos en zei, moet ik dan je toestemming hebben? Als ik op vakantie ga met de kids in mijn weekend moet ik dan toestemming vragen ? Etc. Toen zei ik dat ze gewoon niet gelijk erbij betrokken moeten zijn, het is al moeilijk genoeg dat we uit elkaar zijn. Hij zei als we die afspraak hebben gemaakt dan sorry..

Vandaag verder nog geen tijd gehad om de advocaat te bellen om sowieso wat we op papier hadden gezet, even te mailen. Maar dat ga ik morgen doen.
Was vandaag nog bezig om woningruil papieren in te leveren, wil hier ook graag weg.

goed gedaan!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:47

nou sterkte met zo'n bordeliner en ook nog kinderen er van heb je levenslang.... en met een beetje pech hebben de kinderen het ook. pas goed op jezelf en de kids

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 19:47

Aryana schreef:
mensen met een stoornis meestal zeer egocentrisch zijn en er niet bij stilstaan waar een ander behoefte aan heeft

Dit is precies dus hoe hij is.