Dus hoe ze die stufi berekenen is mij werkelijk een raadsel! Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik weet wel dat ze dit schooljaar strenger zijn geworden wat betreft aanvullende beurs. Ik heb dus "mazzel" dat ik afgelopen jaar al gestudeerd heb en dus vorig jaar gewoon mijn aanvullende beurs gekregen heb. Volgens mij is het zelfs zo dat de aanvullende beurs er compleet uit gaat vanaf volgend schooljaar (2015-2016) BaileyMix schreef:Ik krijg om één of andere bijzondere reden dus geen aanvullende beurs, alleen basisbeurs. Er wordt dan verwacht dat mijn vader maandelijks zo'n 280 bijdraagt. Allemaal leuk en aardig, maar dat gaat dus gewoonweg nietDus hoe ze die stufi berekenen is mij werkelijk een raadsel!
dat gaat al helemaal niet
soloro schreef:Ze berekenen op basis van je ouders hun inkomen, verdiend 1 van die 2 te veel dan krijg je niks geloof ik.
Ik heb een aanvullende beurs omdat ik een "weigerachtige ouder" heb. Dit houdt in dat mijn vader weigert mee te betalen (heb hem sinds mijn 3e niet meer gezien) Dit betekend dat mijn aanvullende beurs berekend is op wat mijn moeder verdiendIk weet wel dat ze dit schooljaar strenger zijn geworden wat betreft aanvullende beurs. Ik heb dus "mazzel" dat ik afgelopen jaar al gestudeerd heb en dus vorig jaar gewoon mijn aanvullende beurs gekregen heb. Volgens mij is het zelfs zo dat de aanvullende beurs er compleet uit gaat vanaf volgend schooljaar (2015-2016)

Ben je straks heel je leven bezig je schuld af te betalen, waar studeer je dan voor hè denk ik dan. Kun je net zo goed nu je kont achter de kassa parkeren waarschijnlijk net zo voordelig!
ik ben echt wel meer dan fulltime aan het studeren en wil graag ook nog een beetje leven en mijn commissies erbij blijven doen. Gelukkig krijg ik misschien wat RASmaanden
Heb op SSH op een super chille kamer in m'n voorkeur wijk gereageerd, nu echt duimen x10 dat ik erheen mag
ik hoop dat ik dan kan blijven werken. Heb veel tijd over volgend jaar.
stond nogal onduidelijk aan gegeven. Nou ja, het is nog steeds 80 euro goedkoper dan waar ik nu zit, dus als ik daar een halfjaar woon is dat 400 euro dat ik uitspaar...
Femek2902 schreef:soloro schreef:Ze berekenen op basis van je ouders hun inkomen, verdiend 1 van die 2 te veel dan krijg je niks geloof ik.
Ik heb een aanvullende beurs omdat ik een "weigerachtige ouder" heb. Dit houdt in dat mijn vader weigert mee te betalen (heb hem sinds mijn 3e niet meer gezien) Dit betekend dat mijn aanvullende beurs berekend is op wat mijn moeder verdiendIk weet wel dat ze dit schooljaar strenger zijn geworden wat betreft aanvullende beurs. Ik heb dus "mazzel" dat ik afgelopen jaar al gestudeerd heb en dus vorig jaar gewoon mijn aanvullende beurs gekregen heb. Volgens mij is het zelfs zo dat de aanvullende beurs er compleet uit gaat vanaf volgend schooljaar (2015-2016)
Volgens mij blijft de aanvullende beurs juist en wordt die iets hoger, maar gaat de basisbeurs er helemaal uit. Dus mensen met minder geld hebben 'mazzel' en mensen met een modaal inkomen hebben pech, want die krijgen helemaal niets meer.
(Ik heb me er nog niet heel goed in verdiept, in een jaar kan veel veranderen, maar toch al wel behoorlijk wat erover gelezen enzo.)
Mijn aanvullende beurs is afgelopen jaar met 20 euro verlaagd, aangezien ze de aanvullende beurs voor weigerachtige ouder eruit willen halen... Ik snap de regering echt niet.. Ze hebben nu zoiets van: betaald 1 van je ouders niet mee? dikke vette pech voor jou..
unihorses schreef:zo veel plannen van de regering maar ik moet het nog maar zien. ik weet dat ik volgend jaar geen aanvullende beurs krijg en niets van mijn ouders maar dat zie ik dan wel weer. ik heb het schoolgeld al apart staan dus hoef daar niet voor te lenen.
Verder staat in het huis naast mij geloof ik ook 1 kamer kwijt, alleen denk niet dat je daar in wil. Verder weet ik op dit moment helaas geen vrije kamers
Zou sowieso niks in het centrum doen, dan ben je zo 400 euro kwijt. Ik zou gewoon even in de buitenwijken gaan doen, zijn de kamers vaak wat goedkoper
Mocht je nog dingen willen weten, mijn pb staat open

. Kan ik mij bijvoorbeeld beter aanmelden voor kamernet of wat? Ik zoek iets in Amsterdam (dichtbij science park, mocht iemand nog wat hebben
).