Kamers zoeken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 23:36

Ik krijg om één of andere bijzondere reden dus geen aanvullende beurs, alleen basisbeurs. Er wordt dan verwacht dat mijn vader maandelijks zo'n 280 bijdraagt. Allemaal leuk en aardig, maar dat gaat dus gewoonweg niet 8)7 Dus hoe ze die stufi berekenen is mij werkelijk een raadsel!

Sem_

Re: Kamers zoeken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:40

Dat kun je wel lenen als je vader het niet kan betalen.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:45

Ze berekenen op basis van je ouders hun inkomen, verdiend 1 van die 2 te veel dan krijg je niks geloof ik.

Ik heb een aanvullende beurs omdat ik een "weigerachtige ouder" heb. Dit houdt in dat mijn vader weigert mee te betalen (heb hem sinds mijn 3e niet meer gezien) Dit betekend dat mijn aanvullende beurs berekend is op wat mijn moeder verdiend :) Ik weet wel dat ze dit schooljaar strenger zijn geworden wat betreft aanvullende beurs. Ik heb dus "mazzel" dat ik afgelopen jaar al gestudeerd heb en dus vorig jaar gewoon mijn aanvullende beurs gekregen heb. Volgens mij is het zelfs zo dat de aanvullende beurs er compleet uit gaat vanaf volgend schooljaar (2015-2016)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:49

BaileyMix schreef:
Ik krijg om één of andere bijzondere reden dus geen aanvullende beurs, alleen basisbeurs. Er wordt dan verwacht dat mijn vader maandelijks zo'n 280 bijdraagt. Allemaal leuk en aardig, maar dat gaat dus gewoonweg niet 8)7 Dus hoe ze die stufi berekenen is mij werkelijk een raadsel!

ja nee, ik ben een drieling :+ dat gaat al helemaal niet :')

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 00:12

soloro schreef:
Ze berekenen op basis van je ouders hun inkomen, verdiend 1 van die 2 te veel dan krijg je niks geloof ik.

Ik heb een aanvullende beurs omdat ik een "weigerachtige ouder" heb. Dit houdt in dat mijn vader weigert mee te betalen (heb hem sinds mijn 3e niet meer gezien) Dit betekend dat mijn aanvullende beurs berekend is op wat mijn moeder verdiend :) Ik weet wel dat ze dit schooljaar strenger zijn geworden wat betreft aanvullende beurs. Ik heb dus "mazzel" dat ik afgelopen jaar al gestudeerd heb en dus vorig jaar gewoon mijn aanvullende beurs gekregen heb. Volgens mij is het zelfs zo dat de aanvullende beurs er compleet uit gaat vanaf volgend schooljaar (2015-2016)

Volgens mij blijft de aanvullende beurs juist en wordt die iets hoger, maar gaat de basisbeurs er helemaal uit. Dus mensen met minder geld hebben 'mazzel' en mensen met een modaal inkomen hebben pech, want die krijgen helemaal niets meer.
(Ik heb me er nog niet heel goed in verdiept, in een jaar kan veel veranderen, maar toch al wel behoorlijk wat erover gelezen enzo.)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 00:38

Daarom vind ik het ook zo raar dat ik geen aanvullende beurs krijg. Mijn moeder verdient minimaal (en hoeft ook niks bij te betalen) , maar het wordt toch berekend over 2012 en dat is het jaar dat mijn vader failliet is gegaan...

Sem dat zal dan dus wel moeten, maar maandelijks bijlenen gaat dan echt teveel oplopen... Zeg dat je toch minimaal zo'n 100 per maand moet bijlenen... Tel maar uit! Dan kan ik net zo goed niet gaan studeren -O-

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 00:56

Uhm... Ik leen het collegegeld en dat is wel meer dan 100 euro per maand. :Y)
Zoveel mensen lenen extra bij! En die lenen echt wel meer dan 100 euro per maand..
De gemiddelde schuld van een student is 15000 na afloop.

Het is helemaal niet gek om maandelijks te lenen.

Ik heb inmiddels een studieschuld van bijna 2000 euro en begin volgend jaar weer
opnieuw met een (universitaire) studie. Ik heb hiervoor al 3 maanden HBO paardenhouderij
gedaan en 1 jaar Culturele en Maatschappelijke Vorming dus ik heb al behoorlijk wat
studiefinanciering ontvangen en collegegeld geleend. Het is inderdaad veel geld, maar
uiteindelijk zullen de meeste moeten lenen. Soms is het niet anders!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 01:03

Ja maar dat is dan je collegegeld he, niet 'leefgeld'. Collegegeld moet sowieso worden bijgeleend :j

En het is misschien wel gebruikelijk, maar leuk is anders :( Ben je straks heel je leven bezig je schuld af te betalen, waar studeer je dan voor hè denk ik dan. Kun je net zo goed nu je kont achter de kassa parkeren waarschijnlijk net zo voordelig!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 01:12

Haha ja, maar na een jaartje werken achter de kassa in de Makro weet je zeker dat je dat niet wilt. :D
Je hebt overigens maar 15 jaar geloof ik om je schuld af te betalen. Studeren doe ik niet zozeer voor het
geld maar vooral voor mezelf. :j Maar dat zal voor jou ook wel gelden gok ik zo! :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 02:12

Die schuld stelt (momenteel) niet zoveel voor. Hoe zich dat gaat ontwikkelen met de nieuwe regelingen weet ik niet.
Maar zoals het nu is, betaal je minimaal 50euro in de maand dacht ik. Dat mis je straks niet eens als je een goede baan hebt (als het goed is). Helaas heb je natuurlijk nooit baangarantie.

Ik heb zelf ook een schuldje, maar ach, daar maak ik me wel weer druk om als het zover is. Eerst maar eens afstuderen. ik moest wel lenen. Werk hartstikke veel, maar toen ineens mijn aanvullende beurs wegviel, tsja, daar had ik gewoonweg niet op gerekend...

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 02:15

Zorg voor later!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 02:28

Ik leen omdat ik het écht niet trek om alles erbij te werken := ik ben echt wel meer dan fulltime aan het studeren en wil graag ook nog een beetje leven en mijn commissies erbij blijven doen. Gelukkig krijg ik misschien wat RASmaanden :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:37

Ik werk al 4 jaar elk weekend en red 't nu prima :) Heb op SSH op een super chille kamer in m'n voorkeur wijk gereageerd, nu echt duimen x10 dat ik erheen mag :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:10

Heb ik ook gedaan, en hoewel het een leuk zakcentje opleverde kon ik toch niet zonder mijn lening. 1 dag werken was wel echt het maximum en mijn dagen gingen maar van 18:00 tot 2:00... Dus ja. Jammer.

Ik ga na de vakantie wel echt weer solliciteren :) ik hoop dat ik dan kan blijven werken. Heb veel tijd over volgend jaar.

Kamer waar ik op wilde reageren blijkt echt een pak minder goedkoop dan ik dacht -O- stond nogal onduidelijk aan gegeven. Nou ja, het is nog steeds 80 euro goedkoper dan waar ik nu zit, dus als ik daar een halfjaar woon is dat 400 euro dat ik uitspaar... :)

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:16

Femek2902 schreef:
soloro schreef:

Volgens mij blijft de aanvullende beurs juist en wordt die iets hoger, maar gaat de basisbeurs er helemaal uit. Dus mensen met minder geld hebben 'mazzel' en mensen met een modaal inkomen hebben pech, want die krijgen helemaal niets meer.
(Ik heb me er nog niet heel goed in verdiept, in een jaar kan veel veranderen, maar toch al wel behoorlijk wat erover gelezen enzo.)

Ohja klopt basisbeurs gaat eruit en aanvullende beurs is er alleen nog in speciale gevallen geloof ik :) Mijn aanvullende beurs is afgelopen jaar met 20 euro verlaagd, aangezien ze de aanvullende beurs voor weigerachtige ouder eruit willen halen... Ik snap de regering echt niet.. Ze hebben nu zoiets van: betaald 1 van je ouders niet mee? dikke vette pech voor jou..
Terwijl ik er niks aan kan doen dat mijn pa buiten beeld is.. stomme regering.

_Cubby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:37

Ik snap ook niet dat er zoveel gerommeld wordt in de basis en aanvullende beurzen, vraag me af hoe lang het studeren dan nog betaalbaar blijft, aangezien veel studenten nu al naast hun studie werken om alles te kunnen betalen!

Ik ben trouwens ook op zoek naar een kamer in Breda, dus mocht iemand iets weten, dan hou ik me van harte aanbevolen! :D

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:33

_Cubby_ Ik zit op kamers in breda, moet zeggen erg leuke stad :) Er zijn voor zover ik weet behoorlijk veel kamers vrij in Breda. Hangt er net een beetje af van wat je zoekt :) je zou even op kamertje.nl kunnen kijken, via die site heb ik een kamer gevonden :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 19:22

Dat was voor mij ook een van de redenen om in Breda te blijven wonen. :D

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:50

zo veel plannen van de regering maar ik moet het nog maar zien. ik weet dat ik volgend jaar geen aanvullende beurs krijg en niets van mijn ouders maar dat zie ik dan wel weer. ik heb het schoolgeld al apart staan dus hoef daar niet voor te lenen.

_Cubby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:53

Hihih leuk om te horen! Mochten jullie nog (persoonlijk) iemand kennen die van zijn of haar kamer af wil, zouden jullie dan een pb'tje willen sturen? :Y) Je zou me er echt enorm mee helpen :D

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:54

unihorses schreef:
zo veel plannen van de regering maar ik moet het nog maar zien. ik weet dat ik volgend jaar geen aanvullende beurs krijg en niets van mijn ouders maar dat zie ik dan wel weer. ik heb het schoolgeld al apart staan dus hoef daar niet voor te lenen.

Punt is dat ik daar al dingen van merk. Ik heb van september t/m december gewoon stuffi gehad zoals ik verwacht had. Vervolgens kreeg ik in december een mail dat vanaf januari mijn stuffi met 20 euro verlaagd is en dat die elk jaar weer verlaagd word. De reden is dus wat ik al eerder zei, dat ze weigerachtige ouder eruit willen hebben. Dus helaas hebben ze deze plannen wel doorgezet.

_Cubby_ ik weet dat bij mij in januari een kamer vrij komt geloof ik :) Verder staat in het huis naast mij geloof ik ook 1 kamer kwijt, alleen denk niet dat je daar in wil. Verder weet ik op dit moment helaas geen vrije kamers :) Zou sowieso niks in het centrum doen, dan ben je zo 400 euro kwijt. Ik zou gewoon even in de buitenwijken gaan doen, zijn de kamers vaak wat goedkoper :) Mocht je nog dingen willen weten, mijn pb staat open :)
Laatst bijgewerkt door soloro op 03-07-14 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:55

marktplaats? zijn zat mensen die een kamer over hebben en die willen verhuren, ook wel eens naar gekeken alleen ben ik samen met mijn vriend en dan is 1 kamer geen optie

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:12

Oproepje!

Binnenkort mag ik een appartement bezichtigen in Utrecht, het gaat om een 2 kamer appartement in Lunetten waarvoor ik, als ik deze krijg/aan neem, zelf de huisgenoot mag aandragen. Nu begrijp je het al, ben ik op zoek naar iemand die daar geschikt voor is :)

Het huurbedrag wat op de website staat is 240 p.m (rekening houden met iets hoger) waarbij je de faciliteiten maar met 1 persoon deelt. Lunetten is een super chille wijk, woon er nu zelf ook. De kamer zelf is 16m2. Daarnaast is er een klein gemeenschappelijk balkon. Het word wel kaal opgeleverd (maar met 2de hands kom je erg ver!)

Waar ben ik naar op zoek? Een huisgenootje die zich niet in haar/zijn kamer opsluit (wat ik in m'n huidige huis heel erg veel heb en daar zit ik niet weer op te wachten), spontaan en gezellig persoon, houdt zich aan de schoonmaak taken en die een beetje 'los' is in dingen. Ik ben als huisgenoot totaal niet moeilijk, maakt me niet uit als er mensen over de vloer zijn zolang er maar rekening gehouden word met elkaar. Verder zou ik 't leuk vinden af en toe samen te kunnen eten, serie te kijken, beetje een 'huis' gevoel in plaats van 2 mensen die langs elkaar leven. Ik werk zelf in het weekend in de horeca en ben dan dus niet thuis.

Zie jij het zitten? Stuur me dan even een PB'tje over jezelf want het is belangrijk dat die persoon meteen aangedragen kan worden. Let op: De huuringang is wel direct!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 11:55

Ik had je al een PB'tje gestuurd voor ik dit bericht had gezien Courses :P Maar nu weet ik dus wat meer, ik stuur je nog een PB'tje na met een iets uitgebreider hospiteer berichtje :o

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:36

Ik kom ook even dit topic omhoog schoppen.

Sind ik weer aan het nieuwe studiejaar ben begonnen heb ik plotseling heel veel zin om op kamers te gaan (vorig jaar had ik dat dus totaal niet). Nu weet ik eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen met zoeken :+. Kan ik mij bijvoorbeeld beter aanmelden voor kamernet of wat? Ik zoek iets in Amsterdam (dichtbij science park, mocht iemand nog wat hebben :D).